challengerx

RX-8'e S2000 Motoru ?

Bu konuda 40 ileti var

Eger bırgun benım rx ınde motoru bıterse ben s2000 ın motorunu taktırmayı dusunuyorum.sızce olurmu olmazmı olmazsa neden?? :)))made ın japan sonucta :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kesinlikle daha ucuz..benimki 110 bin kmde ve şuan yağ azaltıyor deli gibi..2003 model sıfır

alındı.honda efe geçen sene muhabbet arasında 19 binlira dedi inanmadım.3 bin liraya izmirde

yeniden,5,5 bin lirayada turbo hariç  stage 2 forged yapıyorlar.r3 ler hemen bitmez heralde

eskisine göre ya daha kaç kmdeki ?

iyi bakıyorsundur zannımca arabaya bişeycik olmaz sanmıyorum..

amerikadaki adam nasıl 200bin mil yapmış ben onu anlamadım.trde bi tane 147 bin kmde var

onunda motoru 2.ciye bitmiş.tamam delixia yağ yoktu ama 2. sefer aldığıda da kullanmışlar.

sizcede bişey yokmu bunun içinde ? adam sadece bakımlar dışında sorun olmadığını yazmış

http://www.rx8club.com/showthread.php?t=210536

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evt kesınlıkle ii bakıyorum nerde olursam olım yagına suyuna bakarım agresıf kullanmam 7 bın devırı kolay kolay gecmem herzaman yormam en ınce sesı dınler sorar sorgularım benzını sadece bır ıstasyondan alırım bakımlarını yetkılı servıste yaptırım 1000 km onceden gıderım vs gıbı ama arkadas bır yerdede rahatlatıcı bısey okumadım herkesın 40-50-60 bınde bıtmıs bu nedır annamadım ama dedıgın gıbı onlar hep 2010 makyaslı kasa oncesı olan rxler valla yapılacak bakılacak herseyı yapıyorum gerısı allaha emanet bakalım:))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada aracım 30 bın de :)adım adım ucuruma yaklasıyomuyum ne :P:)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence r3ler o kadar sorun çıkarmazlar gibi geliyor. yağlama sistemi farklı eskisine göre...

izmirde yeşil vardı birtane petrol yeşili 26 binde eleman motorun değiştiğini söyledi.castrol yağ

kullanmışlar ve bor eklemişler.sakın bor ekletme derim...önceden nasıl delixia yağ yokken ithal

edildi?mazda yağını sonradan çıkartmış olamaz heralde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerek yok. 9-10bin gibi bir rakama servis motoru komple değiştiriyor. aslında wankel le uğraşan bir iki özel servis olsa çok daha uygun rakamlara motor sıfırlanır çünkü motorun asıl aşınan parçaları 2 elin parmak sayısını geçmiyor ama işte Türkiye'de imkanlar bu kadar. Bence çok iyi rakam. ben accord 2000 in motor bloğunu servisten araştırmıştım sadece bloğa 9000tl fiyat çekmişlerdi. eğer aracınıza düzenli bakıyorsanız minimum 80bin gider ki motorun parasının yarısını o zamana kadar vergiden çıkarırsınız zaten :D o zamana kadarki wankel keyfi de cabası :D

Delixa yağdan şaşmayın yağına suyuna düzenli bakın aracı ilk çalıştırdığınızda hafif düzene binene kadar çalışmasına müsade edin bence 100-120bini devirir.

s2k motoruna gelince. bir araca başka bir aracın motorunu takma işi göründüğü kadar basit bir iş değil. hatta çok zor bir iş. öncelikle ya şanzumanınızı s2k ya uyduracaksınız ya da s2k şanzumanı kullanacaksınız. ondan sonra motor kulakları geliyor. bağlantı noktalarını araca göre yeniden tasarlamanız gerekiyor. eğer s2k şanzumanı kullandıysanız şaft vs de ona göre tekrardan revize edilmesi gerekiyor. bütün bunlara ek olarak aracınızın motor beyni komple değişecek ve s2k beyni takılacak göstergelerin elektronik sinyalleri uymayacak vs bi ton iş. Bütün bunlardan sonra wankelin ağırlık merkezi avantajından yoksun tork devir eğrisi wankele göre daha zayıf tabiri caizse delme takma bir araca sahip olacaksınız. Mühendis hesaplamış ikinci kere mühendislik yapmanın alemi yok :D

