whiteiron

Yeni Yapılan Motoru Açmanın Yolları

slm

626 fs motor aracımın komple indirdik ve tamamen yapıp tekrar aranın üstüne attık

değişen parçalar

üst kapak rektefe

yag pompası

devirdaim pompası

sekman

piston

alt motor rektefe

ana kol yatak

kenar ay

1 takım buji + buji kablosu

boğoz kelebeği

ön sağ ve sol akis

triger seti

yukarıda yazdığım tüm parçalar değişti ve motor şuan çalışır duruma geldi fakat motor tamamen sıfırlandığı için bu aracın en iyi motor açma şekli nasıl olur

sıkıştırmak yatak sarar deniyor nasıl bir kullanım yapmamız gerekir araç için :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam hayırlı olsun daha 2 hafta önce antepteydim açtıracağınızı bilseydim görüşürdük öncelikle yeni yapılan motor açılmaz önce sekmanları alıştırmak lazım rektefe olan motor ilk çalıştırıldığında 5-6 saat rolanide çalıştırılıp sekmanlar alıştırılır. sonra da mümkünse 1000-2000 km de çok fazla zorlanmaz ki sekmanlar pistonlara iyice alışsın. sonra araç motor sıcakken mesela uzun yolda denenebilir fakat ben yine de çok zorlamama taraftarıyım. ilk vakitler sakin kullanmaya özen gösterin.

bir de nerede yaptırdınız hangi parçayı ne kadara aldınız nereye ne kadar işçilik verdiniz bilgilendirirseniz çok sevinirim bilgimiz olur piyasa hakkında

tekrar hayırlı olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle verdiğiniz bilgiler için tşkr ederim

Tamirci ustam hondacı murat  usta (eski Garajlarda)

işçilik 600TL

üst kapak rektefe keçeler dahil 200TL

yag pompası 120 TL

devirdaim pompası65TL

sekman piston (JCC Piston MPR Sekman) 200 TL

alt motor rektefe 250 TL

ana kol yatak 75 TL

kenar ay 20 TL

1 takım buji + buji kablosu 50 TL

boğaz kelebeği (çıkma sensorler dahil) 100 TL

ön sağ ve sol akis 100 TL

triger seti 110 TL

Enjektor tanesi 40 TL

Emiş hortumları (set) 20 TL

Conta Takımı: 120 TL

Parçalar Gaziantepte

kim otomotiv (Eski Garajlarda) - Mert Par (Eski Garajlarda) - Sedef Otomotiv (kusget) den temin edilmiştir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

parça fiyatları 5 sene öncesine göre baya ucuzlamış. geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız krank,egzantrik mili vs temiz çıktı anlaşılan standart masraflarla atlatmışsınız. mazda farkı, çok şanslısınız, şanslıyız.

şu anda abimin 2004 clio otantik 1.5 dci sini rektefe ettiriyorum. aracın kasa ve diğer aksamları çok temizdi, motoru yağ üflüyordu yaptırıp binelim dedik.

aracı pazartesi günü ustamla birlikte indirdik dağıttık tam beklediğim gibi pistonlar bloğun içinde (antep ağzıyla :) langır langır sallanıyordu. iyi dedik bloğu rektefeciye gönderdim. iki saat sonra haber geldi araca gömlek geçecek ve standart piston alınacak. niye dedim 0.25 piston da var piyasada niye genişletmiyoruz? bu araçların bloğu yumuşak malzemeden üretiliyormuş turbo basıncına dayanıklı olsun diye de piston duvarları sert bir alaşımla yapılırmış, 0.25 açtıklarında o alaşım gidiyor ve yumuşak blokla piston yüzyüze geldiğinde araç tekrardan yağ yakıyormuş daha önce başlarına gelmiş. çok garip bloğun alaşımı yumuşağı mı olur? blok en kaliteli çelikten üretilir. ama araç renault olunca durum böyle imiş. bu arada en öncelikli yeri kaçırıyorum araç 157 binde :) bizim mazdalara 157bin vız gelir tırıs gider benim gözümde 157binde bir mazda tertemizdir ama renaultta öyle değil.

sonra madem oldu olacak üst kapağı da gönderelim bi sıkıntı çıkmasın dedik 2 saat sonra bir haber, içinde ne varsa değiştireceğiz!! niye?!? egzantrik milini gözlerimle gördüm çizik çizikti. neden diye sorduğumda hepsi böyle çıkıyor bunların üst kapak yağlaması biraz yetersiz dedi -ki mantıklı durum da onu gösteriyor pisuvarların üzerinde boşluktan kaynaklanan mikro yarıklar vardı.subap ve subap gaydlarının niye değiştiğini bilmiyorum. gelelim parça fiyatlarına renault u ucuz biliriz parçaları en ucuz ve en büyük acentadan aldım, pistonlar 280 tl ve egzantrik milinin yan sanayisi 140 tl orijinali 270tl rektefeciye gittim hangisini alayım? hiç tereddüt etmeden daha ben fiyatını söylemeden 270tlliği alacaksın yan sanayisini takmam dedi. peki dedik diğer malzemelerin fiyatları da aşşağı yukarı aynı.

aracınızın kıymetini bilin inşallah bir sıkıntı çıkmaz.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla haklısın ben renoyu cocuklugumdan beri sevmem ve 20 den fazla araba değiştirmeme rağmen hiç renom olmadı nedense kanım ısınmadı ve ayrıca gene senin ki clio yakın arkadaşım beyin tamircisi megan için ekmek kapım o model olmasa dükkanı kapardıl diyor...

ve ekliyor reno alacagıma eşşek alırım o tenekeye binilir mi diye :egy:

bu arada ben aracı garaja çektim şuan yol yapmıyırum günlük 1 2 saat rolantide çalışıyor bir hafta böyle yapıcam daha sonra 500 km normal 3000 devir üstüne çıkmama kaydı ile daha sonra biraz abanıcam hantal olmasın diye bakalım ne olacak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en doğrusu olur fakat günlük 1-2 saatten fazla çalıştırmaya çalış kardeş ne kadar yüksüz çalışırsa o kadar iyi sonradan her türlü açılır motor fakat tekrar yağ yakarsa çözümü biliyorsun artık :)

bu gün motoru düzüp şanzumanı üzerine ekledik egzantrik kasnağı rektefecide kalmış iş yarım kaldı yarın rektefeciye dükkan açtırmaya çalışacağım.

hayırlı uğurlu olsun inşallah bizim motorda da bir problem olmaz da çalıştırırız :)

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.