truva10

626 Klima sorunu.

Arkadaşlar benim 98 mazda 626 klimayı açınca yığılıp kalıyor. Rolantideyken stop ediyor. Kalkışta gaza  çok bassamda çok zorlanıyor stop edecek gibi oluyor. Bu yüzden ancak hızlandıktan sonra açabiliyorum klimayı. Gerçi o zamanda çekiş önemli ölçüde düşüyor.

Bir çok aracın klima açılınca çekişinin düştüğü biliyorum. Ama kullandığım hiç bir klimalı araçta bu kadar zorlanma görmemiştim.

Bu normal bir durummudur yoksa kafaya takmaya başlayayım mı :)

Bu arada bir süredir ilk çalıştırdığımda henüz benzindeyken devir düşüyor stop edecek gibi oluyor, bazende stop ediyor, gaza basınca topluyor kendisini. Bujiler ve kablosu değişti ama sorun devam ediyor. Acaba klima sorunuda bununla ilgili olabilirmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dogan_u kardeşim özellikle senden cevap bekliyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Normal degil. Rölanti sorununuz ayarsız gaz yada kirli boğaz kelebeği yüzünden olabilir. Buji ve kablo değiştirmişler , geriye boğaz kelebeği kalıyor . Dolandı sorunu giderildikten sonra klimaya bakın bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kelebek pozisyon sensörü veya rölanti ayar çubuğu düzenli çalışmıyor olabilir ayarsız LPG de aynısını yapar. aracınızda düz tüp mü var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araçta sıralı sistem lovato lpg sistemi var. klima açılınca güç kaybetmesi normalmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

normalde yüzde 20 civarı bir güç kaynı normaldir. bunu nasıl ölçersiniz bilmem ama mesela zor çıktığı bir yokuşu bir üst vitesten çıkmak zorunda kalırsınız vs. fakat aracınızın rölantide stop etmesi veya kalkışta stop edecek kadar zorlanması normal değil. benzinde de tepkiler aynıysa bilgisayara bağlatıp hata kodunu görmek en doğrusu olur dediğim gibi çok yerden yapabilir aynı problemi aklıma gelenler kelebek pozisyon sensörü, rölanti ayar çubuğu, hava akışmetresi veya hiçbirinde problem olmasa bile aracınız bir yerden hava alıyor olabilir. örneğin westenhouse borusu patlağı gibi.

geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sabah ilk çalıştırmada devir saati 1100 civarında mı?

Rölanti de devir saatinde titreme var mı? Çok ufak farkta olabilir. Dikkatli bakın.

Kaputu açınca bir yerden hava kaçırıyor gibi bir fısss lama var mı?

Bahsettiğiniz kadarıyla boğaz kelebeği.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı bir kaç ustaya gösterdim. Hepsi farklı teşhişler koydu. hiç birine güvenip bırakamadım.

Önerebileceğiniz usta varmı acaba? Ankaradayım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Size yardım edebilmemiz için gereken cevapları vermemişsiniz malesef. Fazla oynatmamanızı tavsiye ederim. Şuradandır buradandır derken düzgün olan ayarlarıda bozarlar. Teşhisi koyacak ustayı tanıyorum. Oto 88 1. bölgede. tam kapı numarasını vs bilmiyorum. İsterseniz sizi yönlendirebilirim. Sorunu %90 çözecek ondan sonra başka ustaya gitmeyeceksiniz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorunları genel olarak yazayım:

sabah ilk çalışmada ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalışmada araba rolantideyken gaz yemiyor gibi tekliyor. bu arada benzinde çalışıyor tabi. gaza basınca kendini toparlıyor. sabah ilk çalışmada motor 200-300 devirlere inip çıkıyor. sonra 11-12 bin devirlere çıkıyor ve düzgün çalışıyor. motor ısınınca 8 bin devire yani normal rolanti devrine dönüyor ve stabil olarak çalışıyor. ancak zaman zaman (her zaman değil) kırmızı ışıklarda beklerken ilk çalışmadaki gibi 200-300 devirlere inip çıkabiliyor.

motorda fıss sesi varmı diye kontrol ettim ustalarda baktı ses yok.

motorun çekişi düşmüş. ben sürekli kullandığım için  biraz farkediyordum ama emin değildim. ancak arabayı satın aldığım arkadaşım 50-60 km kadar kullandı ve arabanın çekişinin çok düşük olduğunu söyledi. arabama naaptın diye birde fırça attı. arabayı satalı 8 ay oldu ama hala sahipleniyor :). mazda aşkı böyle bişiy olsa gerek.

