Guest drcnd

Kabine Gelen Motor Sarsıntısı (Dizel)

Bu konuda 85 ileti var

sayın mazdacılar.yahu ben dizel de olsa yeni aldığım bir araca heleki o tasarım harikası mazda 3 üme, arada bir olsa da, kabine sarsıntı geçirmeyi yakıştıramıyorum m m >:( .nelerden kaynaklanabilir acaba.ya dün fiorinoya bindim daha sessiz ve sarsıntısız geldi araç ya:(araba bi akrabamın idi.söyledim bunu.o da yeni motor ya ondan dedi.pek inanmadım ama ben.yeni araba daha sessiz olmaz mı ya  :(ne dersiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk çalıştırdığımda hocam.tamam dizel işte diceksiniz ama böyle olmaz diye tahmin ediyordum ben almadan önce.heralde ben bindiğim bütün dizel lere sıcakken bindim o zaman.bi de şu var.yine ilk çalıştırmalarda daha çok olmak üzere; debriyaja basılı tutup çalıştırıyorum,rölantide bekleyecez ya hani 1 dk kadar ,çekiyorum debriyajdan ayağımı tam da bu zamana tekabül eden süre zarfında devir saati bi yarım devir kendiliğinden yükseliyor hocam(ben gaza basmıyorum tabiki).bu neden oluo ki.sonra oynama olmuyor ama öylece1 in altında duruo gösterge.tabi sıcakken daha aşağıda duruo.acaba araba kendini biraz ısıtmak için mi gaz verio ki?ama bi de şunu söylemişlerdi;rölantide beklerken sakın gaza basma yağlama oluyor ya turbo parçaları arızalanır diye.peki araba niye kendisi böyle bişi yapmak istesin ki? :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayağınızı 1 dk debriyajda mı bekletiyorsunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizel motorlar en sarsıntılı ve gürültülü oldukları zamanı ilk çalıştırma ve rölantide yaşarlar.

ayrıca Fiorino' nun daha sessiz olması???...imkan ihtimal yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yok hocam bırakıyorum tabiki :D.ya ama gerçekten öyle idi.nese ben bi konyaya gidip bir dizel mazda3 ile karşılaştırmadan rahat etmeyecem heralde hocam.ya şimdi burada okuyorum ya diorum benim araba bozuk heralde :D.acaba buranın yakıtları biraz kalitesiz gibi ondan mı?gerçi bindiğim fiorinoda burda değil mi :)neyse yakınlarımda aynı arabanın sahibi olsaydı keşke neyin normal  neyin anormal olduğunu anlayamıyor insan böyle.teşekkür ederim yazdıklarınız için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayağın debryaja basılı olarak çalıştırılması durumu yağların soğuktaki viskositesinden kaynaklı  soğuk havalarda volant dişlisine ve marş dinamosuna nispeten daha az yük binsin diye tavsiye edilir. aracınız çalıştıktan sonra debriyaja basmanıza gerek yoktur. O hafif gaz verme olayı da yine akışkanlıktan kaynaklı motorunuz ani yük algılıyor ve hafif gaz veriyor. Buraya kadar büyütülecek bir şey yok. Motor sesini de dinlemek lazım. En iyisi yetkili serviste bakım esnasında kontrolden geçmesi.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızı bir servise gösterin derim ben. motor sarsıntısı kabine giriyorsa bir problem olabilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracınızı bir servise gösterin derim ben. motor sarsıntısı kabine giriyorsa bir problem olabilir...

yakıttan şüpheleniyorum.

o bölgede yakıt çok sorunlu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dizel mazda 3 te rölantide titreme nedenleri ne olabilir.

Yakıta su katmış olabilirler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konya mazda servisi yeni galiba.sizce ikamet edeceğim yerde mi bakımlara devam etmeliyim yoksa hiç risk almayıp tecrübeli bir ankara servisine mi götürmeliyim?bir de 2 kez po dan bir kez bp den aldım mazotu.su katmış olabilirler mi ya bunlar büyük firmalar değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni aracın rolantide aşırı titremesi ilk etapda kötü yakıta bağlanabilir...

http://www.sonsayfa.com/Haberler/Ekonomi/Benzine-su-suruculeri-cileden-cikardi-144318.html

Yalnız Fordçular alternatöre bağlıyor benzer titremeyi, fikir verebilir

---

http://www.fordclubtr.com/forum/index.php?/topic/224913-rolantide-titreme/

arkadaşlar rölantide titreme sorununun çözümü aşağıdadır:

ford focus aracınızın alternatörü 8M5T 10300 PA kodlu ise servise gidip garantiden ücretsiz olarak değiştirin.

