Belash

Mazda3 MPS vs Lancer Evo X?

Bu konuda 31 ileti var

Şimdi alacağımdan değil, belki yaza bir ihtimal, ama çok merak ettim.

Lancer Evo X ile Mazda 3 Mps'yi kıyaslayabilir misiniz? Devir aralıkları, hızlanma periyotları, yakıt tüketim oranları, yol tutuş ve kullanım konforu olarak sizce hangisi daha iyidir?

Sıfır olarak sadece Evo X var ama zaten sıfırına gücüm yetmez. Maksimum 110 bin lira param olur, 15-20 bin lira işe gidiş geliş için (her gün 100 km) az yakan (clio veya accent) bir araç alıp geri kalanı tamamen spor arabaya gömmek istiyorum. Yaşım 32, çok çalışıyorum ve spor araç için yaşlanmaya başladığımı hissediyorum. 40'ından sonra azgın tekeler gibi spor araçlara binecek çılgınlığa gelmeden hevesimi kırayım diye 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sitede bir tane Mazda3 MPS ve Evo IX var. Belki o arkadaşlar yardımcı olabilirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belash, öyle iki arabadan bahsediyorsun ki seçim yapmakta işin gerçekten çok çok zor olacak.  :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aralarındaki fark bence:

Mazda' nın finishing' i daha iyi, müzik sistemi ve malzeme kalitesi daha iyi, bence daha ağırbaşlı bir tasarımı var, sürüşü çok daha eğlenceli (bu biraz kapasiteyle de alakalı) ve kuru havalarda asfaltta EVO' ya kafa tutabilir sanıyorum.

EVO' nun 4x4 avantajı ıslak ve bozuk zeminlerde tartışılmaz, ancak tüm testlerde aracın ruhsuz ve fazla "elektronik" olduğundan dem vurdular. ayrıca fazla dikkat çekici.

Evo' nun 2. eli çok daha iyi MPS çok çok zor bir araç.

gerisini EVO' cular anlatsın :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de zaten Türkiye'de topu topu 4-5 tane Mazda3 MPS var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evo kısmet olmadı ama mps kendine aşık edebiliyor . Özellikle 250 ile giderken bas gaza diyip , sonra sınırlayıcıya takılınca yaptıgı o bir çeşit gösterip vermemenin tadına doyum olmuyor :) 280 rahat görür sanırım limit olmasa

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yotubedeki videoları izleyinde bakın arkadaşlar mazda 3 MPS hepsini geçiyor :))))))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

MPS'e de mi limit koymuşlar ? :)

evet 250'de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ikiside hoş araçlarmış ama mazda mps nin birçok videosunu izledim hatta bir programda diğer araçlarla karşılaştırlmıştı en iyi puanı almıştı. fotolarını bırakıyorum.

post-5789-141695286182_thumb.jpg

post-5789-141695286186_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evo'nun ön panjur+far kombinasyonu daha güzel geliyor gözüme.

(benim elimde olmayanı daha çok beğenmek gibi bir problemim var galiba :D )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O herkesin problemi :) komşunun tavuğu kaz görünürmüş :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tschüß görüşürüz demekmiş, bende ne diyor dedim :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok güzel videoymuş emre :) m6 da maşallah yani :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok güzel videoymuş emre :) m6 da maşallah yani :D

GPower M6 !  800 hp, maks 345 km sürat, yarım km lastik izi mi bıraktı ne,  adam ucunu zor buldu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

emregc çok güzel bir videoydu ya ,iki kez izledim BMW bence onların kategorisinde değildi zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtlar için teşekkürler. Lancer Evo X daha ağır basıyor gibi. Bir kaç sitede bulduğum karşılaştırmalar sonucu öğrendim ki;

Mazda 3 Mps yüksek motor gücünün verdiği tork farkı sayesinde özellikle 150' den sonra Evo'yu geçiyor ama durumlarının eşitlendiği 170-180 km hızlara çok fazla çıkabileceğim bir alan yok. Öyle ki Mazda 3 160' dan sonra Evo'yu geçmeye başlıyor, fark 220-230 km'den sonra artıyor. 220'yi ancak otobanlarda, yılda belki 4-5 defayı bulmaz, görebilirim. Benim aralığım çoğunlukla 0-150 km hızlar arası...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

...

EVO' nun 4x4 avantajı ıslak ve bozuk zeminlerde tartışılmaz, ancak tüm testlerde aracın ruhsuz ve fazla "elektronik" olduğundan dem vurdular. ayrıca fazla dikkat çekici.

...

Author çok teşekkürler. Bende bir kaç forumda duydum; ruhsuz sıfatını. Ancak tam bir açıklama bulamadım; Mazda 3' e göre spor sürüşü mü dandik yoksa başka birşeyden mi? Mesela şu sitede, karşılaştırma var;

http://www.zeperfs.com/en/duel1388-2718.htm

En altta mesela flexibility değerlendirmesinde Mazda 3 resmen ezmiş. Otomobilden çok da anlamayan iktisat mezunu biri olarak ben bunu hız değişimi olarak anladım. Yani mesela 60' dan 140' a, 140' dan 100' e düştün, sonra 100' den 160' a çıktın gibi... Böyle hız değişimlerde Mazda 3 Mps daha çok keyif veriyor diye anladım. Doğru muyum acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

esneklik tork ve torku ne kadar ve hangi devir aralıklarında aldığınızla alakalı.

elbette vites oranlarının da bununla direkt bağlantısı var.

EVO' larda genelde gücü alma yolu olarak kocaman bir turbo kullanma yolunu seçiyorlar. bunun getirileri büyük gibi görünse de kağıt üstünde işte size bir esneklik felaketi.

videodaki EVO pistte Lambo' larla kapışırken ara hızlanmalarda bir FIAT Stilo' yu ancak yakalıyor...hatta yakalayamıyor :D

bu eski nesil bir EVO ama o kadar da eski değil.... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.