ekremsenturk

Mazda 626 Lastik Önerisi -Ortak Konu-

Bu konuda 83 ileti var

Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar aracıma lastik almayı düşünüyorum önerisi olan varsa sevinirim bir de Petlası kullanan varmı yol tutuşu frenleme falan nasıldır aydınlatırsanız sevinirim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

petlas hiç kullanmadım ama hem yazlıklarım hemde kar lastiklerim lassa vede memnunum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

petlas kar lastiği var şuan, pek iyi diyemeyeceğim. önceki continental çakması barum lastikler daha iyiydi. Kar ve ıslak zemin performansını beğeniyordum, fiyatı da uygundur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence toyo alın.hem uygundur hemde iyidir.kar lastiği almıcam derseniz mevsimlik tercih edin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 1 ay içinde lastik değiştirdim. Uzun süren araştırmalardan sonra Yokohama C drive 2 seçtim ancak satan kişinin önerisi ve alaşım jant alma gereğininde doğmasıyla 115 tl den YOKOHAMA A. DRIVE'ı seçtim. sessiz ıslak kuru çok iyi yol tutuşu var. Öneririm

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar, babadan yadigar 93 model 2.0 motor mazda 626 GLX sahibiyim. Lastiklerinde değişmesi gerekiyor artık. Üzerinde modelini çok net hatırlamıyorum ama yokohama var. Akşam eve giderken bakarım. 175 / 70 / 14 ebatlarında. Şu ankiler pek memnun olduğumu söylemeyeceğim. Sanırım ucuz olsun diye böyle taktırmış babam. Ama yol tutuş ve fren mesafesi pek iyi değil. Orjinal ebatlarını öğrenmek için nette bakındım ama çok net sağlıklı bilgiler edinemedim.

http://www.dragtimes.com/Mazda-626-Tires-m29-n84.html buradan baktığım kadarı ile o yıllarda 2 çeşit jant varmış 14 fabrika çıkış, 15 opsiyonel. Bizim ki 14 fabrika çıkışlı olanı.

Yaz aylarında ayda bir depo harcıyorum aşağı yukarı. 450-500 km. Bu aylarda ise kış aylarında bir depo 3 ay gidiyor neredeyse. İşim ve evimin arası 250 metre falan. Uzun yolum sadece 50 kmlik köyün yolu yılda bir kaç kere giderim. Hız yapmam sert sürmem. Bu şartlar göz önüne alınırsa nasıl bir lastik önerisinde bulunursunuz ? fren ve yol tutuşu iyi olan. 93 model olduğu için pek konfor aramıyorum zaten. Ayırca bu lastikler yanılmıyorsam 4 yıllık olması gerekiyor.

fiyat sınırım 550/600 lira arası bir fiyat olursa çok sevinirim. Benim aklımda şu an 195/65/14 ebatlarında lastikler geliyor. Sizlerin fikirleri nedir ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bak kardeş sana önerim şu eğer o aracı üreten mühendisler o ebatlarda lastik vede jant bıramışsa hiç orjinalini değiştirme her açıdan zarar edersin yakıtın artar, performans düşer, ebat büyüdüğü için fiyatı artar kar lastiği alırsın iki katını ödersin ha unutmadan kar lastiği arıyosan ki konyadasın gerekecektir bu havalarda ben lassa ıcewice kullanıyorum175-70-13 ebatında senin ebatındakilere netten bir bak istesen ama tabii orjinal ebatına yani 175-70-14 lere oda sanırım 4 adeti 500 tl ya vardır ya yoktur bayiler daha ucuz olabiliyor bazen kampanya falan durumları bayidende sor derim ben . iyi akşamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kar lastiği ariyorsanız , barum tavsiye ederim. Karda ince olması avantaj sağladığı için 185/70/14 aldım. 4'ü 500 tl . Continental'in yan üretimi barum. 3 yıl kullandım , tekrar aynısını aldim. Karda gayet iyi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın orijinal ebatı 195/65/14. 175/70/14 tamamen standart dışı bir lastik bir yanlışınız olmasın? 185/70/14 denk geliyor ama 175 yol tutuşu ciddi kötüleştirir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 1 ay içinde lastik değiştirdim. Uzun süren araştırmalardan sonra Yokohama C drive 2 seçtim ancak satan kişinin önerisi ve alaşım jant alma gereğininde doğmasıyla 115 tl den YOKOHAMA A. DRIVE'ı seçtim. sessiz ıslak kuru çok iyi yol tutuşu var. Öneririm

Benim de aklımdaki lastiklerde birisi Yokohama :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merabalar. Petlas dışarıya da lastik ithal ediyor. İyi olduğunu söyleyenler var ama ben hiç kullanmadım yalan olmasın. Kumho lastiği denediniz mi? Ben kullandım ve çok memnun kaldım. Tavsiye ederim, hem de daha uygun fiyata.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bak kardeş sana önerim şu eğer o aracı üreten mühendisler o ebatlarda lastik vede jant bıramışsa hiç orjinalini değiştirme her açıdan zarar edersin yakıtın artar, performans düşer, ebat büyüdüğü için fiyatı artar kar lastiği alırsın iki katını ödersin ha unutmadan kar lastiği arıyosan ki konyadasın gerekecektir bu havalarda ben lassa ıcewice kullanıyorum175-70-13 ebatında senin ebatındakilere netten bir bak istesen ama tabii orjinal ebatına yani 175-70-14 lere oda sanırım 4 adeti 500 tl ya vardır ya yoktur bayiler daha ucuz olabiliyor bazen kampanya falan durumları bayidende sor derim ben . iyi akşamlar.

