NoooFearrrr

1.6 Enjeksiyonlu Motora Çevirmek Hakkında (89-94)

Bu konuda 42 ileti var

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-bu-firsat-kacmaz-1990-otomatik-tertemiz-sirali-sistem-gaz-2013-m-53714744/detay/

arkadaşlar bu gün ilanlara bakarken bu ilana rasladım arabanın fotolarını inceledim motorun enjeksiyonlu olması çok ilgimi çekti çok dolu çok güzel duruyo bence . 1990 modellerde bu motorlar olasına karşın bizim mazdaların çoğunda karbüratörlü motor kullanılmış nedenini merak ettim doğrusu sebebi ne olabilir? >:(. sormak istediğim şuki ben mazdamı enjeksiyonlu yapmak istesem yani resimdeki motora dönüştürsem bana nasıl bir maliyet çıkar bu konuda hem siteye üye ustalarımızın veya servislerimizin görüşlerini vede önerilerini bekliyorum. ??? ayrıca araba çok temiz duruyo fiyatıda makul sıralı lpg yıde düşününce, almak isteyenler olursa bilgilerinize sunulur. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

" Mermerler" firması TR'ye sadece 1990 yılında enjeksiyonlu 323 getirdi daha sonrasında dönem sonundan itibaren normal karbüratörlü tip motorları getirdi ve onları sattı.

Parça Listesi;

Enjektörler ve enjektör kütüğü

Krank pozisyon sensörü

Gaz pedalı pozisyon sensörü

After-market bir motor kontrol ünitesi (Megasquirt, AIM vs vs.... Veya enjektör, krank pozisyon sensörü ve gaz pedalı pozisyon sensörü ile birlikte başka bir aracın komple enjeksiyon sistemi temin edilmişse UniChip veya benzeri bir piggy-back, yani mevcut ECU ile birlikte çalışacak bir kontrol ünitesi...)

Bunları toplamak zaten 1-2 bin lira civarı işçilik falan derken baya oluyor, satıp lantis yada familia almak daha mantıklı Kadir Abi'nin hep söylediği gibi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

belki bi açıdan haklısınız ama ibrahim kardeş ben bu modelin hastasıyım alırken isteseydim zaten bahsettiğiniz modellerden birini alabilirdim dedimya merak zevk meselesi. ayrıca sizi çok taktir ediyorum hemen hemen tüm konulara çok açıklayıcı net bilgiler yazıyosunuz teşekkürler. bu yazdığın tutar orjinal parçalar sanırım.ben iyice bir araştırayım bakalım neler çıkacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orjinal yada sınıfı uyumlu çıkma takılabilcek parçaların ortalama maliyeti, elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışıyorum. Şöyle olabilir Allah korusun gerçi ama eğer motor yaptırmak zorunda kalırsanız enjeksiyonlu 1.5 familia yada lantis motoru alıp onu ruhsata işletebilirsiniz ki ortalama maliyeti aynı olucaktır, 1 yıl önce 1.8 lantis motoruna 1500TL istemişlerdi. Yada aracımı uzun yıllar satmam derseniz gerekli parça listesi ayrıntılı olarak çıkarılabilir ve yaptırmaya başlarsınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgiler için teşekkürler. şu an bulunduğum il itibariyle bu işe girişmek biraz güç 1500 tl lik motor çıkmadır  bence pekte verimli olmaz, benim motora ihtiyacım yokki hem motorum daha 62200 lerde. benim bu değişikliği, yapmamdaki amaç şu, hem yakıt ekonomisi hemde oto şanzıman da kullanım açısından performans. aracımıda, Allah kazadan beladan korusun cümlemizi, uzun yıllar kullanmak niyetindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hmm o zaman gerçekten de aracınıza bu uygulama yapılabilir ve tek nokta enjeksiyona çevirirsiniz daha sonrada LPG takar ve uzun yıllar kullanırsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonradan enjeksiyon uygulanmış bir 323 den 120hp alınıyor ama :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok onu bende anladım ama tahmini olarak enjeksiyona çevirmek isteme sebebi sanırım lpg uyumluluğu durumu. Aslında verimli bir motor önü açık yapılabilicek şeyler çok fazla..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çevrilir. Hiç bir sıkıntıda olmaz. ben b3 ü çevirdim. b6 da zaten aynı motor.

beyin tesisat pompa komple dolu manifold la olur.  Çevirmek istersen takıldığın noktalarda yardımcı olailirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çevrilir. Hiç bir sıkıntıda olmaz. ben b3 ü çevirdim. b6 da zaten aynı motor.

beyin tesisat pompa komple dolu manifold la olur.  Çevirmek istersen takıldığın noktalarda yardımcı olailirim.

