Onur

2012 Mazda3 Impressive HB Otomatik (Makyajli Kasa)

Bu konuda 67 ileti var

Arkadaslar selamlar;

Oncelikle eger bu konu baska bir basligin konusu ise veya daha once tartismaya acilmis bir baslik ise ozur diliyorum ve saniyorum ki yoneticilerimiz gerekli tasima veya merge islemini yapacaklardir.

Uzun zamandir bir Mazda sahibi olmayi arzulayan cicegi burnunda bir Mazda kullanicisiyim. Arac motor ve kullanim olarak su ana kadar inanilmaz derecede tatmin edici. Belli bir hizin uzerine ciktigim zaman gucu damarlarimda hissedebiliyorum ve ozellikle virajlara girerken arabanin yere basmasi ap ayri bir konu. Bugune kadar (babamin da bir otomobil hastasi olmasi ve sik sik arac degistirmesi yuzune) bir cok araci uzun sure kullanma imkanim oldu. Iclerinde Renault, Tofas, Toyota, Opel, Peugeot, Volkswagen, Citroen gibi bir cok marka ve model var. Eger motor ve surus olarak karsilastirirsak eger diyebilirim ki Mazda uzakara onde belki de rakiplerinin ayni sinifindaki en iyisiyle kafa kafaya durumda. Kisaca tek kelimeyle harika...

Ancak, ic detaylar, tasarim ve ekipmanlar konusunda ciddi hayal kirikligina ugradim. Bir cok alt sinifta olan ozellikleri (cok basit dahi olsa o ozellik) Mazda 3'umde bulamadim. Asagida tek tek listeleyecegim belki sizler de bana fikir verirsiniz ve icime su serpersiniz hayal kirikliklarim konusunda :)

1. Aracin kapilari seyahate basladiginiz zaman otomatik olarak kilitlenmiyor. bu cok basit ozelligi koymamis olmalarina hayret ettim hatta inanamadim ve butun menuleri setuplari tek tek alt ust ettim ancak nafile. konu hakkinda bazi yorumlari okudum ve gordum ki diger Mazda'ci arkadaslar bu ozelligin kaza aninda tehlikeli olabilecegini soyluyorlar. Ancak bu ozellik aktif/pasif edilebilir basit bir islemdir. Kullandigim bir cok aracta bu ozellik standart geliyordu ve secenekli olarak kullanicinin ihtiyaci dogrultusunda aktif/pasif edilebiliyordu. Ozellikle Istanbul icin onemli bir ozellik kapkaca karsi. Heran insanin aklina gelmeyebilir manual olarak kapilari kitlemek.

2. Camlarin park sonrasi kumanda ile uzaktan kapatilmasi. Bu ozelligin de olmadigini gordum. Cok cok kritik bir eksik degil ama unutulma durumunda uzaktan kapatilabiliyor olmasi guzel olurdu. Bu ozellikte bir cok kullandigim aracta standart gelmisti.

3. Kol, kapi ve dugme aydinlatmalari. Bu saka gibi bir durum, sadece soforun caminin dugmesinin isigi var digerlerinin yok. uzerinde cokta konusulabilecek birsey degil ancak bu aydinlatmalarin olmamasi buyuk eksiklik belki de dogru kelime ayip.

4. Cruise Control modunda surus yaparken herhangi bir ekranda bilgi goremiyorsunuz. en azindan aracin o andaki hizini digital olarak gostermesi lazim. %90 in uzerinde cruise ozelligi olan araclar bu boyledir.

5. On konsolda kucuk dahi olsa bos bir alan yok, en azindan bir cep telefonu koymak icin, olsa guzel olurdu, insanin eli bosa gidiyor.

6. USB girisi yok, AUX varmis, AUX kullanan kaldi mi?

7. Bluetooth veya arac kiti yok. boyle ust sinif bir aracta olmasi gerektigini dusunuyorum ki bu siniftaki bu paraya alinan bir cok aracta en azindan BT oldugunu biliyorum.

