ltancan

Bulunamayan Marş Motoru

herkese selam,

yaklaşık 20 gün önce aldığım 93 626 ile aranıza katıldım. tabiki her ikinci el araç gibi birkaç gün sonra ufak sorunlar oldu. ama 1 hafta önce marş dinamosu dişli sıyırdı ve 1 hafta arabama binemedim. sonrasında oto elektriğinden anlayan bir arkadaşım ile marş motorunu sökmeye karar verdik. akşam karanlığında sokak lambasının altında marş motorunu bulmamız 45 dk sürdü ama sökemedik tabiki. biten akününde bana kazık atmasıyla vurdurma yöntemiyle çalıştırdıktan sonra arabayı bir oto elektrikçisine getirdik. usta arabayı ve marş motorunun yerini de görünce arabanın (yani motorun) lifte kaldırılması gerektiğini söyledi ve marş motorunun ancak böyle söküleceğini söylemesi üzerine üzülerek arabamı bıraktım. Bugün aldığım cevapla marş motorunun söküldüğünü ve ayrıca şarj dinamosununda konjektörünün arızalı olduğunu öğrendim. Yoğun aramalarıma rağmen bandırmada istenen parçaları bulamadım.

1- japon teknolojisi bu kadar övmemize nazaran arıza yapabilecek bir parça olan marş motorunun bu kadar zor bir yere konulmasını anlamadım. yada usta bu işin pratiğini bilmiyor. Marş motorunu sökmek için araç daha doğrusu motor neden lifte kaldırılır. Bu araçlarda marş motorunu sökmek bu kadar zormudur?

2- marş motoru dişlisi veya tamamı ve şarj dinamosu konjektörü veya tamamı  nereden bulunur ve fiyatları nedir?

bu 3. arabam bundan da soğumak istemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla marş motorunu sökemk için şanzumanı ayırmak gerekiyor olabilir. şanzumanı indirince motoru taşıyon bir kulak eksilir ve askıya almak gerekebilir. bu gayet doğal. her araçta benzer şekilde...

parça yaklaşık 20 yıl hizmet etmiş. hergün 4-5 defa marş bassa, yaklaşık 30.000defa marş basmış. her marşın 30devir olduğunu kabul edersek, marş motoru 1.000.000 devire yakın çevirmiş... yeterde artar bile... bence çok bile dayanmış...

bulamadığınız parça olursa bana ulaşın elimden geldiğince yardımcı olayım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla marş motorunu sökemk için şanzumanı ayırmak gerekiyor olabilir. şanzumanı indirince motoru taşıyon bir kulak eksilir ve askıya almak gerekebilir. bu gayet doğal. her araçta benzer şekilde...

parça yaklaşık 20 yıl hizmet etmiş. hergün 4-5 defa marş bassa, yaklaşık 30.000defa marş basmış. her marşın 30devir olduğunu kabul edersek, marş motoru 1.000.000 devire yakın çevirmiş... yeterde artar bile... bence çok bile dayanmış...

bulamadığınız parça olursa bana ulaşın elimden geldiğince yardımcı olayım...

Evet böyle bir yaklaşımla arıza yapması normal gözüküyor ama yinede marş motorunu sökmek için bu kadar uğraşılması bana garip geldi.

Aradığınız parçayı aşağıdaki konuda bilgileri bulunan firmalardan temin edebilirsiniz. Ben daha önce 1994 model 323 için Taylan ustadan almıştım çıkma marş motoru. O zamanki (yaklaşık 4-5 sene önce) fiyatı 150 Lira idi.

http://www.mazdaclubtr.com/8966/yedek-parcaci-bilgileri/

link için teşekkürler marş motorunun yenisini buldum 169 TL tabiki alamadım henüz parça sarj dinamosu konjektörüne henüz bakamadım bile

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Itancan keşke o marş motorunun yerini kendin görseydin, sökülürken de yanında dursaydın bu kadar uzun bilinçsiz yazı yazmazdın...

Yirmi santimlik mesafede çalışmak yerine lifte kaldırarak sökülecek denilmesi seni neden şaşırttı? Bizim araçlarda marş motoru üstten ve alttan çalışılması gereken yerde, üstten hava filtresi kabı ve boruları komple sökülüyor, ayrıca aracın orijinalse, kablo tutturma klipslerini de sökmek gerekiyor.

Yirmi yıllık aracım; marş motorunu zayıf döndürmeye başlayınca bu sökme macerasını göze alarak yaptırdım ve üzerinden çıkan kömürlerin bittiğini sökülünce gördüm hem sevindim hem şaşırdım, 20 yıllık marş kömürünün yeni bitmesi aklıma hayalime sığmıyor...On dakikalık kömür değişimi ve marş motoru bakımı için tam 2 saatlik uğraş verildi... Evet japonlar hakikaten yapmış Itancan...

Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak hem kendini hemde başkalarını yanıltır. Lütfen dikkat !!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Marş motoru bulmak hala istiyormusunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

8)

kusura bakmayın, japonlar marş motorunu elinizin hemen altındaki torpido gözüne koymayı akıl edememiş. sen daha marş motorunda böyleysen baskı balata değişirken ne yapıcan acaba çok merak ediyorum. herhalde deli tulumunu giydirip kapalı bi odaya koyarlar seni bu süreçte ;D

bu marş motoru yaptığı görev icabı bütün araçlarda aynı yerdedir ve 100 arabanın en az 95'inde lifte kaldırmak gerekir. o geri kalan 5 araba da şahin, doğan, broadway, toros gibi küçük motor yapılı arabalar. büyük motor yapılı arabalar geri kalan 95'in içinde. ha kocaman bi motor bölmeli 1950 küsür yaşında antika bi amerikan olsaydı lifte kaldırmadan da çıkarabilirdiniz belki...

arkadaş konuyu açalı bayağı olmuş ama içimde patlayacağına buraya yazmak istedim >:D >:D>:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konunun üzerinden bayağı zaman geçmiş ama benim de marş motorunu sökmem gerekiyor. marş dişlisinde sorun var sanırım. marşa basınca bazen boşa dönüyor. bugün kaputu açıp bakınca çok da zor bir yerde değilmiş gibi geldi. 1-2 gün içinde müsait bir zaman bulursam söküp sorunun kaynağını bulmaya çalışacağım. konu hakkında bilgisi olanların yardımlarını bekliyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Maş motorunun dişlisi ile kurtulursan iyidir, volan dişliside sıyırmış olabilir, umarım marş motoru dişlisidir, o dişliye sanayi dilinde pendik dişlisi deniyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim emektarlarınki kolay yerde. Ben 10dk da sökmüştüm. Kutup başını sökmeyi unutmayın sökmeden önce. Gerisi zaten tahmin edilebilir basit. Sanırım 14 veya 16 gibi cins bir anahtar tutuyor. Japonlar seviyor cins ebat kullanmayı :D

Kolay gelsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.