Zotone

Mazda2 Otomatik Şanzuman Hakkında.

Değerli forum sakinleri,

Mazda 2 otomatik şanzuman hakkında bilgilerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Mazda 2 de kullanılan şanzuman tam otomatikmi? Robotize edilmiş şanzumanmı? Mistubishi colt şanzumanıyla (getrag) aynı mıdır? Jazz (cvt) gibimi? Mazda 3 te kullanılan şanzumanla aralarında ne fark var? 1-2 ye vites geçişleri sarsıntılı ve seslimi? Yokuşlarda kaydırma huyu-manuel müdahale ettrime huyu varmı? tamiri mümkünmü, yoksa arıza durumunda dsg gibi komple mi değiştiriyorlar?(biliyorsunuz dsg alana vw araba hediye ediyorlar). Baskı-balata kaç km.de değişiyor? (tabi kullanıma bağlı ancak,mutlaka değiştir dediği bir yer var sonuçta) Dizel otomatik şanzuman arızaları, benzinliye göre daha mı yaygın?

Sonuç olarak Mazda 2 otomatik şanzumana kefil oluyormusunuz? :)

Teşekkür ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değerli forum sakinleri,

Mazda 2 otomatik şanzuman hakkında bilgilerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Mazda 2 de kullanılan şanzuman tam otomatikmi? Robotize edilmiş şanzumanmı? Mistubishi colt şanzumanıyla (getrag) aynı mıdır? Jazz (cvt) gibimi? Mazda 3 te kullanılan şanzumanla aralarında ne fark var? 1-2 ye vites geçişleri sarsıntılı ve seslimi? Yokuşlarda kaydırma huyu-manuel müdahale ettrime huyu varmı? tamiri mümkünmü, yoksa arıza durumunda dsg gibi komple mi değiştiriyorlar?(biliyorsunuz dsg alana vw araba hediye ediyorlar). Baskı-balata kaç km.de değişiyor? (tabi kullanıma bağlı ancak,mutlaka değiştir dediği bir yer var sonuçta) Dizel otomatik şanzuman arızaları, benzinliye göre daha mı yaygın?

Sonuç olarak Mazda 2 otomatik şanzumana kefil oluyormusunuz? :)

Teşekkür ediyorum.

Merhaba,

Ben de mazda 2 AT kullanıyorum. Teknik detaylardan fazla anlamam. Tüm sorularına cevap veremem ama, bazı cevaplayabileceğim sorularını cevapsız bırakmak istemedim. Başka herhangi bir otomatik araç kullanmadım. Ama hemen hemen hergün mondeo 2011 otomatikte yolcu olarak bulunuyorum. dolayısıyla başka araçlarla karşılaştırma şansım olmadı.

Mazda da kullanılan şanzuman tam otomatik. Yokuşlarda kaydırma gibi bir durum söz konusu değil. Hızlanma konusunda da sıkıntı yaşatmamakta. 4 ileri vites. Vites geçişlerinde sadece 1'den 2 'ye geçerken hafif bir sarsıntı yaşatıyor ki onuda dikkat etmezsen hissedemezsin. Ayrıca herhangi bir ses duymak mümkün değil. Duyduğum diğer otomatiklere göre, devir düşüklüğü-vites geçişlerde sarsıntı, vites geçişini tam ayarlayamama, sık sık sorun çıkarma gibi problemleri yok. Hatta şunu söyleyeyim mondeonun yolcu koltuğunda vites geçişlerini ben hissediyorum hafifte olsa her viteste ileri geri yapıyor ama mazda da 1'den 2'ye hariç hissetmiyorum ve ses de yapmıyor. Fırsatın olursa deneme sürüşü yapmanı tavsiye ederim.

Ben gayet memnunum. Herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum.

İyi günlerr.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam otomatik, cvt falan değil, kaydırmaz yani.. Mazda 3 te kullanılanın manuel modu da var, activematic mi ne öyle bir şey oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

biliyorsunuz dsg alana vw araba hediye ediyorlar

:D :D :D

olurmu adamlar arabalarına tapıyorlar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Olay Arabam.com gibi yorumcularda bitiyor aslında,  bu hafta 1.2 TSI DSG SEAT için yapılan yorumlara bakarsanız gidip bi tane almak gelebilir içinizden..

