kursadnart

2.Nesil Mazda 3 100.000 Km'de Yaptığım Servis Bakım Giderleri

Bu konuda 47 ileti var

Malum 100.000 km bakımı en ağır masraflarımızdan. Ancak en yakın dostumuz, mazdalarımız için can alıcı bu bakımı yapmak boynumuzun borcu.

Şimdi bu bakımda yaptıklarımı paylaşmak istiyorum sizlerle;

1- 95.000 km de Polen filtre, hava filtre, yağ ve yağ filtre ve Denso İridyum buji değişti.Yaklaşık maliyet 270 TL (işçilik hariç , çünkü kendim değiştirdim.)

2-98.000 km de tüm kayış aksamı ( gergi, v kayış ve klima) Muğla Gören'de değişti. Yaklaşık maliyet 500 TL

3- 26/08/2011 tarihi itibariyle 100.000 km de şanzuman yağı (Mobil 1 75/90 tam sentetik şanzuman yağı 3 lt 75 TL), Motor yağı (Castrol Edge 5/30W 4 lt 82 TL), Yağ filresi ve hava filtresi, Ve en can alıcı kalemlerden biri diye hep gözümüzde büyüttüğümüz Debriyaj kiti (Sachs , baskı , balata, rulman ve çatal seti 250 TL) ve işçilik (Japon oto özel serviste 150 TL) ile toplam 575 tl gibi bir rakama halletmiş, böylece omzumdan büyük bir yük kaldırmış bulunmaktayım.  :)

Artık 110.000 e kadar kafam rahat, 110.000 için ise ihtiyaçlarım 4 disk (disklerim 75.000 de tornalandı, balatalar değişti) ve balatalar, hidrolik yağ değişimi ve antifiriz değişimi, 4 adet de lastik  :D  (lastiklerim şuan 2,5 mm önler, 3,5 mm arkalar) Ürkütücü. Öngörülen maliyet 1200 TL

Not : Yağ ve filtreler konusunda çok hassasım 5000 , bilemedin 6000 de bir dünyanın en kaliteli yağıda olsa değişirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kolay gelsin arabanın tüm yıpranan vede değişmesi gereken parçalarını değiştirmiş gereken bakımı yapmışsınız sıfır araça binmiş gibi kafa rahat olur. güle güle kullanın kazasız belasız niçe 100.000 devirme dileğiyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun. Uzunca bir süre rahatça binersin :)

Şu kayış için 500 tl maliyet yazmışsın. Uzunca tartışmaları geçen, maliyeti 1000 liraya civarı olan kayış herhalde. Fiyatları arasında uçurum fark var. Kayış ile birlikte bilyalar değişiyordu zannedersem ve uçuran fiyatta buydu. Sen değiştirdin mi yoksa sadece kayış mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kürşad bey yağ konsunda aynı benim gibisiniz valla .Tebrik ederim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kayis tek basina 80 TL gibi birsey Savas, esas dedigin gibi maliyet bilye ve kasnaklar + iscilik ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun. Uzunca bir süre rahatça binersin :)

Şu kayış için 500 tl maliyet yazmışsın. Uzunca tartışmaları geçen, maliyeti 1000 liraya civarı olan kayış herhalde. Fiyatları arasında uçurum fark var. Kayış ile birlikte bilyalar değişiyordu zannedersem ve uçuran fiyatta buydu. Sen değiştirdin mi yoksa sadece kayış mı ?

Kayış V                                      40,31 tl

Avara kasnak                              81,48 tl

Gergi Kayış V                              296,23tl

Jeneratör tahrik kayışı, R&R          26,40tl

Jeneratör tahrik kayışı gergisi, R&R 33,00tl

İşçilik net tutar                              47,52tl

Toplam                                          478,42

İndirim                                            95,69

KDV                                                  68,89

GENEL TOPLAM                                451,62TL

Kayış ile ilgili olarak bilgilerinize sunarım arkadaşlar.

Dilek ve temenniler içinde teşekkür ederim.

Burak abi çok haklısın 'araban mı var derdin var' ancak ben O'na harcadıkça mutlu oluyorum :D

Değişme vakti geldiğine inandığım parçayı değişirim, zaten değişme vakti geldiğini yol arkadaşından daha iyi kim bilebilir ki .