gene boşta çalışırken gaza basıp çekince egzostan küçük patlamalr gibi sesler geliyor

normalde 4. vitesle çıkabileceğim yokuşlarda 3. vitese düşmek zorunda kalıyorum.

daha önce de söylediğim gibi klimayı açınca motor epey güç kaybediyor. 80-90 larda giderken açabiliyoum ancak klimayı

konulan şöyle:

kelebek temizlenmeli.

bujiler ve buji kabloları değişmeli. (bujileri 10 bin kabloyu 5 bin önce değiştirmiştim)

ustanın birine göre bujiler ateşlemeyi tırnaktan değil yanlardan filanda yapmış. bujilerde beyaz is var.  bu ise sibap kapağının gevşemiş olmasından olurmuş. silindir süpap kapağının sıkılması gerekiyormuş.

egzostaki ses içinse egzoz manifotunun temizlenmesi geektiğini söylediler.

5 bin kadar önce triger seti değişti. triger ayarın iyi yapılmamış olmasınında bu tür sorunlara neden olacağı söylendi.

debriyaj baskı balatasının değişmesi gerekiyormuş. debriyaj kaçırıyor biraz. bununda çekişi etkileyeceği söyleniyor. motorun devirlenmesi normal olmasına rağmen o devirde üretmesi gereken güçten azını üretiyor. buda motor gücünün aksla tam iletilmediği debriyaj baskı balatada kayıp olduğunu akla getiriyor. eski arabamda da debriyaj biterken motor bağırırken araba zor giderdi.

bu çerçevede ustalar değişik şeyler söylüyor. hepsini tek tek dinleyince hepsi mantıklı geliyor ama bir ustanın söylediği diğerine söyleyince olmaz öyle şey diyip birbirlerini kötülüyorlar.

dediğiniz gibi motorun çok kurcalanmasını istemiyorum bu yüzden hiç birine bırakamadım..

birde herkes ankaranın en iyi mazda ustası olduğunu söylüyor.

işte ortada kaldım böylece.

eski arabamda bi sorun olunca tamirciye gidip şurasını değiştir diyordum. ama mazda da tamamen cahil kaldım. huyunu suyunu bilmeyince böyle oluyor. hoş bi arabanın huyu suyu arıza yaptıkça öğrenilir. mazda pek arıza yapmadığı için huyunu suyunuda öğrenmek zor oluyor :)

sonuçta tavisiyeleri bekliyorum. 88 oto sanayi sitesini biliyorum tarifle bulabilirim sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kelebek temizlemekle kolay kolay düzelmiyor. Subaplarda sorun olsa şıkırtı yada duman atma gibi sorunlarda olması gerekir bu garip bir teşhis bence... Triger değişiminden önce böyle bir probleminiz yoksa eğer muhtemelen sorun bu olabilir. Kayışın fazla gergin olması yada gevşek olması subapları etkiler. Ayar yanlışsa çekiş düşer eksozda patlamada bu sebepten olabilir. Sizin aracınızda elektronik distribütör olmalı. Okuyucuya bağlı olarak ateşleme problemi yaratabilir. Olabilirde olabilir yani :D ismail ustaya aracınızı bir gösterin muhtemelen halledecek. bende de aynısı vardı düzeldi. Trigeri değiştirdikten sonra avans yaptı ve distribütör modülü ile filtresini değiştirdi. Hiçbir problemim yok. oto 88. 1 bölge 755. sokak no 66. 05322673812 Buraya yeni taşındı onun için tabelası yok. karagöz oto. ismail karagöz. mazdacı doğan aracılığıyla geldim derseniz sizi tanıyacaktır. az önce arayıp haber verdim. Gitmeden önce arayabilirseniz iyi olur. Başı biraz kalabalık bu aralar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bana da trigel değişiminden kaynaklanan sente ayarı bozukluğu gibi geldi. bu aralar bu sente ile kafayı bozdum. sente ayarı kesinlikle fabrikanın kitlemeleriyle yapılmalı kafaya göre yok 1. piston en üstteyken 4ün ateşlemesi vuracak da 1. nin de emişi açılacak vs. hepsi bi yere kadar doğru oluyor en doğru ayar fabrikanın verdiği ayar oluyor eğer bu ayarda bir sıkıntı olursa ustanın kendi bildiğini okuması gerekiyor bizzat yaşadım. bahsettiğiniz egzoz patırdaması da bunu işaret ediyor. bunun dışında doğan_u arkadaşımızın dediği gibi ateşleme sıkıntınız olabilir. sensörlerin birinde veya eğer elektronik ateşleme varsa bobinlerinizden birinde arıza olabilir.

geçmiş olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce bi yerlere ben de yazmıştım "klima soğutmuyor" diye bulamadım neyse...

