özbeyy

Elektrikli Fluence'ın Fiyatı Açıklandı.

Bu konuda 26 ileti var

Elektrik motorlu Fluence Z.E.(Zero Emission), Türkiye'de 60.000 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Bursa Oyak Renault Fabrikaları'nda üretilen ilk elektrik motorlu Fluence, Fluence Z.E., kamu kuruluşlarına satışının ardından Nisan 2012'den itibaren nihai tüketiciye satışına başlanacak. Elektrik motorlu Fluence'ın satışıyla birlikte başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa olmak üzere 5 pilot il hizmet veriyor. Nisan 2012 sonrası 40 adetten fazla noktada müşteriye hizmet veriliyor olacak. Tüketici internet sitesi üzerinden talebini geçerek Fluence Z.E. siparişi verebilecek. Türkiye'deki pilot illerde otomobili deneme imkanı bulunuyor. Fluence Z.E.'nin Türkiye satış fiyatı, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi termik motorlu bir Fluence'ın satış fiyatına eşdeğer. 2012 model Fluence Dynamique 1.5 dCi EDC 110'un tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatı 60.500 TL.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyat bizi aşıyo :-).birde hangi paket donanımında ve yakıt menzil değerlerini paylaşırsanız seviniriz.ne kadarlık bir şarj ile kaç km yapıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl dolacağı, ne kadar süreceği, pillerin ne kadar gideceği felan belli mi ? 60.000 verip ne kadarda amorti etmek mümkün o hesap yapılmalı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl dolacağı, ne kadar süreceği, pillerin ne kadar gideceği felan belli mi ? 60.000 verip ne kadarda amorti etmek mümkün o hesap yapılmalı..

Aşağıdaki linkte ayrıntılı bilgiler var.

http://www.dunya.com/elektrik-motorlu-fluence-100-kilometreyi-2-5-liraya-gidecek_141926_haber.html

" Elektrik motorlu Fluence'in fiyatını anahtar teslim 60 bin lira olarak açıkladıklarını anımsatan Aybar, bu fiyatlarda otomobilin pilinin dahil olmadığını, pil için de ayrıca aylık bir abonman bedeli alınacağını, çok netleşmemekle birlikte bu rakamın 100 euronun biraz üzerinde bir rakam olacağını anlattı. "

100 Euro nun üzerinde bir rakam ödenecek her ay.

YıLda sadece 3.500 Lira Pil abonman ücreti ödenecekmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sürekli 16 amper akım çekecek demiş ama ne kadar sürede şarj edecek, kaç km gidecek söylememiş. Zaten ayda 100 €'nun üzerinde bir kirayı kim verir o da meçhul. Hem 60.000 TL öde hem de 100 € ver.  Normal yakıt masrafı o kadar olmayan insanlar var. Hiç anlamlı gelmedi bana

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şehir içinde ayda 1000 km den fazla yapılırsa inanılmaz tasarruf yapılacağı söyleniyor ki kaçımız bu kadar km yapıyoruz.

- Bu aracın şarj edilmesi için ne kadar süre kuyrukta beklenicek ?

- Uzun yola çıktığımızda istediğimiz her nokta da şarj istasyonu bulabilecekmiyiz ?

- 60000 +ayda sabit 100 € veya üzeri abonman bedeli yatırmaktansa dizel bir araç almak daha mantıklı değil mi ?

- Araç üzerindeki bataryaların ömrü ne kadar - aracın yıllık vergisi ne kadar olacak

vs.vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

- 60000 +ayda sabit 100 € veya üzeri abonman bedeli yatırmaktansa dizel bir araç almak daha mantıklı değil mi ?

Aynen. Sonra Mazda3 Dizel Impressive a pahalı diyoruz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

60bine megan sport tourer EDC daha evladır bence.

Aramızdaki Renaultcu :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de bu elektrikli araçları evde şarj edebilmek lazım. Aracı alıyorsun bir de şarj için para veriyorsun. anlamı kalmıyor. Hoş gerçi uygun modüller çıkarırlar hemen normal şehir voltajından şarj edebilmek için  :)

Bir de bir yazıda Ankara'ya 5 liraya gidebiliyorsunuz yazıyordu. (Rakamı tam bilmiyorum) Tamam da bu araç 100 km ya gider ya gitmez tek şarjla. Yolda durup şarj için 1-2 saat bekleyeceğiz. Onun haricinde yolda şarj edebilecek miyiz ?

