solgac

2. Nesil Mazda3 Aracımda Çekiş Problemi Yaşıyorum

Bu konuda 34 ileti var

arkadaşlar merhaba

2009 model mazda 3 1,6 touring sahibiyim aracım 65000km de ve bakımını yetkili serviste bugun yaptırdım ancak çekiş ile ilgili ciddi bi sıkıntım var. araç düzde vs giderken hiç bi sorun yok ama çok dik olmayan orta bi rampaya gelince 5. vitesten 3. vitese kadar düşüyor. mazdadan önce bende 2000 model golf 4 vardı 102 hp lik onunla 3. viteste hiç zorlanmadan çıktığım virajda bugun mazda 3 ile 1 vitese kadar düştü araba bu durum lpg de öyle benzinde kullanınca lpg den daha iyi ama yine çekişi çok iyi değil işin garip tarafı bugun servisten geldi araç... sizce sorun neyden olabilir lpg ustasına götürdüm aracı bilgisayara bağladı enjektör hatası veriyor sistem dedi lpg enjektörleri değişecek dedi ama lpg takılalı daha 20 bin km oldu 20 km de enjektörler gider mi ?  ayrıca benzinde kullanıncada yine performans olarak tatmin etmiyor çok bi beklentim yok 1,6 105 likl bi motordan ama bundan önceki aracımda golf 1,6 102 hp idi performans olarak ondan çok gerilerde bisonuç alınca canımçok sıkıldı evet arkadaşlar fikirlerinizi yardımlarınızı önerilerinizi bekliyorum şimdiden herkese teşekkürler

Edit: Başlık imla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işin içine lpg girince ihtimaller katlanıyor araç bilgisayarda enjektör arızası veriyorsa oraya yoğunlaşmak lazım lpg enjektörleri 20.000 km olmuş belki de fabrikasyon bir hata olabilir garantisi filan varsa en azından çok zaman geçmeden enjektörler garantiden değişime gidilebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bugun aynı rampayı bu kez benzinle çıktım araba yine 1. vitese düştü sorun gaz ile ilgili değil genel bi çekiş sorunu yaşıyorum:( çıktığım yokuş arabayı 1. vitese düşürecek biyokuş değil aynı yolu başka araçlarlaçok rahat 2, hatta 3. viteste çıkabiliyorum... yokmu bi fikri olan ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iki ihtimal var, ya yakıt hava oranınız düzgün karışmıyor ya da ateşleme sisteminizde bir problem var.

ilki o2 sensörü, kelebek pozisyon sensörü, lambda sensörü, hava akışmetresi vs birçok parçadan kaynaklanabilir,

ikincisi ise bobin, buji kabloları veya bujilerden yapabilir. yani burada tek bir sıkıntı sözkonusu değil problemle ilgili daha spesifik bilgiler vermelisiniz. zaten servise girdiğinizde önce usta kendince bir kontrol eder, sonra bilgisayara bağlar kafasındaki ihtimalleri biraz daha azaltır (bilgisayar bile kesin sonucu vermez!)sonra da tecrübelerine ve ölçümlerine göre size bir tanı koyar ki her zaman bu da doğru olmaz ki siz burada uzaktan yardım istiyorsunuz.

mesela aracınız sabah ilk çalıştırdığınızda devirde oynama yapıyor mu? tekleme var mı? yakıtınızın son zamanda arttığını söyleyebilir misiniz? vs vs.

Kayseri'de olsanız daha fazla yardımcı olup usta tavsiye edebilirdim. Görmeden bir şey söylemek çok zor.

Kolay gelsin

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzaktan yardım etmenin pek imkanı yok biliyorum ama aklıma size sormak geldi şu anda şırnakta kalıyorum en yakın servis diyarbakırda ve dün servisten geldim... ustaya arabanın rampada çelkmediğini söyledim bujilere vs ye baktı bujiler gitmiş dedi değişince düzelir dedi ama pek değişen bişey olmadı .serviste aracı bilgisayara bağlamadı usta düz yolda bikaç deneme yaptı tamam dedi.  olmadı bi daha servis yolu gözükecek bize...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıca aracın sabah çalışmasında sorun yok sadece bazen kendiliğinden stop ediyor ayrıca lpg de çalışırken hafif bi titreme var motorda düşük devirde motor oldukça güçsüz çalışıyor yakıt ise şehiriçi şehir dişi ortalama 10 km de 1 lt lpg yakıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün aracın motoruna baktırdık şu kompresyon mu ne  deniyo o cihazla malesef subap sorunu varmış motorda... bizim usta 5000km falan daha kullan oyle değiştiririz dedi. bu subaplar değiştikten sonra motor eski performansını veriyormu  bilen arkadaşlar bilgi verirse sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elbette, gereken işlem yapıldıktan sonra motor eski performansına kavuşur. Mazdanın hiçbir modelinde; "filanca parça orjinali ile değiştikten sonra randıman vermez" diye bir durum yok. Fakat imkanınız varsa aracı daha fazla yormayın, çünkü çalışan diğer parçalarda yorulucak bu kayıptan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı sorun benim arabadada oldu siboplar ve üst kapak  serviste elden geçti oda 1000 tlye mal oldu yaklaşık 5  ay oldu şuan sorun yok. bu olayın sebebide lpg mazdalarda lpg malesef böyle bi olaya sebep oluyo.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

