Guest axela

Bayan Gözü İle Mazda 3 Testi

Bu konuda 55 ileti var

"Uzun zamandır aklımızda olan test sürüşünü nihayet gerçekleştiriyoruz bu hafta. “ İnsanın aklında duracağına, PC ekranında dursun” prensibinden yola çıkarak Mazda 3’ü alıyoruz bu kez teste."

Otomobillere en çok yakışan  sedefli kırmızı rengi ile bizde yarattığı  ilk intiba nedeniyle testi geçmişti bile Mazda3 şimdiden.

Aracımız: Mazda3,  MZR 1.6 lt. DOHC  S-VT 

Amacımız: Mazda3’ün bizde uyandıracaklarını yerinde tesbit etmek!

Güzergah: Yolların gittiği ve bittiği bir yer

İlk izlenimden notlar:  Bak  göstergeler, kaliteyi gösteriyor.  A slogan gibi oldu!

Mazda 3 ilk olarak, 2003 Yılı Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı’dan tanıtıldı. Yerini aldığı Mazda323’ün mirasını devam ettirmekle birlikte Mazda’nın yenilikçi felsefesini en iyi şekilde yansıtan iddialı ve tüm Dünya’da iyi satış rakamlarına ulaşmış bir model.

Tasarım

Mazda’nın zoom zoom felsefesinin dinamik, agresif ve yenilikçi ruhunu en iyi yansıtan modellerinden biri Mazda3. Bunu en iyi kokpit’e geçtiğiniz zaman kavrıyorsunuz. Aracı çalıştırdığınız andan itibaren ve dahi yollarda arz-e endam etmeye başlamadan önce bu ruhu kavrayabiliyorsunuz Mazda3’ün içinde. Sizi ilk bakışta çarpacak bir dolu tasarım özelliği mevcut. Beni ilk çarpan derinlikli göstergeler oldu.  Klasik araç tutkunlarını olduğu kadar spor araç tutkunlarını da kavrayan birbiri için geçmiş göstergeler bile biraz önce bahsettiğim bu ruhu yansıtmaya yeter göründü bana. Bu arada tasarımdan bahsetmişken Hasip Girgin’den bahsetmemek olmaz. Mazda 3’ün tasarımcısı Hasip Girgin, bu alanda Türkiye’nin az sayıda ki  gurur kaynaklarından biri.

Genel olarak kullanılan malzeme oldukça kaliteli tutulmuş. Bu kalite hem döşemelerde ve hem de plastik materyal de kendini gösteriyor. Koltukların ergonomisi, döşemeleri kadar kaliteli. Rahatlık ve konfor sizi kavrıyor koltuklara oturunca. Tabi ergonominin yanında iç mekandaki genişlik ve yükseklikte bu ferahlığa katkı sağlıyor. İç mekanda göstergeler kadar etkileyici bir başka özellik müzik sistemi. Radyo kanalı aradığınızda  veya  ses seviyesini ayarladığınızda müzik sisteminde düz bir hat üzerinde yanıp sönen ışıklar dikkat çekiyor. Özellikle akşam üstü bu ışıklar daha da göze hitap eder kıvama geliyorlar ki bu da  etkileyici bir görüntü yaratıyor. Genel olarak iç tasarım ve kullanım konforu açısıdan oldukça tatmin edici olduğunu düşünüyoruz aracın. İç detayla ilgili olarak benim ilgimi çeken, iç dikiz aynasının yetersizliğiydi. Aynanın görüş alanının daha geniş tutulması gerektiğini düşünüyorum.

