oscaryasa

Mazda RX-8 üretimi durdu mu? Yerine ne geliyor?

Bu konuda 32 ileti var

Sanırım Mazda'nın kendi facebook adresinde böyle bir haber okudum.  RX 8 son hali ile çok da güzel bir otomobil olmuştu.  2011 model aracımın türünün son örneği olacağını, alırken de biliyordum, karbon emisyonun yüksekliği ve yakıt tüketiminin, gelecek satışlara çok balta vuracağı tüm uzman sitelerde yazıyordu.  Ama sanırım RX 8 artık tam bir klasik oldu.  Dolayısı ile yerine Mazda'nın ne koyacağını merak ediyorum.  Boyutları kabalaştırmadan ve performansı artırarak daha iyisini yapmalarını bekliyorum.  Diğer modeller iyi satış rakamları yakalamaya başladığına göre, cesaretli bir model çıkarmak için zaman geldi.  Zoom Zoom.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dediginiz gibi emisyon degeri euro4 oldugu icin artık rx8 in avrupaya ithalatı mumkun degil, ancak uretimi de sona ermis degil. Yerine gelecek aracın adı rx7 olacak ve lazerle yakıt yakan euro6 karsılayan bir wankel motorlu ve 1.6lt olan bir arac olacak. Motor gucu de yaklasık 325 350 hp civarında olması ongoruluyor. Ama bu yeni aracı daha 2 veya 3 yıl yollarda goremeyecegiz. Buyrun size taze bilgi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten yeni cikti rx-8 in son kasasi, fakat bende farkettim yeni kasa rx-8 ozel birey ithalatlari disinda yok avrupa ulkelerinde. Olanlarda her ulkede kullanilamiyor mesela almanyada emisyon degeri yuksek araclar belli yerlesim yerlerine girebiliyor hepsine degil. Ya da Nissan R34 GTR avrupada satisa sunulmamis bir arac. Ancak gordugum kadariyla firmalar guc platformunu koruyorlar. Fabrika cikisli spor araclara sonradan yapilan ecu egsoz uygulamalari motor gucunu gozle gorulur derecede artiriyor. RX-8 ve R35 GTR bu araclara ornek gosterilebilir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hadiii.. rx7 yenilenipte yeniden gelecek demek :clap:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2014 işte üretim tarihi...

tabii esas olay egzoz emisyonları imiş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi için teşekkürler.  2014 makul bir süre benim için.  RX 8'in keyfini sürecek yeterli zaman var.  Fakat RX 8 performans olarak RX 7'den üstün değil ise bile, bence son kasa çok keyifli ve çok çekici.  Tabii yeni araç daha da iyi olacaktır.  Bir de Türkiye gibi henüz emisyon vs. konusunda düzenleme yapmamış ülkelerde ithalatı devam edecek sanırıyorum ama bu yeni model anlamıda mı olur, yoksa stok temizleme anlamında mı bilmiyorum.  Yeni model olursa, bu araca ne ekleyecekler merak ediyorum.  2012 RX 8 diye bir araç Türkiye'de piyasaya sürülecek mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi için teşekkürler.  2014 makul bir süre benim için.  RX 8'in keyfini sürecek yeterli zaman var.  Fakat RX 8 performans olarak RX 7'den üstün değil ise bile, bence son kasa çok keyifli ve çok çekici.  Tabii yeni araç daha da iyi olacaktır.  Bir de Türkiye gibi henüz emisyon vs. konusunda düzenleme yapmamış ülkelerde ithalatı devam edecek sanırıyorum ama bu yeni model anlamıda mı olur, yoksa stok temizleme anlamında mı bilmiyorum.  Yeni model olursa, bu araca ne ekleyecekler merak ediyorum.  2012 RX 8 diye bir araç Türkiye'de piyasaya sürülecek mi?

Türkiye' de Euro normları geçerli.

binek araçlarda Eu5 ticarilerde Eu4 mecburi olmalı yanılmıyorsam...

