emregc

Türkiye'de En Çok Satan Otomobiller

Bu konuda 37 ileti var

2011 yılının sonuna doğru gelindiğinde rakamlar belirgin olmaya başladı arkadaşlar...

http://haber.gazetevatan.com/turkiyede-en-cok-satan-10-otomobil/416045/44/Otomobil

Model zenginliği kadar finansal çözümlerin de öne çıktığı 2011 otomotiv pazarında şirketler son çeyreğe hedeflerini revize ederek girdi. Yıl sonunda oluşacak rekor toplam pazar birçok markanın da tarihî satış rakamlarına ulaşmasını sağlayacak. Aralık ayında kampanyaların gücü ve filo satışları öne çıkacak. 11 aylık verilere bakıldığında Ford, 113 bine yaklaşan satış rakamıyla ilk sırayı alırken Fiat 108,9 binlik satışla ikinci, Renault ise 102,4 bin ile üçüncü sırayı aldı. Volkswagen, 71 bini aşan satış rakamıyla pazarın dördüncü, Opel ise beşinci markası oldu. Sırasıyla Hyundai, Toyota, Peugeot, Citroen ve Chevrolet ilk 10 içinde yer aldı.

Bakın bu yıl Top 10 da hangi otomobiller var

Marka-Model Satış*

Renault Symbol 32.024

Fiat Linea 27.705

Renault Fluence 25.787

Opel Astra 25.394

Ford Focus 23.290

Ford Fiesta 20.045

Hyundai Accent Era 16.173

Toyota Corolla 15.288

VW Polo 12.861

VW Jetta 12.232

(*) ODD, 11 aylık veriler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vergiler yüksek olunca insanların alım tercihi biraz daha ucuz araçlara kayıyor sanırım, mayısta yeni aracımı alırken  listedeki çoğu aracın sıfırını almaktansa, 2 yaşında mazda almak çok daha mantıklı geldi bana, çokta memnunum. :tey:

Sattığım araçta Nissan Primera idi (99 model) ondanda çok memnundum. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en çok sinek b.k'a konarmış, varsın herkes mazda'lı olmasın o ayrıcalık bizde kalsın :)

Ama azıcık satsın, 2. eli ve yan sanayi gelişsin :) Servisler düzelsin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen baktık 2. el fiyatlar hiçde az değilde, tek sıkıntı istediğin renkte  ve km de araç bulabilmek..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bir an önce satsın, Burak Abi almadan ikinci el yükselsin :D

Kısmetimizde ne varsa o olur Kadir :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

www.arabam.com'dan alıntı

---

Türkiye Otomotiv pazarında 2011 yılı otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 864.439 adet olarak gerçekleşti. 760.913 adet olan 2010 yılı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %13,61 oranında arttı. 2011 yılının ilk çeyreğinde otomobil ve hafif ticari araç pazarı %76,60 büyürken, ikinci çeyreğinde büyüme oranı %36,92 oranında gerçekleşti. 3. çeyrekte ise beklentiler doğrultusunda daralmaya başlayan toplam pazar (-%2,86), son çeyrekte de %11,75 oranında geriledi. 2011 yılı Temmuz ayında (%2,77) büyüme oranında görülen yavaşlama, Ağustos ayından itibaren Aralık ayına kadar (-%13,79) tüm aylarda daralmayla devam etti. 2011 yılında en yüksek satış adetine ulaşıldı.

2011 yılında otomobil satışları bir önceki yıla göre %16,43 artarak 593.519 adete ulaştı. Otomobil pazarı, 2011 yılının ilk çeyreğinde %82,87 oranında büyüme gösterirken, yılın 2. çeyreğinde %40,09 oranında büyüdü. 3. çeyrekte ise beklentiler doğrultusunda daralmaya başlayan pazar (-%2,97), son çeyrekte de %8,09 oranında geriledi. 2011 Temmuz ayında (%5,12) büyüme oranında görülen yavaşlama, Ağustos ayından itibaren Aralık ayına kadar (-%10,56) tüm aylarda daralmayla devam etti. 2011 yılında otomobil pazarı en yüksek satış adetine ulaştı.

2011 yılı hafif ticari araç pazarı ise geçen yıla göre %7,88 artarak 270.920 adet seviyesinde gerçekleşti. 2011 yılının ilk çeyreğinde %64,83 oranında büyüme gösteren hafif ticari araç toplam pazarı, yılın 2. çeyreğinde de %30,20 büyüdü. Yılın 3. çeyreğinde %2,64 oranında azalırken, son çeyrekte %19,10 oranında küçüldü.  2011 yılı Temmuz ayında (-%2,11) başlayan daralma, Aralık ayına kadar (-%20,35) tüm aylarda daralmayla devam etti.

2011 yılı Aralık ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 127.910 adet olarak gerçekleşti.  148.369 adet olan 2010 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarına göre satışlar %13,79 oranında azaldı. 2011 yılı Ağustos ayında başlayan daralma, yıl sonuna kadar devam etti.

