Guest axela

Hidrojenli Rx-8

Bu konuda 39 ileti var

Hidrojenli Mazda RX-8'in satışına başlandı

Dünyanın ilk çift yakıt sistemli rotary motorunun çalışmalarına devam eden Mazda Motor, H2RE adını verdiği (Hydrojen Rotary Engine) motoru ile çalışan RX-8 aracını tanıttı.

10 Şubat 2006 tarihinde Japonya’nın Land Infrastructure and Transport (MLIT) Bakanlığı’ndan izin alarak pazara sunulan araç otomotiv dünyasında bir ilki temsil ediyor.

Konsept aracın sunumu sonrasında, 29 ay boyunca araç ile ilgili geliştirme çalışmalarına devam eden ve geçtiğimiz günlerde başarılı bir şekilde satışa sunan Mazda Motor, ilk anlaşmalarını Idemitsu Kosan Co. Ltd. ve Iwatanı International Corporation ile yaptı.

Mazda H2RE, Mazda’nın birçok ödül almış RENESİS motorunun gelişmiş versiyonu ile çalışıp, aynı zamanda motor yuvasından elektronik olarak kontrol edilebilen hidrojen enjeksiyonu sistemine de sahip. Hidrojen/rotary kombinasyonu olan H2RE; aynı zamanda “0” düzeyinde C02 atığı ve “0”a yakın NOx atığı ile çevre dostu olarakta yüksek performans sağlıyor.

Tüm bunlara ilave olarak; bu yenilikçi motor var olan parçaların ve üretim tesislerinin kullanılmasından dolayı uygun bir maliyet ile üretilebiliyor. Daha da önemlisi H2RE motoruna sahip araçlar çift yakıt sistemi sayesinde hidrojen gaz istasyonlarına bağımlı kalmayarak, özgürce yollarda dolaşabilecek.

Mazda, 2006 yılı sonuna kadar hidrojen rotary ile çalışan on adet RX-8 model aracını pazara sunmayı hedefliyor.

Mazda-RX8-Hydrogen-RE-2.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ah şu mazda kendini bi pazarlaya bilse. :( Belki diğer ülkelerde öyledir ama bizde... >:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

saol abi mazda farkı budur işte. O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu ile çok alakalı değil ama bu renkte çok yakışmış RX-8 e..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya döneyim biraz, Barcelona'da hidrojenli otobüsler vardı, çok ilginç ve güzel bi motor sesleri var, Yıldız Savaşları'ndaki Tie Fighter'lara benziyo... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla çok anlık olduğu için makinayı çıkartana kadar geçip gitti, başka da denk gelmedim, denk gelsem video çekecektim motor sesinin de duyulabilmesi için.

Neyse artık bi daha hidrojenli otobüsleri çekmeye gideriz... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki bu motor kaç beygir acaba?, benim bildiğim bi BMW 7.60 hydrogen vardı, ondan sanırım 160 beygir alabiliyorlardı (araba dergisinde ayak üstü okuduğum için emin değilim). Ama otobüsler de kullanıldığına göre, ben yanlış okumuş olmalıyım yoksa nasıl çekicek otobüsü  :-\

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Specifications and lease price of Mazda RX-8 Hydrogen RE

Vehicle Type: Mazda LA-SE3P 'Kai' (modified model)

Overall length/width/height: 4.435mm / 1.770mm / 1.340mm

Wheelbase: 2,700mm

Curb weight: 1,460kg

Seating capacity: 4 adults

Engine Class: RENESIS hydrogen rotary engine (Dual fuel system)

Type: 13B

Displacement: 0.654L x 2

Maximum output: Hydrogen – 80kW (109PS), Gasoline – 154kW (210PS)

Maximum torque: Hydrogen – 140Nm (14.3kgm) ,Gasoline – 222Nm (22.6kgm)

FuelType: Hydrogen/gasoline switch

Fuel tank: Hydrogen – 110L/35Mpa (350 bar) high pressure hydrogen tank, Gasoline – 61L

Performance Cruising distance (10-15 mode): Hydrogen – 100km, Gasoline – 549km

*Standard lease price (Price without tax indicated in brackets.) : 420,000 yen (400,000 yen) per month , $3,576 US per month

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı 1300 motordan alıyormuş 109 beygiri, eğer benim bildiğim yanlış değilse adamlar BMW teknolojisini fln aşmışlar yani  :tey: Teşekkür ederim detaylar için  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama mesafe çok kısa.. 100 km çok az.. Zaten bu tür şeylerin doğalgaz, hidrojen gibi büyük araçlarda kullanılmasının sebebi takılacak tüplerin hacmini büyük tutabilmeleri .. 100 km de bir nerede bulacaksin hidrojen istasyonu.. Ama tabii güzel tarafı hidrojen benzin geçişi olması arabada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelecekte hidrojen güç ile çalışacak arabaların öncüsü olarak BMW yine bir ilki başarıyor. Hidrojen güç sağlayan BMW 7 serisinin prototipi 2007 yılı ilk çeyreği Münih ‘te tanıtılacak.

Adı ise BMW Hydrogen 7i olacak.İki yakıt sistemli olacak olan mekanizma 19.5 benzin deposu , 17.6-litre sıvı hidrojen ile desteklenecek.Motor gücü 6.0 litre , 12 silindir ve 256 beygir olacak.Sürücü, bir gösterge tablosu üzerindeki düğme yoluyla yakıt kaynaklarını arasında geçiş yapabilir; Eğer bir tank deposu boşalırsa sistem otomatik olarak diğerine geçer.

Alıntıdır....

[eklenti sistemin çökmesi sonucu silindi]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya bu hidrojen hikayesinin bor ile bi alakası var dimi??_eger öleyse bu borun %70 i mi 80 i mi neyse işte Türkiye deymiş diye biliyorum_Amerikan hükümetinin hidrojenle calısan arabalar üzerine baslıca Amerikan motor üreticilerinin ar-ge kaynaklarına ciddi rakamlar aktardıgınıda biliyorum_burdan bi komplo teorisine varıyorum ama bilemedim işte hidrojenle bor arasında bi alaka var mı diye??_

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Efe BMW nin bir depo hidrojen ile gittiği mesafe konusunda bilgi var mı ? O kadar motora hidrojen mi dayanır ? Sonra atmosferdeki hidrojen bitti diye bağırmayalım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.