freelion

Mazda CX-5'in Muhtemel Türkiye Fiyatı İle İlgili

Bu konuda 70 ileti var

Bu video eski ve ÖTV zammından önce çekildi onun için bir geçerliliği yok.. Daha önce de verilmişti diye hatırlıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazık oldu bence. 2.2 ile ne kadar başarılı olacak, bilemiyorum.

Yalova'da dağ taş ix35, sportaj ve kuga dolu.

Zor olacak, zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında olmayacak şey değil amma mevcut şebeke ile misal "XC60" müşterisi çekilebilecek mi?..sanmam...

o sebeple 2.0 benzinlinin düşük tüketimini ön plana çıkartırlar sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Genel olarak bakıldığında, skyactive için başlangıcın böyle olmasını çok uygun bulmadım.

Bildiğiniz gibi en büyük dezavantaj motor hacimleri ki bu maliyet için marjinal bir unsur. Bunun üzerine, ülkemizdeki Mazda bilinmezliğini de eklersek, zor dostum zor.

Piyasamız küçük motor SUV cenneti oldu. Küçük motor SUV'lar bineklerin fiyatına yaklaştığından, belirli bir geliri olan insanlar, jipe bineyim diye gidip alıyor. Üstüne üstlük, bir de marka tanınmışlığı ya da empozesi ülke insanlarımız için olağanüstü önemli. Buraya kadar belirli gelirde olan insanları kaybetmiş durumdayız.

Diğer taraftan, parası olup istediği aracın alan adam da skyactive falan dinlemez, gider işine geldiği arabayı alır. Bunlar da belli zaten...

Bu durumda elde satış için tek çözüm var: parası olanlara bu aracı satmak. Bunun da tek ve en iyi yolu, ilk 5'teki ulusal kanallarda yoğun ve çok iyi bir reklam kampanyası yapmak...Aksi durumda yılda 8-10 tane satılır, öyle kalır...

Keşke piyasa skyactive'leri 1.3 Mazda 2'lerle tanısaydı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX-5 tasarımı , sağlamlığı ve düşük tüketimiyle ön plana çıkarak rakiplerine fark atan bir araç ...

Hedefe SUV kullanan bayanlar konulsun, genelde çocukları taşıyan, hafta içi akmerkez, egs park , ankamall gibi avm lerde takılan bu kokoşlar birbirlerinde gördülermi bu araçdan mutlaka isterler...Bu tip kaliteli avm lerde  tanıtım yapılmalı mutlaka...

Otomatiğide var , renkleride çok çekici,  az yakıyormuş bak kocacım dediler mi fiyatı o kadar önemli değil artık :)

Mitsubishi kastı kastı ASX için ama bayanlar yemedi, otomatiği yok, birde hatları köşeli erkek arabası dediler... CX-5  bu şartlar altında bayanların tercihi olur gibi ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye de SUV lar halk arabası değil ki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Suv'dan kastın Land Kruyzır gibi D segmentindekiler ise değil.

Ama Sportaj, Kaşkay ve Dastır gibi "SUV"lar sayesinde çoktaaan halk arabası oldu.

Adamlar çakıyor 1.6 motoru tek çeker yapıp satıyor. Artık orta sınıfta bile bu arabalar var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne yapalım bizde olmayan motoru getirtemeyeceğimize göre elimizdekiyle ne yapabiliriz ona bakacağız... Ben çevremde Tiguan'ı bayanların kullandığını görüyorum...Neden dersen onlarda birbirlerinde görüyorlardır belkide ondan  :)

Benim patron dahil bu tip SUV ların alım kararının çoğunun evdeki hanımlarından çıktığını düşünüyorum, orta direk gibi değil bunların evinde pek demokrasi işlemiyor  :) , çalışmayan kocaları zengin bu  güzel hanımlar hangi evde oturacaklarına , hangi SUV a bineceklerine karar veriyorlar ve kocalarını ikna kabiliyetleri oldukça yüksek  ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Orbitus,

genel olarak haklısın söylediklerinde. bunların Mazda' da da (TR) bilindiğinden şüphem yok.

ama o kadar da kötümser değilim. zira SUV' ların saldırdığı C segmenti sedan/hb' ler sadece Mazda' da yok. bugün Fluence bile Sportage/Korando/Qasqhai fiyatlarında. yani SUV saldırısı herkesin belalısı. bu durumda yapacak çok fazla birşey yok.

CX-5' in 2.0 olarak gireceği önceden bildirilmişti. zira 1.5 motorlar henüz lanse edilmedi.