2011 yılı Aralık ayında otomobil satışları geçen yılın Aralık ayına göre %10,56 oranında azalarak 88.957 adet olarak gerçekleşti.  2010 yılı Aralık ayında otomobil pazarı 99.461 adet düzeyindeydi. 2011 yılı Ağustos ayında başlayan daralma, otomobil pazarında da yıl sonuna kadar devam etti.

2011 yılı Aralık ayında hafif ticari araç pazarı 38.953 adet olarak gerçekleşti. 48.908 adet olan 2010 yılı Aralık ayı hafif ticari araç pazarına göre satışlar %20,35 oranında daraldı.  2011 yılı hafif ticari araç pazarı satışları 3. çeyrekten itibaren oransal olarak ay bazında azalmaya devam etti.

2011 yılında otomobil pazarını motor hacmine göre incelediğimizde, en yüksek paya %89 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 529.135 adet ile sahip oldu. Ardından %9 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve %2 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. Geçen sene aynı döneme göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında %17 artış, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %11 artış ve 2000cc üstü otomobillerde de %7 artış görüldü.

2011 yılında dizel otomobil satışları geçen yıla oranla %34 oranında artış gösterdi. 2011 yılında 593.519 adet olan toplam otomobil satışının 365.305 (%62) adedini dizel araçlar oluşturdu. 2011 yılı otomobil satış adetleri geçen yıl ile kıyaslandığında, dizel payı %54’den %62’ye yükseldi.

2011 yılında otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2010 yılına oranla %23 arttı. 2011 yılında 593.519 adet olan toplam otomobil satışının 198.616 (%33) adedini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu. 2011 yılı otomobil satış adetleri geçen yıl ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı %32’den %33’e yükseldi.

2011 yılında otomobil pazarı segmentinin %84’ünü yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan oluşturdu.  2011 yılı 12 aylık toplam otomobil satış verileri segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %48 pay alan C (283.551 adet)  segmenti ve hemen ardından yine  %35 pay ile B (210.531 adet) segmenti ulaştı. Bu segmentlerin ardından %13 pay, 75.094 adet ile D segmenti yer aldı.

2011 yılı kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%49 pay, 288.872 adet) oldu. Sedan otomobilleri %36 pay ve 211.319 adet satış ile H/B ve %10 pay ve 59.961 adet satış ile SUV otomobiller takip etti.

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2011 yılının ilk çeyreğinde %76,60 büyürken, ikinci çeyreğinde büyüme oranı %36,92 oranında gerçekleşti. 3. çeyrekte ise beklentiler doğrultusunda daralmaya başlayan toplam pazar (%2,86), son çeyrekte de %11,75 oranında geriledi.

2012 yılına ait beklentiler;

IMF Dünya Ekonomik Görünüm Raporu’nda yapılan son tahminlere göre Dünya için 2012 yılı büyüme tahmininin %4,5’tan %4,0’a çekildiğini görmekteyiz. Özellikle dünyanın büyüme konusunda lokomotifi olan Amerika’daki büyüme hızının ilgili raporda 2012 için %2,7’den %1,8’e aşağı yönlü değiştirilmiş olması ve Türk otomotiv ihracatı içinde son derece önemli yer tutan Avrupa için de büyüme hızının %1,1 seviyelerinde kalacağının tahmin edilmiş olması gerek dünya ekonomisini gerekse de sektörümüzü olumsuz etkileyecek gelişmeler olarak görülmektedir.

IMF’in Dünya Ekonomik Görünüm Raporu büyüme son tahminleri paralelinde J.D. Power’ın da 3. çeyrek otomotiv üretim ve satış tahminlerini bir önceki çeyrek tahminlerine göre aşağı yönlü revize ettiğini görmekteyiz.

J.D. Power’ın en son 3. çeyrek Pazar tahminlerine göre 2011 yılı dünya otomotiv pazarının 77 milyon 835 bin adet, 2012 pazarının ise 83 milyon 486 bin adet olması beklenmektedir. 2. çeyrek sonu tahminlerinde ise 2011 sonu 79 milyon 451 bin adet, 2012 sonu 87 milyon 574 adet tahmin edilmişti. Pazar tahminlerinin aşağı çekildiğini görmekteyiz.

J.D. Power’ın en son 3. çeyrek üretim tahminlerine göre ise 2011 yılı dünya otomotiv üretiminin 80 milyon 896 bin adet, 2012 üretiminin ise 86 milyon 813 bin adet olması beklenmektedir. 2. çeyrek sonu üretim adedi tahminlerinde ise 2011 sonu 81 milyon 671 bin adet, 2012 sonu 90 milyon 462 adet tahmin edilmişti. Üretim tahminleri de pazar tahminlerine paralel olarak aşağı çekilmiş oldu.