Yok hocam yanlış anladınız heralde 175/70/14 ler orjinal değil fabrika çıkışı 195/65/14 gösteriyor. Babam vaktinde değiştirirken böyle taktırmış nedenini bende bilmiyorum. Memnun olmadığım için değiştiriyorum zaten. Bende ideal rakamı neyse onu taktırmak için soruyorum.

Kar lastiği ariyorsanız , barum tavsiye ederim. Karda ince olması avantaj sağladığı için 185/70/14 aldım. 4'ü 500 tl . Continental'in yan üretimi barum. 3 yıl kullandım , tekrar aynısını aldim. Karda gayet iyi :)

Yok hocam kar lastiği aramıyorum. Kışın sadece işe gitmek için oda gel git 400 500 metre yapıyor. Bunun için de kar lastiği almaya luzum görmüyorum.

Aracın orijinal ebatı 195/65/14. 175/70/14 tamamen standart dışı bir lastik bir yanlışınız olmasın? 185/70/14 denk geliyor ama 175 yol tutuşu ciddi kötüleştirir.

Yok hocam malasef ki 175/70/14 ve oldukca kötü bir yol tutuşu var şu an. Kaza bile yaptım bu yüzden neyse. 195 / 65 / 14 şeklinde değişikliği yapacağım ama bu değerlerde çok fazla alternatif yok. Özellikle yokohamada yok. Kumho ya da toyo olacak gibi. Bakalim araştırmaya devam ediyorum. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haftaya, satin alacagim aracin uzerinde 4adet yaz lastigi(degisecek) yaninda 4adet kis lastigi (yeni) ile teslim alacagim insallah. bu yuzden 4adet jant ve yazlik lastik almayi planliyorum.aracin orjinal alasim jantlarini kis lastikleri ile kullanmayi dusunuyorum bu yuzden yeni alacagim jantlar ve lastikleri orjinal ebatlarinden biraz buyuk almayi dusunuyorum bu cok sorun yaratir mi ?arac mazda 626GE 2.5

orjinal lastik ebatlarini anlamadim bi yerde 175/70R13 yaziyor baska bir yerde 195/65R14 yaziyor yine bir baska yerde 205/55R15 anlamadim hangisi dogru.

almayi planladigim lastikler 215/45R17. tesekkurler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hiç sorun olmaz amaaa, alacağınız lastiğin aynı yuvarlanmaya sahip olması gerekir. 195/65/14 2.0 motor için standart lastiktir, 205/55/15 ise 2.5v6 motor için fabrikanın koyduğu ebattır.

eğer 17 takacaksanız 215/40/17 almanız gerekir. göstergede sadece %0,4 oynama olur.

http://www.lastik24.com/Calculation.aspx

şuradan faydalanabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu baya iyi birseymis yahu :) evet sanirim 205/55/15 orjinal ebatlari.eski sahibi 195/55/15 takmis :) o yuzden kafam karisti biraz. yanilma payindada haklisiniz yanaklari 45 degilde 40 alsam daha iyi olacak.sormak istedigim birsey daha var bu lastiklere birde jant alacagim 17" fakat 116,114 vs gibi rakamlar ne ? birde 7x17 ne anlama geliyor ? jantlarin da taban vs ebatlari bu sayilarlami belirleniyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lastik firmaları vede mühendisler orjinal jant latik ebatlarından %3 ün üstünde bir değişikliğin her açıdan sakıncalı olacağını söylemektedirler, hatta bununla ilgili siteler vardır orjinal ebetlarını giriyosun takmak istediğin ebatı giriyosun sana yüzde oranını veriyor. yani ben orjinal ebatı neyse o ebatta al derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız şunu da unutmamak lazım. Araçlarımızın Türkiye'ye geldiği ebat onun kullanılabilir tek ebat olduğunu göstermez. Mesela Mazda3'ün 15-16 ve 17 inch jant ölçülerinde olan 3 değişik tipi var. Aynı şekilde eski kasa Mazda6 çoğunlukla 16 inch jant ile sunulsa da kapı içinde 17 inch ölçülerde kullanılabilecek lastik de yazılıdır.

Burada dediğin gibi önemli olan jant / lastik değiştirirken bir büyütme veya küçütmeye gideceksek orijinal değerinin karşılığını doğru belirlememiz gerektiği.

Bahsettiğin tarzda bir program aşağıdaki linkte mevcut

http://www.mazdaclubtr.com/13293/lastik-boyut-karsilastirma-uygulamasi/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

doğrudur burak abi bende bir ara netten benzer bir program görmüştüm hatta yanılmıyosan bir lastik firmasının sitesinde; orada yapılacak bu değişikliklerin oranının %3 ile sınırlı olduğu yazılıydı.

http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlari bilmiyordum gercekten cok bilgilendirici bilgiler tesekkurler Noofearrrr ve Burak :)

aracin orjinal ebatlari 205/55R15 program ile 215/40R17 ile yuzde orani %0.4 cikiyor yani 60 gosterirken arac 59.7 ile gidiyormus :) normalde ben 215/45R17 dusunuyordum ama fotifoti arkadas sagolsun yanilma payini %3.1 oldugunu 215/40R17`nin daha iyi oldugunu soyledi :) fakat jantlar hakkindaki sorularima cevap alamadim halen :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

rica ederim kardeş ;bu arada jantlar hakkındaki sorunuzu okumamışım herhalde neydiki acaba ??? benim az önceki mesajda yazdığım link çok güzel bir hesaplama olanağı sunuyor vede % 3 oranını aşmamak kaydıyla ufak değişikliklerin sorun olmayacağını belirtiyor. sizin çıkan sonucunuz 0,4 yani 1 bile değil. ama hakkaten bende tekrar hesaplattım 215-45-17 çok fark yaratıyomuş aynen ; 3,1;  bu kadar fark olacağını sanmazdım. herhalde sorunuz jant ebatlarıyla ilgili değildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.