Jump to content

Motor Soğukken Düşük Rölanti (89-94)


berkobal
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

selamlar son birkaç aydır araçta ilk çalışmada rölanti düşüklüğü oluyor ama işin ilginci şu ki;

otomatik jikle devreye girecek kadar soğuk olduğunda (mesela akşamları, gece veya sabah erkenden) jikle çalışıyor ve ilk marşta 1500-2000 devir civarı ilk marşta çalışıyor. Ama jiklenin devreye girmediği günün sıcak zamanlarında (öğlen veya öğleden sonra 17:00-18:00 civarı) soğuk motoru çalıştırmak tam bir kabus. İlk marşta çalışan araç ayağımı gazdan çekince stop ediyor. Devir çok düşük oluyor bu yüzden bir müddet ayağım gazda 800 devir civarlarında tutuyorum bıraktığımda sıfırın bir üstündeki çizgiye kadar düşüyor ama stop etmiyor zangır zangır titriyor araba. İşin başka br ilginç tarafı ise motor ısındığında rölanti 900'e sabitleniyor (ayarlandığı noktaya) 1 mm aşağı yukarı oynamıyor herşey normale dönüyor ama ısınana kadar baya can sıkıyor. Araca hiç lpg takılmadı benzinlidir. Sorun ne olabilir sizce? Teşekkürler.

Edit: Başlık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim motorun resmini upload edemedim çok büyük olduğu için photoshopu da silmiştim küçültemedim mustafa abinin aracın motor resmini koysam patent hakkı fln istemez inş :)

dt-WTGQ.jpg

otomatik avans körüğü diye aratınca forumda bir konu çıktı orda dündar usta olaya el atmış o parçanın distribütör üzerindeki metel parça olduğunu söylemiş konudaki arkadaşın problemi de aracının bayırlarda çekmemesiydi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi arabanın yanına indim yol üzerine koymuştum çoluk çocuk oynarken bşi yapmasın diye yerine çekecektim ilk mesajı attığım zaman oraya park etmiştim motor hafiften sıcak gibiydi ona rağmen jikle devreye girdi ve sorunsuz bir şekilde çalıştı normalde park ettiğim yer yokuş yan duruyor araba yan durduğu zamanlarda hava sıcakken tam gerilmediği için jikle parçasının tam yerine oturmadığını düşünmeye başladım ama düz zeminde yer çekimiyle birlikte hafif gergin olsa da gaz teli parçasının arasına oturuyor galiba. Tam anlatamamış olabilirim kusura bakmayın :) .Yani şimdi motor hafif sıcakken bile düz zeminde çalıştı normal olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

reno olsaydı avans motoru derdim.

ama herhalde bunda da vardır bi baktır istersen nede olsa çalıştıkdan sonra olan olay.

geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler bakıma gittiğinde ustaya bahsedecem bu durumdan bakalım o ne diyecek :)

konu biraz havada kaldı gibi oldu geniş bir zamanımda fotoğraf ve videolarla hangi parçalar hakkında bahsettiğimi belirtmeye çalışacağım belki ilerde bu sorunu yaşayanlara daha ayrıntılı ve açıklamalı olarak bir kaynak olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün ,eksozdaki siyah dumanın sebebini öğrenmek için Bosch Car Service'de cihaza bağlandık , araba dışarda cihaz içerde bakıyorum nasıl bağlayacak diye , meğerse wireless bağlantı cihazıymış elindeki yeşil şey  :), lambda sensörü hatası çıktı , ilginç bir şekilde hata sildirdik (burada açık açık anlatmak istemem ,süper kolay bir yöntem) , aracı çalıştırdım 900 olan devir 600 de , ustaya ''farları açınca bu 600 , 300 e düşer'' dedim , aç farları ,bakalım ,dedi açtık devir 550-600 !! , siyah duman kesildi , tekrar yaparsa sensörü temizleyeceğiz olmazsa ,değişeceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biliyorum , yanılmıyorsam ondada oksijen sensörü olmalı , reno 9 spring'den örnek vereyim ,araç soğuk motorda zor çalışıyordu rölanti tam bir kabus halini almıştı , bujiler ,karbüratör contaları ve takozunu değiştik herşey normale dönmüştü , ateşleme elemanları ve karbüratör temizliği sanırım yeterli gelecektir. Avans problemi olma olasılığı varmıdır iyi bir ustaya danışmak gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

selamlar herkese yeniden açtığım konuyu bi sonuca bağlamak istedim :) kurban bayramında ankaraya gittiğimde konuda bahsettiğim sorunları çözdüm nasıl mı ? şöyle ki:

motor soğukken olan düşük rölanti sorunu için otomatik jikle çoğu zaman devreye giremiyordu ilk çalıştırmada devir 200 ile başlayıp sonra stop ediyordu bikaç sefer çalıştırmak zorunda kalıyordum hatta ayağım gazda bekliyordum bu olay yazın oluyordu ayazda filan değil yani karbüratörün üst haznesini ( yuvarlak siyah kazanı) söküp jikle kelebeğine hareket veren, ileri geri hareket eden,gaza basınca ittiren çektiren kısacası karbüratörün dışına dizilmiş bütün hareketli parçaları yayları filan hepsini balata spreyi ve diş fırçası ile temizledim önceki halini ve eski halini koysaydım ağzınız açık kalırdı meğersem altlar ne kadar kirliymiş macun kıvamına gelmiş yağ tabakalarını ince ince temizlemem 3 saatimi aldı ama karbüratör altı sıfır gibi oldu artık bütün hareketli parçalar çok rahat hareket ediyor ve otomatik jikle her seferinde devreye giriyor aynı modelde araçları olanlar ve karbüratör kazanını hiç sökmeyenler varsa bi söküp altına göz atsınlar :) bende durum felaketti hatta artan spreyle sağdaki soldaki parçaları da temizledim sarı yuvarlak vakum valfleri filan baya güzel oldu bu arada 2 kutu balata spreyi harcadım böylece konuyu tamamlayıp kapatmak istedim kalın sağlıcakla :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet karbüratör temizliği çok yararlı olabiliyor fakat çok ince ayar gerektiren bir bölüm olduğu için çok da elletmek istemiyorum işin açıkçası sanki bir daha düzen tutmayacakmış gibime geliyo :) şöyle güvenebileceğim bir karbüratörcü bulsam götürürüm büyük ihtimalle ama işte korku nelere kadir :D zaten 2-3 depoda bir würth ün temizleyici benzin katkısını kullanıyorum bi tane de yine würth ten karbüratör temizleyici sprey aldım karbüratör boğazından da sıkıyorum bu ikisini uygulamamda baya bir yarar gördüm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...