plectrum

91 mazda 626 cam motor arıza

Uzun zamandır kullandıgım 4 camı otomatik olan 91 Mazda 626 aracımın arka cam motor arıza yaptı. Arızalanmadan önce sinyal verdi aslında birkaç kez tutukluk yaparak. Ben tuşu bozuldu falan sandım. Elektrikçiye gittiğimde elektrik geldiğini ve tuşunda çalıştığını gördük. Ustam cam motoru bozuldugunu ve çıkmacılardan ucuza bulabileceğimizi söyledi. Ama ben internette Taiwan malı olanını 160 TL civarında bir fiyatla buldum.

Belki başınıza gelmiştir diye sizlere de danışmak istedim:

1- Taiwan malı alsam sorunsuzca en az 10 yıl kullanabilir miyim? (Malum üzerindeki Japon malı cam motor 22 yıldır bozulmamıştı)

2- Ön camları çok sık kullanıyorum ve bozulmadı ama arka camları az kullanmama rağmen neden erken bozuldu?

3- Ayrıca ön camlar yavas acılıp kapanmaya başladı ama arka camlar ilk aldıgım gunku gibi açılıp kapanıyor. Ön camlar yavaş kapandığı için iç mekanizmasını ve hareket eden tüm kısımları çok kaliteli bir yağ ile yağladık sorun çözülmedi. Bu durumu aşabilmek içi önerileriniz var mı?

Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu biraz karışık bir konu. Cam motorunun içinde bir şey yok. Olsa olsa kömürleri biter ki o da değişebilir. Veya termal sigorta atmış kapanmamıştır. Ustalar uğraşmak istemiyor. Bence ilk önce meraklı bir usta bulun. Kayseride iseniz birlikte söküp bakabiliriz.

Ön camların yavaş kapanmasına gelince problem kenardaki ray görevini üstlenmiş olan lastiklerden kaynaklı. KESİNLİKLE yağ sıkılmaz. Çünkü kauçuktan üretilen plastik fitiller yağı çeker ve şişer. O da camınızın hareketini engeller. Ben bu hataya düşmüştüm. sonra alkollü bir bezle yağları temizledikten sonra sprey silikonla işi halletmiştim bir sene önce. O zamandan beri bir sıkıntı yok çok şükür. Geçenlerde yine yavaşlayıp tık tık ses çıkardığını gördüm, tekrar temizleyip sprey silikon sıktım aynen eski haline döndü.

Geçmiş olsun

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim 91 mazda 626 nında sol arka bozulmuştu.arka kapı döşemesini

söktüm.garanti verebilirim,motor bozuk değildir.orada yuvada boncuklar var.

boncuk yuvası bozulmuştu.hatta ilk yaptığımda 1-2 kere tam çalıştı.döşemeyi

taktım fakat aynı hatayı yapınca tekrar açtım.o motoru o yuvayla çıkarmak

o aralıktan epey zor.o şekilde mersere gittim.2006 da 440 lira demişti.

dönüşte kartal sanayi üst kısmında çıkma buldum.(motor hariç).40 liraydı.monte ettim

olay bitti...sana önerim yanında mutlaka  yardımcı bir eleman olmalı.o düzeneği

o kapının içine monte etmek çok zahmetli.ama yapılmayacak gibi değil.selam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtlar için çok sagolun arkadaşlar.. Dediklerinizi aynen uygulayacağım.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu biraz karışık bir konu. Cam motorunun içinde bir şey yok. Olsa olsa kömürleri biter ki o da değişebilir. Veya termal sigorta atmış kapanmamıştır. Ustalar uğraşmak istemiyor. Bence ilk önce meraklı bir usta bulun. Kayseride iseniz birlikte söküp bakabiliriz.

Ön camların yavaş kapanmasına gelince problem kenardaki ray görevini üstlenmiş olan lastiklerden kaynaklı. KESİNLİKLE yağ sıkılmaz. Çünkü kauçuktan üretilen plastik fitiller yağı çeker ve şişer. O da camınızın hareketini engeller. Ben bu hataya düşmüştüm. sonra alkollü bir bezle yağları temizledikten sonra sprey silikonla işi halletmiştim bir sene önce. O zamandan beri bir sıkıntı yok çok şükür. Geçenlerde yine yavaşlayıp tık tık ses çıkardığını gördüm, tekrar temizleyip sprey silikon sıktım aynen eski haline döndü.

Geçmiş olsun

iyi forumlar...

Ustayı buldum arabayı burda bırakırsan bikaç gun ben ugrasırım dedi. Ama araç bana lazım bu aralar. Cam duzenegını soktursem arka cam kapalı olarak 1 hafta dolasabilir miyim acaba? Yani o düzeneği çıkartınca arka cam kapalı kalabiliyor mu? Bu sürede ustanın sorunu çözmesi için yeterli olur..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cam durmaz.hatta camı tutan o düzenek...arka camın bir kısmı

yuvada kalıyor alt tarafta.yani o camı düzenekten ayırmak da zor.

ancak motoru ve boncuk düzeneğini çıkartacaksın.ikisi beraber.camın

yuvasına karışmayacaksın.camın aşağıya inmemesi için yan demire

bant,iplikle dolama yada halk arasında bilinen tornavida metodu olabilir.

boncukların ipi kopmuşsa ustada bi şey yapamaz.öyle bir düzenek yani...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustayı buldum arabayı burda bırakırsan bikaç gun ben ugrasırım dedi. Ama araç bana lazım bu aralar. Cam duzenegını soktursem arka cam kapalı olarak 1 hafta dolasabilir miyim acaba? Yani o düzeneği çıkartınca arka cam kapalı kalabiliyor mu? Bu sürede ustanın sorunu çözmesi için yeterli olur..

Durur, şu şekilde;

cam motor düzeneği (krikosu) cama ortaya yakın iki tane vida ile bağlı, kriko da kapının gövdesine 4 tane 10somunla bağlı. Habbelerin (bu modellerdeki halat görevini gören tesbih gibi zımbırtılar) uzandığı hortum da klipslerle kapı gövdesine bağlı. Normalde camı bulunduğu yerde tutan düzenek tabiki bilindiği üzere camın krikosu ve cam krikodan kurtulduğunda serbest bir şekilde hareket eder. Eğer kriko düzeneğini tamamen söküp camın altına da iyi bir şekilde destek olacak şekilde tahta takoz yerleştirirseniz cam yerinde durur FAKAT ola ki kurtulur da cam kapının içine düşerse kırılma riski var. Ustanıza ya da kendi elinize güvenirseniz yapabilirsiniz hiçbir sakıncası yoktur. Ben olsam yaparım yani. Karar sizin.

iyi forumlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.