Efebey

Üretimi Bitiyor !

Bu konuda 24 ileti var

Renault Bursa'da ürettiği Türkiye’nin en çok satan otomobil modelinin üretimini bitirecek

Üretimi bitiyor 2012’de önce makyajlı Megane HB ardından yeni Clio üretimini devreye sokacak Oyak Renault, 2013 yılından itibaren Bursa’da ürettiği ve Türkiye’nin en çok satan otomobili olan Symbol’ün üretimini bitirecek.

qmfp8uw8.jpg

Symbol’ün yerine farklı bir isimle Samsung Motors tarafından geliştirilen yeni bir B Sedan model gelecek. Oyak Renault, 2014’te de orta sınıfın başarılı modellerinden Fluence’yi yenileyecek.

200 milyon Euro yatırımla Sarkozy’e rağmen Bursa’da haziran ayından itibaren Clio4’ü üretmeye hazırlanan Oyak Renault’un önümüzdeki 3 yıllık üretim planları belli oldu. Oyak Renault, 3 yılda Megane’den Clio’ya, Symbol’den Fluence’yi kadar tüm ürün gamını yenileyecek. Oyak Renault’un Clio 4 dahil 400 milyon Euro yatırımı bulması beklenen 2012-2014 dönemindeki planı şöyle gelişecek:

2012’de Megane ve Clio

Hürriyet'ten Emre Özpeynirci'nin haberine göre, Oyak Renault, 2012 yılında önce Megane HB’i önemli bir makyaj operasyonuyla yenileyerek piyasaya sunacak. Aracın uluslararası test sürüşü mart sonunda İspanya’nın Sevilla şehrinde gerçekleşecek. Oyak Renault ve Renault’un 2012 yılındaki en büyük kozu ise yeni Clio yani ‘Clio4’ olacak. Haziran ayından itibaren Bursa’da seri üretimine başlanacak aracın dünya tanıtımı eylül ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleşecek. Araç fuarın ardından Avrupa’da satışa sunulacak. Yılda 160 bin adet üretilecek Clio 4 için Bursa’ya 200 milyon Euro yatırım yapıldı.

Smybol ismi tarih oluyor

2012 yılının ardından Oyak Renault için en büyük değişim ise Bursa’da ürettiği B sınıfı sedan modeli Symbol’de yaşanacak. Türkiye’nin en çok satan otomobili ünvanını elinde bulunduran Renault Symbol, 2013’ten itibaren üretimden kalkacak. Oyak Renault, Symbol’ün yerine Samsung Motors tarafından geliştirilen yepyeni bir B sınıfı Sedan modelini Türkiye’de üretecek. Aracın ismi farklı olacak. 2006’ya kadar ismi Clio Symbol olan daha sonra adının önünden Clio’yu atan ve 2008 yılında tamamen yenilenerek bağımsız bir model haline gelen Symbol, sınıfının en başarılı modeli.

Fluence yenileniyor

Oyak Renault’un ürettiği modellerinin tümünü yenilemesi 2014 yılında Fluence ile devam edecek. 2014’te Fluence büyük yenilenme operasyonu geçirecek. Aynı zamanda elektrikli versiyonu da üretilen Fluence’nin 2014’te Renault’un Clio 4 ile başlattığı yeni görünümünü devam ettirecek. Türkiye’de Megane Sedan’ın ardından 110 milyon Euro’luk yatırımla ismi ‘Fluence’ olarak değiştirilip 2009’dan itibaren üretilen aracın yenisi CMF1 koduyla geliştiriliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2011 de bayiden yeni çıkmış 0km dekini kiralamak nasip olmuştu, uzun yıllar önce kullandığım Lada'da sonra 130km ile TEM de giderken yaşadığım en heyecan verici uçuş deneyimiydi, yan rüzgarlarla beraber vals yapan bu kuşu tüm adrenalin bağımlısı TEM pilotlarının arayacağına şüphe yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Clio ile symbol sanırım  birebir aynı idi.Satış rakkamları pek değişmez herhalde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fransız arabalarının ergonomisini hiç sevmem koltuk atarları dahi garip !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir ikincisi kuzey amerika da kesinlikle renault diye bir marka araç yoktur ....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada 4001 ve üstü cc olan arabalara MTV için analarının nikahını isteyen bir ülke var.

