elfomer

Mazda 3 Rodaj Dönemi Hakkında

Bu konuda 23 ileti var

arkadaşlar mazda sahibi olarak merak etiğim konuların başında.hatayın iskenderun ilçesinde ikamet ediyorum bilindiği üzere aşırı sıcak bir memleket.adanaya ailemin yanına otoyol da seyahat ederken  mazda sahibi olmanın verdiği heyecanla 5000 devirin altına düşmeden yol katediyorum,acaba rodaj yapmam gerekiyormuydu,abartıyormuyum? ve araçta hararet göstergesinin olmaması sebebiyle endişelenmem gerekirmi? şimdiden yardımınız için teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk 1000 km.de ,uzun süre aynı devirde  kullanmamayı tavsiye ediyorlar.Bu Km.geçtiysen farketmez,istediğin gibi kullan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla devirli kullanmanıza gerek yok, yağ zamanından önce eskir ...Normal kullanıncada gayet güzel açılıyor motor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir şey olmaz :) hararet yapan arabalara lazım hararet göstergesi :P

Tabiki rodajda dikkat etmekte fayda var , ama yeni araçlarda ne kadar zararı olur , olur mu bir şey diyemem.eğer 1000 km yi geçmediyseniz fazla zorlamayın . Eğer geçdiyseniz rodajı aradan çıkardınız demektir. Endişe edecek bir şey yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında rodaj yok bu araçlarda. ancak siz aracın huyunu suyunu, araç da sizin huyunuzu suyunuzu anlayana kadar dikkatli kullanın...

sadece ilk 50km kadar çok sıkıştırmayın, ani fren, sert ve hızlı virajlardan kaçının... o da rodajdan dolayı değil, gözden kaçan birşey varsa daha ciddi bir probleme neden olmasın diye...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hararet göstergesi de yok değil. Sadece kritik durumlarda devreye giriyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hararet göstergesi de yok değil. Sadece kritik durumlarda devreye giriyor :)

Şu soğukken mavi yanan ışık değil mi ? Hararet yükselirse kırmızı mı yanıyor o ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç kırmızı yandığını gören olmadı ama sanırım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kırmızıyı hergün görüyorum.. :D Arabayı çalıştırmadan önce.. :D Allah'a şükür çalışırken hiç görmedim.. :D

Ben de mavi yanıyor çalıştırmadan önce ??  :o  :o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kırmızı mavi gösterge, analog göstergelerden daha etki olduğu ispatlanmış. hem de daha sade. aylarca göstergenin hareketsiz olduğunu görmek, insanı o göstergeye karşı duyarsızlaştırıyormuş. bu sebeple artık mazda araçlarda (spor hariç) hararet göstergesi on-off (mavi-kırmızı) şeklinde olacakmış. aslında yanlış değil, hararetin yükseldiğini kaçırıp hararet ettiren tanıdıklarım var. kırmızı yansa kesin görürlerdi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kırmızı mavi gösterge, analog göstergelerden daha etki olduğu ispatlanmış.

%100 katılıyorum. Motor arıza ışığı buna örnek. Yandımı hemen görüyor rahatsız oluyorsun ama hararet ışığına o kadar seyrek gidiyor ki göz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katılıyorum, bir volvoyu yakan şöför gördüm, işi şöförlük olmasına rağmen...İnsan hararete bakmazmı , ama bakmıyor işte göz alıştı bi kere...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk kontak çevirlidiğince her ikisi de yanıyor Abi, hem kırmızı hem mavi. Sonra bazı ışıklar sönünce kırmızı hararet ışığı da sönüyor, mavi yanık kalıyor.

dikkat etmemişim bir bakatım Yunus

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dikkat ettim evet ilk çalışmada mavi yanıyor sonra sönüyor.teknolaji değişmiş :kafa:

teşekürler herkeze.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de emin olmak için biraz önce gittim baktım.. Dediğim gibiymiş Abi.. :)

Doğruymuş Yunus senin dediğin hem kırmızı hem mavi varmış. ben tek gösterge var renk değiştiriyor diye düşünüyordum hep :D

ikisi birden yanar mı acaba, yanarsa hangi durumda :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kırmızı ışık kontağı açtığınızda kısa süreli yanıyor. mavi ışık ise motorun soğuk olduğunu gösteriyor. dolayısıyla mavi ışığın hararetle bir alakası yok diye biliyorum. Ancak kırmızı yanarsa hararet yapmış demektir. Oda zor biraz  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaç bin km'ye kadar kaç bin deviri geçmemek lazım? Rodaj bittikten sonra motoru açmak için ne kadar süreyle devirli kullanmak lazım. Bilgilendirenlere teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni teknoloji otomobillerde rodaj diye bir şey kalmadı aslında. Sadece sizin ve çevre güvenliğiniz için ilk 1000 km'yi kontrollü kullanmakta fayda var. Sonuç itibari ile kul yapısı otomobil bunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni teknoloji otomobillerde rodaj diye bir şey kalmadı aslında. Sadece sizin ve çevre güvenliğiniz için ilk 1000 km'yi kontrollü kullanmakta fayda var. Sonuç itibari ile kul yapısı otomobil bunlar.

Bahse konu araç 2015 mazda 3 ama ilk 10 binde 5 bin devir/dk ' yı geçmeyin, 10 binden sonra da arabayı uzun yolda birkaç saat devirli kullanın motoru açmak için diye söylentiler var o yüzden merak ediyorum .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bahse konu araç 2015 mazda 3 ama ilk 10 binde 5 bin devir/dk ' yı geçmeyin, 10 binden sonra da arabayı uzun yolda birkaç saat devirli kullanın motoru açmak için diye söylentiler var o yüzden merak ediyorum .

10 bin mi, kim söylüyor bunları?

Kitapçıkta yazana bakın siz. İlk 1000 km de çok fazla sabit hızda gitmeyin 3000-4000 deviri geçmeyin yeter. Ondan sonra istediğiniz gibi kullanın.

Mehmet Özdemir ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.