clashasan

323 Karbüratörde LPG İçin Yapılan Değişiklikler

Bu konuda 50 ileti var

merhaba arkadaşlar aracım yeni aldığım aracıma lpg taktırdım fakat lpg de çok yakıyor şehir içi 280 kuruş yakmakta ayar için bir kaç ustaya gittim ayarlara baktı normal dediler sonra bilgisayarlı kontrol yaptırdım (ekzozdan ) değerler normal dediler .

lpg taktırırken karbüratör de bazı yerler kapatıldı aşağıda resimde görünen 2 ve 3 ile numaralandırdıklarım sadece 1 nolu açık 2 nolu kapağa baktığımda onarlı kapak var araç çalışmadında kapalı çalıştığında kapal gaz vermeme göre açılıp kapanıyor bende ustanın kapattığı 2 nolu kapağı açtım şuan aracımın çalışmasında bir değişiklik olmadı birde böyle yakıtı ölçmeyi düşünüyorum yakıt arttarsa veya yine aynı yakmaya devam ederse bu kez 1 nolu girişi kapatmayı düşünüyorum ihtiyacı kadar 2 nolu kapaktan hava girişini sağlayacağını düşünüyorum oynar kapaklı olduğundan . Sizin fikirlerinizi almayı istiyorum birde aynı araçtan kullanan arkadaşlarda karbüratör de hangi yerler kapalı ve açık .

post-6004-141695284682_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arabalara göre şehir içi 280 krs o kadarda abartı bir yakıt degıl, araban 323 herhalde , kullanımada bağlı tabii bazı durumlarda, benim arabam oto vites şehir içi ve dışı karışık 240 krş yakıyor bence fazla kurcalatma arabanın sağını solunu lpg beynınden lastık ebatlarına kadar herşey yakıta etki eder en iyisi siz tam net butun özellikleriyle arabanızı bi tanıtın sonra yorumlayalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

isterseniz yakıtı düşürürsünüz ancak araç fakir karışıma düşer performans kaybı yaşar, çok çok yüksek değil ha elbette biraz daha ayarlanabilir ama çok birşey değişceğini sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 nolu girişi kapatıp sadece 2 nolu girişten hava almasını sağlamak aracınıza sürekli sıcak hava girişi sağlar ki özellikle yaz aylarında aracınız boğulma yapabilir güç kaybı yaşayabilirsiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yorumlarınız için teşekkürler 323 kullanan arkadaşlar karbüratör ün hangi girişleri kapalı veya yarım açık ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim 323 de tüp yok o yüzden bendeki orada işaretli hava girişlerinin hepsi açık (3 dahil) 3 numaralı borunun bi ayrılma noktası var (tırtıklı lastiğimsi bi hortum) yaz geldiğinde o lastği çıkartıyorum oradan aracın önüne doğru bi hortum çekiyorum bu sayede iki yerden hava alıyorum ki bu ikinci açtığım yol daha etkili neden? diyeceksiniz çünkü, motora giren hava ne kadar soğuk olursa o kadar güç artışı sağlanır mazda o zamanlarda niye ana hava alma yolunu (1.yol) direk motorun üstünden geçirerek ısınmasını sağlamış hala o konuyu bilmiyorum ama ikinci hava alma yolunu açtığımdan beri (1 senedir bu şekilde kullanıyorum) özellikle öğlen sıcaklarında araç bayılmadan gidiyor. gaza tepkileri çok atik hale geliyor. ama sizinki lpg li olduğundan bu kadar havayı lpg sevmeyebilir stop etmeler olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende şu an tereddüt yaşadım ama benim 2 nolu sıcak giriş kapalı 1 nolu tam acık, 3 noluda da kapalı çunkü o hava girişinin tümü kapalı ama ben bu akşam bayagı bir kontrol edecem deneyecem bi bakalım ne olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende şu an tereddüt yaşadım ama benim 2 nolu sıcak giriş kapalı 1 nolu tam acık, 3 noluda da kapalı çunkü o hava girişinin tümü kapalı ama ben bu akşam bayagı bir kontrol edecem deneyecem bi bakalım ne olacak.

