Jump to content

Motorda Öksürme ve Boğulma


gusanbage
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar merhaba. 2004 Mazda 6 Sedan 2.3 L Aut. (119.000 KM) aracimda, son 3 aydan beri problemler yasamaktayim. Aslinda sadece bir problem ama henuz kaynagini bulamadik.

Gaza aniden yuklendigimizde (hangi viteste oldugu farketmez), aractan "tik" seklinde bir ses geliyor ve inanilmaz sekilde oksurmeye ve titremeye basliyor. Ancak, ayaginizi gazdan cekip, normal bir sekilde hizlanmaya calistiginizda, sorunsuz sekilde 6000 deviri bile geciyoruz. Ayrica, kirmizi isikta ya da rolantide beklerken, motor devri anlik sekilde dusup geri yukseliyor ve oksurmeye devam ediyor. Tabi bu durum butun arabayi etkilemekte. (Alternator, sanziman vs).

Problemi ortadan kaldirmak icin orjinal benzin pompasi, orjinal Induksiyon bobini, orjinal bujiler takildi. oksijen sensorunu, hava kelebegini ve EGR'yi bizzat temizledim. Fakat problem ayni sekilde devam etmekte. Araba sogukken, sicak olmasina nazaran daha az yapmakta ya da devir yuksek oldugu icin ben oyle hissetmekteyim.

Neden servise gitmiyorsun diye sorarsaniz da, bulundugum ulkede servis ve yedek parca inanilmaz pahali ve tamirat cok uzun suruyor. Kendim de ugrasmayi az cok sevdigim icin, yapabildigim seyleri kendim yapmayi tercih ediyorum. Sorunu cozemezsek, mecbur servise gidecegim.

Sonuc olarak, daha once boyle bir problemle karsilasan oldu mu? Cozum onerileriniz nelerdir? Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir önceki aracım 2004 Mazda6  idi. Rölantide devir dalgalanmasını ben de yaşadım ama LPG kit takıldıktan sonra olmuştu. Buji ve buji kablolarını değiştirdikten sonra da bir hayli düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öksürük şurubu tavsiye ederim. :D başlığı okuyunca ilginç geldi :D  neyse gelelim konuya bence bunun sebebi hava filtreside olabilir egsozlar tıkalıda olabilir çünkü olabilecek tüm alternatifleri aradan çıkarmışsınız bide dikkat ettimde araç AT belki ondan kaynaklanabilir, biliyosunuz AT viteslerde farklı sistemler vardır araç P de iken gaz verdiğinizde eğer bu durumu yapmıyosa aracınızda hiçbir sıkıntı yok demektir kesinlikle aracın kendisinden kaynaklanan bir önlemdir yani şanzımana ani yüklenmeyi engellemek için bir sistem olabilir çünkü araç 2.3 Ltr motora sahip; bu arada kaç HP dir aracınız?

gerçi hangi viteste olduğu farketmiyo demişsiniz ama ben bunu araçın hareket eder yani viteste olduğu durumu olarak anladım eğer P de iken aynı problemi yapıyosa ki aniden gaza bastığınızda gaz yemiyor vede boğuluyor anlamı çıkar onunda sebebi ya araç hava alamıyor, yada havayı atamıyor veya motora fazla yakıt gidiyor bir şekilde ve motoru boğuyor , Qatar tahminimce çöl iklimine sahip aracın herhangi bir mekanizması tıkalı olabilir kumdan tozdan dolayı , enjeksiyon sisteminede baktırmanızı öneririm,tahminlerim bu kadar kolay gelsin inşallah problemi çözersiniz. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onerileriniz icin tesekkur ederim arkadaslar. Sanzimanda bir problem oldugunu sanmiyorum, cunku P'de iken de ayni problemi yasiyorum, sorun motordan. Bu arada, Enjektorleri de, iyi bir ustada elektronik sisteme baglayarak temizlettim, butun yakit sistemini elden gecirdim yani. Hava alma konusu benim de aklima takiliyor fakat tikali olabilecek bir yer gelmiyor aklima. Arac, 170 Bg, cift eksoz cikisli(fabrika cikisi).

Burak bey, Bujiler yeni degisti ama buji kablolari benim de aklima geldi. Fakat, problem sanki daha cok mekanik bir problemmis gibi geliyor nedense.

Tekrar tesekkurler arkadaslar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o halde tek bir sebep kaldı sübaplar ... akılma başka bişey gelmiyor zamanlama problemimi oluyor acaba ani yüklanince sübaplar sıkışıyor olabilir acaba sizin aracın sübapları otomatikmi yani kendisini ayarlıyabiliyomu yoksa manuel sübap ayarımı gerekiyor bilmiyorum ama bu tık diye çıkan sese takıldı kafam nerden geliyor bu ses acaba ? kaput açıkken bir bakın dinleyin biri P de iken gaza bassın bu tık nerden çıkıyor tespit etmeye çalışın kesin o sesle alakalı bir durum o sesin kaynağını tespit ederseniz bence problemide bulacaksınız eminim, yani bu sesin motordanmı yoksa diğer aksamlardanmı geldiğini anlamanız gerek. unutmadan yakıt kalitesi nasıl orada?  yakıt kaliteside çok etki eder, onuda test etmek için kaliteli bir benzin katkısı koyun bide öle deneyin bakalım gene yapacakmı sonuçta bu problemin basit bir sorun olma olasılığı çok yüksek, masraflı işlere girişmeden önce tüm olasılıkları düşünmek gerek bence , bide şu aklıma geldi hava akışmetresi problemide olabilir. eğer motor daha önce bir tamirat geçirmişse ki 119 binde mazda motoruna el değmiş olması olasılık dışı ama sübaplardan şüpedeyim, buradan bir servisi arasanız bir ustalarıyla konuşsanız daha mantıklı olmazmı sizce. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

egzozu normal mi aracın, tıkalı katalitik konvertör falan yaparmı böyle dersiniz...

tabiki yapar araç boğulur.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar tekrar merhaba. Problem buji kablolarinda cikti, bir tek onlari degistirmemistim, meger onlar sorunluymus. Induksiyon bobini, bujiler ve kablolar set olarak yeniden degisiyor. ilginize ve yardimlariniza tekrar tesekkur ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de bu işler, tüm parçaları değiştirirsin en son parçada düzelir nedense :)

Zaten bir tek buji kabloları kaldı demişsin sende :D

geçmiş olsun bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tekrar tekrar, yardimci olan, fikirlerini paylasan, yorum yapan butun arkadaslara tesekkurler :) benim araba yaslanmaya basladi, daha cok gorusecez sanirim :)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...