8. Bagaj acma kolu goremedim/bulamadim sofor mahallinde.

9. Yol bilgisayari ve klima/radyo ekranlari farkli boyutlarda, renklerde, tonlarda ve fontlarda, hic $ik durmuyor.

10. Otomatik vites benim aracim ve spor suruc modu yok. Genelde (ne kadar genel bilemeyecegim ama) bu kadar saglam bir otomatik vites varsa spor surus modu da olmali.

11. Sunroof kapanirken altindaki doseme kaplama kapagini kapatmiyor, kapatanini gordum cok zor da birsey degil kucuk bir fonksiyon, cok kritik birsey degil ama olsa da fena olmazdi.

12. On sag yolcu koltugunun onunde bulunan torpido gozu (klasik bildigimiz torpido gozu) inanilmaz kullanissiz ve kucuk. o koltukta biri oturuken kapagi acip icinde birsey almakta zorlaniyor.

13. Gordugum kadariyla hiz sabitleme sistemine dahil maximum hiz limitatoru yok. sadece sesle uyari var.

14. Aynalar bir dugme ile park durumunda manual olarak kapatilabiliyor ancak bu islem otomatik olmuyor. cok kritik degil ancak otomatik kapaniyor olmasi insanin isini kolaylastiriyor.

15. Gostergeler arasinda dijital veya manual hararet gostergesi yok. varsa bile nerde bilmiyorum goremedim.

16. Ekranlarin hic birinde tarih gostergesi yok, saat var ama tarih yok.

17. Otomatik viteste , otomatik modda kullanirken ekranda vites seviyesini gostermiyor ancak manual moda alinca gosteriyor.

otomatik modda sadece D ve R gibi durumlari gosteriyor. Otomatik vites surusunde de vites seviyesini gosterse fena olmazdi.

Aklima gelenleri belirli bir sira gozetmeden yazmaya calistim. Bunlari dile getirirken yanlis anlasilmasin kesinlikle bir art niyetim yok, arabamdan kesinlikle cok memnunum ama insan alistigi ve normalde olan klasik seyleri eksik gorunce uzuluyor.

Sizlerin de bu konularda yorumlarinizi duymak isterim..

Simdiden tesekkur ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilginç ayrıntılar varmış ya araçlarda, şimdi sizden duyunca anladım bazı ayrıntıların ne kadar fark yaratacağını, benim mazda 3 hakkında pek bilgim yok eminim kullanıcılar gereken yorumu yapacaktır bu yazdıklarınızın hepsinin olması gerçekten iyi olurdu hemde o kadar maliyet getirecek değişiklikler değiller ama o kadarda olmazsa olmaz özelliklerde değiller yanlız bu hararet göstergesi olmaması mevzusu ilginç acaba varda sizmi görüntüleyemediniz kitapçığından baktınızmı? yoksada vardır bir önlem mutlaka, ben size bu konuda bir yorum getireyim ;ben 1991 model mazda sahibiyim 15 aydır bu aracı kullanıyorum inanın Mazdada ne varsa bir sebebi vardır nede yoksa onunda bir sebebi vardır ;yani bazen gereksiz gösteriş ayrıntıları, olmasada olur özellikler daha çok sorun çıkarmaya vede can sıkmaya maliyete sebep olmaya yol açabiliyolar ben derimki aracınızı üreten mühendislerin niteliklerine aracın kalitesine güvenin ben bazen tamircilerde sökülmüş tamir edilen farklı araçlara raslamışımdır inanın onlarda kullanılan parçaların basitliğini kalitesini kendi aracımla kıyaslıyorum ne kadar kalite bir araç kullandığımı anlıyorum 1991 model olduğu halde; size bir mevzu anlatiyim bir gün tamirci bir arkadaşın dükkanına takılmıştım bi baktım bilya dağıtmış bir aks kolu; bu hangi aracın diye sordum fiat doblo dedi; inanın onun bilya dağıtan akis kolunun kafası benim aracın akis kafasındaki bir bilyesi kadardı; mazda böle araçlar üretir, sizde takipçi olun diğer araçlarla bazen rasladığınızda aracınızın kalitesini karşılaştırın farkı görürsünüz, aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilginç ayrıntılar varmış ya araçlarda, şimdi sizden duyunca anladım bazı ayrıntıların ne kadar fark yaratacağını, benim mazda 3 hakkında pek bilgim yok eminim kullanıcılar gereken yorumu yapacaktır bu yazdıklarınızın hepsinin olması gerçekten iyi olurdu hemde o kadar maliyet getirecek değişiklikler değiller ama o kadarda olmazsa olmaz özelliklerde değiller yanlız bu hararet göstergesi olmaması mevzusu ilginç acaba varda sizmi görüntüleyemediniz kitapçığından baktınızmı? yoksada vardır bir önlem mutlaka, ben size bu konuda bir yorum getireyim ;ben 1991 model mazda sahibiyim 15 aydır bu aracı kullanıyorum inanın Mazdada ne varsa bir sebebi vardır nede yoksa onunda bir sebebi vardır ;yani bazen gereksiz gösteriş ayrıntıları, olmasada olur özellikler daha çok sorun çıkarmaya vede can sıkmaya maliyete sebep olmaya yol açabiliyolar ben derimki aracınızı üreten mühendislerin niteliklerine aracın kalitesine güvenin ben bazen tamircilerde sökülmüş tamir edilen farklı araçlara raslamışımdır inanın onlarda kullanılan parçaların basitliğini kalitesini kendi aracımla kıyaslıyorum ne kadar kalite bir araç kullandığımı anlıyorum 1991 model olduğu halde; size bir mevzu anlatiyim bir gün tamirci bir arkadaşın dükkanına takılmıştım bi baktım bilya dağıtmış bir aks kolu; bu hangi aracın diye sordum fiat doblo dedi; inanın onun bilya dağıtan akis kolunun kafası benim aracın akis kafasındaki bir bilyesi kadardı; mazda böle araçlar üretir, sizde takipçi olun diğer araçlarla bazen rasladığınızda aracınızın kalitesini karşılaştırın farkı görürsünüz, aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. :)

