KOB28

Mazda3 Otomatik Şanzıman Arızası

Bu konuda 91 ileti var

Merhabalar. bu akşam yaşadığım bir sorunu paylaşmak istedim ve bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var. mazda3  otomatik şanzıman aracım var 4.viteste giderden biranda vites 2 ye düştü hemen toparladı tekrar 4 e çıktı ama 100 km hıza ulaştığı anda bunu tekrarlıyor daha önce buna benzer4 bir sorun yaşayan varmıdır. iyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesin türbülansında yada vites değişimini sağlayan beyinde sorun olabilir.Tamamen kendi yaşadıklarımdan yola çıkarak tahminde bulunuyorum belirteyim.Umarım sorununuz hallolur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu akşam bir usta ile görüştüm, şanzımandan kaynaklanmayabilir dedi bakalım. yarın götürüp göstericem. neticeyi bildireceğim. umarım basit birşeydir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de manuel vitesi satıp eşimin de kullanabilmesi için otomatik almayı düşünüyorum bir süredir. Sonucu merakla bekliyoruz. Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pahalı bir şey mi kardeş? Uzun zaman alıyor mu? Biraz anlatırsan biz de istifade ederiz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese merhabalar,

2006 model Otomatik aracımla yoldaki yoğun bi suyun içine girdim, yaklaşık 5-10 dakika sonra önce motor arıza lambası, sonrasında AT diye bi lamba yandı, sonrasında da km ibresi sıfırda kaldı ve aracım manuele geçmez oldu. Stop ettim  1-2 dakika sonra tekrar çalıştırdım, km çalıştı AT sondu fakat araç kalkar kalkmaz 4.vitese gecti ve tüm lambalar tekrar yandı,öylecede devam ediyor, tabi arıza lambası dvamlı yanmakta. Düzcede Mazda servisi olmadığı için sanayide bi arkadaşa götürdüm. Bilgisayara bağladı, hata kodunu bilmiyorum ama arıza açıklamasında "Şanzımanda Kayma Problemi" diye biuyarı vardı. Arızayı sildi 1-2 saat sonra tğm ışıklar yine yandı. Uzun oldu ama, sormak istediğim bunun suyla bi alakası varmı, yoksa başka bişeymi. Bu arada arıza sıfırlanınca ve oncesinden vites geçişleri hissedilmeyecek kadar güzel, şanzıman yagı tam ve yeni değişmiş. Bu aradatüm fişler soketler tek tek söküldü havatutuldu kurutuldu ve kontrol edildi. Cevaplarınızı bekliyorum, herkese teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Büyük ihtimalle girdiğiniz su ile bağlantılı bir arıza... Gerekli müdahale yapılmış ancak neden sorun devam ediyor anlayamadım...

Sistemden resetlenmesi mi gerekiyor acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sistem kastınız nedir yada nasıl yapılır anlamadım ama, bilgisayar ile resetlendi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sistem kastınız nedir yada nasıl yapılır anlamadım ama, bilgisayar ile resetlendi.

Sistem derken bilgisayar bağlantısını kast ettim... Gerçi bağlandı ve ışık söndürülmüştü diyorsunuz... Tam anladığım bir konu olmadığı için mantık yürütmüştüm...

Bence; elektronik bir arıza gibi duruyor, mekanik değil...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nihayet sorun çözüldü, P0500 Hız Sensörü Arızası. Km çalışmadığı için sanırım şanzıman arızaya geçiyo. Şimdi değerli arkadaşlar bğyğkler ve üstadlar. Bu parçayı nerden nasıl bulabilirim. Yardımınızı bekliyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nihayet sorun çözüldü, P0500 Hız Sensörü Arızası. Km çalışmadığı için sanırım şanzıman arızaya geçiyo. Şimdi değerli arkadaşlar bğyğkler ve üstadlar. Bu parçayı nerden nasıl bulabilirim. Yardımınızı bekliyorum..

Yetkili servis, ebay, çıkmacı şeklinde bulunabilirlik sıralaması yapabilirim...

