Jump to content

Dizel Mazda3 lerde Yazılım / Chip Uygulaması


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Turboya falan etki ederek %25 civarı güç artışı sağlıyor, birde 0,5 lt  civarı yakıt tasarrufu sağladığı oluyor..

Ayrıca Powerbox türü chipler var, daha ucuza satılıyor, common rail sensörüne takıyorsun bu chiplerin soketini, bunlarda aynı işi görüyor...Yalnız yazılım daha temiz, chip ısınıp arıza verdiğinde araç stop edebiliyor giderken...

115hp lik Mazda 3 ü 140 hp civarlarına çıkarmak mümkün, bu arada tork 330 nm civarlarında oluyor , azgın boğa gibi bişey oluyor yani  :) ...

http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mazda-3-II-1-6-MZR-CD-4354-r.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üreticiler arabanın parça ömrünü etkilemiyor diyor  ama  parçalar daha fazla çalışıyor bence , birde ısınan vb nedenlerle arıza veren bir chip aracı giderken stop ettirebiliyor...

20 bin km kullandığım Hyundai de  sorun yaşamadım ama 3 bin km kullandığım Ford da stop etme sorunu yaşadım bu nedenle çıkardım, yalnız performans belirgin şekilde arttığı için müthiş keyifli oluyor, ayrıca  yol bilgisayarı 5,7lt lerde gezerken kısa sürede 5,1lt civarlarına düştü...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde yazılım atılsa Azgın Boğa olur heralde  :)

Yazılım garanti kapsamını deliyor olmalı !?

Yazılım attırmak işi nasıl yapılıyor ?

Yazılım arabanın motor ve turbosunu nasıl etkiler ? Mesela arabanın ömrünü yer mi ? Veya uzun vadede başka sorunlar olabilir mi ?

Özellikle benim gibi kısa vadede araba değiştirmeyi düşünmeyenler için bu soruların cevabı önemli olabilir.  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu chip üzerine yazılanlara bakıyorumda şaşırıyorum şimdi bu bahsi geçen araçlara fabrika çıkışı uygulamış olsalar daha fazla talep olmazmıydı bu araçlara olurdu örneğin mazda mühendisleri komple aracı dizay edip üretmişte chip takmayımı becerememiş bu konuda ben çok kalite markaların fabrikalarını ve üretim teknolojilerini izlmeiştim otomotiv mühendisliği çok ince vede hassas bir konu çok ince ayarlar sözkonusu sırf motor bloğunu hafifletmek için acayip paralar harcanıp yeni karışım hafif madenler üretiliyor. yani araçtaki her parça vede veri birbiriyle baglantılı bir zincir gibi bir halka uyumsuzluk gösterdimi tüm düzen çökmeye başlar yani ilk etepta bişey gözükmeyebilir ama bir bakarsın şanzıman o hp'ye uyum sağlamamış vede mefta; veya motorun kendisi anlatmak isteğim şu bu durum araba firmalarının işine geldiği halde uygulamamışlarsa ki bunu yapanda mühendisler vardır bir bildikleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O yüzden genelde bir yüksek güç birde düşük güç modelleri oluyor, motora bakıyorsun tek fark yazılım farkı

Mazda CX5 lerde böyle gelecek gibi görünüyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan, fabrikalar sadece güç odaklı çalışmazlar. En büyük kriterlerinden birisi de emisyondur. Emisyon, sarfiyat v.b değerleri tutturmak için birçok çaba harcıyorlar.

Bu tür uygulamalardaki asıl hedef güç arttırımı olduğu için bunları bir kenara bırakıp motoru daha fazla güç arttırmak için yazılımla oynarlar.

Bunun çok açık bir örneği VW deki motorlardır. Aynı motordan program değişikliği ile düşük ve yüksek güç elde edilebiliyor.

SAnırım CX-5 te de aynı motordan program farkı ile iki farklı güç elde edilecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde anlatmak istediğim de aynen bu abi kriter vede birbiriyle bağlantılı değişken çok olduğu için mevcut araçlar için en uygunu kullanılmış diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

güç = emisyon.

özellikle son derece katılaşmaya başlayan emisyon değerlerini göz önüne alırsak firmaların işleri çok zorlaştı.