Güzergah

Çok kaptırdım kendimi yine. Biz de yolu yarılamışız bu arada. Nereye gittiğimizi merak edenler için bir tiyo, bu kez bir önceki testte ulaştığımız noktanın tam karşısındayız. Geçen sefer ki test güzergahımıza bu kez karşı yakadan Avrupa yakasından bakıyoruz. Karşımızda, tam da denizin öte yanında, Anadolu Hisarı hizasındayız. Herhalde anlaşıldı nerede olduğumuz. Bu kez Avrupa yakasında Rumeli Kavağı ve Feneri civarındayız. Denizden yükseldikçe nefes kesen manzara kendini daha da eşsiz kılıyor. Yine İstanbul'un sonuna geldik. Ya da Karadeniz’in başına. Karadeniz’den gelen gemileri ilk selamlayan bizleriz artık, martılar ilk bize selam getiriyor karadenizden. Bir yanımızda hırçın Karadeniz bir yanımızda ise Marmara’nın daha uysal  sularının tamda kavuşma noktasında, biz de kendimiz ve mazda 3  için uygun bir ortam arayışındayız. Objektifimiz  sabırsız, denizin ve tarihin orta noktasında bir yer bulmanın sabırsızlığını taşıyor . Rumeli Feneri Kalesine kavuşduğumuz noktada Karadeniz’i ve Marmara’yı ve herşeyi selamlayan beyazlar kuşanmış  Rumeli Fenerini alıyoruz karşımıza. Aracımız için birbirinden nefis dekorlar vaadeden bu ortamda ne yazık ki fotoğraf alamıyoruz. Bulunduğumuz alan çok kalabalık, üstelik kalenin içinde bir çekim platosu kurulmuş. Bizden önce gelen ziyaretçiler dolayısıyla aracımızı uygun olduğu biçimde konumlandıramamaktan dolayı bu bölgede resim alamıyoruz. Bu bizi üzüyor. Bu dekor içinde şahane dururdu mazda3. Mavi içinde kırmızı. Ama biz yine de objektifimizden taşan iştahı gözardı etmeksizin basıyoruz deklanşörümüze. Yine doyumsuz kareler yakalamanın verdiği keyif bir az önceki düş kırıklığını bir derecede olsa alıp götürüyor. Yolun ucu gözükmeden, mazda 3’ümüzün tamda layık olduğu bir mekan buluruz elbet” avuntusuyla vuruyoruz  tekrar kendimizi yollara yollara.

Performans, motor

Mazda 3’ün Türkiye’de satışta olan versiyonu 1.6 lt’lik  ve 105 hp’ye sahip.  Motorundada 4 silindir ve silindir başına 4 sübaplı DOHC düzeneği kullanılmış.  Manuel ve activmatic iki vites seçeneği sunulmuş.

İlk izlenimden notlar 2: Dikiz aynası keşke biraz daha geniş olsaymış...

Bulunduğumuz bölgeye ulaşmak için dar ve kavisli yollardan geçiyoruz. Karadeniz dağ yollarını yada Ege’de ki bağlantı yollarını andıran yollar, tehlikeyi de içinde barındırıyordu. Oldukça dar  ve çift yönlü yoldan geçerken, aracınızın performansını daha da iyi anlama şansına sahip oluyorsunuz. Mazda3’ün yol tutuşunun ne kadar iyi olduğunu, bu virajlarda geçerken daha da iyi anladık.

Kullanılan süspansiyon sistemi sürüş dengesinin sağlanmasına katkıda bulunuyor ve dengeyi koruyor. 35 mm çapındaki amortisör pistonları performansı üst seviyelere taşırken, üst amortisör bağlantılarında kullanılan darbe izole edici amortisör tasarımı kullanıcılara sürüş sırasında yeterli dengeyi sağlıyor.

Yani kısaca, bu virajlı ve dar yollardan sağ sağlim geçmemizde her nekadar benim usta şoförlüğümün etkili olduğunu çevremdekilere ısrarla söylediysem de biliyordum ki Mazda3’ün gelişmiş teknolojisi idi gideceğimiz yere bizi  sağ sağlim taşıyan.

