emregc

İçten Yanmalı Araçların Elektrikliye Dönüşümü

Artık içten yanmalı araçları elektrikli motorlarla donatmak mümkün oldu... Türev markası altında dönüşümü yapılan ilk araç Hyundai Accent

----

http://www.mekatron.net/elektrikli-araca-donusum.html

Ülkemizde de Sanayi Bakanlığı elektrikli araçların önemini dünyadaki ülkelere göre kıyaslandığında çok hızlı farketmiş ve bu konu da gerekli kanun ve yönetmelikleri çıkartarak, vergi indirimlerine (ÖTV) giderek elektrikli araçların kullanımlarının cazip hale getirilirek yaygınlaşması konusunda önderlik etmiştir.

İsteyen tüketicilerin sıfır elektrikli araba almasının yanısıra ülkemizde trafikde mevcut olan yüzbinlerce aracın elektrikliye dönüşümü de Sanayi Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektrikli Araca Dönüşüm yönetmelik kapsamında mümkün olmaktadır.

Firmamız Kosgeb'den aldığı Arge desteği ile bu konuda gerekli mühendislik ve entegrasyon çalışmalarını hızlı bir şekilde tamamlamıştır. TÜREV markası ile elektrikli araç seri dönüşüm çalışmalarına 2012 yılı ortaları itibarıyla başlayacaktır.

Sökülen parçalar:

İçten Yanmalı Motor (Buji, Enjektör, Yağ Pompası dahil)

Şanzıman/Difransiyel

Baskı/Balata, Debriyaj, Vites Kolu

Radyatör

Yakıt Deposu

Şarz Dinamosu

Marş Motoru

Yakıt pompası

Yağ Filitresi

Hava Filitresi

Yakıt Filitresi

Egsoz kazanı ve borusu

Takılan parçalar:

Elektrikli Araç Kontrol Ünitesi, E-ECU

Aracın hareketini veren Elektrik Motoru,

Elektrik Motorunu kumanda eden Motor Kontrol Bilgisayarı

Elektrik motoruna elektrik sağlayan Lithium Serisi Piller

Litihium Pilleri şarz eden şarz cihazı

Elektrikli Araçlar için gerekli olan frenleme ve hidrolik direksiyon çözümleri ve diğer aksesuarlar

Temel Teknik Özellikler:

Aracın Motoru: AC tip, (Regeneratif frenlemeli, Motor kontrol bilgisayarlı)

Aracın Azami Hızı: 120 km/saat

Araç Şanzıman/Difransiyeli: Tek Dişli Oranlı (8:1, 10:1 veya 11:1 toplam dişli oranlarında seçenekli)

Aracın Bataryaları: Lithium Fosfat (en az 3000 kere şarz ömrü), yanmaz/patlamaz

Araç içi şarz cihazı (Her hangi bir 220 volt prizde çalışabilen)

Araç menzili: 180 km (şarz sonrası ikinci şarza kadar gidilecek yol)

Sarfiyat: Kilometrede sadece 2 kuruş

Sıfır Emisyon

Sessiz

Çalışan mekanik parça sayısının çok az olmasından dolayı Düşük Bakım Maliyeti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 yıl kadar bu işi yapacak bir firmaya dışarıdan danışmanlık yaptım.

hafif ticariler ve kobiler için harika bir olay bence...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resmen aracı söküp, yeniden birleştirmeleri gerekiyor. Fiyat önemli tabi. Bir de vergi nasıl olacak dönüşümden sonra.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Resmen aracı söküp, yeniden birleştirmeleri gerekiyor. Fiyat önemli tabi. Bir de vergi nasıl olacak dönüşümden sonra.

o kadar çok değil ya...

motor+şanzıman alınıyor, biraz elektrik bağlantısı, yeni bir gösterge paneli ve pil... o kadar.

hakkaten çok değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hurdacılardan motorsuz şanzumansız 4 tekerleği olan boş bir kasa aramanın vakti geliyor demekki.))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hurdacılardan motorsuz şanzumansız 4 tekerleği olan boş bir kasa aramanın vakti geliyor demekki.))

:D Süper fikir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir uyemiz motoru bitmis RX-8 ariyordu, sebebi bu mu acaba ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hurdacılardan motorsuz şanzumansız 4 tekerleği olan boş bir kasa aramanın vakti geliyor demekki.))

Burada bir tane 66 impala var öyle.

Yaparlar mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.