Valla hocam yazimda da belirttim, arabam saglamlik ve kalite konusunda nazarlardan korusun Allah 10 numara. Ancak bu kucuk maliyetsiz ancak araninca bulunamayan seyler insani uzuyor. o kadar kusur kadi kizinda da olur dicez artik napalim. aktariginiz detaylar icin tekkur ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Mazda3 lerde hararet göstergesi yok. Bunun daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum zira hararetin yükseldiğini göremezsiniz (bir süre sonra göz alışır ve hareket ettiği farkına varılmaz ) ama ısının düşük olduğu ilk çalışma anlarında yanan mavi ışık kırmızıya döndüğünde bir ısı problemi olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Hiçbirimizin bu ışığı görmemesini diliyorum

Torpido gözünün arkasındaki boşluğu görmemiş olabilir misin ? Arkasında ciddi bir derin boşluk var

HB bir araçta bagaj açma kolu olması bana çok normal gelmiyor. Sedan olanlarda sanırım anahtardan açılıyordu ya da ben öyle hatırlıyorum.

Diğer konularda benim çok da bir şikayetim yok. Bir kısmı 2010'un ilk kasalarında vardı ama sonradan kaldırdılar ( tüm camların otomatik olması, uzaktan kumandadan kapanıp açılması gibi )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Mazda3 lerde hararet göstergesi yok. Bunun daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum zira hararetin yükseldiğini göremezsiniz (bir süre sonra göz alışır ve hareket ettiği farkına varılmaz ) ama ısının düşük olduğu ilk çalışma anlarında yanan mavi ışık kırmızıya döndüğünde bir ısı problemi olduğunu rahatlıkla anlarsınız. Hiçbirimizin bu ışığı görmemesini diliyorum

Torpido gözünün arkasındaki boşluğu görmemiş olabilir misin ? Arkasında ciddi bir derin boşluk var

HB bir araçta bagaj açma kolu olması bana çok normal gelmiyor. Sedan olanlarda sanırım anahtardan açılıyordu ya da ben öyle hatırlıyorum.

