zoptrik

Karburatörlü distrübitörlü Wankel :o

400782892_85a64f1ae0_o.jpg

biraz inceledim bildiğin karburatörlü, distrübitörlü bir motor. mükemmel  ;D

araç: 85" rx7

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

250px-Mazda-rx7-1st-generation01.jpg

Production:

1979–1985

471,018 produced[1]

Engine:

1.1L 100 hp (75 kW) 12A

1.3L 135 hp (101 kW) 13B RE-EGI

Transmission:

3-speed automatic

4-speed automatic

5-speed manual

Curb weight:

2,300 lb (1,000 kg) - 2,500 lb (1,100 kg)

meriç bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çürük olmayaydı benimde gözüm vardı, keşke öyle resimlerdeki gibi eski araçlar bulabilsek :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adamların hurdalıklarındaki araçlara resmen için gidiyor adamlar hurdaya çıkarmış buradaki çok araçtan daha diri :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adamların hurdalıklarındaki araçlara resmen için gidiyor adamlar hurdaya çıkarmış buradaki çok araçtan daha diri :)

Marka model olarak öyle ancak, bir araç hurdaya çıkmışsa

1) Ağır kazası vardır

2) motor arızası araba parasıdır

3) Arabada yürümeye değer hiçbirşey kalmamıştır :)

Malesef benim baktığım tüm eski klasik araçlarda hurdalıktan önceki sahibini arıyordu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu şekilde; eğer ben yurtdışında o imrenerek baktığımız bir hurdalığa girebilirsem aynı araçtan 2 tane alıp -mümkünse birinin kupası birinin motoru sağlam olması koşuluyla vs vs.- bir araç çıkarabilirdim fakat işte burada yaşıyoruz ve imkan çok çok kısıtlı ben kendi aracıma zor yetişiyorum ki tertemiz bir araç ve elemeği vermiyorum. kendimiz yapıyoruz. burada bulunsa bile anlayan adam bulmak, hadi onu geçtim parça bulmak çok zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amerikan arkadaşım geldı benzin 1,5tl ve manuel bınen yok diyor 2,5 sene orda kaldı

e-5de yuzle gidiyorum emliyet kemerine sarılıyor hemen o kadar katı kurallar falan hız yapamıyorsun diyor polisdekı araçlar 5000cc dedi dudagım ucukladı

x5 9000 dolarmiş

honda cıvıc 1999 full olan 1.6 otomatık 2000 dolar

mazda 1.8 astina 1500 dolar fiyata bakarmısın yaaa ınsan şaşıyor gerceknden ama şöyle bi sorun varmiş servis üçreti cok pahalı ımış tamirciler fena para alıyormuş yay filtre degişimleri hariç arzalar kendınde honda cıvıc vardı 500dolara satmiş

şansıman arzasından dolayı gercekden cok tuhaf yaa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında ilk wankel motoru anadol otomobilini üreten ekipteki türk mühendislerin bulduğunu biliyormuydunuz?????  Otosan Dizayn ve Geliştirme Bölümünde Klod Nahum’un başkanlığında çalışan yetenekli mühendis grubu, boyutları küçük olmasına karşın 107 HP güç üreten bir Wankel motor geliştirdiler.

"Klod Nahum, Dr. Kemal Ateşmen, Mithat Kuleli, Attila Salepçioğlu, Ahmet Ülgen ve Erol Batur İstanbul 4. Levent'te bir eve yerleştiler. Çünkü bu çalışmaların Otosan'da yapılması istenmiyordu. Wankel motor bu evde üretildi ve Anadol üstünde denendi. Bilgisayarın parmakla gösterildiği bu dönemde, ekip tüm hesap ve testleri Boğaziçi Üniversitesi ve Ankara Bağkur'un "punch-card"lı bilgisayarlarını kullanarak geliştirdi ve patent alındı. Ekipte 6 mühendisin dışında bir sekreter ve bir de odacı vardı. Toplam 5 Wankel motor yapıldı. Anadol motoru 48-54 HP gücündeyken, Wankel motorlu Anadol 107 HP üretiyordu. Her gün birkaç kez Levent-Sarıyer arası gidip geliniyordu. Bu testleri Otosan Kalite Kontrol Müdürü Hüseyin Bektaş yapıyordu. Başka bir güzergaha izin yoktu. Motor bozulur, yolda kalır ve bu duyulur diye Otosan'dakilerin ödü kopuyordu. Anadol, bu sessiz ve güçlü motorla BMW'leri bile geçiyordu. 10.000 km testi başarıyla tamamlandı. Ama petrol krizi ile birlikte kimse bu motoru geliştirme riskini üstlenmek istemedi. Türkiye'de herkesin ödü patladı. Türk mühendislerine güvenilmiyordu. 'Aman neme lazım' denildi ve devam edilmedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizde kısmet yokmuş abicim, doğru zamanda tutturduğumuz bi doğru iş süt ürünleri :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok mantıklı. Türkiye şartlarında şu anda ben de sıfırdan araç üretecek olsam wankele yönelirim. çünkü en başta MALİYETSİZ. Bunun yanısıra vergi avantajı cabası. Bu yazıyı paylaşalı 5 sene olmuş ya dün gibi :D Şu anda çok şükür rx8im var ve karburatörlü wankel motorlu bir araç düzmeyi planlıyorum. her ne kadar @zealot dalga geçse de yapacam ve geçecem :D Wankel iyidir :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10.09.2012 at 20:15, crazy :

amerikan arkadaşım geldı benzin 1,5tl ve manuel bınen yok diyor 2,5 sene orda kaldı e-5'de yuzle gidiyorum emniyet kemerine sarılıyor hemen o kadar katı kurallar falan hız yapamıyorsun diyor polisdekı araçlar 5000cc dedi dudagım ucukladı x5 9000 dolarmiş

honda cıvıc 1999 full olan 1.6 otomatık 2000 dolar

mazda 1.8 astina 1500 dolar fiyata bakar mısın yaaa ınsan şaşıyor gerceknden ama şöyle bi sorun varmiş servis üçreti cok pahalı ımış tamirciler fena para alıyormuş yay filtre degişimleri hariç arzalar kendınde honda cıvıc vardı 500dolara satmiş şansıman arzasından dolayı gercekden cok tuhaf yaa

Amerika'da 2.el Mercedes'ler de örneğin ucuzdur cunku sahipleri aldıktan sonra uçuk parca ve servis fiyatlarını görünce hemen satmaya karar veriyormuş o sekilde piyasası düşüyormuş.

Wankel motordaki karbüratör ve distribütör olayına şaşırmamak gerek cunku 85 model araç, elektronik ateşlemenin yaygınlaşmadığı dönemden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.