Jump to content

Mazda 3 Rot - Balans Maceralarım (90.Yıl)


mr.woox
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

önceki aracım mazda2'de; sürat önemli değil.. düz yolda giderken direksiyonu tam düz tuttuğumda araç biraz sağa doğru gidiyordu. Evo'ya bakıma gittiğimde çok yakınında anlaşmalı bir rot balansçı vardı. oraya gönderdiler. Araç gitti geldi tamam dediler. Yola bir çıktım yine sorun var. geri de dönemedim işim vardı. bir başka gün tekrar gidip hallettirdim ama adamları inandırmak çok zor oldu. çıktık birlikte, hala var dedim yamuk.. o biniyor yok diyor düzgün.. neyse gittik bağladı yine cihaza aa evet varmış daha dedi. neyse düzeltti.

şimdi aynı sorun mazda3 te var. satın aldığım kullanıcıların da bunu farketmemiş olması da enterasan..  buna sebep olan durumu da merak etmiyor değilim.

neden oluyor acaba? henüz tanışmadık ama bu sorumu adem usta'ya hediye ediyorum  ;)

Neyse mazda3 için bu sefer hem eve yakın hem de iyi bir rot balansçıya gidip yaptırayım dedim. cumartesi günü topkapıdaki gaziantepli'ye gittim. durumu anlattım, tamam hallederiz, merkezlemede sorun var dediler. iyi tamam dedim. sora balansı da yapalım çok fazla kurşun kullanmışlar dedi. dedim benden önceki sahibi rot-balans yaptırmamış, araç zaten sıfır sayılır. (1700 km'de) heralde fabrika çıkışı böyledir dedim. sıfır araçları teslim etmeden balans yapıyorlar dedi. ne kadar doğru bilmiyorum, peki dedim yapın. fiyatları sordum, öyyy piyasaya göre pahalı. rot-balans 90 tl. iyi peki dedim ona da. dedim hadi kaliteli hizmettir, işi biliyolar, kullandıkları cihazlar odur budur... genelde piyasada 2 teker'e ile bu işlemler yapılıyormuş, bunlar 4 tekere de yapıyormuş vs. vs. herşeyi kabul ettim.

üstüne bir de nitrojen basalım lastiklere dediler. faydalarını anlattılar. duymuştum ama pek araştıramamıştım bu konuyu. hadi neyse ona da tamam dedim. toplam 139 tl para verdim.

sonuç mu?

direksiyonu tam düz tuttuğumda araç hala biraz sağa doğru gidiyor. aslında araç düz giderken direksiyonu bıraktığımda araç düz gidiyor onda bir sağa sola gitme durumu yok. ama direksiyonu bana göre tam düz tutarak giderken hafiften sağa gidiyor..

güler misin ağlar mısın?  >:(

zamanım yoktu geri dönüp 2 laf edemedim, cumartesi sabahtan binicem tepelerine  :sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Dikkat ettiğim şey diraksiyonu tam düz tuttuğunda düz gitmemesi. Bunun bir adı vardı şimdi hatırlamadığım. Hani tekerlek açılarının ayarına camber caster ayarı mıydı neydi adı onun gibi bir şey. Rot balanstan ayrı başka bir ayar gerekiyordu bu soruna.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla abi sefaköy de borusan'ın karşısındaki sanayide bi rot-balanscı var şiddetle tavsiye ederim.babamla ben araba konusunda hastayız biz yaptırdıktan sonra düz yol testide,direksiyon testide ve ayrıcadireksiyonu bırakıp fren yapıyoruz biz öyle daha fazla belli oluyor.direksiyonun düzlüğü meselisini benim eski aracımda halletmişlerdi hiç bir problem kalmamışdı.

bu arada rot ayarınıda balans ayarınıda 4 tekere birden yaparlar ve her lastik indirildiği zaman veya söküldüğü zaman balans işlemi sökülen veya indirilen lastiğe tekrarlanır.bu yapmayan yere zaten rot-balans yaptırmayın.eğer gidicem derseniz bana msj atın bende burada ve si mesaj olarak geri dönerim tam adres ve ustanın adını(babama sormam lazımda?.)

biraz uzun oldu ama neyse...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyonu bıraktığınızda düz gidiyor, siz kendinize göre düz ayarladığınızda bir yöne çekiyor ise sorun büyük ihtimal direksiyon simidinin tam düz olarak takılmamış olması olabilir. Serviste bu işlemin yapılmasını da isteyin.Düz bir zeminde araç düz halde giderken durdurun ve direksiyon simidinin vidalarını gevşeltip direksiyonu düz olarak ayarlayarak tekrar takın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yolun meyiline göre aracın sağa veya sola gitmesi kadar normal birşey olamaz bendede öyle zaten.Kaldıki bütün araçlarda bu böyledir.

dediklerinin farkındayım. tam düze yakın yolda bariz anlaşılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla abi sefaköy de borusan'ın karşısındaki sanayide bi rot-balanscı var şiddetle tavsiye ederim.babamla ben araba konusunda hastayız biz yaptırdıktan sonra düz yol testide,direksiyon testide ve ayrıcadireksiyonu bırakıp fren yapıyoruz biz öyle daha fazla belli oluyor.direksiyonun düzlüğü meselisini benim eski aracımda halletmişlerdi hiç bir problem kalmamışdı.

