pikapika

Motorlu Taşıtlar Vergisi Hakkında Bir Öneri

Arkadaşlar,

      Malumunuz ülkemizde motor hacmine göre vergi ödediğimiz garip bir sistem var. Düz mantıkla bakıldığında doğru gibi görünse de, günümüzde yüksek hacimden düşük c02 salınımı yapan araçlar mevcut.

Tam zamanı belli olmasa da yakın bir gelecekte biz de c02 salınımına göre vergi ödeyeceğiz. Zaman zaman bu tarz haberler çıkıyor. 2012'de MTV sistemi değişirse iyi olur aslında. Diğer yandan da düzenleme adı altında toptan bir bindirme olmasından korkmuyor değilim  :dua:

Neyse, bugün başka bir forumda (yanlış anlaşılmasın donanım forumu  :) ) ilginç bir fikir gördüm ve sizle paylaşmak istedim. Bu uygulamanın denendiği bir ülke var mı bilmiyorum ama, motor hacmine, litre başına yakıt tüketimine ya da c02 salınımına göre olmayan bir vergi sistemi.

Aracınız ne olursa olsun, o yıl aracınızın ortaya çıkardığı toplam c02 oranı kadar vergi ödediğimiz bir sistem olsa nasıl olur?

Şu anda aklıma gelen binbir türlü üçkağıdı bir kenara bırakırsak, bana gayet mantıklı ve adil geliyor.  Ticari araçlar mecburen çok yol yaptıkları için onlara esneklik tanınabilir belki.

Kapıda duran ya da az yol yapan araçlarımız için boşuna vergi ödememiş oluruz.

Sevdiğimiz ya da beğendiğimiz araç sırf büyük hacimli diye vazgeçmek zorunda kalmayız.

Benzinden korktuğumuz gibi vergiden de korkup heryere toplu taşıma ile gideriz  :D

Sonuç olarak, tüm dünyada araç vergisi, tüketilen yakıta göre veriliyor. Bu motor hacmi ya da litre başına c02 salınımına göre sabit bir ücret olarak ödeniyor.  Ancak yakıt tüketimi az olsa da, yaptığı km fazla olan araçlar neticede daha fazla c02 salmış oluyor ama az km yapan daha fazla ödüyor.

Atıyorum her 10 bin için 100 lira olsa fena olmazdı. Ama bizim devlet böyle bir fikri süper bir şekilde lehine çevirebilir de.

Siz ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel fikir ama çok lüks araçların sadece haftasonları kullanılması, buna rağmen işe aracıyla gidip gelen insanların daha sık kullanması sebebi ile çıkacak vergi oranı sence adil olur mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim önerim şu şekilde olabilir;

Araçların fiyatlarına ve tiplerine göre belli oranlarda sabit vergi uygulanır MTV uygulanır,

bu MTV' ler emisyon oranlarına göre iskontolu tahsil edilir.

yüksek teknolojiye sahip araçlara yatırım yapanlar bir miktar ödüllendirilirken ekonomik tip araçlarla aralarındaki fark korunmuş olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emisyona göre vergi alınmaya başlanırsa, EKO 66 satışları üniversite kitaplarında Case Study olarak okutulur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel fikir ama çok lüks araçların sadece haftasonları kullanılması, buna rağmen işe aracıyla gidip gelen insanların daha sık kullanması sebebi ile çıkacak vergi oranı sence adil olur mu ?

Burada bir ikilem var aslında Burak Abi.

Bir araca, sırf büyük hacimli olduğu için kullanılmasa dahi yıllık 10 bin TL vergi ödenmesi pek adil sayılmaz.

İşe gitme konusunda ise iki şekilde savunabilirim.  Ben bu konuda en dertli insanlardan biri benim. Eşimin de aracını dahil edersek aylık en az 600 lira benzin parası ödüyorum zaten. Bir de vergi iyi olmazdı.