Diğer konularda benim çok da bir şikayetim yok. Bir kısmı 2010'un ilk kasalarında vardı ama sonradan kaldırdılar ( tüm camların otomatik olması, uzaktan kumandadan kapanıp açılması gibi )

bazi seyler ciddi mana da goreceli oluyor mod'um. bence hararet gostergesi olmali cunku benim icin bir kriter en azindan (Mazda'da durum ne bilmiyorum su an icin ama) motorun klimayi ne zaman isitabilecek seviyeye kadar isindigini ordan kestirebiliyordum.

Torpidodaki boslugu kontol edecegim gordum birsey ama kasanin yuvasidir diye ilgilenmedim cok fazla.

Bagaj acma koluna gelince, eger ek bir onlem yoksa ciddi sorun keza kapilar otomatik kitlenmiyor, allah muhafaza kitlemeyi unuttugum bir anda kirmizi isikta biri tak acip ne varsa ucurabilir, genelde laptopumu seyahat esnasinda aliskanliktan oturu bagaja koyuyorum. madem kapilar otomatik kilitlenmiyor, bagaj acma dugmesi koymak yerine iceriye kol koysalardi daha guvenli olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de aracımı alalı çok olmadığı için çok net birşey söyleyemeyeceğim ama HB lerde bildiğim kadarı ile bagaj dışarıdan normal şartlarda açılamıyor. Vitesi parka alınca veya el frenini çekince açılıyor. İki kişi olduğunuz bir anda deneme yapmakta fayda var.

Diğer konuda haklısın. Eski (2004 Mazda6) aracıma ben bir röle taktırmıştım serviste. Marşı açtıktan 15 saniye sonra kapılardan birisi açılmadıysa kapıları kilitliyordu ama dediğin gibi artık buna pek yanaşmıyorlar güvenlik sebebi ile. Ben de alışkanlık sebebi ile kendim elle kilitliyorum. Eğer yeni araçlarda uygulanabiliyorsa Belki bir süre sonra eskisi gibi bir sistem bu aracıma da taktırırım.

Dediğin gibi bazı şeyler göreceli ama ben kişisel olarak bir süre sonra alışkanlıktan dolayı gözümün hiç gitmediği hararet göstergesi yerine ışığı tercih ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

HB lerde bildiğim kadarı ile bagaj dışarıdan normal şartlarda açılamıyor. Vitesi parka alınca veya el frenini çekince açılıyor.

Sedanlarda aracı parka almadiginizda ne kumandadan, ne de arkada bulunan butondan bagajı acamiyorsunuz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam o zaman dediğim gibi işin sırrı P ye almakta :) Malum otomatik viteste P ye almadan anahtar da yerinden çıkmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otom.lerde P ye almadan bagaj açılmıyor. anahtar yuvası da yok . sadece düğme ile açılıyor.

Onur'un eksiklerin bir kısmı bende var :D dört kapıda ışıklı bendeki düğmeler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onur arkadaşım;

Ben de dizel sedan kullanıcısı olarak söylediklerin çerçevesinde fikirlerimi yazmak istiyorum:

1) Bu husus tamamen Mazda'nın güvenlik prensibi ile alakalıdır. Mazda kapkaççı vs.' den ziyade kaza anında araçtan çıkışı kolaylaştıran bir önlem olarak almış, insiyatifi kullanıcıya bırakmamış. Allah korusun bir kazadan sonra kimse, kullanıcı kapıyı kilit moduna almış ondan dolayı kapılar açılmamış demez. Kaza anında otomatik kilitli kapıların darbe sensörleri sayesinde açılması gerekirken açılmaması ise binde bir de olsa bir ihtimal. Binde bir ihtimalle insan öleceğine yüzde bir ihtimalle çanta çalınması daha iyidir. Çok kaza duyuyoruz; özellikle lüks araçlarda kaza sonrası kapıların açılmadığı ile ilgli.

2) Katılıyorum. Bir ara vardı ama sonra neden kaldırdılar anlamadım.