Türkiye’deki büyüme hızının Ekim ayında açıklanan Orta Vadeli Programa göre, 2012 yılında yüzde 4 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. IMF icra kurulunun, Türkiye 4. madde gözden geçirme raporu kapsamında, 2012 yılı büyüme tahminini %2 olarak revize ettiğini görmekteyiz.

Son olarak tüm bu göstergeler doğrultusunda, 2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 775-825 bin adetler aralığında gerçekleşeceğini öngörmekteyiz./Dr. Hayri Erce

post-5674-141695286077_thumb.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda bu yıl 1620 adet de kalmış...

Ufacık tefecik Mini , Mazdalardan fazla satmış arkadaş  :ohmy: ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Acaba 2010 ile 2011 arasındaki fark neydi , Mazdaların satışları neden böyle düştü acep ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kasa/motor ikilisinde sıkıntısı var mazdanın. vosvosta aynı motor polo,golf,jetta, passat 4 kasada var. ama mazda 6 almak istsen illa ki 2.0 alacaksın, ona da ötv biniyor. skyactivle düzelecek bu işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda neden tv reklamı yapmaz anlamıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Satmasın,apaçi adamların elinde gördükçe sinir oluyorum hiç satmasın,satarken kişilik testi yapsın hatta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Satmasın,apaçi adamların elinde gördükçe sinir oluyorum hiç satmasın,satarken kişilik testi yapsın hatta.

 

haha sevdim bu fikri :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dün oto haber dergisinde, Makyajlı kasa HB testi vardı.

Eleman; "...şanzıman ve motor teknolojisi eski ve rakiplerinin yanında işi zor diyor..."

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu yazıları okuyan insanımız, vw'ye ve renoya koşturuyor haliyle.

Hatta yeni civic'e bile bu şanzımanla işi zor demişler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 ile 2011 arasındaki fark fiyatlardı.

liste fiyatlarında fazla fark görünmüyor olsa da kampanyalı fiyatlarda artış ciddi boyutta.

dikkat ederseniz 2012 model M3' lerde kampanya sadece 2500 liraydı o da bitti.

fark buydu...

bence markayı yeniden konumluyorlar ki bu da çok zor ve sıkıntılı bir iş.

benzer konumlama değişikilğini Hyundai deniyor şu ana kadar 20 000 civarında satışa mal oldu bu.

2009' daki 60 000 lerden 49 000 lere geldi ki 2010 ve 2011 yılları 2009' a nazaran daha çok satışın olduğu yıllar. aslında 20k' nın da üstünde kaybı var diyebiliriz.

nitekim "ben artık kampanya markası değilim" demekle olmuyor.

pazarın bunu kabul etmesi için bir miktar kaybediyorsunuz.

Mazda özelinde de benzer bir durum var.

60 binlere M6, 40 binlere M3 alınıyordu TR' de. şu anda makyajı M3 62' lere kadar çıkmış durumda.

aslında bu oranlarla Mazda' nın adedi az bile düşmüş.

-----------------------

Civic' ler mart-nisan' a kadar gelecek araçların neredeyse tamamını sattı.

49bin liradan girdi. her ay 1000 lira civarında artacak ve Mazda 3 seviyesine gelecek...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Skyactive diyoruz da, 2013 sonu geldi diyelim, yeni teknoloji olduğu için Türk insanı, ben de dahil, en az bir iki yıl yeni teknolojinin muhtemel sorun sürprizleriyle  karşılaşmamak için almaz, almak istemez. Yani 2015'e kadar bir süreç var. Bir de marka Mazda olunca ki, ben arabayı aldım bir ay oldu hala beni destekleyen bir Allah'ın kulu çıkmadı çevremde, bu iş skyactive'le bile oldukça uzun ve sancılı bir süreç olacaktır.

Zaten skyactive'ler bence olağanüstü bir teknoloji ve A'dan Z'ye bir otomobildeki platform'dan motora herşeyi otomobil tarihinde adeta baştan tanımlıyor, dolayısıyla şu anki Mazda fiyatları bile Türkiye'de bu seviyelerdeyken skyactivlerin fiyat mertebelerini düşünemiyorum bile. Uzun süre sadece izlemekle yetiniriz.

Buradaki tek önemli faktör Japonların Türkiye'yi market olarak ne kadar istediği ve dolayısıyla Mazda Türkiye'nin yatırım ve pazarlama gücüdür.

Bu arada diğer markalar da boş duracak gibi değil tabii.

Sözün özü; Mazda'yı şu anda Türkiye'de kimse satmıyor, Mazda'yı Türkiye'de müşteri satın alıyor, bazen zorlanarak alıyor, almak için uğraşıyor. Bu yıl 1600-1700 kişi almışsa,  bu satış ve servis ağına ve anlayışına rağmen (işini iyi yapanları tenzih ederim) bu müşterilerin çoğu gerçekten çok bilinçli bir kitle ( kendimi katmıyorum, yanlış anlamayın ) , otomobilin çok iyi olduğunu yeter şart olarak görüp, satış ve servis anlamında önemli şahsi riskler almak durumunda kalmışlardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.