bu arada rot ayarınıda balans ayarınıda 4 tekere birden yaparlar ve her lastik indirildiği zaman veya söküldüğü zaman balans işlemi sökülen veya indirilen lastiğe tekrarlanır.bu yapmayan yere zaten rot-balans yaptırmayın.eğer gidicem derseniz bana msj atın bende burada ve si mesaj olarak geri dönerim tam adres ve ustanın adını(babama sormam lazımda?.)

biraz uzun oldu ama neyse...

hafta sonu evo'da çözemezsem seni arıcam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyonu bıraktığınızda düz gidiyor, siz kendinize göre düz ayarladığınızda bir yöne çekiyor ise sorun büyük ihtimal direksiyon simidinin tam düz olarak takılmamış olması olabilir. Serviste bu işlemin yapılmasını da isteyin.Düz bir zeminde araç düz halde giderken durdurun ve direksiyon simidinin vidalarını gevşeltip direksiyonu düz olarak ayarlayarak tekrar takın.

sıfır araçta böyle bir sorun olabilir mi acaba? direksiyonun sökülmesi lazımdı bu iş için?

evo'da yine de hatırlatıcam..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direksiyonu "bana göre düz tuttuğumda" demişsiniz...size göre' nin gerçekten düz olduğuna emin misiniz? direksiyonun tam düz olduğuna dair bir referans noktası pek yok aracın ön konsolunda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direksiyonu "bana göre düz tuttuğumda" demişsiniz...size göre' nin gerçekten düz olduğuna emin misiniz? direksiyonun tam düz olduğuna dair bir referans noktası pek yok aracın ön konsolunda...

sadece ben değil, eşimde aynı görüşte. ki o pek anlamaz bu konulardan.

ben çok kılımdır ve dikkatliyimdir bu konularda..

kimsenin duymadığı sesleri duyma konusunda da ustayımdır :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıfır araçta böyle bir sorun olabilir mi acaba? direksiyonun sökülmesi lazımdı bu iş için?

evo'da yine de hatırlatıcam..

Ufak bir ihtimal olsa da olabilir diye düşünüyorum. Ben cruise control taktırdım sonradan. Kumandayı takmak için direksiyonu sökmek gerekiyor takalırken biraz kaymış. Aynı dediğin gibi bana göre düz tuttuğumda geçme çekme oluyordu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufak bir ihtimal olsa da olabilir diye düşünüyorum. Ben cruise control taktırdım sonradan. Kumandayı takmak için direksiyonu sökmek gerekiyor takalırken biraz kaymış. Aynı dediğin gibi bana göre düz tuttuğumda geçme çekme oluyordu :)

sen kuruz kontrol takılırken deyince aklıma geldi de birden.

multimedia sistemi takarken sökmüş olabilirler belki..  :o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sen kuruz kontrol takılırken deyince aklıma geldi de birden.

multimedia sistemi takarken sökmüş olabilirler belki..  :o

Canbus özelliği için bildiğim sökmeden direksiyon üzerindeki tuşlara basarak programla yapıyorlar. Yunus yaptırmıştı daha detaylı bilgi verebilir. Ama haricinde bir şey takıldı ise sökmüş olabilirler veya başka bir bağlantı şekli için.  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada ben tam adını öğrendim hocam

garanti rot-balans

muzaffer ve mustafa usta

ama babam özellikle muzaffer abiyi ister çok titizdir kendiside.

servis yapamazsa yine,senin ilacın burası..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracın geçmişini araştırın. kaldırıma vs. sertçe çıkmışlığı, teker hasarı falan varsa durumu göz önünde bulundurun...

sonra bu aracın şase numarasına göre (17jant vs. oluşunu göz önünde tutarak) servisten ayar değerlerini isteyin. en kral rotçuya gitseniz bile bu aracın değerleri normal 16 jantlı araçlardan farklılık arz eder. değerler ellerinde yoktur. sonra 4 kafa cihazla rot ayarını yaptırın. direksiyon merkezlemesi çok ufak kaçıklık varsa direksiyon sökülerek değil, alt takımdan (rot lollarından) yapılır, direksiyonu falan söktürüp ayar yaptırmayın...

bunlara rağmen aracınız çekiyorsa, şase ölçümü yaptırın. bilgisayarlı şase aparatına bağlayıp, orjinal değerleri koruyup korumadığına bakın...

fabrika kesinlikle 60gr dan fazla ağırlık bağlamaz. kim fabrika fazla ağırlık bağlamış dediyse halt etmiş. 1700km de araca sonradan balans yapılıp ağırlık arttırıldıysa bir sorun var demektir. (kaza, kaldırıma çıkma, teker hasarı gibi)

buna rağmen koca istanbulda çözülmezse, bizim ufak muğlamıza gelin. siz tatilinizi yaparken aracınızı bize bırakın, yarım gün içinde çözülmezse tatiliniz biz ödeyelim... daha ne diyim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...