Jump to content

2012 Makyajlı Mazda 3 Dizel İzlenimler


Guest Orbitus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili arkadaşlar, arabamı Cumartesi'den beri kullanıyorum. Gözlemlerimi ve tecrübelerimi zamanla, bu başlık altında daha detaylı yazacağım. Fakat öncelikle aracı aldığım Meb Başayar'a ve benimle ilgilenen Bülent abi'ye çok teşekkür ederim. Fiyat ve hizmet konusunda son noktaya kadar zorlayıp ellerinden geleni yaptılar, son derece memnun oldum.

Daha evvel makyajlı 2012 dizel'i test etme şansım olmamıştır. Bu arabayı aldığım için çok mutluyum. Fakat esas ilginç olan şey, çevremde ve iş yerinde Mazda markasını duyan fakat yeterince bilmeyen ya da tercih etmeyi bile düşünmeyen insanların, arabama dünya'ya düşen bir uzay gemisi muamelesi yapmasıdır.

Aracın renk kahverengi ve iç döşemenin bej olması, kesinlikle pahalı lüks araba edasında ve teknik olarak da siz bizzat bunu hissediyorsunuz.

Bu yıl biraz daha düşen Mazda satış rakamlarını dikkate aldığımızda, bu konunun araçla ilgili olduğunu değil tamamen satış pazarlama tekniğiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Aslında bölye olması benim de işime geliyor, en azından her köşede gördüğüm bir arabaya değil de sıradışı bir arabaya binmenin keyfini yaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 260
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    25

  • Fotifoti

    27

  • barisdascan

    16

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Allah razı olsun, inşaallah daha iyileri de sizlerin olur.

Bu araba'da öyle iki özellik var ki, soğuk Ankara'ın  daha soğuk ve sürekli kar ve buz eksilmeyen Oran şehri tepelerinde bana büyük faydası oluyor. Müthiş bir konfor.

1. koltuk ısıtma: yaklaşık 30-45 saniyede kendinizden geçiyorsunuz.

2. ön cam buz çözme: kar ve buz küremeye son, ki iki gündür kar ve buz var bizim tepede. Ön cam reziztans düğmesine bastığınız anda, ön cam buğu çözücü ve A/C ile birlikte 3 sistem de devreye giriyor. Karın buzun yoğunluğuna göre 2-4 dakika içinde camın dışı pelte gibi iniyor aşağıya. Bir de şayet, silecekleri en son Auto konumunda bıraktıysanız ve silecekler soğukta donmuş halde ise endişelenmeye gerek yok, çünkü akıllı sistem silecekleri zorlamadan 5 dakikalığına devre dışı bırakıyor, bu sürede de zaten ön cam ve silecekler çoktan erimiş oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah. Özellikle yakıt tüketimi konusunda deneyimlerinizi bekliyorum. Bende de 2011 model 115 Hp 6 vitesli modeli var. Yakın konusunda şehir için şu ana kadar bayağı bir bonkördü. 20 Bin bakımı geldi birde sonrasında test edeceğim. İyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.... Bir de şayet, silecekleri en son Auto konumunda bıraktıysanız ve silecekler soğukta donmuş halde ise endişelenmeye gerek yok, çünkü akıllı sistem silecekleri zorlamadan 5 dakikalığına devre dışı bırakıyor, bu sürede de zaten ön cam ve silecekler çoktan erimiş oluyor.

bunu nasıl farkettiniz, kimse bilmez bunu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de şayet, silecekleri en son Auto konumunda bıraktıysanız ve silecekler soğukta donmuş halde ise endişelenmeye gerek yok, çünkü akıllı sistem silecekleri zorlamadan 5 dakikalığına devre dışı bırakıyor, bu sürede de zaten ön cam ve silecekler çoktan erimiş oluyor.

bizim araçlarda da bu sistem mevcut mu acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim araçlarda da bu sistem mevcut mu acaba?

Buna forum'un Pir'leri bir cevap verebilir sanırım. Fakat kitapçığını kaybetmediyseniz bir bakın varsa orada açıkça yazıyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, gözlem ve deneylerim devam ediyor:

1) Makinanın yol tutuşu mükemmel ötesi. Amortisörler çok sert ve bu benim oldukça hoşuma gitti. Spor kullanım sevenler için ve yola hükmetmek isteyenler için ideal. Daha yumuşak amortisör  belki biraz daha konfor sağlayacaktır ama arabanın yaylanması kontrolü kaybetme hissi veriyordu bende.

2) Ses/Gürültü alma konusunda benzinli Mazda'lar çok başarılı fakat dizellerdeki motor sesi konusunda biraz daha iyileştirme yapılabilir. Yol sesi ve rüzgar sesi için biraz uzun yol yapmalı, fakat yine de işe gittiğim güzergahta 120-130 civarında 3-4 km gidebiliyorum;özellikle dinledim sıradışı yol sesi ve rüzgar sesi duymadım. Dizel motorun araç içerisine gelen sesi konusunda iyileştime yapılması gereklidir. Bu aslında bir detayın üstesinden gelmek anlamında olmalıdır çünkü teknik olarak en yeterli arabayı da yapsanız, aynen bu ses konusundaki gibi öyle detaylar var ki arabadan anlamayan müşteriyi kaçırır. Aslında bence de arabadan anlamayan kaçsın Mazda almasın.  ;D

3) Şu anda araba 150 km civarında ve henüz bir ölçü olduğu anlamına gelmemekle birlikte ortalama yakıt tüketimi 8,2 lt/100km civarında. Fakat şu ana kadar günlük 20-30 km'lik yolumun yaklaşın 20-25 km'si sıkışık trafik içerisinde geçiyor. Aynı koşullarda 2008 model (1.6 cc 109 HP) 407 ve 308 ile tüketim 7.5 lt/100 km idi. Tabii bunlar istatistiksel bilgiler ve makinamım 3-4000 km sonrasında yakacağı mazot karşılaştırma için daha belirleyici olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buna forum'un Pir'leri bir cevap verebilir sanırım. Fakat kitapçığını kaybetmediyseniz bir bakın varsa orada açıkça yazıyordur.

2.el aldığım için aracı kullanım kitapçığı elimde yok malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

makyajsız mazda 3 leregöre daha kaliteli iç döşeme denmişti bu makyajlı seri için.makyajsız olana bindi iseniz koltuklarda ne gibi bi iyileştirme yapıldığını anlatır mısınız?ya da iç kısımdaki tek fark göstergelerin rengi ve orta konsolun gümüş değil de siyah olması mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...