Mazda Japonya' nın gözüden bakıyorum: zaten elimdeki 2.2 dizel avrupada en düşük vergi diliminde (hatta ilk yıl bandrol vb bile ödemiyor) ve asıl adetlerim Almanya/Rusya vb' den geliyor...eh önceliği AB' ye verirdim ve 2.0 ve 2.2 motorlarla girerdim.

1.5' e sıra gelir nasılsa...

bu durumda beklemekten başka birşey gelmez elimizden bence.

TR' nin yapabileceği en iyi şey bence 1.5' ler girene kadar şebekeyi ve sistemleri buna hazırlamak sanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlısı bakalım... Belki 1.6 üstü için MTV'yi tekrar düşürürler... Biz de CX-5 için en azından hayal kurmaya başlarız...  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlısı bakalım... Belki 1.6 üstü için MTV'yi tekrar düşürürler... Biz de CX-5 için en azından hayal kurmaya başlarız...  :'(

Bir yerden böyle bir duyum aldım ama pek inanamadım. Bir şey mi duydum abi yoksa sadece bir temenni mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim nacizane ön görüm Mazdanın bu nispeten küçük motorlu 4x2 işine  pek girmeyeceği yönünde, Mazda harbici araçlar üretiyor, MTV si ÇTV si yüksek ülkeler için bu tip araçları üreteceklerini sanmıyorum radikal bir karar alınmadıkça... Bunu 1.3 motorlu Mazda3 ve 1.6 motorlu Mazda6 olmamasından öngörebiliriz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yerden böyle bir duyum aldım ama pek inanamadım. Bir şey mi duydum abi yoksa sadece bir temenni mi ?

Duydum. Bu yıl içerisinde geriye dönüş olacağı söylentisi var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Duydum. Bu yıl içerisinde geriye dönüş olacağı söylentisi var...

Hmm o zaman böyle bir beklenti varsa bu , Mazda'yı CX-5 i biraz daha geç getirmeye itebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

MTV artışındaki amaç, yüksek fiyatlı ithal araçların satışını azaltarak dış ticaret açığını düşürmekti diye biliyorum. Geri adım atılacağını sanmam ama inşallah yanılırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim nacizane ön görüm Mazdanın bu nispeten küçük motorlu 4x2 işine  pek girmeyeceği yönünde, Mazda harbici araçlar üretiyor, MTV si ÇTV si yüksek ülkeler için bu tip araçları üreteceklerini sanmıyorum radikal bir karar alınmadıkça... Bunu 1.3 motorlu Mazda3 ve 1.6 motorlu Mazda6 olmamasından öngörebiliriz...

Çok haklısın. Zaten Mazda kocaman motorlarla olağanüstü düşük sarfiyat, emisyon vb. değerler elde etmişken, bir ülke için , hele de Mazda'nın iddaası olmayan bir ülke için fantazilere girmez.

Bence SUV böyle, sanırım önümüzde bundan sonra 1.3 Mazda2'ler ile 1.5 Mazda3'ler var. Ne dersiniz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

MTV artışındaki amaç, yüksek fiyatlı ithal araçların satışını azaltarak dış ticaret açığını düşürmekti diye biliyorum. Geri adım atılacağını sanmam ama inşallah yanılırım.

Bu tip kararlar üretim geliri olmayan ülkeler için biraz bıçak sırtı... Üretim olmayan bir ülkede en önemli gelir dolaylı vergi ise bu kararlar tekrar incelenebilir: dış ticaret açığını azaltırken, aynı zamanda devlet kasasına giren parayı da kısmış oluyorsun. 50bin TL'lik araçtan kdv ve herşey dahil yaklaşık 25.000 vergi alırken, 80bin'lik arabadan 40.000 alıyordu. Şimdi 80bin çıktı 100.000'e fakat alınacak 50.000 yok oldu ya da yerine 25.000 ile yetindi. Ayrıca büyük motorlu araçların MTV'siydi yakıt maliyetiydi derken tüm dolaylı gelirlerini de aslında kısmış oldun.

Bu tip kararlarla ya da bugünden yarına yerli araç hayalleri ile uğraşmaktansa, yurtdışından ülkemize üretim yatırımlarını çekmek için imkanlar sağlamak daha doğru olabilir.

Düşünsenize, Mazda'nın tüm Avrupa'ya yönelik ürettiği otomobiller için stratejik tesislerinin Türkiye'de olması. İster imalat ister montaj deyin adına ama böyle bir kara parçasında oturupta ticaret ve üretim merkezi olamamak büyük bir başarı.  :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya burada bir nokta var unutulmaması gereken o da şu:

Mazda artık bağımsız bir üretici. kendi motorlarını üretiyor. dolayısıyla zaman içerisinde (1-3 yıl) her tür motoru bekleyebiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.