Efebey

Tek Şarjla 800 KM Giden Oto Geliyor !

Elektrikli araçların uzun yol katedememesi sorunu bu projeyle aşılacak.

İşte 804 KM yol katedecek araç.

oyc8avvp.jpg

Bilgisayar departmanını sattıktan sonra IBM kendini geleceğe yön verecek teknolojileri bulmaya adamıştı. Enerjiden, akıllı şehirlere kadar bir çok konuda çalışan şirket şimdi de otomobil sektörünü değiştirmeyi hedefliyor.

Yaklaşan petrol krizine karşı geliştirilen elektrikli araçların uzun yol sorununu çözmek isteyen IBM yeni projesiyle çıtayı bir hayli yükseltecek. Ortalama olarak tek şarjla 160 KM yol gidebilen araçların sürüş mesafesi IBM’in yatırımıyla 800 KM’ye kadar yükselebilecek.

Firmanın üzerinde çalıştığı yeni enerji depolama sistemi standart ürünlere kıyasla 1.000 kat daha performanslı olacak. IBM yaptığı açıklamayla 2013 yılında bu sürüş süresine ulaşan araçlar için ilk prototipleri üreteceklerini açıkladı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, bu en azında tartışılabilir, değerlendirilebilir....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada resimdeki araç yanılmıyorsam Nissan Leaf...C segmenti Nissan...çirkinlik abidesi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim hep merak ettiğim bişey var bu bizim arabamızda bulunan aküleri kim şarj ediyor sürekli bizmi? tabiki hayır arabanın kendisi peki biz ilk şarjı veridğimizde neden araba kendi pillerinide kendi şarj edemiyor, bu arabaların şarj edilemeye bile ihtiyaçları olmaz hatta ilk şarjlarını güneşten bile sağlayabilirler;  arkadaşlar bu teknolojiler yeni değil çoktan var ama petrol endüstrisi engel oluyor ne zamanki petrol bitmeye başlar yada çıkarılması karsız vede maliyetli olur o anda herşey biter ondan sonra teknolojinin vede maliyetsiz hayatın tadını çıkarırız, tabii biz görmeyiz. bakın arkadaşlar bu tip projeleri hükümetlerde engeller çünkü petrol endüstürinin hükümetlerede çok yüksek vergi getirisi vardır. herşey ortada değilmi uzayda 100.000 km hızla haraket eden gök taşına bile uzay araştırma aracı indirecek kadar teknoloji ilerlemiştir , ama birilerinin menfaatine ters düştüğü için bu teknolojiler engellenmiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende gecen ogrendim burada 2013 itibari ile elektrik motorlu araclardan vergi almiyorlarmis :) aslinda tek sarjla 800km iyidir,tabi sarj sureside onemli bu noktada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

NoFear,

aslında dünya ülkeleri ortadoğuya bağımlılıklarını bitirmek için herşeyi yapıyorlar.

pil ve şarj konusu maalesef o kadar basit değil.

keşke olsa...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

niye orta doğuya bagımlı olsunlarki zadece petrol orada çıkmıyorki sen ölemi sanıyon dünyanın dört bir yanında petrol kulaleri var ve okyanusun dibi petrol dolu pil konsunun basitliğine gelince en basit örneğini mazda verdi zaten İ-ellop ne olduğunu biliyosundur. ha sana bu konuda Natcional Geografig seyretmeni öneririm teknolojinin hangi aşamada olduğu konusnda bana hak verirsin hatta üretilen otomobili bile seyretmiştim vede motor performansı en az bir spor otomobil kadardı vede spor bir otomobildi hatta gizlilik nedeniyle pillerinin dış kısmını bile göstermediler. bu anlattıklarımı 3-4 yıl önceydi sanırım izlemiştim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1890 da ilk elektrikli denizaltılar üretildiğinden beri depolanan elektrikle arabaları da hareket ettirmek mümkün ama olay fayda maliyet hesabında bitiyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence ortadoğu sadece işin hamallığını yapıyor. Ve büyük firmaların artıklarıyla geçiniyorlar. Bu sektörü istemeyen ortadoğu değil, orayı sömüren büyük devletler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü ortadoğu aynı zamanda bir pazar onlar için, ucuza petrolü alıp karşılığında katmadeğerli ürün satıyorlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elektrikli denizaltılar vardı ama denizaltı piller vede teknoloji bu kadar ileri değildi şu nano piller bile var gözle göremeyeceğin kadar küçükler hemde. ben pillerin kullanıldığı zamanı irdelemiyorum dediğin gibi fayda maliyet hesbından bahsediliyorsa şu an o aşama çoktan aşılmış bunu anlatmaya çalışıyorum. dün bir konu vardı eletrikli bir ranault modeli hakında

http://www.mazdaclubtr.com/27470/elektrikli-fluencein-fiyati-aciklandi/ bu konuda ne kadar ipe un serildiğini buyurun okuyun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi birbirimizi anlamışız demekki ama rezervler konusunda da şunu sölim o rezervlerin hiç bir anlamı yok o bölgede olamsının veya olmamasının dünyanın neresinde olursa olsun gerçek olan şukiherkese çıkar sağlaması  ayrıca elektrikli otomobil markası için ne gibi bir danışmanlık yaptın motor teknolojisi ilemi ilgili yoksa  marka ve model danışmanlığımı yaptın mesleki branşın nedir bilgilerini paylaş bizimle, bağımlılık konusundada şöle sölim kimse kimseye bağımlı değil istenilen ülkeye ambargo konuyor istenilen ülke işgal ediliyor ve tüm kaynaklarına el konuluyor  kim kime bağımlı veya mahküm bir düşünmek gerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elektrikli araçların uzun yol katedememesi sorunu bu projeyle aşılacak.

İşte 804 KM yol katedecek araç.

oyc8avvp.jpg

Bilgisayar departmanını sattıktan sonra IBM kendini geleceğe yön verecek teknolojileri bulmaya adamıştı. Enerjiden, akıllı şehirlere kadar bir çok konuda çalışan şirket şimdi de otomobil sektörünü değiştirmeyi hedefliyor.

Yaklaşan petrol krizine karşı geliştirilen elektrikli araçların uzun yol sorununu çözmek isteyen IBM yeni projesiyle çıtayı bir hayli yükseltecek. Ortalama olarak tek şarjla 160 KM yol gidebilen araçların sürüş mesafesi IBM’in yatırımıyla 800 KM’ye kadar yükselebilecek.

Firmanın üzerinde çalıştığı yeni enerji depolama sistemi standart ürünlere kıyasla 1.000 kat daha performanslı olacak. IBM yaptığı açıklamayla 2013 yılında bu sürüş süresine ulaşan araçlar için ilk prototipleri üreteceklerini açıkladı.

Tr hükümeti okadar vergi getirirki bu araçlara benzinliden pahalıya gelir bize..

Ayrıca elektrik fiyatlarındaki artışı hesaplayınca  :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.