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 2005 model Mazda 3 aracımın 100.000 bakımını yaptıracağım. Tam olarak bu bakımda neler yapıldığını (değiştirildiğini) bilemiyorum. Daha doğrusu bilemiyordum ama sayenizde öğreniyoruz.

Son zamanlarda bu bakımı Ankarada yaptıran arkadaşlardan nerede (serviste mi yoksa sanayide özel bir ustaya mı) yaptırdıklarını, hangi parçaları değiştirdiklerini ve kaç liraya mal olduğunu öğrenebilirmiyim.

Tabiiki ilk tercihim serviste yaptırmak olacaktır ancak işini iyi yapan özel servisleride gözönünde bulundurmakta yarar var değilmi :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100 bin bakımlarını sanayide yaptırmamalı derim, arabaya güvenmelisiniz bu km den sonra... Aracın kondisyonunu sanayiler tam olarak söyleyemiyor servis gibi, bilinmezliklerde insanın içinde sıkıntı yaratabiliyor farkında olmadan, henüz eskimemiş aracınızdan beklenmedik ufak bir arıza nedeniyle yakın gelecekte soğumanız mümkün, halbuki servisler bu bakımlarda daha iyi öngörüde bulunabilir, bunları bilerek ve aracın kondisyonundan emin olarak araca rahat rahat binmek de var  1 kereliğine bir miktar fazla ödeyip...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 2005 model Mazda 3 aracımın 100.000 bakımını yaptıracağım. Tam olarak bu bakımda neler yapıldığını (değiştirildiğini) bilemiyorum. Daha doğrusu bilemiyordum ama sayenizde öğreniyoruz.

Son zamanlarda bu bakımı Ankarada yaptıran arkadaşlardan nerede (serviste mi yoksa sanayide özel bir ustaya mı) yaptırdıklarını, hangi parçaları değiştirdiklerini ve kaç liraya mal olduğunu öğrenebilirmiyim.

Tabiiki ilk tercihim serviste yaptırmak olacaktır ancak işini iyi yapan özel servisleride gözönünde bulundurmakta yarar var değilmi :))

Bir üst mesajda neredeyse tüm liste mevcut eğer ek bir sıkıntı yoksa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bir üst mesajda yapılması gerekenler gayet açık şekilde anlatılmış. Zaten standart olarak değişecekler dışında arabanın durumuna göre ekstralar da olacaktır. Benim asıl öğrenmek istediğim;

Ankarada 100.000 bakımını kim nereye yaptırmış???(özellikle son 1-2 ay içerisinde) Bu konuda bilgi verecek arkadaş varsa onlardan cevap bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100 bin bakımlarını sanayide yaptırmamalı derim, arabaya güvenmelisiniz bu km den sonra... Aracın kondisyonunu sanayiler tam olarak söyleyemiyor servis gibi, bilinmezliklerde insanın içinde sıkıntı yaratabiliyor farkında olmadan, henüz eskimemiş aracınızdan beklenmedik ufak bir arıza nedeniyle yakın gelecekte soğumanız mümkün, halbuki servisler bu bakımlarda daha iyi öngörüde bulunabilir, bunları bilerek ve aracın kondisyonundan emin olarak araca rahat rahat binmek de var  1 kereliğine bir miktar fazla ödeyip...

Servis konusunda tamemen haklısınız. arabayı aldığımdan beri tüm bakımlarını serviste yaptırdım ama forumda okuduklarım sonrasında servis ile sanayideki usta arasındaki maliyetlerinin neredeyse 2 katı olması biraz aklımı karıştırdı. sadece bu sebepten bir kaç arkadaştan görüş almak istedim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçlar artık karmaşıklaştı,yağ filtre değişimi vs haricinde teknik bir konu olduğunda adresiniz mutlaka servis olsun, ucuz görünen sanayi olmadı tekrar git gellerle daha pahalıya gelebiliyor, yağlanıp kirlenen araç da bonus olur genelde yapılan işin üzerine...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orijinal yedek parça kullanılacaksa zaten ustalarda gidip servisten alıyor bu durumda tek fark işçilik ücreti ama unutmamak gerekir ki ters bir durumda muhattabın usta veya yetkili servis olması arasında fark olacaktır . Ankara da olmadığım icin bir yorum yapamam ama tavsiyem gitmeden önce servislerden tahmini fiyat ve liste alman. Böylelikle sürprizlerle karşılaşmazsınız . Sitede bir tek MeB Basayar üye, digerlerine email ile ulaşabilirsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçlar artık karmaşıklaştı,yağ filtre değişimi vs haricinde teknik bir konu olduğunda adresiniz mutlaka servis olsun, ucuz görünen sanayi olmadı tekrar git gellerle daha pahalıya gelebiliyor, yağlanıp kirlenen araç da bonus olur genelde yapılan işin üzerine...