İşte DSG için yorumları

---

Motor

Test için aldığımız Ibiza’nın kalbi 1.2 TSI motor ile çarpıyor. 1.2 litrelik hacminden turbo beslemesi sayesinde 5000 d/d’de 105 hp güç çıkarabilen ünitenin asıl mahareti 1550-4100 d/d aralığında sunduğu 175 Nm’lik torkunda saklı. Küçük hacmine rağmen etkileyici değerler sunan TSI motor, 1040 kg ağırlığındaki Ibiza’yı 9.7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Ara hızlanmalarda da etkin bir karaktere bürünen motor, hacmine bakıp kendini küçümseyenleri mahcup etme konusunda çok başarılı. Volkswagen grubunun geliştirdiği 7 kademeli DSG şanzıman bu araçta da iyi işler başarıyor ve gücü çok hızlı şekilde ön lastiklere iletiyor. Ayrıca yazılım iyileştirmeleriyle DSG şanzıman daha ekonomik hale getirilmiş. 60 km/s hızla giderken yedinci vitesle yol alabiliyorsunuz. Bu sayede sakin kullanımlarda Ibiza’nı tüketimi başarılı değerlere ulaşabiliyor. 1.2 TSI motorlu Ibiza, testimiz süresince 7,3 lt/100 km ortalama tüketim verilerine ismini yazdırdı. Bu değeri sakin uzun yol kullanımlarında 5 lt/100 km civarına çekmek çok kolay.

---

Bence Mazda bu adamlarla pek ilgilenmemiş Mazda2 için yaptıkları aşağıdaki 2 yoruma bakacak olursak bişeyler belli oluyor...

----

1.5 litre103 HP’lik benzinli motorla donatılan Mazda 2’nin çalışma karakteri son derece başarılı, özellikle yüksek hızlarda aracın kalbinin daha da hızlı attığını hissedebiliyorsunuz. 0-100 km/s hızlanmasının 10.4 saniye’de alan Mazda 2’nin son sürati ise 188 km/s. 4000 d/d’den itibaren sunulan 137 Nm’lik tork da bu karakteri perçinliyor. Bu motorla iş birliği yapan 5 ileri manuel şanzımanın çalışma karakteri de yeterli görünüyor. Tabii tüm bu ilişkiler yumağının yakıt tüketimine yansıması kulağa pek hoş gelecek veriler sunmuyor bize! 100 km’de ortalama olarak 7.9 litretüketen Mazda 2’nin bu konuda biraz daha çalışması gerekiyor.

http://www.arabam.com/Test/Mazda-2-15/Detay-527

---

Motor

Mazda2 artık sadece 1.5 litrelik benzinli motor ile satılıyor. 6000 d/dk’da 103 hp güç üreten bu motor 4000 d/dk’dan itibaren maksimum torku 135 Nm’yi verebiliyor. Devir çevirmeyi seven motor ağır sayılmayacak Mazda2’yi hızlandırmakta istekli bir görüntü çizdi. 0-100 km/s hızlanmasını 10,4 saniyede tamamlayan araç maksimum 188 km/s hıza ulaşabiliyor. Mazda2’nin sert süspansiyonları, hassas direksiyon sistemi ve hoş motor sesi sizi gaza basmaya teşvik ettiği zaman tüketim değerleri 10 lt/100 km’ye yaklaşsa da sakin bir kullanım ile 100 km’de 6 litre civarında yakıt tüketmek mümkün.

http://www.arabam.com/Test/Mazda2-15-Sport/Detay-289960

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda 3 te kullanılanın manuel modu da var, activematic mi ne öyle bir şey oluyor...

  :) evet baktım Acivematikmiş.

Valla onlar istedikleri kadar tapınsınlar Vw ye. DSG nin sorunları 4000-5000 km lerde otaya çıkmaya başladı bile.  millet dsg şanzumanından gelen seslerle çıldırmaya başladı bile. Tabi ben Vw araçları küçümsemiyorum o başka..yakında EDCnin de kokusu çıkmaya başlar, duyduğum kadarıyla dizel otomatiklerin arızası daha da kallavi oluyormuş. Honda Jazz da kullanılan CVT şanzıman için de tam otomatik değil, yarı otomatik hiç değil diyorlar :) Ancak başarılı bir şanzıman olduğu söyleniyor. Düşünsenize mazda 2 de dizel otomatik versiyon olsaydı ne şanslı şanzlıman olurdu:) Ben alırdım mesela.

