domestos

LPG li Araçların Benzin Pompası Hakkında

Bu konuda 43 ileti var

Cihan ( stilock ) buna benzer bir cihaz taktırdı aracına, o görürse konu hakkında bilgi verebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin pompasını basit role ilede durdurabilirsiniz ancak yakıt borularında yeterli basınç oluşmadığı için lpg'den benzine geçişte ciddi hisedilme yaşanır.Linkteki gibi  elektronik devre ile yapılmış  kesiciler pompayı lpg geçişinde iptal etme yerine belli zaman aralığında çalıştırdığı için

lpg bitimi benzine geçişte sistemde basınç bulunduğundan geçişleri hisedilmez.

Ancak pompanın durdurulup durdurulmaması ile alakalı piyasadaki ustalarımızın  farklı görüşleri hakimdir.

Lpg ile kullanımda pompa 2.6 bar  basınçla yakıtı pompalamaya devam eder,yakıt yol bulamadığı için oluşan basınç sonrası check-valf devreye girip benzinin geri depoya dökülmesi sağlanır ancak iler,iki zamanda bu valf özelliğini  yavaş yavaş yitirip yakıt basıncı maxsimum düzeye çıkmadan açılır ve ilk çalıştırmada geç alma sorunları başgösterir.

Ancak kullandığınız  kit yazılımında belirli devirde benzin takviyesi ile çalışma seçeneği mevcut ve aktif ise hiç bir şekilde kesici kullanamazsınız.Çünkü pompa çalışmadığı için benzin takviyesi olayı gerçekleşmez.

Benim aracımda kesici var ama özellikle Mazda'ların (3) Süpap problemini bir nebze bertaraf edecek benzin takviyesi yazılımı takdırdığım kitte mevcut olduğundan kesiciyi çıkarmayı düşünüyorum.

Umarım yardımcı olmuşumdur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

babam 2 defa benzin pompasını bozduğu 626'sına, bir role atarak işi çözmüştü, araç ilk çalışmada biraz zorlanıyor ama 3 yıldır pompa arıza yapmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu hakkında fazlasıyla bilgi sahibi oldum... Öncelikle lpg sistemini kontrol ettirmem gerekli... Eğer; sistem bu zımbırtıya uygunsa taktırmam gerekli diye anladım...

8:)

İlgilenenlere teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdilik yarım deponun altına düşürmeyerek çözme yoluna gidiyorum ama ayrıntılarını da öğrendiğim iyi oldu, paylaşım için teşekkürler :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Halamın oğlunda 1991 model bmw 3.16 var. 5 yıldır lpg ile kullanıyor. geçenlerde, benzin hortumundaki plastik bir köşe borusundan benzin damladığını farkediyor (depo çıkışında bir yerlerde) ve değiştiriyor. sonraki bir gün, bolvadin'den afyon'a seyahat ettiği sırada (65 km.) içeriden bir benzin kokusu geliyor. durup bakıyor aracın altına üstüne, bişey göremiyor ve devam ediyor. bi süre sonra motordan dumanlar gelmeye başlıyor, hemen duruyor, kaputu açar açmaz birden alev parlıyor, Allah'tan hemen söndürebiliyorlar, fazla büyümeden ve hasar olmadan atlatıyor. karbüratöre yakın bir yerden, hortum çatlamış, damla damla motor üzerine gelmiş, sonrasında da alev almış. benzin pompası çalıştığından, benzin hortumları sağından solundan çatlayabiliyormuş. özellikle eski model araçlarda bu konuya da dikkat edilmesi çok önemli diye düşünüyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Aracımı satın aldıktan 2-3 ay sonra arka sağ koltuk altından vınlama sesi gelmeye başladı. Bu yılın başında  servise check-up a götürdüm. Serviste de o sesin yakıt pompası arızası nedeniyle oluştuğunu ve sadece pompa ücretinin 914 TL olduğunu söylediler. Dışarıdaki ustam ise yakıt pompasında hiç bir arıza olmadığını ,keyfimce aracı kullanabileceğimi söyledi. Yakın zamanda Mazdaclub 'a  üye olmayı becerebildim ve burada zaman rolesi gibi bir parçanın varlığından haberdar oldum. Ancak bu zaman içerisinde benim yakıt pompasından ilk önceleri vınlama şeklinde gelen sesin daha kalınlaşarak uğultulu bir sese dönüştüğünü gördüm.

