Burak

Mazda'dan 2. SKYACTIV Model. Makyajlı Mazda3 2.0 Lt Benzinli

Mazda, Japonya'da Makyajlı Mazda3'ü 2.0 Lt benzinli SKYACTIV motor ve SKYACTIV-DRIVE seçenekleri ile satışa sundu.

110927a.jpg

Motor özellikleri ;

Type: water-cooled inline 4-cyliner DOHC 16-valve

Displacement: 1.997 liters

Bore x stroke: 83.5mm x 91.2mm

Compression ratio: 12.0:1

Max. power (net): 113kW (154ps) @6,000rpm

Max. torque (net): 194Nm (19.8 kgf/m) @4,100 rpm

Fuel delivery: in-cylinder direct injection

Fuel: regular gasoline

Motorda geliştirilmiş 2. nesil i-stop bulunuyor. Bu daha hızlı bir başlangıç ve eskisine nazaran daha iyi bir ekonomi sunuyor. Bunun neticesinde de 20km/L yani 100 km de 5 Lt gibi bir ekonomi mevcut.

Bakalım 1.6 SKYACTIV motorlar ne özelliklerle gelecek :)

http://www.mazda.com/publicity/release/2011/201109/110927a.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler Burak.Türkiye'ye Mazda3 ün 2.0 lt lik versiyonu gelirse ciddi olarak düşünürüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler Burak.Türkiye'ye Mazda3 ün 2.0 lt lik versiyonu gelirse ciddi olarak düşünürüm.

Rica ederim ;) Geleceğini sanmam. Gelse vergiden dolayı fiyatlar 60-70 civarı olur . O kadar para verince de Mazda3 değil Mazda6 ya binilir ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler :)

Gülen yüz ifadesi biraz yumuşatılmış sanki.

1:45 de görülen Paddle Shift mi acaba ? Yani direksiyondan vites değiştirme mi ?

i-DM acaba ne avantajlar getiriyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda, Japonya'da Makyajlı Mazda3'ü 2.0 Lt benzinli SKYACTIV motor ve SKYACTIV-DRIVE seçenekleri ile satışa sundu.

darısı Türkiye'nin başına diyelim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkıştırma oranını 12:1'e indirmişler. Sanırım ekzost manifoldunun boyu Mazda 3 kasası için sıkıntı yapıyordu, 14:1 oran için. Sonuçta 165 beygir 210nm tork yerine 154 beygir 194nm tork vermiş. Bu geçiş dönemi motorlarından hiç hoşlanmam, direk CX5 gelsin görelim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler.Yakıt tasarrufu için i-stop teknolojisi çok güzel....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkıştırma oranını 12:1'e indirmişler. Sanırım ekzost manifoldunun boyu Mazda 3 kasası için sıkıntı yapıyordu, 14:1 oran için. Sonuçta 165 beygir 210nm tork yerine 154 beygir 194nm tork vermiş. Bu geçiş dönemi motorlarından hiç hoşlanmam, direk CX5 gelsin görelim:)

Sıkıştırma oranı ülkelerindeki yakıtın bize göre düşük oktan olmasından sanırım , Amerikada da durum böyleymiş....  95 oktan bizdeki yakıtla sıkıştırma oranı ve motor gücü daha yüksek...

--

Said engine will make 158 horsepower at 6,000 rpm and 151 pound-feet of torque at 4,000 rpm while running on North American-grade 87 octane. That's with a 13:1 compression ratio. (On higher octane European fuel, the engine will run at 14:1 compression and make 163 hp and 155 lb-ft.)

--

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkıştırma oranı ülkelerindeki yakıtın bize göre düşük oktan olmasından sanırım , Amerikada da durum böyleymiş....  95 oktan bizdeki yakıtla sıkıştırma oranı ve motor gücü daha yüksek...

--

Said engine will make 158 horsepower at 6,000 rpm and 151 pound-feet of torque at 4,000 rpm while running on North American-grade 87 octane. That's with a 13:1 compression ratio. (On higher octane European fuel, the engine will run at 14:1 compression and make 163 hp and 155 lb-ft.)

--

Japonyadaki yakıtın bizden düşük oktanda olması dünyanın sonu demek:) Olay tamamen teknik nedenlerden dolayı sanırım, Mazda 3'ün kaputunun küçük olmasından diye okumuştum biyerlerde. Yani kasa değişmeden skyactiv Mazda 3'te tam anlamıyla kendini gösteremeyecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak Abi, 5 lt şehir dışı tüketim mi yoksa ortalama tüketim mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japonyadaki yakıtın bizden düşük oktanda olması dünyanın sonu demek:) Olay tamamen teknik nedenlerden dolayı sanırım, Mazda 3'ün kaputunun küçük olmasından diye okumuştum biyerlerde. Yani kasa değişmeden skyactiv Mazda 3'te tam anlamıyla kendini gösteremeyecek.

Haklısın Japonya ve bizimki aynı Oktan hesabı,  Amerika da düşük yalnız

----

Japan and Europe use a system called RON or Research Octane Number to determine the octane rating of their gasoline, while stateside we use a system called AKI or Anti-Knock Index to determine gasoline's octane rating... Interestingly, to further complicate things it would seem that our own AKI system is actually derived from the average of the RON system and another more complicated system referred to as MON or Motor Octane Number... So, to recap our methodologies for measuring gasoline's octane rating are different, but share some common elements...

So, with the commonality of RON in mind a good rule of thumb is as follows, multiply the foreign RON Octane rating by 0.95 and you will have the US AKI equivalent.

( RON Octane Rating x 0.95 = AKI Octane Rating )

98 RON Octane x 0.95 = 93.1 AKI Octane (US measure)

100 RON Octane x 0.95 = 95 AKI Octane (US measure)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burak Abi, 5 lt şehir dışı tüketim mi yoksa ortalama tüketim mi?

Japonların bir ölçüm testi var onda çıkan sonuç sanırım. Detayını daha önceki 1.3 SKYACTIV motor konusunda vermiş olabilirim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.