cemald

Mazda 3 Soğuk Havalarda Şanzıman Donması

Malum bu aralar Ankara -15`lerde geziyor.  Aracımı sabahları çalıştırırken  vitesi boşa alırken  ve belli bir km gidene kadar vites geçişleri çok sert oluyor mekanik bir ses gelmiyor ancak zorlanmayı hissediyorum bu gunlerde bu tarz bir sorunla karşılaşan oldumu  sizce şanzıman yağı ile ilgili olabilir mi .

Saygılarımla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konuda ben şöle sölim benim arabam oto vites ve ısınmadan hareket edersen öle olması normaldir gerçi benim arabamda şanzımanı ısıtan bir mekanizma var şanzıman yağı radyatörden dolaşıyor vede ısınyor fakat manuellerde böle bişey yok sanırım vede yağlarıda farklı zaten bişey olmaz soğuktan falan  ben çok manuel araba kullandım hemde ne soğuklarda ama genede biraz ısıt arabayı sonra harakete geç bide bir servisten sor bakalım mazda 3 manuel şanzımanda da ısınma durumu yokmuymuş eğer varsa ısınmasını beklersin yok zaten yoksa haraket edince kendiliğinden ısınır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

radyatör soğumaya yarıyor ama aynı zamanda ısınmayada yarıyor radyatör her zaman sıcaktır yani motoru soğuturken aynı zamanda kendisi ısınır. yani şanzımanın vede motorun ısı derecelerini dengeliyor şenzımanımı indirip bindirdiğim zaman herşeyini sordum öğrendim ben arabamın. zaten kendimde kontrol ettim iki hotum var şanzımandan çıkan radyatörden geçen yağ ısınıp vede aynı zamanda soğuyup şanzımana geri dönüyor. denemesini bile yaptım bir müddet çalıştırıp bekledim vede hortumları kontrol ettim ılıklaşmışlardı. manuel viteslerin böle bir avantajı yok malesef ama önerim şu motorun ısınmasını aracı boşe alıp bekleyin ısındıktan sonra bir müddet yoğunlaşan yağ açılana kadar vites değişmeyin 1. viteste gidin sonra normal değişecektir dedimya daha önce ben yıllarca renault 12 tx vede toyota corolla gli kullandım manuel vitestiler bu araçlar vede bayağı soğuk olur buralar benim bu konuda önerilerim bunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi şöle oluyor bildiğim kadarıyla motor çalışınca hemen termostat açmaz ama ısınmaya başladığında radyatör devreye girer ki çalışır çalşımaz dikkat et radyaörün hortumları ısınır vede devirdaim zaten çalışır durumdadır.yani sonuçta radyatör ısınır ee bu arada herhangi bir ısınma durumu olmayan şanzıman yağı soğuktur vede şanzımanın kendisinde bulunan pompası sayesinde yağ radyatörden dolaşır  bu aradada yağ radyatörden geçerken  ısınmış olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya hemen demiyorumki zaten bak bir sabah kendi arabanda dene sadece aç kaputu bekle pek fazla çekmiyoki zaten termostatın açması motor hemen ısınıyor termostat açar açmazda hemen radyatör ısınıyor. eee tabii 5 - 10 dakka alıyor. hava bu kadar soğuk oluncada biraz sabır gerekiyor. yani önemli olan bu 3-5 dakka değil önemli olan arabanın bu mekanizmaya sahip olması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben devirdaim konusunda yanılmış gibi oldum ama kastım orada ısınmanın çabuk olması durumu tam ifade edemedim tabii sen haklısın devir daim termostat açmadan çalışsa zaten motor çok geç ısınır hatta zor ısınır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla kardeş benim hararet göstergem bile 5-10 dakka içinde ortaya yaklaşıyor sen bir denemesini yap istersen yanılıyosun motor çok daha çabuk ısınıyor vede benim aracımda hiçbir problem yok ısınma vede termostat açısından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İki gecedir -18 derece ve sabaha karşı da ancak -14 dereceye yükseliyor. Arabayı 15 saniye çalıştırıp yavşa yavaş çıkıyorum yola, vites geçişleriyle ilgili en küçük bir farklılık hissetmedim. İş yerine geldiğimde ford, fiat, renault ve opel gurubu arkadaşlar soruyor; " Senin arabanın vitesi de soğukta zor geçiyor mu ? " diye...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

oğuzhan termostat bozuk yada takılmamış olsa bu araba ısınmazki zaten vede hayatta lpg kiti ısınmaz aynı şekilde kit donar ve araba çalışmaz yanlışmıyım eğer zaten termostat senin dediğin kadar geç açsa devir daim çalışmasa lpg li araç olmazdı olsa bile lpg de çalışmazdı benzinde çalıştırıp sonra lpg ye geçmek gerekirdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

oğuzhancım , radyatör fanı ile karıştırdın galiba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dediğine katılıyorum yani bu sistemin şanzımanı ısıtmakmı veya soğutmakmı veya her ikisinide amaçlıyor olabileceğini düşünürekten yorum yaptım, sadece soğutma da olabilir  termostatıma da bir bakıcam belki arızalıdır arada kontrol etmiş olurum gerçi bir sorun farketmedim ama.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi açıp servise sordum :)

Mazda'nın birçok modelinde otomatik şanzımanlı araçların yağ soğutmasını radyatör yapar dedi :)

Yani ısıtmak değil soğutmak ile alakalı bir görevi varmış radyatörün ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvallah abi teşekkürler zaten ilk amaç kesinlikle soğutmadır da ben sadece mantık yürüttüm yani eğer yağ sıcak radyatörden dolaşıyosa aynı şekilde ısınacaktır yanlışmıyım. yorum benimkisi sadece.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence o yönde bir işlevi olduğunu düşünmüyorum. Eğer radyatöre soğutma amacı ile gidiyorsa bu radyatördeki ısının yağdan her zaman az olmasını gerektirir diye düşünüyorum. Aksi halde yağ soğumaz ısınırdı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

haklısın abi ama ilk çalışmada daha haraket bile etmeden radyatördeki ısı şanzımandan tabiki fazla olacaktır ha şanzımanın ısısı daha sonra radyatörün ısısını geçince bu kez soğumuş olmazmı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne kadar süre ile çalıştırmaktan bahsediyorsun ? Ben 1-2 dakikada ısınan bir radyatör suyu görmedim. Daha motor bloğu bile ısınmadan radyatördeki su ısınmaz . Sonuçta bu su yanma odasından geçmiyor..

Velhasılı ben öyle bir fonksiyonu olduğunu düşünmüyorum. Uzman veya usta değilim , sadece mantıksal olarak yorumum bu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen abi benimkide yorumdu sadece bence haklısınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kabaca,

şanzuman yağı soğukta viskozitesi azalıyor. geçişler zorlaşabilir... donması -45e kadar mümkün değil...

otomatik araçlarda motor radyatörü veya başka radyatörler aşırı ısınan şanzuman yağını soğutmak için vardır...

termostat(fan müşürü) devirdaimi değil, fanı açar... devirdaim marşla birlikte başlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanıtlar için teşekkürler, Ben bir yağı kontrol ettirsem iyi olacak gibi ne olur  ne olmaz  araç 2004 model 62000 de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.