tunahan0707

Performans Sorunu (98-03)

Merhaba arkadaşlar.Ben 1999 model 323 sahibiyim.Aracımı temmuz ayında aldım.Ancak aldığım günden beri özellikle ilk kalkışta 1.viteste  devir 3000-3500 üzerine çıkmıyor...Ancak 2.viteste devrini buluyor.Bu durum helm lpg de hem de lpg kiti devre dışı iken oluyor...1500 cc bir mazdanın böyle yığılması normal değil herhalde?Geçenlerde bir doğan slx ile kapışamadım..Ve arabamdan utandım.Bunun debriyaj balatası ile ilgisi olabilirmi?Yoksa ciddi bir sorunmu var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir anormallik var. bahsettiğiniz araç doğan moğan tanımaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı araçtan bende de var. Anlattığınıza bakılırsa sizin araçta sorun var. her viteste rahatlıkla 5bin devirin üzerine çıkıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sizlerden yardım istememin sebebi burada düzgün bir servisin olmayışı...Aracımı birinin alıp daha kötü hale getirmesini istemiyorum.Ayrıca şunu sormak istiyorum...Mazda 323 teki DOHC 16 V motor ile Hyundai Accent teki DOHC 16 V motor aynımı ?Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değil. fakat her motorda olduğu gibi benzer motorlar. niye sordunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doch demek çift egzantrikli demektir

Soch demek tek egzantrikli demektir

TR deki mazda 323lerin %90 ı soch motordur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

parça açısından sordum...Hatayda bir tane servis ve bir tane yedek parça satan yer var...Ve çoğu zaman aradığımız parça bulunmuyor...Bu yüzden Hyundai ile veya başka model ile aynı motorumu kullanıyorlar diye sordum...Mesela benim aracın yağ çubuğu ucundan kırılmış...Serviste ve yedek parçacıda bulamadım...Servis 100 tl ye sipariş verebileceğini söyledi...Anlayacağınız çok sevdiğim arabamdan soğumaya başladım :(((

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim bey ben aracımı 1.5 16 V DOHC olarak biliyorum...aracım 1999 model mazda 323 GLX sedan modeli...Acaba yanlış mı biliyorum...Cevabınızda türkiyedeki 323 lerin büyük çoğunluğun SOHC olduğundan bahsetmişsiniz...Teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim bey ben aracımı 1.5 16 V DOHC olarak biliyorum...aracım 1999 model mazda 323 GLX sedan modeli...Acaba yanlış mı biliyorum...Cevabınızda türkiyedeki 323 lerin büyük çoğunluğun SOHC olduğundan bahsetmişsiniz...Teşekkür ederim...

Sizin aracınızdaki motor dohc motor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Parçaları uymaz ama meraklı bir usta ikisinden de anlayabilir. İnternetten parça getirttirebileceğiniz siteler mevcut, global dünyada artık parça sıkıntısı sadece zaman sıkıntısına dönüşmüş durumda :)

hayırlısı olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İbrahim'in söylediği SOHC motorlu olanlar 1990-1994 modeller için.

Yani bunlar: [smg id=6813] [smg id=1577]

Bir üst kasaya geçildikten sonra gelenlerin hepsi DOHC motor.

Yani bu kasa ve sonrası (sizinkiyle aynı olanlar): [smg id=3512] [smg id=1568]

Gelelim sorununuza:

Arabanın o şekilde olması normal değil. 1.5 de olsa asfaltı kazıması lazım lastiklerin. Doğanlarla Şahinlerle değil, 2.0 Vectralarla falan deneyecek durumda olması lazım. Sorununun kaynağı ise ateşleme sisteminden tut da baskı balata durumuna kadar pek çok sebep olabilir.

Parça konusunda; Hyundai parçalarını alıp senin arabanın motorunda kullanamazsın. Kullanabileceğin tek parçası yağ filtresi olur o kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yardımlarınız için teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konu tam benim aradığım duruma dönüşmüşken direksiyon pompasını 99 mazda 323 ile ortak kullanan başka marka var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O biraz şans meselesi. Benim bildiğim kia 93-94 lerden sonra yüzünü GM dönüp Opel motoru kullanmaya başladı fakat hidrolik direksiyon pompası universal bir şey olduğu için söküp sanayide şöyle bir tur atmak lazım. Vida yerleri gelen herhangi bir pompayı kullanabilirsiniz basınç farkından dolayı belki kasnak büyüklüğüyle oynama ihtiyacı hissedilebilir fakat gerek olacağını sanmıyorum. Artık yapacak ustanın tercihiyle alakalı.

geçmiş olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O biraz şans meselesi. Benim bildiğim kia 93-94 lerden sonra yüzünü GM dönüp Opel motoru kullanmaya başladı fakat hidrolik direksiyon pompası universal bir şey olduğu için söküp sanayide şöyle bir tur atmak lazım. Vida yerleri gelen herhangi bir pompayı kullanabilirsiniz basınç farkından dolayı belki kasnak büyüklüğüyle oynama ihtiyacı hissedilebilir fakat gerek olacağını sanmıyorum. Artık yapacak ustanın tercihiyle alakalı.

geçmiş olsun

iyi forumlar...

Teknik bilgim olmadığı için bahsettiğiniz konu beni düşündürüyor. Delik yerleri denk gelen bir pompa bulunabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi ustanın tercih meselesi. Sizi çok bağlamıyor yani usta kendine bilgisine güvenir takar veya takmaz ama hatırlatmakta fayda var belki çok daha ucuza halledebilirsiniz. Biz 1975 ford thunderbird e renault 19 pompası takmıştık hiçbir oynama yapmadan hala çalışıyor sıkıntısız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kia parçaları mazda ile tam uyumlu haberiniz ola

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi parçasını değiştirdiniz? Motor parçaları mı uyumlu? Hangi model?

şimdiden teşekkürler  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.