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerek yok. 9-10bin gibi bir rakama servis motoru komple değiştiriyor. aslında wankel le uğraşan bir iki özel servis olsa çok daha uygun rakamlara motor sıfırlanır çünkü motorun asıl aşınan parçaları 2 elin parmak sayısını geçmiyor ama işte Türkiye'de imkanlar bu kadar. Bence çok iyi rakam. ben accord 2000 in motor bloğunu servisten araştırmıştım sadece bloğa 9000tl fiyat çekmişlerdi. eğer aracınıza düzenli bakıyorsanız minimum 80bin gider ki motorun parasının yarısını o zamana kadar vergiden çıkarırsınız zaten :D o zamana kadarki wankel keyfi de cabası :D

Delixa yağdan şaşmayın yağına suyuna düzenli bakın aracı ilk çalıştırdığınızda hafif düzene binene kadar çalışmasına müsade edin bence 100-120bini devirir.

s2k motoruna gelince. bir araca başka bir aracın motorunu takma işi göründüğü kadar basit bir iş değil. hatta çok zor bir iş. öncelikle ya şanzumanınızı s2k ya uyduracaksınız ya da s2k şanzumanı kullanacaksınız. ondan sonra motor kulakları geliyor. bağlantı noktalarını araca göre yeniden tasarlamanız gerekiyor. eğer s2k şanzumanı kullandıysanız şaft vs de ona göre tekrardan revize edilmesi gerekiyor. bütün bunlara ek olarak aracınızın motor beyni komple değişecek ve s2k beyni takılacak göstergelerin elektronik sinyalleri uymayacak vs bi ton iş. Bütün bunlardan sonra wankelin ağırlık merkezi avantajından yoksun tork devir eğrisi wankele göre daha zayıf tabiri caizse delme takma bir araca sahip olacaksınız. Mühendis hesaplamış ikinci kere mühendislik yapmanın alemi yok :D

iyi forumlar...

elektrik tesitatı işi ecu falan harbiden çıldırtır adamı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amrikada 250k yapanlar az değil...

ha yeniden motor takacak olsam 3 rotorlu bir makine takardım...s2000' in ağırlık merkezini değiştireceğini düşünüyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

wankellerde devir çevirmemek karbon birikimi yapar. haftada bir kere redline görmek lazım en azından :) s2k motoru 20.000li rakamları bulur yarı fiyatına sandık motor takılıyor. Türkiye'de de 100.000li rakamlar mevcut yağına özen gösterildikten sonra motor ısınmadan gazlanmadıktan sonra çok sıkıntı olmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostlarım haklısınız tabıkı baslıbasına bır ıs farklı motor takmak ben bırazda Bu arabayı ureten fırmaya laf sokmak ıstedım keza 85 bın tl ye sattıgın bır aracın motorunu nasıl olurda yapamassın usta yok bole bır olay aracın ozellıklerı goruntusu bıcımı ne bılım bıyerlerden kıssaydında bu motor olayını daha uzun omurlu yapsaydın :) valla dedıgım gıbı elımden geldıkce herseyıyle ılgılenıyorum kendıme bakmıyorum o kadar :) ee artık o kadar bakımdan sonrada o devır saatını gorucem 9500 de degılmı? :) hele o DSC varya o DSC ooff off :)aramızda kalsın yagmurlu havalarda DSC kapalı bı kere actım anam anam M.Köyün dili olsada konussa :))kazasız surusler herkese !!!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

