focus1978

Aracın lastikleri çamurluğa sürtüyor

Sizlerden bir fikir veya öneri almak istiyorum;

Aracımın lastik jant ölçüleri: 225/40/18"

arabaya 2 kişi bindiğinde herhangi bir problem olmuyor.fakat arka koltuğa 2 veya 3 kişi oturduğu zaman ufak kasislerde olsun virajlarda olsun aracın lastiği çamurluk davlumbazının iç kısmına sürtüyor sürekli.hatta davlumbazın biri parçalandı bu yüzden.aracta spor helezon bulunmakta.

jantlarımıda seviyorum pek değiştirme taraftarı değilim açıkcası.

Bu konuda ne yapabilirim,en ucuz şekilde nasıl bir çözüm olabilir sizlere danışmak istedim.şimdiden teşekkürler

post-6436-141695285782_thumb.jpg

post-6436-141695285788_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya yardan geç ya serden.

İkisinden de geçmem dersen işin çok zor ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

orjinal yay takılınca sorun çözülürmü?

Evet çözülür.

Metin'in arabaya spor yay takıldığında da aynı sorun olmuştu. Çamurluk ağızlarını çekiçletip içe doğru katlattı. Ama yine de hiçbir kasisten geçemez oldu araba. Sonrasında zaten arabayı sattı. Orjinal yayları da sattığı kişiye verme dediğim halde verdi (alıcıya ayar olmuştum). Şimdi büyük ihtimalle senden eşşek yüküyle para isteyecektir o yaylar için. Sonucu merakla bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi parçacıdan 100 lira fiyat aldım 2 adet için.2-3 gün önce.bundan daha uygun fiyata bulursam almayı düşünüyorum.başka altarnatif yöntem varmıdır bilmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Garantisi yok...

Yay'ın garantisi yok ama çamurlukları çekiçletip biraz daha genişletebilirsiniz... Sıfır yay alırsanız onda sorun olucagını sanmıyorum çünkü yeni kullanılmamış daha yüksektir ancak çıkma alıcagınız yay nasıl yollarda kullanıldı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çamurluk ağızları iyi bi kaportacıya çekiçletilicek ama sorun ortadan kalkmayacak çünkü kasislerde ne kadar yan geçersen geç mutlaka sürtecek tecrübe ile sabit orjinal yayları olsa bile arkadaki ağırlık arttıkça gene sürtme yapıyor.En temizi orjinal yay ve lastik ben sattım kurtuldum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bide eğer orjinal jant lastiğin yoksa satılık var bende :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Almanyada Jantlarin yaninda döküman var, Test olup hangi aracda ne yapilmasi gerekir diye.

Su Sekilde yaptiktan sonra problem olmamasi lazim.

Jantlarin ölcümüne bagli birde mesela 8x18 ET45 gibi.

Mazda 3de mesela 8x18ET45 ve 225/40r18 takilirsa fazla yüklü halde ve kasisli yolda ic davlumbazlari dediginiz gibi sürtebilir.

Yada yine Mazda3de 8x18ET45 ve 215/40R18 takilirsa ozaman problem yok.

Bunu cözmek icin ya youtube video gösterildigi gibi yapilayak yada su parcalardan alinip takilacak

https://www.reich-tuning.de/shop/images/tt/univ/fahrwerk/rsu5223.jpg

Bunlar arabanin veya yaylarin komple yaylanmasini önlüyor böylelikle sürte olmuyor.

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/115/6710/20674759/nplus-6397944236719221804.jpg

Kusuruma bakmayin pek herseyin türkcesini bilmedigim icin herseyi ceviremiyorum o yüzden insallah anlatabilmisimdir nedemk istedigimi.

Bence videoda yapilani siz yaptirirsaniz ozaman probleminiz kalmaz aksi taktirde yine bu yaylarin önleme parcalarini takarsaniz oda probleminizi cözer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu videoyadaki islemi yaptiktan sonra arabanin camurluklari falan iyicene pas olmamasi icin önlem alinmali yoksa yazik olur arabaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bide eğer orjinal jant lastiğin yoksa satılık var bende :D :D

Metin bey kaça bırakırsınız lastik jantı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Almanyada Jantlarin yaninda döküman var, Test olup hangi aracda ne yapilmasi gerekir diye.

Su Sekilde yaptiktan sonra problem olmamasi lazim.

Jantlarin ölcümüne bagli birde mesela 8x18 ET45 gibi.

Mazda 3de mesela 8x18ET45 ve 225/40r18 takilirsa fazla yüklü halde ve kasisli yolda ic davlumbazlari dediginiz gibi sürtebilir.

Yada yine Mazda3de 8x18ET45 ve 215/40R18 takilirsa ozaman problem yok.

Bunu cözmek icin ya youtube video gösterildigi gibi yapilayak yada su parcalardan alinip takilacak

https://www.reich-tuning.de/shop/images/tt/univ/fahrwerk/rsu5223.jpg

Bunlar arabanin veya yaylarin komple yaylanmasini önlüyor böylelikle sürte olmuyor.

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/115/6710/20674759/nplus-6397944236719221804.jpg

Kusuruma bakmayin pek herseyin türkcesini bilmedigim icin herseyi ceviremiyorum o yüzden insallah anlatabilmisimdir nedemk istedigimi.

Bence videoda yapilani siz yaptirirsaniz ozaman probleminiz kalmaz aksi taktirde yine bu yaylarin önleme parcalarini takarsaniz oda probleminizi cözer.

Tamam bu çözüm olabilir ama ankarada bu işi profosyenel şekilde yapacak çok az kişi var.daha doğrusu ben bilmiyorum.arabayıda fazla kurcalatmak istemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çamurluk ağızlarını içe doğru kıvırsanda araç çok basık olduğu için her kasis ve çukurda altı sürtme yapıyor. Daha önce aldığım her araçta yay ve jantları değiştim ama böyle bi sorunla karşılaşmadım. Hatta şunu bile düşündüm acaba aldığım yaylar 5 cm lik falanmı diye :) Bu işinde çözümü malesef bu arabalarda herşeyi orjinal olarak kullanmakta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Metin bey kaça bırakırsınız lastik jantı

Bu konuyu özelden konuşsak daha iyi olur :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.