    biz sanayide mazda ve diğer japon araçları üzerine çalışıyoruz ve müşterilerimiz gayet memnun..işçilik artı maliyetler konusunda hiç sıkıntı yaşamadık...burası izmir diğer illerin sanayilerini bilemem tabiki :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanayideki bazı ustaların servisten ayrılıp kendi işyerlerini açtığını ve konularında yeterince bilgili ve tecrübeli olduklarını daha önceki aracımdan biliyorum. Aynı şekilde Mazda içinde böyle birşey söz konusumudur bilemiyorum. Mesela 10-15 yıl mazda servisinde çalışıp sonra kendi işyerini açan bir usta kesinlikle servis ile aynı işçiliği çıkarabilir ama daha ucuza. Yedek parçaya gelince tabiiki hiç bir yan sanayi ürünü orjinalini tutmayacaktır. Ancak siz tecrübeli arkadaşlarımızdan duyduğumuz yada okuduğumuz kadarıyla kaliteli yan sanayi ürünleride mevcut.

Sonuçta önerileriniz için çok teşekkürler, öncelikle servisler ile görüşüp fiyat bilgisi alacağım. bu arada Ankarada 100.000 bakımını sanayide yaptıran arkadaşlar varsa tecrübelerini aktarması beni çok memnun eder. Herkese iyi çalışmalar ve iyi günler dilerim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzunca bir süre Ankara'da 100.000 bakımını sanayide yaptıran arkadaşların tecrübelerini aktarmalarını bekledim ancak herhangi bir ses çıkmadı :(  Anlaşılan daha 100.000 bakımını sanayide yaptıran olmamış.

Sanayide bir usta bulamayınca bizde 100.000 bakımını Serviste yaptırdık. Ve bu bakım için 1310 TL ödedik. Şimdi fatura yanımda değil ama aklımda kaldığı kadarıyla aşağıya yazıyorum;

V-Kayış: 92 TL

Bilye (2 adet) : 68 TL

Şanjuman yağı (8 lt) : 122 TL (ATF yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam)

Motor yağı (4lt) : 67 TL

Ön balata : 104 TL

Arka balata: 97 TL

Polen Filtresi

Hava Filtresi

Yağ filtresi    (bu filtrelerin fiyatını hatırlayamadım)

Jant göbeği 24 TL

işçilik, Lastik değişimi : 34 TL

işçilik, Genel bakım 127 TL

işçilik, V-Kayış değişim ücreti: 85 TL

Yukarıdaki rakamlardan tam emin değilim, hatırladığım kadarıyla yazdım. Ama faturayı alınca tekrar kontrol ederim. Toplam ücretler aşağıdaki gibiydi;

Toplam malzeme ücreti :755 TL

Toplam işçilik ücreti 365 TL

+ KDV olunca 1310 TL tuttu tamamı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeş iyiki serviste yapmışsın birçok önemli parçayı değişmişsin vede orjinal takmışsın yani arabanı fabrikadan çıkmış gibi sıfırlamışsın tüm çalışan aksamını; hayrılı olsun kazasız belasız kullan; belki çok gibi gözükebilir ama bence o kaliteye vede güvene değer sonuçta bir çok ayarda yapılıyor bu değişimler esnasında ; bende arabamın aynı böle bakımını yaptırmıştım serviste 900 tl gibi bir rakam ödemiştim bide  egsoz borularını vede susturucularını, esneme bölümünü değiştirip, krom egsoz ucu alınca hemen hemen 1300 falan tutmuştu tabii egsoz işini sanayide yapmıştım. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.