Neyse; öğrendikten sonraki ilk işim LPG servisine bu 'zaman rolesini' taktırtmak oldu. Bugün takıldı ve sonuç çok sevindirici; aracım benzinden LPG ye geçtikten 20-30 sn sonra, arkadan en küçük ses gelmez oldu. Bu cihaz için ödediğim ücret işçilik dahil 120 TL. Biraz fazla oldu ama sonuçta bu paraya da değdi doğrusu. LPG kullanan arkadaşlara rahatlıkla öneriyorum bu sistemi. Hoşçakalın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, kazasız günlerde kullanın...

Her zaman yarım depo benzin bulundurmak pompa için faydalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar,

Aracımı satın aldıktan 2-3 ay sonra arka sağ koltuk altından vınlama sesi gelmeye başladı. Bu yılın başında  servise check-up a götürdüm. Serviste de o sesin yakıt pompası arızası nedeniyle oluştuğunu ve sadece pompa ücretinin 914 TL olduğunu söylediler. Dışarıdaki ustam ise yakıt pompasında hiç bir arıza olmadığını ,keyfimce aracı kullanabileceğimi söyledi. Yakın zamanda Mazdaclub 'a  üye olmayı becerebildim ve burada zaman rolesi gibi bir parçanın varlığından haberdar oldum. Ancak bu zaman içerisinde benim yakıt pompasından ilk önceleri vınlama şeklinde gelen sesin daha kalınlaşarak uğultulu bir sese dönüştüğünü gördüm.

Neyse; öğrendikten sonraki ilk işim LPG servisine bu 'zaman rolesini' taktırtmak oldu. Bugün takıldı ve sonuç çok sevindirici; aracım benzinden LPG ye geçtikten 20-30 sn sonra, arkadan en küçük ses gelmez oldu. Bu cihaz için ödediğim ücret işçilik dahil 120 TL. Biraz fazla oldu ama sonuçta bu paraya da değdi doğrusu. LPG kullanan arkadaşlara rahatlıkla öneriyorum bu sistemi. Hoşçakalın.

Benim pompada arızalı. Gerçi bizimki dalgıç pompa. tekleme dışında başka arızası yok. ama değiştirmem gerekiyor. benzinde kullanırken, yüksek devirlerde aniden gaz keserek araç yığılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, kazasız günlerde kullanın...

Her zaman yarım depo benzin bulundurmak pompa için faydalıdır.

Neden ? ( Şeytanın avukatı )

Araçta LPG olmadığını düşünelim, illa yarım depo benzin ile mi dolaşmak gerekiyor ? :) Çeyrek depo ile dolaşınca pompa zarar görüyor mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden ? ( Şeytanın avukatı )

Araçta LPG olmadığını düşünelim, illa yarım depo benzin ile mi dolaşmak gerekiyor ? :) Çeyrek depo ile dolaşınca pompa zarar görüyor mu ?

Depo içinde bulunan benzin pompanın ısınmasını engelliyor ve uzun ömürlü olmasını sağlıyor... Araçta lpg yoksa benim tavsiyem hep doluya yakın depo ile dolaşmak, hem depo içindeki korozyonu engeller hem de yakıt sistemine pislik gitmemiş olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim lantislerde dalgıç pompa var. bizim de işimize yarar birşey mi? Bizim pompalar, benzin ile soğuyan pompalar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ecopomp diye bir icat vardı bu da ondan sanırsam çok da faydalı bence.

Yalnız benzin takviyesi yapan kitlerin başında BRC var kullananlar dikkat etmeli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ecopomp diye bir icat vardı bu da ondan sanırsam çok da faydalı bence.

