Sign in to follow this  
Followers 0
shadowromeo

Pert Kayıtlı Mazda RX-8 Alınır Mı?

37 posts in this topic

Merhaba arkadaşlar;

Piyasada nispeten diğerlerinden uygun fiyata satılıyor pert kayıtlı araçlar. Kaskoda büyük bir kazası olmamasına karşın tamir masrafı çok olduğundan perte çıkarıldığı belirtiliyor. Bu araçlar nasıl döndürülüyor, trafikte bir polis çevirmesinde örneğin bir sıkıntı yaratır mı?

Ayrıca iyi bir servisten onay alınarak satın alınabilir mi? Ayrıca kasko sigortası yapılabilir mi pert kayıtlı araca ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu tür dosya işleriyle uğraşmak biraz zorlayıcı olsa gerek ama iş takip büroları bunlarla ilgileniyorlar bildiğim kadarıyla, 1-2 bin lira civarında sanırım dosya masrafları. Gerekli işlemler yapılıp yeni plakanızı çıkarttırdıgınız polis çevirmesinde herhangi bir sıkıntı yaşanmaz.

Kasko yapılır neden yapılmasın ancak kasko bedeli daha düşük tutulucaktır diye tahmin ediyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

baktırılarak, herşey alınır...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bir ara 19a bir Mazda3 bulmuştum, arabada 22bin liralık hasar kaydı vardı ama pert değildi... Hadi birde buradan yak !

Hönk :o :o arabanın önü arkasına mı gelmiş  ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok dikkatli araştırmak gerekiyor, geçenler de Ümraniye sanayi'ye mazda mx5 geldi önden hasarlı.Aracı ilk akşam salıncaklarını elektrik kaynağı ile tutturdular.

Aracın hasar kaydında görünen rakam bazen aşırı abartı olabiliyor. Örneğin ; piyasa değeri 30 bin olan bir aracın hasarını tamamen orjinal parçalar ile tamir etseniz ve maliyeti tahmini 12 bin TL ye yapılabilecek bir araçta hasar sorgulamada 25 -28 bin hasar görünebilir.Bu tamamen Araç sahibi ve sigorta experi arasındaki diyalog'a bağlı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kimi sigorta acentaları parayı burdan kazanıyor, 1 liralık hasarı 5 lira gösterip, biraz expere biraz, tamirciye kalan para kendine... Askerdeydim ilgilenemedin aracım önden bir araçla çarpıştı yola girerken. hata iki tarafta da mevcut idi. bildiğim kadarıyla masrafımın bir kısmını karşı trafik sigortası karşılıyor. tutanağı uygun şekilde tuttuk gönderdik sigortacım ilgileneceğini söyledi ve ısrarla bir servise yönlendirdi, güvendim. kaskoyu yenileyeceğim zaman öğrendim benim kaskoya 9 bin tl lik kaza yazılmış(önceden yoktu) üstelik sadece ön tampon ve sağ far değişmişti. >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşağıda birkaç pert örneği var.

Ben olsam kesinlikle almam. 15.500TL yazılı pert, başta 19.900'dü. Onun da ilanı altta.

njls7.png

njmg4.png

njm20.png

lgg8s.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araba pert olmuş, hasar kayıtsız ne demek yahu :D

Bu kırmızı RX-8 Ümraniye'de kaza geçirip hatta yan şekilde bir yere giren araba diye hatırlıyorum. Sürücüsü vefat etmişti..

İlk araba ne olmuş ? Motor mu patlamış ?

Bence bu arabaların ikisi de alınmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evet, haberdeki kırmızı araçla ilandaki aynı olmalı cunku kaza yeri olarak haberde Ümraniye diyor ve pert aracın satıcısı da Ümraniye'de ve hasar şekli aynı. Ölümlü olmasına çok üzüldüm şu anda. 23 yaşındaymış hem de, Allah rahmet eylesin.

Diğer gri araç önden iyi bi darbe almış. Ancak darbe şasiyi de önden epey bi yamultmuş. Fakat resimlerde direksiyon airbag 'i falan açılmış görünüyor. aslında o araç "belki" alınabilir fakat 27-28bin TL gibi bi rakama asla alınmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şasi eğer bir kere kaydıysa toplanması bir hayli güç, hele ki böyle hız makinaları alacaksanız aerodinamisi bozulmuş araçları tamir ettirerek almak bence büyük bir kumar oynamaktır yaşamınızla. Batılı ülkelerde nispeten vergilerin az olmasından kaynaklı bu resimdeki aracın gideceği tek yer hurdalıktır. Böylesine hasar görmüş , aerodinamisi bozulmuş, yolda beni neye sürekleyeceğinden emin olmadığım arabaya binmektense daha az havalı ama ne yapacağını bildiğim araca binmeyi tercih ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu işin erbabı Mustafa Abi (mtutun) onun da fikrini almak lazım .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gri araç ilanında alıcıyı tavlamak üzere birkaç şey de uygulamışlar.

Birincisi, bi düzine resim çekmişler ancak önden darbenin olduğu kısmı önden tamamıyla gösteren tek resim çekmemişler. Darbenin boyut ve niteliğini sadece resimlerden anlayamamız için öyle yaptıklarını düşünüyorum

İkincisi, hasar kaydı yok demeleri. Yani aracı alıp yaptır sonra satarken "hasar kayıtsız" araç olarak satabilirsin demek istediklerini düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otomobilller bir kez etkilenecek kaza yaparsa yolcusunu ikinci kazada koruyabilmesi çok daha zordur. metaller yoruluyor çünkü vs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu tip uygulamalara destek vermeyelim derim arkadaşlar , sonra ortalık böyle sorunlu araçlarla doluyor...

Dengeli bir araçla dengesi bozulmuş, yani  araçlıktan çıkmış bir araç arasındaki fark 3/5000 tl olmamalıdır...Ucuz diye bunlara yönelmeyelim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şu söz aklıma geldi, "Ben ucuz mal alacak kadar zengin değilim"  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otomobilller bir kez etkilenecek kaza yaparsa yolcusunu ikinci kazada koruyabilmesi çok daha zordur. metaller yoruluyor çünkü vs...

Gerçekten önemli bir konu.

Çoğu araç  EuroNCAP ten 5 yıldız alıyor ama kaza sonrası yapılan onarımlar sonucu acaba araç aynı tepkiyi verebilecek mi o önemli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşağıda birkaç pert örneği var.

Ben olsam kesinlikle almam. 15.500TL yazılı pert, başta 19.900'dü. Onun da ilanı altta.

njls7.png

njmg4.png

njm20.png

lgg8s.png

En alttaki ilanda yandan hasarı yok diyor :)

Bence aracın sol tarafı yok dese daha doğru..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben kaldirima ciktigi icin tekerlegi kopmus makaslari kirilmis ve tamir olmus bi volvo c30 a ve kazasiz c30 a bindim 130-140 hiz sinirindan sonra kazali olanla daha fazla ileri gitmek istemedim

Anca kendim tamir etmeliyim butun parcalarini sıkmalıyım butun vidalarini ki guvenle biniyim en azindan psikolojik olarak o da imkansiz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Önemli bir noktayı atlamamak lazım, otopark borcu yokmuş. Ben şahsen otopark borcu olmayan bir arabayı almaktan ziyade kaportası hala şasenin üzerinde olan bir arabayı almayı tercih ederim. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0



Bilgi Bankası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.