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun çözüldükten sonra detaylı bilgilendirme yapabilirseniz biz de bilgi sahibi olmuş oluruz.

Geçmiş olsun ve teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Kimi ustaya göre Hız kimine göre Km sensörü adı artık herneyse değişti ve sorun çözülmüş oldu. Tabiki servisinde bulamadık, internette araştırma yaptım Ankara-Ostimde bi abiyle görüştüm. Sağolsun orjinalini kazalı araçtan söktü gönderdi ve tüm sorunlar halloldu. Hani olurda benim gibi parça bulamayan olursa abinin telefonunu özelden gönderebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Kimi ustaya göre Hız kimine göre Km sensörü adı artık herneyse değişti ve sorun çözülmüş oldu. Tabiki servisinde bulamadık, internette araştırma yaptım Ankara-Ostimde bi abiyle görüştüm. Sağolsun orjinalini kazalı araçtan söktü gönderdi ve tüm sorunlar halloldu. Hani olurda benim gibi parça bulamayan olursa abinin telefonunu özelden gönderebilirim.

Geçmiş olsun, bilgilendirme için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abiler, ablalar, arkadaşlar,

Cenaze sebebiyle Erzurum-Ankara yolculuğumuzda biraz süratli bir yolculuk yaptık mecburen. Sürekli 150-160 ve üstü seyir halindeydim. Acelemiz olmasa kesinlikle hız yapmam, hız yapanı da sevmem" Domestos" abi :))

Bir kaç gün sonra Erzurum' da kışlık lastikleri taktırayım derken bir baktım aracın altı full yağ. Şanzımanın oraları sildim güzel temizledim falan nereden kaçırıyor derken bir baktık ki şanzıman yağı ölçüm çubuğunun olduğu borudan yağ atmış.

Aracı hemen servise götürdüm, bu modellerin şanzıman soğutucularının biraz küçük olduğunu ve aracı süratli kullandığınızda ısınan yağın şanzıman ölçüm çubuğunun bulunduğu borunun  ( adı neyse artık) üst kısmından attığını söylediler.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sürekli şanzıman yağını kontrol mü etmek lazım? Acil durumlarda ben bu aracı hızlı kullanamayacak mıyım? Çok saçma geliyor bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun hocam... Servis ne dedi hız yapıp yapmaman hakkında hocam? Önlem için sadece hız yapma mı dedi... Garip bir durum geçekten de...  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abiler, ablalar, arkadaşlar,

Cenaze sebebiyle Erzurum-Ankara yolculuğumuzda biraz süratli bir yolculuk yaptık mecburen. Sürekli 150-160 ve üstü seyir halindeydim. Acelemiz olmasa kesinlikle hız yapmam, hız yapanı da sevmem" Domestos" abi :))

Bir kaç gün sonra Erzurum' da kışlık lastikleri taktırayım derken bir baktım aracın altı full yağ. Şanzımanın oraları sildim güzel temizledim falan nereden kaçırıyor derken bir baktık ki şanzıman yağı ölçüm çubuğunun olduğu borudan yağ atmış.

Aracı hemen servise götürdüm, bu modellerin şanzıman soğutucularının biraz küçük olduğunu ve aracı süratli kullandığınızda ısınan yağın şanzıman ölçüm çubuğunun bulunduğu borunun  ( adı neyse artık) üst kısmından attığını söylediler.

Böyle bir durumla karşılaşan var mı? Sürekli şanzıman yağını kontrol mü etmek lazım? Acil durumlarda ben bu aracı hızlı kullanamayacak mıyım? Çok saçma geliyor bana.

Kaç gündür sakindim yine sinirlendim şimdi...

2 yıllık Mazda kullanım tarihimde servis zırvalarını çok dinledim. Bu da yeni bir zırvalık.

Fabrika verilerin 175-177 km/h'e kadar araca garanti veriyor.

Yerinde olsam, hemen Mazda müşteri iletişim hattını arar ya da faks numaralarına mesaj gönderir, bir cevap beklerim... Faks mesajını Volkan Bey dikkatine gönderirsen daha çabuk reaksiyon alırsın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.