ruhi44

Egzozdan Su Gelmesi

Merhaba ben Avustralyadan Ruhi. Arkadaslar merhaba.teknik bir konuda  beni aydinlatabilirseniz cok sevinecegim. benim 97 model bir mazda  mx6 aracim var.araci satin aldigim kisi yakit deposuna su karistigini onun icin egzozdan su geldigini  bana soyledi fakat ben tatmin olamadim.sizden sormak istedigim egzozdan su gelmesi neye isaret eder  ve neden olur bu.arabayi kullanirken su eksiltmiyor ve hararet gayet normal radyator suyunun karismasi ihtimali devre disi gibi. peki neden olabilir bu.avustralyada benzine su katmazlar mumkundegil  istasyondan aldigim benzinde  .birde cam silecek suyunu her defasinda tamamlamama ragmen bir muddet sonra seviyenin  dustugunu goruyorum halbuki kullanmiyorum.sorun acaba bu olabilirmi bilemiyorum.yardimci olursaniz sevinirim. saygilar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egzozdan su atması belli bir miktara kadar normaldir aracın sağlıklı çalıştığını gösterir, radyatör suyuda eksilmiyormuş yani korkucak birşey yok önemli olan duman atmaması

Bazen hortumları ufak tefek sürtünmelerden deforme olabiliyor ancak kullanmadığınızı söylediniz bu durumda olasılık silecek kabının altındaki motorun takılı olduğu yerde birleşiyor, gevşemiş olabilir, eğer imkanınız varsa bağlantı vidasını ve tahliye hortumunu söküp dışarıda doldurup akıtan yeri var mı kontrol edin, başkada aklıma bir yer gelmiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Egsoz buharının bir miktarı yoğunlaşıp su olarak egsozdan çıkar, bu normal bir durum. Radyatör eksiltme yapmıyor ise herhangi bir problem yok demektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağ çubuğunu çekip bir kontrol et; yağda bozulma var mı? Yağ doldurma kapağını açıp bir bak; yağ kapağında krema-mayonez tarzı bir oluşum var mı?  Yedek su deposunun su seyiyesini 1 hafta 10 gün kadar devamlı gözlemle hiç eksiltme var mı bak. Arkadaşlarınızın bahsettiği gibi, özellikle kış aylarında motor soğukken ısınana kadar egsozdan aşırı olmamak suretiyle su gelebilir, bu tamamen buhar yoğunlaşmasıdır ve normaldir.Ancak ilk söylediğim durumlar varsa silindir kapak contası yahut gömlek diplerinden yada su kanallarındaki çatlaktan motor içerisine su sızıyordur.Umarım kimse böyle bir sorunla karşılaşmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaslar bilgileriniz icin cok tesekkur ederim dediginiz gibide bi kontrol cekecegim araca bakalim ne cikacak.'saygilar. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genelde su gelmesi lpg li araçlarda olur ama benim bildiğim kadarıyla o aracın ateşleme sistemine bir bakılmalı benzin kullanan aractan su geldiğini ilk kez duyuyorum benim arabamdada oluyodu iyi yakmıyodu yakıtı lpg de iyi bir sübap ayarı vede ateşleme sistemi kontrölü vede temizliği artık su gelmiyor. hatta o kadar çok geliyoduki eksoz nikelejımı değiştirdim pastan ötürü ama şu an su gelmesi falan yok. lpg li araçlarda su gelmesi az çok bence normal çünkü ister istemes lpg içinde nem oluyor oda araç çalışırken buhar yapıyor buharda soğukla temaz edince yoğunlaşıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet anliyorum ama atesleme sistemi degisti bujiler falan.araci aldigim sahis arabanin deposuna su karistigini ifade etti yakit tamamen bitince normale donecek dedi bakalim yakit bitsinde tamamen bide o sekilde bakacagim yakit filtresini degisip.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese iyi bir gün diliyorum bu gün farkettim aracımın egsozundan su geliyor renksiz kokusuz bir su birde gaza basınca beyaz bir duman atıyor biraz bu neye işaret acaba contamı yaktık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Herkese iyi bir gün diliyorum bu gün farkettim aracımın egsozundan su geliyor renksiz kokusuz bir su birde gaza basınca beyaz bir duman atıyor biraz bu neye işaret acaba contamı yaktık

Araç kaç km'de?

Havadaki nem yanma odasına gidince buhara döner, eğer koku yoksa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

168.000 km de hava soğukta sayılmazdı gün içinde gezdim motorda egsozda sıcaktı garaja çektim gün içinde lpg de kullandım hep zaten sıralı sistem var enjeksiyinlu araç garajda rolantide çalışırken birde lpg den benzine alim dedim benzinde çalışsın biraz rolantide dedim arada bir gazda verdim en fazla 3.000 devre kadar gaz verdim sonra 2 kez fan açtı aracım bi ara gaz verirken yan aynadan beyazımsı bir duman gördüm sonra stop edip egsoza baktığda su damlıyordu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğim soğuk motorda olur. Su sisteminde antifreze yoksa koku almazsınız. Ve bu gibi durumlar, eğer varsa su soğutmalı egr hattında veya silindir kapak contasında kaçak varsa olur. Conta kaçağı olduğu vakit, su Genleşme kabında soğuk motor-sıcak motor arasında su seviyesi ciddi fark eder.


İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi genleşme kabındaki su hep aynı seviyede duruyor ve orda sadece antifiriz var fokurdama taşma filan yok kabda ama şöylede bir durum da var şimdi su eksildiği icin suyu radyatör ağzına kadar dolduruyorum sonra kapak açıkken motoru çalıştırınca su taşıyor bu normalmi acaba bazı formlarda okuduğuma göre üst kapak contası yanıksa yaparmış bunu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada antifiriz koymuştuk ama eksileni hep saf suyla ilave ede ede belki sistemde antifiriz kalmamışta olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Isınan su genleşme yapar normal. Ehil bir usta bakmalı bence

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pazartesi servise gidip bir batırim inş bişey yoktur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.