2 nolu sıcak giriş nası kapalı orayı anlayamadım iptal mi edilmiş?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 nolu sıcak giriş nası kapalı orayı anlayamadım iptal mi edilmiş?

ya kapalı olası şöyleki 2 nolu girişin olduğu yerde iç kısımda bir kelebek var orası kapalı hava filtresini değiştiğim zaman ön kısmını sökmüştük vede lpg cı yara verirken kelebeği sadece 1 nolu gırısten hava alacak sekilde ayarlamıştı yani ben öle hatırlıyorum ayrıca 3 nolu giriş dedıgı yerde arkadas bantlamnaktan bahsetmıs bende ise sağlam bir kelepçe var. ama ben bu gun iş çıkışı hava filtresinin 1 nolu gırısını sökecem zaten 2 nolu gırısın oldugu yerden ayrılıyor ve tekrar bakıp emın olacam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten 2 numaralı yer hareketli bi mekanizmadır sürekli açık veya sürekli kapalı değildir iki vidanın tuttuğu yatay boruyu söküp elinizi içeri soktuğunuzda aşağı yukarı hareket ediyorsa normal demektir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle hayırlı olsun.

Lpg yi yeni taktırmışsınız ilk 2 depoda zaten yakıt fazla olucaktır. ondan sonra normale döner. şu an bile normal gibi fakat ankara ya göre biraz fazla değerleriniz.

3 numaralı girişi normal haline getirin derim ben 10 yıldır bu şekilde kullanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benım arabamda 2 nolu sıcak hava gırısı kapalı durumda, 3 nolu zaten kapalı sadece 1 nolu hava girişini kullanıyorum şu an iyice inceledim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt abartı değil. Yukarıda da belirtmişler. Lpg yeni iste 3-5 depo sonra değerler ancak oturacaktır. LPG kiti yeni olduğuna göre 323 ün boğazına uyumlu mikser takıldıysa sorun olmaması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu kaebüratörden hava alma muhabbetide nedir lpg ci ayar yaparken bana karbüratörün hava aldığını söledi ben memnunun arabamın durumundan ama merak ettim nereden hava kaçağı yapabiliyor lpg ciden sordum biraz ezbere konuştu bu konuda bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu kaebüratörden hava alma muhabbetide nedir lpg ci ayar yaparken bana karbüratörün hava aldığını söledi ben memnunun arabamın durumundan ama merak ettim nereden hava kaçağı yapabiliyor lpg ciden sordum biraz ezbere konuştu bu konuda bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın.

Bende anlamıyorum daha önce yazmıştım karbüratörcü bakar bakmaz karbüratör hava alıyor dedi, bende hemenhava filtresi tasının hava aldığı boruyu elimle kapadım araç stop etti, stop eden arabanın karbüratörü hava alırmı dedim? Adam şaşırdı bişeyler saçmaladı ve onla alakası yok sökülünce ortaya çıkar gibilerinden bişeyler söyledi.

Yani anlamış değilim şunu dese amenna aracın karbüratörünün bakıma ihtiyacı var şunları şunları yapacağız v.s. Bu adamlar direk karbüratör hava alıyor ver 100 Lira. Tamam 100 lirayıda verelim sorunu çözebilecekmisin? inşallah abi!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende anlamıyorum daha önce yazmıştım karbüratörcü bakar bakmaz karbüratör hava alıyor dedi, bende hemenhava filtresi tasının hava aldığı boruyu elimle kapadım araç stop etti, stop eden arabanın karbüratörü hava alırmı dedim? Adam şaşırdı bişeyler saçmaladı ve onla alakası yok sökülünce ortaya çıkar gibilerinden bişeyler söyledi.