Ama şunu düşünmek lazım, ben daha az tüketen daha küçük bir araç alıp işe onla gitsem, hem kullanmak için aldığım hem de keyifle binmek için aldığım iki araca ayrı ayrı vergi ödemek zorun kalırdım. Yani araç alırken hem keyifli hem az tüketen araç almak zorundayım. Bizim guzuların tüketiminin bu konuda zayıf  kaldığı bir gerçek.  Özetlemek gerekirse, araç bir zorunluluk olduğu kadar bir keyif de. Zaten bu keyfi yaşamasak bu forum böyle dolup taşmaz, biz de yıllardır burada bir arada olmazdık.

Diğer bir nokta toplu taşıma. Bir insanın işe aracıyla gitmek zorunda olması berbat bir durum. Ben günlük 3 saat avantaj sağlıyorum ama bana 600 liraya maloluyor. Anadolu yakası metrosu bu sene bitmeden açılacak diye duydum. Zaten o açılınca benim böyle bir derdim kalmayacak. Ama her yerde metro yok. Yanlış bilmiyorsam 2014 - 2015 sonunda Çekmeköy - Üsküdar metrosu da açılacak (henüz başlanmadı.)

Kısaca ben dahil kimse işe araçla gitmek istemez. Keşke otomobilimize sadece hafta sonları ya da akşamları binseydim de, benzini vergiyi dert etmeseydim.

Neyse, konuyu saptırmayayım. Özetle vergisinden korkmadan gidip Cx-5, MPS  alabilelim, işe toplu taşıma ile gidebilelim. İnsanlar istedikleri otomobilleri alabilsin. Otomobil alırken 40 tane kriteri bir araya getirmeye değil, gönlümüzden geçeni almaya çalışalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emisyona göre vergi alınmaya başlanırsa, EKO 66 satışları üniversite kitaplarında Case Study olarak okutulur...

EKO 66 işe yarar birşey mi ki okutulsun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim önerim şu şekilde olabilir;

Araçların fiyatlarına ve tiplerine göre belli oranlarda sabit vergi uygulanır MTV uygulanır,

bu MTV' ler emisyon oranlarına göre iskontolu tahsil edilir.

yüksek teknolojiye sahip araçlara yatırım yapanlar bir miktar ödüllendirilirken ekonomik tip araçlarla aralarındaki fark korunmuş olur.

Aslında benim aklımdan böyle birşey geçiyordu ama gerçekte uygulanacak olan, herkes belli bir sabit öder, üstüne de yaptığı km kadar öder :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer yandan da düzenleme adı altında toptan bir bindirme olmasından korkmuyor değilim  :dua:

Olacağı budur, hiç korkmaya gerek yok, tecavüz kaçınılmaz....:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk önce kimin ne kadar yakıt aldığını tespit için chipli sistemlerle takip gerekir. Bu chipleri muayene istasyonlarından 50tl den kakala... pardon. satarlar. Sonra da ticari araçları muaf tutup her 1000 km ye 100TL vergi isterler :D

eksik olsun :D

Yok artık...:D

Yakıt fiyatının üzerine ufakça dokunursun, hiç bunlara gerek kalmaz... Nasıl ki çöp vergisini suya iliştirdiler aynı şekilde...:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok artık...:D

Yakıt fiyatının üzerine ufakça dokunursun, hiç bunlara gerek kalmaz... Nasıl ki çöp vergisini suya iliştirdiler aynı şekilde...:)

İşte bu olur. Sabit cüzi bir miktar, üzerine yakıt üzerinden vergi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

EKO 66 işe yarar birşey mi ki okutulsun :)

:) terside okutulabilir tabi,Kral Çıplak hikayesi gibi mesela, işe yaramayan bir cihazın nasıl bu kadar sattığı  konusu tarihte başarılı pazarlama stratejileri arasında yer alabilir...

Ama işe yarıyorsa eğer vergilendirme konusunda devlet bu işe el atar kesin çünkü vergi kaybı büyük olur emisyona bakacak olurlarsa...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emisyon için değer ölçülmüyor ama fabrika değerleri dikkate alınıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

her muayenede o şasi numarasına ait vergi modifiye olur, böylece herkes aracını fit tutmak zorunda kalır :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devlet, az vergi alacağı hiç bir sistemi getirmez. Boşuna tartışmayın :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devlet, az vergi alacağı hiç bir sistemi getirmez. Boşuna tartışmayın :D :D

Ohhh yeah +100 :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.