Şu an için hiç ekonomik değiller bana kalırsa.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her durumda, öyle ya da böyle, ne yaparsan yap, ucuza otomobil bir hayal.

Benzinli alırsın, benzin pahalı; dizel alırsın daha baştan öpüyorlar, elektrikli dersin hem baştan öpecekler hem de sonradan pil kirası vs. diye öpmeye devam edecekler. Kurtuluş yok.

Şu çizilen tabloda en pahalı araç, yakıt maliyeti çok çok düşük olmasına rağmen yine elektrikli olarak karşımıza çıkıyor.

Bu elektrikli otomobil, şu an ki teknoloji ile tam bir aldatmaca... Tüm dünyada satılan elektriklilere bakın, hem dizelden pahalı hem de akü kirası vb. maliyetlerle yakıt olarak da cebinden daha fazla para çıkacak.

Elektrikli otomobilde ki en büyük sorun pillerdir; şu anki otomobil pili; yani yüksek güçlü elektrik depolama teknolojisi, otomobilin güç ihtiyacı ve süresi düşünüldüğünde çok çok geri bir teknoloji. Depolama kapasiteleri, güç kullanım süreleri, şarj süreleri pratik kullanıma imkan vermez. Ayrıca şarj-deşarj sayısı da diğer bir olumsuz faktör zira birkaç yüz dolumdan sonra, aynı laptoplardaki gibi pil kapasitesi ve süresinde ciddi düşüşler ortaya çıkacak, piller yenilenmek zorunda kalınacak.

Şu olur; pil teknolojisi gelişir, lityum yerine başka bir metalle başka bir teknoloji ile ultrasuper piiler geliştirilir, güç kapasitesi, kullanım süresi, şarj süresi ve kullanım ömrü benzinli/dizel otomobillerle rekabet edecek duruma gelir, o zaman tamam deriz.

Şu anki tam elektrikliler, sınırlı ve bazı özel kullanım amaçları için bir nebze anlaşılabilir ama gerisi şu anki teknoloji ile özellikle ülkemizdeki alt yapıyı da düşündüğümüzde palavra... Piyasaya çıksınlar, yakında hep beraber izleriz bu filmi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikli araçlara binmek istanbul gibi büyük şehirlerde şu an riskli, şarj bitti napıcaksın... Küçük şehirlerde, ilçelerde dolaşanlar, bahçesindeki prizden aracı her akşam  şarj edebilecekler için kullanması daha rahat...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evden şarj etsen nasıl edecen,  adam sürekli 16 Amper çekiyor diyor. 16 amper elektrik saatini nasıl döndürür Allah bilir :D  Sonra benzin parası kadar elektrik parası ödeyince yaptığın hatayı anlarsın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evden şarj etsen nasıl edecen,  adam sürekli 16 Amper çekiyor diyor. 16 amper elektrik saatini nasıl döndürür Allah bilir :D  Sonra benzin parası kadar elektrik parası ödeyince yaptığın hatayı anlarsın :D

Kaçak kullanacaksın abi onu :)

Sonuç olarak bu elektrikli araç zengin işi şu anda.

İleri ki yıllara bakmak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama bunlar 9 tl ye İstanbul Angara diyor satarken, sanayi elektriğiyle mi bu paraya geliyor....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama bunlar 9 tl ye İstanbul Angara diyor satarken, sanayi elektriğiyle mi bu paraya geliyor....

Başka bir yerde geçmişti konusu. Bu araç içinmiydi hatırlamıyorum ama bir şarj ile 160 km gidebiliyormuş. Ankara'ya gidene kadar 3 kere durmayı kim ister ? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzun yol için ideal değil şimdilik. Şehir içinde de aylık yapılan km'ye göre avantajlı konuma geçebilir. Ayrıca abonman ücretine çekici dahil mi acaba :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çekici servisi yok :D TEDAŞ ekipleri bakıyormuş yolda kalınca :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunlar için kanca aparat yapılmıştır çoktan, şebekeye atıyosun bi kanca şarj tamam  :) ...

Elektrik faturalarımız iyice artabilir bu kaçak kullanım yüzünden ... Bence şu elektrikli araç işine hiç girilmeseydi daha iyiydi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.