3) Katılıyorum ama bir taraftan da yine güvenlik ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Genelde sağda solda her yerde olan ışıklar şoförün dikkatini dağıtır: özellikle de yola bakış açısının kaybolduğu durumlarda bu tehlikelidir. Şoförün el alışkanlığı kazanarak düğmeyi kullanması istenmiş olabilir, böylece insanın ışıklara bakıp hangi cam hangi düğme, hangi cam ayarı derken yol açısını kaybedip araç kapısına bakması engellenmiş olabilir. Diğer kapılarda olmaması da yolcular ve/veya çocuklar için çekici olmaması içindir. Ben 2 ayda el alışkanlığı kazandım. Artık kapı koluna bakmıyorum. Ama diğer araçlarımda, sürekli gözümle arardım. Dikkat ederseniz şoför camı için olan düğmenin ışığı da çok donuk ve sönük. Yani bu biraz tezimi destekliyor. Tabii tüm bu söylediklerim böyle olmayabilir de.  :P

4) Katılıyorum olsa daha iyi olurdu.

5) Gerekli olmayan bir ayrıntı.

6) Haklısın, 15 TL'lik bir dönüştürücü ile bunu yapabilirlerdi. Beni de çok şaşırtmıştı olmaması.

7) Bu tamamen bir donanım seçeneği. Olsa çok harika olurdu.. Şu anda Mazda paket olarak orijinal BT donanımını servislere getirse anında taktırırım zira çok önemli bir donanım.

8 ) Arkadaşlar cevap vermişler.

9) Tamamen kişisel bir zevk.

10) Otomatik Benzinli Mazda 3 testlerinde gaz pedalı ile ayarlabiliyordum. Spor modu aslında normalda modda özellikle tasarruf yapması istenen araçlara konuyor diye biliyorum. Örneğin Citroen C5 otomatik testinde normal modda test yaparken, araba "ölmüş eşşek" gibiydi. Daha sonra spor moduna alınca araba ancak normale dönmüştü.

11) Dizel olmadığından yorum yok.

12) Ben de torpido gözünü inanılmaz kullanışlı bulmuştum. Adeta ikinci bagaj gibi...

13) Bence hiç gerekli değil. Hiçbir C sınıfında görmedim.

14) Katılıyorum, bu kadarı yapılmış, 50 TL'lik bir röleyle o da fabrikasyon yapılmalıydı. Arkadaşlarımın benim arabada en çok yadırgadıkları bir konudur bu.

15) Bence göstergeye hiç gerek yok ve sürekli görülmesi daha sonra dikkat çekmeyi azaltabiliyor. Zaten soğukken mavi, ısınıca sönüyor, çok ısınınca sürekli kırmızı yanıyor ve tehlike sınırında kırmızı yanıp sönerek uyarı veriyor. Daha ne olsun ? Böylesi daha dikkat çekici.

16) Hiç dikkat etmedim. Olması gerekirdi.

17) Otomatik araçlarda hiç gerekli değil. Tamemen kullanıcı merakı.

Umarım Onur kardeş en azından bazı hususlarda su serpebildim....  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tespit ettiğiniz eksikliklerin bir kısmı ve henüz tespit etmedikleriniz 2010 model Mazda3'te vardı. Hangi akla hizmet ise yeni modellerde çıkarıldı. Örneğin eskiden mevcut olan sunroof sıkışma sensörü artık yok. Var olan ön cam rezistansı da AT araçlarda uçtu. Tüm camlar tek dokunuşla açılıp kapanırken bundan da mahrumuz artık. Her iki anahtar da sustalıyken şimdi sadece biri. Sitede bu konuyla ilgili açılmış başlıklar var.

Kapıların kendi kendine kilitlenmesi nasıl bir güvenlik sorunu yaratabilir. Piyasadaki araçların %90'ı bu özelliğe sahip. Hepsi güvensiz mi bunların. Yani kıvırmanın da bu kadarı. Büyük bir kazada yardıma gelen dışarıdan camı kırar yine açar kapıyı. Kaldı ki bu sistemde kapılar daimi kilitli kalmıyor bir yerine 2 kez kolu çekiyorsunuz açılıyor. Benim eski aracımda (2004 model) bu özellik vardı ve bunun sayesinde 2 defa aracıma girme teşebbüsünü başarısız oldu. İstanbul'da bu sistemin olmaması asıl büyük güvenlik zaafıdır.