100 lerce lpg li yeni kasa mazda 3 var ama sanırım uyumsuz sistem yada usta hatası olabilir... LPG kitlerinin tamamı 2010+ Mazda 3 lere zarar veriyor diye bir durum yok malesef.. Kanıtlanamadı yani...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arac LPG de kac km kullanildi ki ?

araba şu an 65000 de 25000 km dir  lpg likullanılıyor erken bi sorun yani :( araç üstünde milano lpg var. geçen arıza lambası yandı araba silkeleme yapıyor yani anlık gaz kesiyor. motor dizel gibi çalışıyor egzozdan pıf pıf diye ses çıkıyor bizim usta bunların hepsinin subap belirtisi olduğunu söyledi... motoru ilk fırsatta elden geçirecem sizce özel servistemi yaptırayım yoksa yetkili  servistemi? ayrıca 16 subabın hepsini değiştirmeye gerek varmı yoksa sadece egzoz subaplarınımı değiştirelim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sadece egzoz sübapları değişir , hatta bazı durumlarda hepsinin değişmesine bile gerek kalmayabilir ama fazla geciktirmemekte fayda var daha büyük sorunlara yol açmadan.

Servis geçenlerde bu işlemi yaptığını söyledi 1800-1900 TL civarına mal olacak demişti.  Buna göre karar verebilirsin kime yaptıracağını ama işin büyük bir kısmı yedek parça ve rektifiyeciye verilen para, özel veya servis olması çok fark etmeyebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sağolun arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için 1 ay sonra arkaraya gidecem orda yaptırırım artık. ankarada bu işi hakkı ile yapacak isim ve adres veren olursa çok sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginç. mazda 3 deyince ben bu ihtimali elemiştim doğrudan. kompresyon testi en doğru cevabı verir her zaman. subap yanığının tüple alakası şöyle olabilir; eğer araç tüpten dolayı bir avans ayarlama sıkıntısı çekiyorsa ateşlemeyi subaplar tam kapanmadan yapıyorsa o zaman olabilir ki aynısını benzinde de yapar. işte uyumlu sistem olması gerekiyor. Açılmadan bir şey söylemek çok zor. subapların takım olarak değişmesi gözden kaçan hataları da örter fakat ustanıza güveniyorsanız takım değişmesine gerek yok. bakılır arızalı olan neresi varsa orası değişir. Tabi ustanız olası bir problemde risk alan biriyse :D

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi içime kurt düştü  >:( 15,000 km de lpg taktırdım şuan aracım 24,000 km de lpg le ilgili bir problemim yok ancak böyle 25,000 km gibi kullanımda ortaya çıkarsa gerçekten çok kötü, acaba aracınızı nasıl kullanıyordunuz devamlı uzun yol mu bir de yüksek devirlerde mi kullanıyordunuz biraz açıklayıcı bilgi verirmisiniz, birde taktırdığınız yer bu konuda ne diyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkatinizi çekti mi son zamanlarda bu sübap problemleri artmaya başladı sitede ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkatinizi çekti mi son zamanlarda bu sübap problemleri artmaya başladı sitede ..

Honda bile brc ile anlaşma yaparak motorlarının lpg ye ne kadar uyumlu olduklarını göstermeye çalıştılar hiç yoktan bir sorun olduğunda bile 6 yıl garanti içlerinde, ne kadar güven verici bir durum gerçekten..

Taktıralı 10,000 km yakın bir yol yaptım ama henüz sorun için erken ama gerçekten bir problem olduğu kesin gibi görünmeye başlıyor inşallah yanılıyordurum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi içime kurt düştü  >:( 15,000 km de lpg taktırdım şuan aracım 24,000 km de lpg le ilgili bir problemim yok ancak böyle 25,000 km gibi kullanımda ortaya çıkarsa gerçekten çok kötü, acaba aracınızı nasıl kullanıyordunuz devamlı uzun yol mu bir de yüksek devirlerde mi kullanıyordunuz biraz açıklayıcı bilgi verirmisiniz, birde taktırdığınız yer bu konuda ne diyor ?

hocam ben aracı yeni aldım ne yazıkki aldığımda öyleydi ustama motoru gösterdim sıkıntı var gibi dedi ama tam emin olamadı fiyatta uygun olunca aracı aldık sadece bildiğim 40000 de lpg takıldığı şu an 65000 de benden önceki sahibi ne şartlarda nasıl kullandı bilemiyorum ama 25000 km çok erken... araç üstünde milano lpg var montajı pek iyi yapılmamış gibi geçen lpg ayarlarına baktırmak için gittiğimde bakan usta enjektör kablolarının yanlış bi sıra ile bağlanmış olduğunu, bunun motorun çalışmasını olumsuz etkileyeceğini söyledi belkide hatalı montaj yüzünden 25000 de subaplar gitti bilemiyorum. iyi bi ustaya denk gelirsem komple lpg sistemini elden geçirecem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

magnezyum sübaplara zaralı olabileceği birçok yerde yazmasına rağmen Türk zihniyetiyle birşey olmaz diyip LPG taktırmak bile bile lades oluyor biraz da

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.