ltancan

Motordaki Kayışlar Nasıl Değiştirilir? Resimli (93-97)

Bir akşam ailecek evinize dönüyorsunuz birden motordan çıt diye bir ses duydunuz ve sonrasında şarj lambanız yandı. Halbuki daha sabah mar motoru ve şarj dinamosunu yaptırmışsınız. O da ne! kaputtan dumanlar çıkıyor, hemen sağa çektiniz, acaba contamı yaktınız motoru durdurmalı mısınız yoksa sorun başka mı?

Evet arkadaşlar ben bunları yaşadım 200 metre daha gittim evimin önüne park ettim ve motoru durdurdum. Dua ederek ertesi günü bekledim. sabahında kaputu açtığımda 3 numaralı kayışın parçalanmış olduğunu gördüm.Günlerden pazar olması ve mazdadan anlayan ustanında bulunmması sebebiyle kollaır sıvadım.

img89551.jpg

Yukarıdaki resmi açıklayayım.

1- Şarj dinamosu. (Akünün şarj olmasını sağlar, bu parça çalışmadığında göstergenizdeki akü lambası yanacaktır.)(Araçta kontak açık motor çalışmazkende akü lambası yanmalıdır. yanmıyorsa yine bu parçada sorun var demektir)

2- şarj dinamosunun çalışmasını sağlayan kasnak

3- dayco marka 4PK 900 (Yani 4 diş ve sanırım 900 mm) 3 kasnaktan geçen kayış

4- İki adet birbirine yapışık kasnak. diş sayıları farklıdır.

5- Radyatörle alakalı diğer kasnak.

6- 5 teki kasnağı çeviren kayışımız. dayco marka 4pk 1022 (3 numaralı kayıştan biraz daha uzun)

7- oradada bir kasnak var ben ne olduğunu anlamadım bilen ustalar aydınlatırlarsa iyi olur.

8- Bu kasnağın üzerindeki dişlerden birisi boşta dikkatli bakılırsa hafif paslıdır. nedeni şu; benim 3 numarada bahsettiğim kayış kopmuştu değitirmek için 6 numaralı kayışın da sökülmesi gerektiğinden her ikisinde değiştirmek istedim. aynı ölçüde bulamadım. aradığım 5 pk 1022 ölçüsüydü. bulamayınca ustaya sordum diş sayısını 1 eksik olabileceğni mühüm olanın uzunluk yani 1022 olduğunu söyleyince çıkan kayışın aynısından aldım.

img89581.jpg

Yukarıdaki fotoda şarj dinamosunun oynamasını sağlayan 2 adet vida görünüyor. 1 numaralı vidayı biraz gevşetin. sonrasında 2 numaralı vidayıda gevşetin. DİKKAT sakın vidaları yerlerinden cıkartmayın inanın takması çok zor tecrübeyle sabittir.  :D

ik vadayı da kararınca gevşettiğinizde şrj dinamosunun araciın ön tarafına doğru geldiğini gereceksisniz gelmezse biraz şiddet uygulayarak getirebilirsiniz.

img89591.jpg

Yukarıdaki fotoda ise ikinci kayışın nasıl söküleceği gösterilmektedir. şarj dinamosunda olduğu gibi 1 ve 2 numaralı vidaları gevşetin ve kasnağı aşağıya yani yere doğru bastırın. oynama olmassa 3 numaralı vidayı biraz gezşetin.

Her iki kayışıda çıkartın

önce 4pk 900 kayışı takın kayışın dişlerinin kasnaklara tam olarak oturduğuna emin olun.

sonra 4pk 1022 kayışı takın. benim arabada olduğu gibi eğer bir diş boşluk kalıyorsa bu boşluğu motor tarafına değil dış tarafa verin.

her iki kayışta takıldıktan sonra önce 2. fotdaki 2 nolu vidayı biraz sıkın ve ayar için 1 nolu vidayı sıkmaya başlayın.

image00003fp3.jpg

Kayışın gerginliği yukarıdaki gibi olmalıdır. ne çok gergin ne de gevşek

ikinci kayış içinde aynı uygulamaları yapın.

Birkaç gün sonra gerginliği kontrol edin gezşeme olacaktır yine gerdirin.

SONUÇ:

img8956m.jpg

Evet bu görünen kısım.

Görünmeyen sonuçlar:

1- Tırnaklarınızdan 1 haftada cıkmayan yağ kalıntısı

2- 3 gün ellerinizden gelen yağ kokusu.

3- su toplamış avuçiçleri

4- Yarılmış, çizilmiş, kanamış parmaklar.

5- ZAFER KAZANMIŞ KOMUTAN EDASI.

6- "KASABA MİNNET ETMEM KESER YERİM KARDEŞİM" NARALARI.

7- TECRÜBEEEEEEE......

EYLEMLERİM SÜRECEK...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5 numaralı kasnak hidrolik olabilir. çözmeye çalışıyorum. aracım klimalı değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eylemlerim sürecek demişsin ama yakın zamanda foruma tecrübelerini aktarmaktan kendini alıkoymuşsun...

Ayrıca; 5 numaraları kasnak direksiyon pompasının kasnağı.

Bilgi ve fotoğraflar için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı dert benimde oldu bende tüyo arıyordum paylaşımınız için tşk 7 nolu kasnağa gelince devir daim pompasını döndürmek için konmuş olabilir mi? su pompası alt tarafta ise o işe yarayabilir belki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynı dert benimde oldu bende tüyo arıyordum paylaşımınız için tşk 7 nolu kasnağa gelince devir daim pompasını döndürmek için konmuş olabilir mi? su pompası alt tarafta ise o işe yarayabilir belki

Evet 7 no.lu kasnak devirdaimi çalıştırıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alternatör ve su pompasını çeviren kayışın kodu 4 PK 900 mü ona göre alacağım da

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

alternatör ve su pompasını çeviren kayışın kodu 4 PK 900 mü ona göre alacağım da

Kayış kodlarını bilecek veya ihtiyaç duyacak kadar teknik detayı bilmiyorum... Satıldığı yerlerin veya ustaların bilgisi vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 gün önce aldım 4PK 900 olmadı 4PK 925 Aldım da taktım güzel oldu vallaha bu paylaşımınızın çok yararı oldu eksik olmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu hakkında bilgi almak istedim fakat resimleri neden göremiyorum? resimlerin olduğu kısımda siyah bi kare içinde  "click and discover imagehack" yazısı ve kurbağa figürü var tıkladığımdada açılmıyor.başka bilgisayardada denedim yine aynı nedeni ne olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Resimler gitmiş, iptal olmuş.

iksir35 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.