İşte üstat geldi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çevrilir. Hiç bir sıkıntıda olmaz. ben b3 ü çevirdim. b6 da zaten aynı motor.

beyin tesisat pompa komple dolu manifold la olur.  Çevirmek istersen takıldığın noktalarda yardımcı olailirim.

kardeş çok memnun olurum şu an dediğim bulnduğum il itibariyle bu işe girişemiyorum daha doğrusu işe nasıl nereden başlayacağımı bilmiyorum ibrahim kardeşim dediği gibi 120 hp ye ulaşmak mükemmel olur zaten araba oto vites bazen geç toparlıyo bu sistem tam bana göre. ömer bey bana ulaşabileceğim parça sorabileceğim ve bana ustalık dahil maliyetinin tam olarak öğrenebileceğim adres vede tlf "yazarsaınız sevinirim nasipse bir kaç ay içinde antalyada olacam oraya tayin istemişim bakalım hayırlısı artık orada girişiriz artık bu işe.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hmm o zaman gerçekten de aracınıza bu uygulama yapılabilir ve tek nokta enjeksiyona çevirirsiniz daha sonrada LPG takar ve uzun yıllar kullanırsınız.

ibrahim bey zaten bu işe kalkışmamın sebebi aracımı uzun yıllar kullanmak istemem çokta seviyorum arabamı inan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ömer büyücü gibisin :D

  ömer kardeş çok net konuştu kendi arabasınıda yapmış bana bu konuda yardım edeceğinide yazmış saolsun cevabını bekleyecem ömerin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bayağı bir araştırmdan sonra enjeksiyonlu motorun orjinal parçalarını bursa da arif bey aracılığıyla buldum  fakat bir kaç arkadaşın da fikrini aldıktan sonra gereksiz olacağını düşündüm arabamın orjinal halini kullanmaya karar verdim ama araştırmalarım sonrasında bu uygulamada motorun hp sinin arttığını daha ekonomik olacağını öğrendim fakat bununla beraber  bu tip motorların piyasada az olmasından kaynaklanan parça problemi yaşayacağımı usta bir arkadaşımın söylemine görede otomatik olan şanzımanımın yeni hp si artmış motorla uyum sağlamayacağını vede bu değiş tokuş esnasında olabilecek vuku bulabilecek aksilikleri de düşünerek saat gibi çalışan tık ses gelmeyen( volant dişlisi hariç  :( :'() arabamdan soğumak istemediğim  vede zevkle binmeye devam etmek istediğimden orjinalini bozmamak için için bu projeden vazgeçtim. bu tip bir değişiklik yapmak isteyenler varsa en son yazdığım gibi enjeksiyon sistemi bursada Arif KONUK beyde mevcuttu foruma üyedir zaten  kendisine ulaşabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mustafa abinin arabasında bulmak zor bulsak bile benim arabam kadar temizi mümkün değil lantise gelince bu arabayı alacağım zaman lantisleride incelemiştim ama sevdiğim model 323 hb idi o yüzden arabamı böle orjinal haliyle kullanmaya devam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla bende o yüzden vazgeçtim arabamla mutluyum ben böle kalsın orjinal. ;):D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ebaydan takip ederek 3€ + kargo tahminen 30-35€ olur 40€ toplam maliyetle komple emme manifold enjektör ray kelebek hepsi dahil aldım motor beyninide tahminen o paraya alabilirim atiker sıralı sistem alacağım birde 300-400 tl sıfır olarak satılıyor tüpsüz halde 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece onlar yetmez cam suyu bidonu, hava filtresi ilgili bağlantılar, blok kapağı hortumu, epey bir eksik var iyice incele ona göre sipariş ver eksik kalmasın, getirip taktıktan sonra eğer problemsiz şekilde monte edersen paylaşırsın ne gibi fark olduğunu bide unutmadan sölim enjeksiyonlu 1.6 motorlar 16 valf değil 8 valf.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece onlar yetmez cam suyu bidonu, hava filtresi ilgili bağlantılar, blok kapağı hortumu, epey bir eksik var iyice incele ona göre sipariş ver eksik kalmasın, getirip taktıktan sonra eğer problemsiz şekilde monte edersen paylaşırsın ne gibi fark olduğunu bide unutmadan sölim enjeksiyonlu 1.6 motorlar 16 valf değil 8 valf.

91 323f 1.6 16 valve 84 hp mazdadan çıkma yazıyordu  maddi imkanım olursa 1 ay içinde bitirmiş olurum tüm parçaları yapılanları paylaşırım bu arada aracımız aynı 323f 3 vites otomatik var bendede

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.