Yalnız benzin takviyesi yapan kitlerin başında BRC var kullananlar dikkat etmeli.

bende brc var. benzin takviyesi derken ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hem 2000 model mercedes clk 200 kom. aracımızda hemde 97 model bmw e 39 520 aracımızda brc sistem kullandık uzun süreden beride sıkıntı yaşamadık, daha önce şöyle birşey dikkatimi çekmişti, aracları yüksek devirlerde sürekli performanslı bir şekilde kullandığımda benzin ibresinin düştüğüne şayit oldum, bir arkadaşımda lpg kitlerinin bazılarında performans ve motor koruması için  yüksek devirlerde benzin beslemesi yaptığını söylemişti...bmw  yi 6 sene kullandım aldığımda direk lpg bağlattım ve hiç pompa arızası yaşamadım, mercedeste 2-3 kere pompa kaynaklı çalışmama problemi oldu, aracın altından pompanın olduğu bölgeye vurduğumuzda tekrar çalışıyordu, daha sonra uzun süre değişmemiş benzin filitresini değiştirdik , pompa uzunca bir süre böyle  idare etti, sonra bir iki kere daha çalışmama olayı oldu, aracı ablamda kullandığı ve altına vurup çalıştıramıyacağı içi,n pompayı değiştirdik, aklınızda bulunsun, benzin popası kaynaklı yolda kalırsanız bir kişi popaya vururken bir kişide arabayı çalıştırmayı denesin, tabi her arabada işe yaramayabilir, birde benzin  filitresinin peryodik olarak değiştirilmeside pompa için önemli bir durum, lpg li araçlarda benzin daha az kullanıldığı için benzin filitre değişimi biraz uzatılabilir düşüncesindeyim.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hem 2000 model mercedes clk 200 kom. aracımızda hemde 97 model bmw e 39 520 aracımızda brc sistem kullandık uzun süreden beride sıkıntı yaşamadık, daha önce şöyle birşey dikkatimi çekmişti, aracları yüksek devirlerde sürekli performanslı bir şekilde kullandığımda benzin ibresinin düştüğüne şayit oldum, bir arkadaşımda lpg kitlerinin bazılarında performans ve motor koruması için  yüksek devirlerde benzin beslemesi yaptığını söylemişti...bmw  yi 6 sene kullandım aldığımda direk lpg bağlattım ve hiç pompa arızası yaşamadım, mercedeste 2-3 kere pompa kaynaklı çalışmama problemi oldu, aracın altından pompanın olduğu bölgeye vurduğumuzda tekrar çalışıyordu, daha sonra uzun süre değişmemiş benzin filitresini değiştirdik , pompa uzunca bir süre böyle  idare etti, sonra bir iki kere daha çalışmama olayı oldu, aracı ablamda kullandığı ve altına vurup çalıştıramıyacağı içi,n pompayı değiştirdik, aklınızda bulunsun, benzin popası kaynaklı yolda kalırsanız bir kişi popaya vururken bir kişide arabayı çalıştırmayı denesin, tabi her arabada işe yaramayabilir, birde benzin  filitresinin peryodik olarak değiştirilmeside pompa için önemli bir durum, lpg li araçlarda benzin daha az kullanıldığı için benzin filitre değişimi biraz uzatılabilir düşüncesindeyim.....

Bende benzin çeyrek depoda olsa bile tekleme oluyor arada bir, olmazsa önce filtreyi değiştireyim, eğer tekrar yaparsa pompayı da değiştiririrm.

saolun bilgi için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende benzin çeyrek depoda olsa bile tekleme oluyor arada bir, olmazsa önce filtreyi değiştireyim, eğer tekrar yaparsa pompayı da değiştiririrm.

saolun bilgi için

herzaman ucuz olan çözümden başlamak daha mantıklı gibi gelir bana, benim aracımda tekleme hiç yapmadı, direk çalışmıyordu, birde aklıma gelmişken şunuda yazayım bazen pompa bozulduğunda araç çalışmayınca sürekli marşa basarak çalıştırmayı denemeyin, bir iki kontaktan sonra hala çalışmadıysa bekleyip pompanın soğuması tekrar marş almasını sağlayabiliyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende brc var. benzin takviyesi derken ?

3000-3500 devirden sonra subaplar zarar görmesin diye benzin yakmaya başlıyorsunuz. Buna VSA subap koruma sistemi adını veriyor BRC.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.