ceyhun29

Bosch Marka Yeni Enjektörler %50 Tasarruf Sağlıyor

arkadaşlar internette gazete okurken rastladım. aynen alıntı yapıyorum.

Bosch Bursa Dizel Enjektör Fabrikası Ticari Genel Müdürü Dieter Wohlfarth, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2009’da aldıkları karar sonrasında, Bursa’daki fabrikalarında benzinli sistemler için enjektör üretimine başladıklarını anımsattı.

Wohlfarth, şu anda bu ürüne has olan makinelerin kurulumuna başladıklarını, 2012 sonunda da toplam 4 hatta bu ürüne geçmiş olacaklarını belirtti.

"Yılda 10 milyon üretim"

2012 sonunda yıllık 10 milyon enjektör üretiyor olacaklarını dile getiren Wohlfarth, şunları kaydetti: "Bu yeni tipin en önemli özelliği, benzin tüketimini çok önemli oranda azaltıyor olması. Şu anda 100 kilometrede ortalama 11 litre olan, büyük motor hacmine sahip bir aracın tükettiği benzin, bu enjektörün ardından 7 litrenin altına inmiş olacak. Bu neredeyse yarı yarıya tasarruf demek oluyor. Aynı zamanda da karbondioksit emisyonlarını düşürmeyi başarmış oluyoruz."

Wohlfarth, yeni ürünün oldukça çevreci olduğuna dikkati çekerek, şu bilgileri verdi: "En önemli özelliklerden bir tanesi de son teknoloji ürünü olması. Son teknoloji makinelerde üretilen ürün, çok kapsamlı ve komplike bir yapıya sahip.

Enjektörün 25 noktasına lazer kaynağı yapılıyor. Ürün, yapılacak maksimum seviyede kontrolle fabrikamızdan ayrılacak. Tüm bunların sonucunda, bu yeni ürün son teknolojiyi tamamıyle yansıtıyor diyebiliriz."

"Sadece Bursa’daki Bosch fabrikasında üretilecek"

Dieter Wohlfarth, söz konusu ürünün premium sınıf araçlarda kullanılacağına işaret ederek, şöyle konuştu: "Bu ürünün tamamı sadece Bursa’daki Bosch fabrikasında üretilecek.

Dünyanın başka hiçbir yerinde üretilmeyecek. Ayrıca bu ürün, Bursa fabrikası için de tüm dünyada Bosch içindeki üretim birliğini düşündüğümüzde, çok önemli bir yapı taşı olacak ve özellikle mükemmellik açısından kendimizi ortaya koyacağımız bir ürün tipi olacak. Bu tip tamamen Avrupa’ya, büyük bir kısmı da Almanya’da bulunan bir müşterimize ihraç edilecek. Türkiye’de ise kullanılan araç eğer bu müşterinin ürün grubunda yer alıyor ise o zaman bunu Türkiye yollarında da görebileceğiz."

bu tür haberlere ne kadar itibar edilir bilemiyorum ama yılan hikayesi gibi bişey. ne kadar itibar edilir bilemiyorum. yorumlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

%50 çok uçuk bir rakam...

bence de :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yarısını enjekte edip yarısını biriktiriyor sanırım tasarruf amaçlı... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizi lpg den vazgeçirecek bişey olabileceğini zannetmiyorum. işin asıl önemli kısmı burası bence. gerisi hikaye :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar iyi hoş da işin püf noktası yazının sonunda bunun bize sanırım bir faydası olamaycak çünkü Bu tip tamamen Avrupa’ya, büyük bir kısmı da Almanya’da bulunan bir müşterimize ihraç edilecek. Türkiye’de ise kullanılan araç eğer bu müşterinin ürün grubunda yer alıyor ise o zaman bunu Türkiye yollarında da görebileceğiz."

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizdeki benzinle çalışıp uzun km ler sorun çıkarmayacak bir enjektör üretsinler,ben ekonomiden vazgeçtim.. %50'ymiş yok artık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel motorlarda daha iyi enjektör tasarımı ile çok ciddi miktarlarda yakıt tasarrufu mümkün ve makul..

Burada dikkat edilmesi gereken nokta, enjektörün yakıtı çok küçük damlacıklar halinde atomize edebilme yeteneği.

Eminim herkes bir anda gaz veren dizel araçların arkasından kapkara bir duman çıktığını görmüştür.

Bu kara duman, az önce aracın yakıt sisteminde dolaşan yakıt aslında. Yanmadan, bir işe yaramadan, bir karbon bulutu halinde atmosfere yayılıyor sadece.

Püskürtülen yakıtın ne kadarı gerçek anlamda yakılabilirse, o kadar tasarruf edilir.

Bu arada, ben de Bosch'un en son teknolojilerinden biri olan EV14 serisinden, 4 adet 650cc enjektör siparişi verdim.

Bu teknoloji o kadar mükemmel ki, 1600cc bir motor dahi, üzerinde 1000cc enjektörler ile 14.7-15.00 AFR düzeyinde rölanti elde edebiliyor.

(Kıyaslama için, normal enjektörlerin 180 ila 270 cc arasında olduğunu belirtelim bu arada..) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.