Yani anlamış değilim şunu dese amenna aracın karbüratörünün bakıma ihtiyacı var şunları şunları yapacağız v.s. Bu adamlar direk karbüratör hava alıyor ver 100 Lira. Tamam 100 lirayıda verelim sorunu çözebilecekmisin? inşallah abi!

ben arabamıın karbüratörünü çok iyi inceledim karbürtatörden hava almasına imkan yok ha hava filtresinin contalarından falan  belki ama karbüratörün neresinden hava alacakki arabanın çekişini etkileyecek kadar anlamadım. ben  gecenlerde 3 nolu gırısın uc kısmındaki lastık bolumunde iyice etrafını bantladım belki oradan kaçak olur diye. şu an sadece 1 nolu gırışten hava alıyor araç ama lpg ci nerdeyse hava filtresinin ağzının tümünü bantalayacaktı nıye bu kadar kapatıyon dedıgımde bu kadar hava istiyor dedi hava alıyomuş karbüratör güya ??? yani doğru dürüst anlayan yok dangul dungul adamlar anlayacağın >:(kesinlikle 100 tl falan verme ne yapacakmış 100 tl lik ya karbüratör 100 tl zaten saçmalığa bak hele. >:( ben bu konuyu iyicene bir araştıracam sonuçları yazarım bilgi edinen olursada paylaşsın lütfen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

[smg id=7653]

arkadaşlar resimde görüldüğü üzere hava filtresinin ağzına bildiğimiz bulaşık eldiveninden bir tür kapak yaptım bu kapak düşük devirlerde karbüratöre lpg nin istediğinden fazla hava almasını engellediği için performansı yükseltiyor vede yüksek devirlerde hava ihtiyacını karşılamak için geriye doğru esneyip motorun istediği kadar hava almasını sağlıyor tamamen kendi fikrim olup faydasını görmekteyim dikkat ederseniz üstünde ince kesikli şekilde yapraklar var o yapraklar motorun isteğine göre hava filtresinin içine doğru bükülerek yüksek devirlerde motorun havasız kalıp yüksek tüketim yapmasını engellemektedir bilindiği üzere bazen oraya lpg ciler bant sararlar ama o durumda yüksek devir kullanınca hava yetersiz kalmaktadır denemek isteyen arkadaşaların dikkatine sunulur., ayrıca tüm karbüratörlü 323 lere önerim benim yaptığım gibi hava filtresinin süpap kapagına oturduğu bölüme bir tampon koyun yoksa hava filtresi lpg mikserinin yüzünden yüksek durduğu için öne doğru kasılacak vede hava alacaktır. ;)

savasmuhammett bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbüratörlü 323 ler için bir öneri daha sunuyorum resimdeki miksere dikkat ederseniz çift boğazdır vede işaretli bölge karbüratöre oturmuş haldeyken hafiften lpg nin miksere dolduğu odacığa hava filtresinden gelen basıncın haricinde dışarıdan da hava dolduğu için lpg anında karbüratöre basınçla gider buda lpg nin daha iyi yanmasını sağlar , bu mikseri sağolsun bir lpg dönüşüm bayisi sahibi abimiz yapmıştır benim için 323 kulanıcılarının görmesini istedim.

[smg id=7660]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Karbüratörlü ve lpgli araçlarda bütün mesele; hava/yakıt karışımını doğru yapabilmekte, eldiven fikri iyi düşünülmüş bir buluş... Tabi istenilen faydayı sağlıyorsa... Ben daha önce bu sorunu bant ile çözmüştüm, aracın performansını olumsuz etkilemesine rağmen yakıtı oldukça düşüktü... Karbüratörlü bir aracın ayarını rahatlıkla yapabiliyorum, bir sefer usta yaparken mantığını öğrenirsen bir dahaki sefere kendin rahatlıkla yapabiliyorsun... Tabi avans ayarı bozulmazsa...

;D

İkinci fotodaki olay testle çözülmesi gereken bir aparat, çünki bildiğim kadarıyla hava yakıt karışımı yanma odasına doğru gönderildiği sürece lpg nin yanmama gibi bir sorunu yok...

Kolaylıklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi eldiven olayı süper bir buluş hakkaten enjeksiyonlulardada uygulanabilir ama lpg mikserinin özelliği şu kenardaki hafif açıklıktan lpg nin miksere dolduğu odacıga hava çekiyor buda lpg nin odacıktan karbüratöre daha hızlı vede aracın emiş gücüyle gitmesini sağlıyor bu sistem karbüratörlü bir aracın enjeksiyonudur. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.