verıyor verdıde ama okudugum heryerde bıturlu goremedım 100 bın de motor degısenı 40-50-60 bınde degısmısler hep:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dexelia kullanıp motorla oynanmazsa sanırım problem olmaz. Sentetik yağ koyanlardan bor malzemesi katanlara herşey duyduk. O arızalar bu hatalarda çok da anormal değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ayrıca tamir eden birkaç özel serviste mevcut ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Wankel yapısı gereği aşınmalara daha müsait. Rotary motoru daha önce mercedes audi gibi markalar da kullanmış. lada vegaların rusyada hala wankel motorlu üretilenleri var. aynı 654x2 1308cc ve 192 beygir. Kullananlar da ar-ge ye para harcamaktan çekinmiş ve vazgeçmişler. Mazda 1976 dan bu yana bu motorları geliştirmeye para harcayan inatçı, kafasına koyduğunu yapan sağlam bir firma. Ve bu işi tek başına götürüyor. Ama pistonlu (OTTO) motorlar mazda dahil her firmanın merceği altında ve her gelişme en fazla 2 sene sonra diğer firmaların da motorlarında aksediyor.

Bir de olaya motor ömrü olarak bakarsanız aynen dediğiniz gibi bir sonuç çıkıyor FAKAT 1308 cc bir OTTO motordan 231 bg güç almak için sanırım 20-25 bar basılması lazım ki motor ömrü wankelden çok çok daha kısa olacak veya maliyeti şu anki maliyetinin 2-3 katı olacak. (Özel piston sertleştirme işlemleri vs.) OTTO zaten maliyetli ve hareketli aksamı çok fazla olan bir sistem. Eğer wankel dünyada yaygın olsaydı aynı kelimeleri OTTO için kullanacaktık bu da işin diğer bir yanı :D Bence wankel güç çevirimi OTTO çeviriminden çok daha problemsiz ve çok daha basit bir çevirim. Hiç turbolu bir araca bindiniz mi bilmiyorum (aynı güç verein OTTO ve wankel için turbolu bir OTTOyla kıyaslıyorum) güç devir eğrisi çok vasattır. belirli bir devirde gücü verir ve sonra güç kaybı yaşar. Ama wankel öyle mi? Nerdeyse bildiğin elektrikli motor gibi tork devir eğrisi var. Bence aracınızın kıymetini bilin. Bu işlere para harcamaya karar verdiğim gün ya gider bi wankel mazda alırım ( o zaman hangisi üretiliyorsa ) ya da şu anda kullandığım araca wankeli monte ederim. 9-10bin tl bu güçte bir motor için mükemmel rakam.

Kazasız belasız keyfli sürüşler...

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

zoptrik kardes emegıne saglık.evt gercekten farklı bır motor ve guclu.Ee iste ınsan oglunun yaradılısında var hep daha fazlasını ıstemek :) bende fazlasını ıstıyorum gıtsın sole 300 bın km :) fazla ıstedım sanırım.evt adamlar calısmıs yapmıs bazen bakıyorum arabaya ne yapsam ne yapsam dıyorum arabada bosluk yok hersey var :) dedıgım gıbı bakımlarını yapıyor ve ozen gosterıyorum gerısı allaha kalmıs :)ole motoruyla oynamam hıcbır arabadamda yapmadım yapmıcamda neyse o ama dıs guzellestırmeler olabılır oda bu arabada zate var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız favori araçlarımdan biridir. makyajlı kasalar bayilere ilk gelmişti bizim dayıoğluna mazda 3 bakarken sizin aracın ikizini (belki de sizin aracınız :) ) showroom da gördüm. resmen özenerek üretmişler. Gerçekten hiçbir eksik yok. Aslında imkan olsa da turbo takılabilse. Dayanıklılığı bir kenara bırakırsak yapısı sayesinde wankel turboya çok müsait bir motor ve inanılmaz güçler alınabiliyor (600-700beygir gibi  :ohmy:)fakat işte bunun için birincisi ya tam takır bir atölyeniz olacak (mezun olunca ilk hayalim :) )ve eliniz yatkın olacak ya da emanet edilebilecek sağlam tuning ustaları olacak. ikincisi ise hem orijinal motor parçaları hem de tuning parçaları olacak. E tabi üçüncüsü de biraz imkan bir şey olduğunda motoru atıp yenisi ile değiştirebileceksiniz :)

Allah kaza bela ceza :) vermesin.

Bol keyfli sürüşler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.