Bu alternatörün kapasitesi araca yetersiz geldiği için araç rölantide aşırı titreme yapıyor. 2011 makyajlı kasa modellerde bu sorun çözülmüş ve alternatör, kapasitesi daha yüksek olan 8M5T 10300 PB kodlu alternatörle değiştirilmiş.

---

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

drcnd kardeşim, sürekli ilginç sorunlar için konu açıyorsun. Arabandaki bu sorunları kökten halletmek ve içine dert etmek istemiyorsan, daha önce dediğim gibi en kısa sürede düzgün bir servise git. Ankara'ya uğra. Bu durumuna üzülüyorum ve uzaktan birşey yapamıyoruz işte. Mazda'larda pek olmayan sorunlardan bahsediyorsun. En kuvvetli ihtimal yakıt sorunu gibi görünüyor. Uzun yıllar önce bir opel tigra ile Afyon Sivrihisar'ın en bildik benzin istasyonundan benzin aldım, 5 km sonra'da motoru elime aldım. Bir kez alınan kötü yakıt arabaya kalıcı zararlar verebilir. Lütfen güveniyorsan Konya'ya yoksa Ankara'ya uğra. Gel yardımcı oluruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

orbitus bey ben burda pratisyen hekimlikn

yapıyorum inşallah yakın zamanda konyaya ihtisas için geleceğim ama işte naklen atamamın yapılması lazım.ocak 10 a kadar olacak inşallah. erzincanda güvenilir bir servis olsaydı emin olun şimdiye giderdim.yoksa keyfimden ilginç sorunlar çıkarıp burda yazmıyorum şimdi yapabileceğim sadece bu olduğu için forumda tecrübeli arkadaş ve abilere sorunlarımdan bahsediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

drcnd,

ben erzurumda showroom' dan çıkmış aracın tam 1 haftada komple enjektör değiştirmek zorunda kaldığına şahit oldum.

tamamen yakıt sorunuydu.

istasyonların markalarından çok sahiplerinin insafına kalmış durumdayız. misal bizim orada (ist-sinanoba) bp çok çok kötü satarken shell harika iş yapıyor.

maalesef bu doğu illerinde daha da vahim durumda.

ppm değeri olarak 100-700 kat fark edebiliyor kükürt miktarı. bu ise enjektörlerin anında hakkın rahmetine kavuşması manasına gelir.

kısacası ben yakıt diyorum.

alternatör konusunda emin olamayız zira bu motorlarda Ford ile Mazda arasında asında bayağı fark var, y,ne de kontrol etmekta fayda gördüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en son opet ten aldım bakalım inşallah gidene kadar büyük bir sorun açılmaz başıma.eğer yakıtta hile yapıyorlarsa ve bu yüzden araçlarda kalıcı arızalar oluşuyorsa bu durumu onların vicdanlarına bırakmaktan başka yapacak bişi yok.depolarına marker sallandıracak halimiz yok yani değil mi.Allah a havale edelim biz onları  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır, yapacak birşeyin var.. Aldığın yakıtın slip ve fişlerini saklamak ;) O zaman bir problem oluştuğunda servis yakıt derse birşeyler yapma şansın olur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haklısın aslında en azından internetten fişleriz firmayı ya da hukuki yollardan ararız hakkımızı.en azından başkalarının başına gelmez benzeri sorunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

en son opet ten aldım bakalım inşallah gidene kadar büyük bir sorun açılmaz başıma.eğer yakıtta hile yapıyorlarsa ve bu yüzden araçlarda kalıcı arızalar oluşuyorsa bu durumu onların vicdanlarına bırakmaktan başka yapacak bişi yok.depolarına marker sallandıracak halimiz yok yani değil mi.Allah a havale edelim biz onları  :krrsz:

shell gtl + dene hocam pskolojik değil gerçekten sarsıntı azaldı özellikle havalandırmayı açınca.tavsiye ederim pahalı ama ben karışık alıyorum.hem normal mazot hem gtl +

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ford bu gibi durumlar için işi çözmüş; sürekli opet'ten km kaydı ile benzin alırsan ( başka hiçbir yerden almamak kaydıyla ) motor dahil, yakıtla ilgili tüm parçalar garanti altında...

drcnd kardeşim, ilginç konular açıyorsun derken seni eleştirmedim, yanlış anlama lütfen, fakat belli ki bazı ciddi huzursuzlukların var ve bunlardan kurtulmana yardımcı olamıyoruz. İnşaallah tayin sonrasında gideceğin yerde tüm bunları halledersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.