;D

Ben de buradan bilgilendireyim istedim, konu kirliliği olmasın...

Aracım 1993 model 626, kış aylarında aldığım için klima kontrolü yapsam da soğuk hissettim, ancak havalar ısınınca hiç de öyle olmadığını maalesef anladım...

Fırsat bulup baktırmamıştım bu güne kadar, daha doğrusu usta araştırması yaptım, en çok tavsiye edilen elektrikçiye öğleden sonra gittim.

Yaklaşık olarak; 2 saate yakın BOSCH ibareli iri cüsseli bir makineye klimayı kırmızı ve mavi hortumlarla bağladı, sıkıntıdan patladım neredeyse... Bu 2 saat sonunda tüm sistem taranıp sadece gazının olmadığını söyledi, yaklaşık olarak yarım saat de gaz basıldı ve araç çalıştırılıp klima açıldı...

Hava yine tanıdık sıcacık hava...

:2funny:

Nasıl moralim bozuldu, ama elektrikçi klima motorunun üzerindeki kablo izini sürerek sigorta tablosuna ulaştı ve oradan da anahtara...

Daha önceki sahibi akıllı kişi klimayı sis farının anahtarına bağlatmış A/C tuşuna basıyorsun, fan çalışıyor, üfleme düğmelerini açıyorsun en sonunda da sis farı tuşunu açıyorsun... Amanın içerisi beş dakikada buz gibi oldu...

:egy:

Bu seferde rölanti klimayı tam güçte çalıştırınca düşmeye başladı, benzinden normal ama lpg de iyice düşüyor stop edecek duruma geliyor...

Sorunun birini çözerken başka bir sorun ortaya çıkarmış olduk...

:tey:

Ancak; gözlemlediğim kadarıyla da; iyi bir elektrikçi buldum galiba.

8:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Klimayı açtığımda araç benzindeyse normal çalışıyor ve soğutmayı yapıyor, ancak araç lpg deyse rölanti dalgalanması ve arada bir motor stop ediyor...

Çevreden araştırma yaptığımda 2000 model Opel Corsa'sı ve 2005 model Ford Focus'u olan arkadaşlarımda da aynı sorunun olduğunu öğrendim...

Bunun sebebini ya da başına gelip çözüme kavuşturan üyelerimiz oldu mu?

Sırf bu yüzden şehiriçi kullanımda klima açacaksam benzine geçmek durumunda kalıyorum.

:sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bende aracımı bakıma verdim bir kaç hafta önce.şikayetim yokdu .sadece rolanti biraz 1000 altında dans ediyordu .usta bakmış ayar yapmış boğaz kelebeği temizmiş.fakat bakımdan sonra benim otomatik vites e birşey oldu.araç belli bir ısıya geldikden sonra şehir içindeyolda giderken benden bağımsız bir şekilde devir ibresi bir aşağı bir yukarı gidiyor geliyor sanki biri gaza basıyor .bu rolanti sorunumudur yoksa vites sorunumu anılyamadım?

bukonuda tecrübesi olan yorum yapıp yol göstercek arkadaş varsasevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı bir kaç ustaya gösterdim. Hepsi farklı teşhişler koydu. hiç birine güvenip bırakamadım.

Önerebileceğiniz usta varmı acaba? Ankaradayım...

Sonuç nedir? Bir çözüme kavuşabildiniz mi? Nasıl?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizimkinde dijital klima var. Auto da kendi ayarlıyor üfleme derecesini. istenildiğinde anolog gibi de kullanabiliyorum. Yalnız klima çalıştığında 2. fan çalışmaya başladığından elektrik üretiminin yetmediği kanaatindeyim. Çok sıcakta ilk hemen açıldığında arabayı kasıyor ama bu %10 u geçmiyor. Şu da var lpg eğer yeteri kadar kuvvetli değilse(propan oranı düşükse) stop bile eder. Bir sefer exen alpet gaz aldık başıma geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.