Bu güvenlik hissini veren teknolojiden biraz daha bahsetmek istiyorum. Mazda3’de MAIDAS ( Darbe Önleme Sistemi) teknolojisi mevcut. Bu sistem herhangi bir kaza durumunda, darbe enerjisini etkin bir şekilde dağıtarak yaralanma riskini en aza indirgiyor. Ayrıca Mazda3’ün güvenliğini sağlayan bir başka etken ise gelişmiş  fren sistemi. ABS( Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi), EBD( Elektronik Fren Basıncı Dağıtım Sistemi) ,MBA (Mekanik Fren Destek Sistemi)- acil durumlarda fren pedalına uygulanan kuvveti artıran ve güvenli duruş sağlıyan sistem,- bir bütün olarak Mazda3’ün gelişmiş fren sistemini destekliyor ve güvenliği maksimum düzeyde tutuyor.

Pratik Detaylar:

Yakıt Deposu: 55 lt

Yakıt Tüketimi: 7,2 lt. ( 100 km- ortalama)

Bagaj Hacmi: 300 litre ( arka koltuklar katlanınca 635 litre)

Maksimum hız : 185 km/h 

Yani sözün özü, Mazda3’ün güvenliği ve performansı yanında bizde bıraktığı sürüş keyfi bizim çok hoşumuza gitti. Mazda3 ile yollar çabuk bitiyor, bu kez de bitirdik yolları. Dönüş yoluna çoktan saptık bile. Bize artık tanıdık gelen dar, virajlı yollardan geçerken daha bir kendimizden eminiz artık. Yolda kalmayacağımızı bilmenin güveni var içimizde. Bir süre önce  bir parçası olduğumuz panoramadan hızla uzaklaşıyoruz. Sanki tablonun ressamı bir fırça darbesiyle çıkarıyor bizi tablosundan. Arkamızda bırakıyoruz gördüklerimizi ve hissettiklerimizi. İstanbul yolu üzerinde küçük balıkçı kasabalarının balık ve deniz kokan kokusunu içimize bir kez daha çekiyoruz. Yolumuzun bir kez daha buraya düşürmeyi planlıyoruz, taze balık hatırına.

Tülay Bilben

tbilben@otohaberci.com

link:http://www.otohaberci.com/otohaber.asp?article=196

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hemcinsim mekanları çoooooook fazla tasvir edip, Rumeli Kavağı yazdığı yerde gözümün önüne mazda3'ten çok "balık" gelmesine sebebiyet vermiş olmasına rağmen değişik bir test sürüşü anlatımı olmuş :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomobil testinden çok magazinsel gezi yazısı gibi olmuş... :)

Bian Şenay Düdek i okuyorum sandım. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bencede abi biraz gezi yazısı gibi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o Şenay Düdük ü ıslata ıslata mola vermeden döverim heralde ya...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu sedan arabada dikiz aynasımı kullanılır yada onun küçüklüğümü kafaya takılır?? Bayan işte herşeyi bırakmış ona en lazım gelen şeyle uğraşıyo tabi makyaj yapıcakya görememiştir kendisini boy aynası lazım ona :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu sedan arabada dikiz aynasımı kullanılır yada onun küçüklüğümü kafaya takılır?? Bayan işte herşeyi bırakmış ona en lazım gelen şeyle uğraşıyo tabi makyaj yapıcakya görememiştir kendisini boy aynası lazım ona :D :D

Öle deme be abi o da kendi cinsine göre yapmış yorumunu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikiz aynasının küçüklüğüne ben de takmış durumdayım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikiz aynasının küçüklüğüne ben de takmış durumdayım :D

Enes abi taksilerdekinden taktır.:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkaya ne yazdırayım? 8:) Bir de mor ışık lazım şimdi arka kafalıkların üstü cama yakın tavana :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkaya ne yazdırayım? 8:) Bir de mor ışık lazım şimdi arka koltuk cama yakın üst tarafa :D

Tek rakibim at arabası ;D olmamı abi:P

Şaka be abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerde bu sizin dediğiniz dkiz aynası yaw  :)

Yolcu tarafında sperliğin içindeki abi :P:2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şaka dedim abi tabi devirir develeri bile devirironun adı yeter abi ya Mazda namazda:P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.