RX-8' in ithalatı değil üretimi durdu...RX-7' ye kadar yok wankel...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki neden RX-8 den sonra RX-7 sorusuna mantikli bir aciklama var mi ? Yillar sonra eski araclarin yeniden uretimi gorulmemis birsey degil ama RX-9 ismi daha iddiali olmaz miydi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dun aklima baska bir soru geldi. Bu EURO5 normlari bu kadar sartsa Ferrari, Maserati gibi araclar ne yapiyor da bunlari saglayabiliyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi, performans olarak geride olsa bile o kadar çok artısı varki aracın, RX-7den genel manada daha populer hale geldi.  Bende merak ediyorum yeni wankelleri...

Mesela Volvo C70ten sonra arka kapıların açılmasının ne kadar mükemmel bir ayrıntı olduğunu ve sadece tarz meselesi olmadığını anladım :D

Rx-8 R3ler çok güzel olmuş bu arada, özellikle iç mekanı... Bana makyajdan ziyade, "alın biz modifiye ettik, siz binin" tarzı olmuş gibi geliyor. Fabrikadan modifiyeli yani :D

İşte bunlara kesinlikle katılıyorum.  Mazda'nın RX8'de, arabayı kabalaştırmadan elde ettiği 4 kişi oturma kapasitesi tamamen arka kapıların yapısı ile alakalı ve aracı mükemmel boyutlarda hem spor hem de istersen ailen ve arkadaşlarınla keyfi çıkabilecek bir araç haline geliyor.  Evet açıp kapamak dar mekanda çok pratik değil ama çok yakışıyor, hatta seksi :) Bütün dünya bu konseptin kötü örneklerini yapmaya başlamışken, bakınız Panamera ve FF (Ferrari ForFour), Mazda'nın üretimi durdurması için iyi bir sebebi olması lazım.  Dünya'da bu tip multi-purpose arabalara ilgi artarak devam ediyor çünkü hem aileni dışlamıyorsun hem de yalnız araba kullanırken kendi arabanda şoför gibi durmuyorsun.  Üstelik RX8 iç döşeme, müzik sistemi vb. gibi ciddi modifiye sayılacak geliştirmelerle en güzel halini bulmuşken, kaba saba bir araba çıkarmazlar umarım.  İlla büyük güzeldir diye birşey mi var?  Tabii daha güçlü bir araba, daha güçlü yol tutuş için aracın estetik kalitesinden ödün vermek gerekiyor olabilir.  Daha iyisi yapılana kadar, en iyisinin tadını çıkaralım madem :)  Keşke daha güçlü bir çekiş olsaydı, benim kısmen eksik gördüğüm tek yan bu.  Hızlanma çok iyi ama sanki recarolara daha iyi yapıştırabilirdi :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye' de Euro normları geçerli.

binek araçlarda Eu5 ticarilerde Eu4 mecburi olmalı yanılmıyorsam...

RX-8' in ithalatı değil üretimi durdu...RX-7' ye kadar yok wankel...

Türkiye'de emisyon konusunda Avrupa normları geçerli olsa idi bu arabayı çok daha yüksek vergi oranları ile almak zorunda kalırdık bence, zira burada aldığımız RX 8 ler avrupa stoklarından gelenler diye Mazda TR GM röportajında mı bir yerde okudum sanki.  Kağıt üzerinde uyuyor olabiliriz ama iç düzenleme yapılmamış olabilir.  Her an da olabilir tabii.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye'de emisyon konusunda Avrupa normları geçerli olsa idi bu arabayı çok daha yüksek vergi oranları ile almak zorunda kalırdık bence, zira burada aldığımız RX 8 ler avrupa stoklarından gelenler diye Mazda TR GM röportajında mı bir yerde okudum sanki.  Kağıt üzerinde uyuyor olabiliriz ama iç düzenleme yapılmamış olabilir.  Her an da olabilir tabii.