115' lik motorla 109' luk dizel motor arasındaki fark emisyon...

başka bir konu da uzun ömürlülük.

neticede motorun yapısal toleranslarının tamamını kullanılmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde anlatmak istediğim de aynen bu abi kriter vede birbiriyle bağlantılı değişken çok olduğu için mevcut araçlar için en uygunu kullanılmış diye düşünüyorum.

gecen sene 330CD aracım vardı ve hartge yazılım vardı üzerinde.ve 173bin kmde araçtı.bakımlarının hepsi servis bakımlı ve yazılımıda bmw yükletmiş faturaları falan vardı.şimdi sorunun şu olacağını zannederek diyorumki hartge yazılımı bmwye çalışan bir firma ve sorunlarına göre önemlerini almış bir firma olduğunu düşünüyorum..ve bundan ötürü aracın ne turbosu ne egr valfi arıza yapmadı.

race chip psa grubu motorlarda stop ettiriyor.arkadaşım ford focusa ankarada artıtunningde uygulama yaptırdı ve 2bin devrin altında araç stop etmeye başladı.yani powerbox baş ağrıtır.yazılım ecuya direk yapıldığı için servis cihazı bağladığında yazılımın atıldığını anlayamaz.ama anlarsa garanti bozulur.

mugen,aem,abt ,hartge,clarsonn... gibi firmalar boşuna iş yapmıyor.ve hepsi belli markaya yapıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde bu chip' lerde "lag" olmuyor mu? LPG' lerde  de oluyor diye biliyorm.

bu veri aktarımı sırasındaki lag yüzünden birçok sorun baş gösteriyor diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gecen sene 330CD aracım vardı ve hartge yazılım vardı üzerinde.ve 173bin kmde araçtı.bakımlarının hepsi servis bakımlı ve yazılımıda bmw yükletmiş faturaları falan vardı.şimdi sorunun şu olacağını zannederek diyorumki hartge yazılımı bmwye çalışan bir firma ve sorunlarına göre önemlerini almış bir firma olduğunu düşünüyorum..ve bundan ötürü aracın ne turbosu ne egr valfi arıza yapmadı.

race chip psa grubu motorlarda stop ettiriyor.arkadaşım ford focusa ankarada artıtunningde uygulama yaptırdı ve 2bin devrin altında araç stop etmeye başladı.yani powerbox baş ağrıtır.yazılım ecuya direk yapıldığı için servis cihazı bağladığında yazılımın atıldığını anlayamaz.ama anlarsa garanti bozulur.

mugen,aem,abt ,hartge,clarsonn... gibi firmalar boşuna iş yapmıyor.ve hepsi belli markaya yapıyor

Açıklamaların için çok teşekkürler, sis perdesi biraz aralandı.  ;)

Aynı BMW'nun hartge yazılımı ve birbirlerine uyum sağlanacak şekilde modifiye edilmesi gibi, bizim Mazda'lara özel bir yazılım olmasında/yükletilmesinde büyük fayda olacağı sonucu çıkıyor... 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okuduklarıma göre anladığım en doğru yöntemin ECU remapping olduğudur. Güç artışı yanında yakıt tasarrufu olması büyük avantaj. Fakat yine de "Uzun vadedeki durum ne olur ?" sorusunun cevabı bence belirsiz...

Aklıma gelen soru şu; Mazda'dan yüzlerce mühendis, binlerce teknisyen çalışıyor, bu insanların bu tip modifikasyonları yapmayı bilmediklerini düşünemeyiz. Basit bir yazılım düzenlemesini neden yapmıyorlar ? Teknik olarak, normalden %30 daha fazla güç elde etmenin, standart donanımdaki hareketli tüm aksam ve parçaları ortalama %30 civarında daha çok iş yapmaya sevk edeceği bellidir. Mutlaka bunu elde derken, araç ömründen gidecektir diye düşünüyorum. Yoksa Mazda yada başka bir marka araç üreticisi bunu neden fabrika çıkışında yapmasın ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buna cevaben Emisyon dendi... Bazı önemli pazar ülkelerinde emisyonu düşük tutmak aracı o ülkede satışa sunabilmek açısından önem arzediyor sanırım.

Atıyorum  yakında Euro VI emisyon standardı çıkacak ve sizin Rotary motorda karşılamayabilir bu standardı , dolayısıyla boşuna üretim yapmıyorsunuz ön görülere dayanarak...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam, fakat tuningciler bir depoda 70-100 km'de yakıt tasarrufundan bahsediyor. Bu daha az emisyon anlamına gelmiyor mu ?

Avrupa dışında, örneğin bulunduğum ve araç kiraladığım ülkelerden örnek verirsem Arabistan'da, Rusya'da, Malezya'da 1.6 ve 2.0 araçlar bolca ve spesifikasyonları Avrupa ile aynı. Hatta Libya'da bile aynıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Chip üreticileri  , Chiplerin güç artışı sağlarken yakıt tasarrufu da sağlandığını belirtiyor ama emisyonu düşürüyor demiyor , aynı kalıyor diyor... Ayrıca parça ömürlerine de bir şey demiyorlar aynı kalıyor diyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...