Benzinin galonuna kaç para istediklerini söylemiyorum bile.

Bunun için Reno orada değil, burada "en çok" satılma sebebi bu olabilir.

İyisi ile kötüsü ile bu araba alındı satıldı.

Haaa siz derseniz;

Ben bir iş adamıyım, 100 adet araba alacağım.

Bu arabalar; 1.6 litre, benzinle çalışan, 100-105 BG, ve (çalışanlanların) 100km. 10 litreden aşağı yaktırmayacağı, yedek parçalarını barselona yada brükselden gelmesini bekleyeceğim, her ilde servisi olmayan ve ortalama fiyatına 40bin vereceğim araba arıyorum, derseniz size renoyu tavsiye etmem. Mazdayı ederim.

Bu bir gerçek, dandikte olsa, uydurukta olsa, iş dünyasını arkadaşlar siz, benden daha iyi bilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence güzel gelişmeler yatırımlara bakalım biz yenilesinler bakalım belki hoş araçlar şıkar karşımıza.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adamlar istese iyi araba yapar ama yapmazlar, mesela Mazda'nın eski tasarımcısı şu an Renoda, ama zihniyet Sarkozy zihniyeti olunca  yine ticari maksat ön planda araç üretirler az yaksın iyi çarpışsın yeter :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye kızıyorsun ya Gökhan abi :)

Yok canım niye kızayım ki?

Ama bunlar gerçek maalesef. Gerçekçi olalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düz vites 10 görmez kanımca ama ben 13 yakıyorum bu soğukta . -7 derece şuan :( kar da yok hem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düz vites 10 görmez kanımca ama ben 13 yakıyorum bu soğukta . -7 derece şuan :( kar da yok hem

AT ler için normal dir benimde yakıt durumum öyle hem kar lastikleri hem soğuk hemde benim bir huyum var araç otomatik jiklede kendisi ısınıp devre dışı olmayana kadar hareket etmem kesinlikle, o yüzden en azından böle bir 5-7 dakka 1500-2000 devirde çalışır sora otomatik jikle kapanır rölanti normale döner. tabii bu arada aracın en soğuk olduğu zamanlar olduğundan yakıt sarfiyatı fazla oluyor 30 tl lpg ile  70 km anca yaptım  geçenlerde ama hep işten sonra şehir içi kullandım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sen baya abartmışsın abi :) araba rölantide daha geç ısınır, hatta almanyada yasak . bi iki dk sonra yürüsen hem çabuk ısınır hem az yakarsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çakma Amerikalı Chevrolet' lerden sonra çakma Fransız Renault' larımız olacak desenize...

hani yerli araba filan olacaktı? B segmentinde işte fırsat...yoksa Oyak-Renault montajdan başka bişi yapamıyor mu???....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüm modellerini hatta reno markasını Tr'den komple ve hatta dünyadan ve uzaydan kaldırsalarmış isabet olurmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sen baya abartmışsın abi :) araba rölantide daha geç ısınır, hatta almanyada yasak . bi iki dk sonra yürüsen hem çabuk ısınır hem az yakarsın.

abartma değil kardeş sizinde aracınız AT soğukta hele de uzun süre çalışmamışsa çalıştırır çalıştırmaz hareket etmenin motora daha fazla zararı var soğuk motora gaz verilmez istediğin ustaya sor motor rölantide ısınır  ama hareket edersen en az 3000 - 4000 devire çıkmış oluyosun ister istemez  motor sogukken , hem araç motoru ısınmadan kalöriferi açmanında anlamı yok camlar falan açılıncaya kadar anca o süre geçiyor yani tabii ben bizim buraların soğuklarına göre hareket ediyorum ben arabamı tanıyorum sogukken hareket ettimmi araç iyi gaz yemiyor karbüratörlü olaması sebebiyle ki sizin aracınızdan ayrılıyor lpg kitide soguk olduğu için daha fazla yakıyor denediğim için yazdım bunları. ben denemeden ezbere laf etmem. bu arada almanyada yasak olan neymiş aracı rölantide çalıştımakmı ??? eğer öle bir yasa varsa almanyada, onlarında yasalarının güncellenmesi gerektiği aşikar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Almanlar yakıt israfı oluyor çevre fazla kirleniyor diye öyle yapıyor, ama bize bişey olmaz  :)  bildiğin gibi yapıver Gürhan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.