Bahsettiğiniz şeyler farklı. Emisyon kuralları ayrı, emisyona göre vergilendirmek ayrı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dun aklima baska bir soru geldi. Bu EURO5 normlari bu kadar sartsa Ferrari, Maserati gibi araclar ne yapiyor da bunlari saglayabiliyor ?

Bu soruma bir cevap bulma şansım var mı ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu soruma bir cevap bulma şansım var mı ? :)

Motorda iddialı olmaya devam ettikleri için daha büyük hacimden daha az hp alıyorlar, mesela nissan r35gtr, twin turbo 3500LT motor hacmi olmasına rağmen 500-600hp arasında bir güç alınıyor, eğer bu aracın egzozu ve yazılımı değişirse alıcağı güç +150hp kadar daha artabiliyor. Diğer firmalarda aynı şekilde büyük motor daha az güç şeklinde devam ediyor. Bu yüzden son zamanlarda lüx spor araçların egzoz sistemleri yazılımları kullanıcılar tarafından yenilenmeye başladı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani araçların Avrupa versiyonları Amerika veya diğer emisyon kuralları geçerli olmayan pazarlarınkinden çok daha az güç üretiyor öyle mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani araçların Avrupa versiyonları Amerika veya diğer emisyon kuralları geçerli olmayan pazarlarınkinden çok daha az güç üretiyor öyle mi ?

aynen öyle...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen öyle...

Soruma tekrar döneyim. Durum Ferrari, Porsche, Maserati gibi araçlar için de geçerli mi ? Yani bu araçlar Mazda RX-8 den daha mı az emisyona sahip ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu soruma bir cevap bulma şansım var mı ? :)

geç cevap için özür, biraz yoğunluk vardı da...

bildiğim kadarıyla yüksek performanslı araçlar düşük emisyonları karşılayamaz diye birşey yok...bu tamamen yanma verimiyle alakalı birşey.

bu arada tabii verimli olmakla beygir gücünü, özellikle aşırı beslemeli motorlarda, karıştırmayalım. 70' lerde 1,5 litre hacimli v12 F1 motorlarını, iptal edilen Grup B ralli otomobillerini hatırlatmak isterim...beygir gücü hedef sadece bu olduğunda artırılabiliyor.

turbo basıncı ve daha birçok zamazingoyu kullanarak gücü artırmak mümkün, ancak verimlilik o kadar basit birşey değil. yanma odasına giren yakıtın ne kadarının enerjiye dönüştürüdüğü ile alakalı bir konu bu.

Ferrari motor teknolojilerine aşırı yatırım yapan, litre başına güçte Honda ile yarışan bir firma.

hatta şöyle belirteyim, Honda spesifik beygir gücünde daha yüksek gibi dursa da bu işi sıralı 4 yerine V8 motora yaptırmak, V8 motora 9000' li devirleri çevirtmek öyle her babayiğidin harcı değil. inanılmaz bir mühendislik ve dikkat gerektiren bir proses. zaten Ferrari' de motorlar elde üretilir, her motor ayrı ayrı testlerden geçerek araca takılır.

Maserati zaten Ferrari' nin daha doğrusu FIAT' ın olduğu için elindeki teknoloji Ferrari kökenli (son zamanlarda yönetimi Alfa Romeo' ya geçmiş olsa bile neticede tamamı aynı grup)

ülkemizde geçerli olan EU5 normları ithalat izni aşamasında gözetilmekte. emisyona göre vergilendirme geldiği anda SKYACTIV motorlar en düşük vergiye sahip olacaklar...

Wankel motorlar birim zaman başına 1 iş üretirken sıralı motorlar aynı birim zamanda yarım iş ürettiklerinden İngiltere gibi ülkelerde normal hacimlerinin 2 katı olarak değerlendiriliyor ve buna göre vergilendiriliyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.