Bu arada Arabam.com gibi sitelerin yorumları zaten taraflı, 2 haftadır 0---100 ü takip etmeye çalışıyoum ntv de, Saffet bey ve ekürisi hiç Mazda dan bahsetmediler bile, yahu bu kadar taraflı olunurmu hiç, Allah için şu skyactive den bahsetmezmi insan ya..

Gerçi bunda Mazdanın da kabahati yokmu? Emsan tencere kadar reklam yapamadılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CVT şanzımanın vites geçişleri bence içlerinde en rahatı ancak bu hissizlik performans açısından insanı sıkabiliyor, birde ömrü fazla değil ve masraflı Mesela HRV için Honda 20 binde bir yağını değiştiriyor 120 tl civarı CVT sıvısı, buna rağmen 100bin km civarı çabuk aşınan bazı parçalarını değişmek gerekebiliyor çünkü sabit gazda oynayan devir saatiyle kim dolaşmak ister, şanzımanın komplesi 15.000 tl civarı, aracın 30 bin tl olan maks ikinci el değerini düşünürsek 2. elde CVT li bir araca binmek baya riskli...

Dizel araçlarlada yüksek tork nedeniyle çabuk arızalandığını Ford ispatlamış olduğundan dizel otomatik CVT lerden de hepten uzak durmakta fayda var...

Tek güvenilir seçenek olan klasik otomatiği Mazda geliştirerek active matic adı altında yıllar önce piyasaya sunmuş, şanzıman sorunsuzluğuyla kendini ispatlamış , ama diğer markaların zihni sinir şanzımanlarını da tamamen kötülemiyorum reel sektör ekonomisine ve istihdama katkılarını görmezden gelmeyelim... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda2 AT kullanıcısıyım. Ben AT şanzımanda bu kadar ataklak beklemiyordum

Yeşil ışık yanınca diğer araçlar a dikiz aynasından bakmak bayağı keyifli. Ayrıca yokuşlarda  tam otomatik olmasından dolayı geri kaçma falan olmuyor, geri kaçmayı bırakın araç gaza basmadan yukarı doğru çok yavaş şekilide hareket ediyor.

Ayrıca aracı daha agresif kullanmak isterseniz ve vites kolunu S moduna alırsanız koltuklara yapışıyorsunuz.

Tabi bu arada tüketim değerleriniz biraz artıyor. Ayrıca aracın yol tutuşu çok iyi

küçük araç olmasına rağmen güven veriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ediyorum, sayenizde bir arkadaşımızı mazda 2 sahibi yaptım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir konuda bilginize danışmak istiyorum...

Otomatik vitesli araçlarda, N ile D arasındaki geçişte vites üzerindeki düğmeye basılmaması diye bir durum söz konusuymuş sanırım. Siz de böyle mi yapıyorsunuz? P'den R'ye ve N'ye geçişte vites düğmesine basılı tutuluyor ama N'den D'ye ya da tersi durumda düğmeye basılmaması gerekiyormuş. Doğru mu anlamışım, nedeni nedir, bilgilendirirseniz memnun olurum.  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Bazı durumlarda Mandala basmadan değişme imkanı sunuyor şanzımanlar ,bunun sebebi zarar görmesine sebep olacak bir durum olmaması, yani N de iken D ye mandalsız geçer ama R den N veya D ye geçmez çünkü hareket halinde olduğunuzu düşünürseniz şanzımanın zarar görmesi muhtemeldir,  yani böle durumlarda elininizin istem dışı çarpması bile vitesi değiştirebilir, vites P de  ikende mandalsız P den çıkmaz, buda güvenlik içindir, düşünün araba çalışırken P desiniz ve aniden bir şekilde vitese geçti araç, ( çocuk varsa araçta oynadı farzet)  tehlikeli sonuçlar olabilir,

    Her durumda mandala basmak iyidir, mecburi yerde de gerekmediği yerdede, sonuçta mandal mekanizması aşınmamış olur, ha illa basmayacan diye bişey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.