ekaton043

Soğutma Sistemi Sızıntısı ve Hararet (89-94)

Herkese iyi günler.

92 model 323 sedan aracım var. Hafta sonu yağ, filtre, antifiriz değişimi yapıldı. Dün akşam yolda giderken hararet göstergesinin her zamankinden yukarıda olduğunu ve yavaş yavaş yukarı doğru çıktığını farkettim. Isı göstergesi en tepeye dayanmadan durdum. Sadece kontağı açık bıtaktım fan çalışıyodu. Motor çok sıcak ama radyatörün olduğu bölge buz gibiydi. Radyatör kapağını açıp su ekledim, sanki hiç su kalmamış gibi 3,5 litre su aldı. Koyduğum suyun hızlı damlalar halinde motorun altından bir yerlerden aktığını farkettim. Isı normale dönünce yola devam ettim eve kadar bir daha ısı yükselmedi. Bu özetten sonra bir kaç sorum olacak, cevap verirseniz memnun olurum:

1- Motorun altında suyla ilgili hortum falan varmıdır yoksa su sızıntısı direk motordan mı geliyodur?

2- Çok fazla bilgi sahibi olmadığım termostat, devirdaim gibi parçalarla bu durumun bir ilgisi varmıdır?

3- Radyatörün yanındaki yedek su koyduğumuz kapta olması gereken kadar su varmış. Radyatördeki su azalınca burdan su alması gerekmiyor mu? Radyatöre 3,5 litreye yakın su koyduğum halde bu yedek depodaki su neden hiç azalmamıştır?

Biraz uzun oldu ama merakımı gidermek istiyorum. Şimdiden tşekkürler herkese hayırlı işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün akşam eve gelince tekrar radyatöre su koydum. Sanırım dün koyduğum suyun hepsi akmamış, 1 litreye yakın su aldı. Yandaki su kabı yine doluydu. Yarım saat falan çalıştırdım. 2-3 defa fan açtı. Sanırım devirdaimde sıkıntı yok, radyatördeki suda ısınmış ki dünkünün aksine radyatör sıcaktı. Ama koyduğum su yine görebildiğim kadarıyla motorun altından sağ lastiğin oralara akmaya başladı. Şöyle bişey farkettim; daha öncede olmuştu ama anlamamıştım veya önemsememiştim. Arabanın içinde sağ paspasın üzerinde su birikintisi olmuş. Torpido gözünün altlarında ve biraz ilerisinde baya bir ıslaklık vardı. Oralardan su akmış.  Acaba o bölgede su taşıyan bir hortummu vardır veya ne işe yarıyor? Hafta sonu sanayiye gitmeyi düşünüyorum. Tecrübeli arkadaşlardan muhtemel arızanın ne olabileceği konusunda veya bu arızanın maliyetinin kabaca ne olabileceği konusunda bir yardım bekliyorum. Herkese iyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan'ın dediği gibi öncelikle radyatör tapanızı kontrol edin ama madem ki yolcu tarafına su akmış kalorifer peteğine gelen tesisatta bir sızıntı olması muhtemel oraya bakın geçmiş olsun kolay gelsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar dün sanayiye götürdüm arabayı. İki gündür acayip su akıtan araba ustanın yanında hiç akıtmadı :). Radyatöre giren çıkan bütün hortumlar kontrol edildi. Hiç bir sızıntı yok. Usta, eliyle rulmanların altına, devirdaimin olduğu bölgelere biraz baskı yaptı oynadı, yine su akmaya başladı. Devirdaimde kaçak var su tutmuyo gibi bişeyler dedi. Velhasıl değiştirdik şimdilik bir sıkıntı yok. Kabin içindeki suyla ilgili olarak; usta eliyle biraz su alıp tadına baktı. "Bu antifirizli su değil, bildiğin yağmur suyu" dedi. Çok yoğun bir yağışta kaputun oralardan su alıyodur, müsait bir zamanda hortumla suyu basıp nerden su girdiğine bakarız dedi. Arababanın hiç su eksiltmediği zamanlarda da 3-4 defa kabin içinin ıslandığı olmuştu, bana da ustanın söylediği mantıklı geldi. Yorum yapan arkadaşlarıma teşekkürler, hayırlı işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.