MazdaClubTR

Mazda’nın Arka Araç İzleme Sistemi RVM'e EuroNCAP Ödülü

Mazda’nın Arka Araç İzleme Sistemi “Euro NCAP Advanced” Ödülünü Almaya Hak Kazandı

Mazda3’teki Arka Araç İzleme Sistemi (RVM) önümüzdeki ay gerçekleştirilecek olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda “Euro NCAP* Advanced” ödülünü alacak.

Euro NCAP yetkilileri, Mazda RVM sistemini inceledi ve güvenlik konusunda sunduğu avantajlardan çok etkilendi. Bu sistem, şerit değiştirme sırasında sürücünün tehlikeli durumlara düşmesini, hatta diğer araçlarla çarpışmasını engellemeye yardımcı oluyor. Arka tamponun her iki tarafına yerleştirilmiş olan iki radar sensörü, aracın etrafındaki diğer araçlarla arasındaki mesafeyi ve bu araçların yaklaşma hızını sürekli olarak hesaplıyor.

Mazda’nın Arka Araç İzleme Sistemi, 60km/sa ve üstündeki hızlarda, herhangi bir aracın kör noktada olduğu ya da bir araç, en fazla 50 metre kadar bir uzaklıktan kör noktaya 5 saniye içerisinde yaklaşacağı zaman dikiz aynasındaki yakınlık gösterge lambasıyla sürücüyü uyarır. Eğer sürücü, yaklaşan aracın yönünde dönüş sinyali yakarsa, yakınlık gösterge lambası hızlıca yanıp söner ve sesle uyarı sistemi sürücüyü şerit değiştirmemesi yönünde uyarır. Sistem her hava koşulunda çalışabilecek ve motosikletler de dahil olmak üzere her aracı tespit edecek şekilde tasarlanmıştır.

Mazda, tüm araç kazalarının yaklaşık %5’inin aynı yönde seyretmekte olan araçlar arasında gerçekleştiğini ve bunların %80’inin şerit değiştirme nedeniyle meydana geldiğini tespit etmiştir. Sistemin özellikleri dikkate alındığında, Mazda Arka Araç İzleme Sistemi’nin bu kazaların yarısından fazlasını önleme potansiyeli olduğunu görürüz.

Mazda, 2008’de Mazda6 RVM ile, Avrupa’da Arka Araç İzleme Sistemini piyasaya süren ilk Japon otomobil üreticisi olmuştur.  Daha sonra bu sistem 2009’da, Mazda3 ve Mazda CX-7’de kullanılmıştır. Söz konusu sistem, Frankfurt Otomobil Fuarında, Makyajlı Mazda3 ile birlikte prömiyeri yapılacak olan Mazda CX-5’te de bulunmaktadır.

MazdaClubTR_RVM_EuroNCAP.jpg

 

“Euro NCAP Advanced” yüksek teknoloji ürünü güvenlik sistemlerini ödüllendirmektedir.

“Euro NCAP Advanced”, 2010’da güvenlik açısından müşteriler ve toplum için bilimsel olarak kanıtlanmış fayda sağlayan yeni güvenlik teknolojileri üreten üreticileri ödüllendirmeye başlamıştır.

Euro NCAP, bazı Avrupa ülkesindeki  tüketici birlikleri, sürücü kulüpleri ve ulaşım otoritelerince oluşturulmuş, bağımsız çarpışma testleri uygulayan bir kuruluştur. 1997’den bu yana otomotiv sektöründe güvenlik konusunda üstün başarı sergileyen araçları ödüllendirmektedir.

Güvenlik her zaman, Mazda’nın en önemli önceliklerinden biri olmuştur. Mazda3, en son 2009’da yapılan Euro NCAP kombine güvenlik performans testlerinde (Yetişkin Yolcu Koruma, Çocuk Koruma, Yaya Koruma ve Güvenlik Takviyesi) maksimum puan alarak beş yıldız kazanmıştır. Mazda6 aynı yıl aynı puanı almıştır. Mazda2 2007’de, Mazda5 2005’te yetişkin korumasında (önceki puanlama sistemine göre) 5 yıldız almıştır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rvm mazdamda en çok begendiğim özelliklerin başında geliyor.bir çok üst sınıf araçta bile olmayan bir özellik.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2008 Volvo S40'da da var bu sistem bşka bir isimle. Aynaların hemen altında sensörler var. ortağımın aracında resimlemiştim.

859b77a5.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence ESP den sonra en önemli aktif güvenlik unsuru...

milleti anlamıyorum yahu, ota püsüra para vereceklerine böyle işe yarar şeyler koysalar ya arabalara...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çalışma itibariyle RVM biraz daha farklı... BLIS 50metre tarayamıyor, sadece kör noktayı tarıyor. (maksimum:5-8metre) RVM sistem olarak daha gelişmiş. ama atası BLIS tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çalışma itibariyle RVM biraz daha farklı... BLIS 50metre tarayamıyor, sadece kör noktayı tarıyor. (maksimum:5-8metre) RVM sistem olarak daha gelişmiş. ama atası BLIS tabi.

Teşekkürler bilgilendirme için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben kalantor işi bi mersoyu sollarken farketmiştim, onunda aynasında bizimkine benzer bi işaret çıkmıştı... vay be demiştim benim guzudaki özellik :D acaba kim kimden arakladı ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok faydalı ve müthiş işe yarayan bir özellik. Kime bahsetsem hayran kalıyor, başka markalarda dünya paraya ek olarak sunulan bu özel/güzel güvenlik opsiyonu için teşekkürler. Ödülü hakettiğini düşünüyorum.  :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni citroen C4  Rusya reklamlarinda da bu özelliği gösteriyorlar ..Aynı bizim kuzulardaki gibi ..bu sene bu özellikle de çok sattıracaklarını düşünüyorum ..Darısı Mazdanın başına ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir haylidir benim RVM hiç dikkatimi çekmiyor, umarım arızalı değildir, hayırlısı bakalım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar RVM yi aracımı almadan önce forumdan okumuştum ancak bu kadar kullanışlı olacağı aklımın ucundan bile geçmemişti.

Şerit değiştirirken aynaya göz ucu ile bakmanız yeterli  inanılmaz rahat...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RVM özelliği özellikle istanbul trafiği için mükemmel bir şey. O aynalarda göremediğimiz motorlar ve sürekli şerit değiştiren vatandaşlardan kendinizi korumanız için harika bir sistem. Özellikle uzun yolda da gece çok kullanışlı oluyor. Dalıp gitmenizi sesle uyarılar halinde bölüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güvenlik açısından son derece faydalı. İnsan bazen dalıp gidiyor. Gösteriş olarak da son derece etkili. hayran kitlesi her geçen gün artıyor mazdaların.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RVM aktif güvenlik açısından çok gerekli bir sistem.Mazda mühendislerine buradan teşekkürler....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.