Ayrıca "Mazda çok düşünceli inisiyatifi kullanıcıya bırakmaz" hikayesi nasıl ortaya çıktı, kim uydurdu bilmiyorum ama eğer yurt dışında iseniz bal gibi de inisiyatif sizde. Mazda herhalde sadece Türkiye'deki sürücülerin güvenliğini düşünüyor. http://www.mazdaclubtr.com/26051/mazda3-kisisellestirme/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tespit ettiğiniz eksikliklerin bir çoğu hatta tespit etmedikleriniz 2010 model Mazda3'te vardı. Hangi akla hizmet ise yeni modellerde çıkarıldı. Örneğin eskiden mevcut olan sunroof sıkışma sensörü artık yok. Var olan ön cam rezistansı da AT araçlarda uçtu. Tüm camlar tek dokunuşla açılıp kapanırken bundan da mahrumuz artık. Her iki anahtar da sustalıyken şimdi sadece biri. Sitede bu konuyla ilgili açılmış başlıklar var.

Kapıların kendi kendine kilitlenmesi nasıl bir güvenlik sorunu yaratabilir. Piyasadaki araçların %90'ı bu özelliğe sahip. Hepsi güvensiz mi bunların. Yani kıvırmanın da bu kadarı. Büyük bir kazada yardıma gelen dışarıdan camı kırar yine açar kapıyı. Kaldı ki bu sistemde kapılar daimi kilitli kalmıyor bir yerine 2 kez kolu çekiyorsunuz açılıyor. Benim eski aracımda (2004 model) bu özellik vardı ve bunun sayesinde 2 defa aracıma girme teşebbüsünü başarısız oldu. İstanbul'da bu sistemin olmaması asıl büyük güvenlik zaafıdır.

Ayrıca "Mazda çok düşünceli inisiyatifi kullanıcıya bırakmaz" hikayesi nasıl ortaya çıktı, kim uydurdu bilmiyorum ama eğer yurt dışında iseniz bal gibi de inisiyatif sizde. Mazda herhalde sadece Türkiye'deki sürücülerin güvenliğini düşünüyor. http://www.mazdaclubtr.com/26051/mazda3-kisisellestirme/

Serdar Elvan, lütfen kendine bir ayar yap. Ayarın kaçmış anlaşılan boş boş konuşuyorsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Serdar Elvan, lütfen kendine bir ayar yap. Ayarın kaçmış anlaşılan boş boş konuşuyorsun...

Yazdıklarım içinde boş olan bir cümle gösterir misin lütfen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla zamazingo arıza çıkarabiliyor bi süre sonra, mesela kendi kendine kilitlenen arabayı harbi istemiyorum ben bir de  arıza yapsa ileride tamiriyle uğraşıcaz bunların bi dünya para...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir düzeltmede bulunayım. Bu eksiklik diye adledilenlerin büyük bir çoğunluğu değil , sadece 4 kalemi 2010 kasalarda vardı.  Onları da aşağıdaki linkte bulabilirsiniz ;

http://www.mazdaclubtr.com/22586/mazda3-2010-2011-impressive-farklar/

Hatta onu da detaylandırmak lazım zira 2010 araçların sonradan gelenleri ( benimki gibi ) bile yukarıdaki mesajda verilen 4 maddenin 3ünden mahrum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence de....RVM' yi ve koltuk ısıtmalarını çıkaralım bunları koyalım...

hani hepsi eklenip bir de aynı fiyat olması gerekiyor ya...

aslında bağımsız süspansiyon yerine sabit aks koyalım maliyet düşsün üstüne bunları ekleyelim...%90' ında var...

üstüne de %10 gümrük vergisi koyalım..bir dakika bu %90' ında yok değil mi?...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence de....RVM' yi ve koltuk ısıtmalarını çıkaralım bunları koyalım...

hani hepsi eklenip bir de aynı fiyat olması gerekiyor ya...

aslında bağımsız süspansiyon yerine sabit aks koyalım maliyet düşsün üstüne bunları ekleyelim...%90' ında var...

üstüne de %10 gümrük vergisi koyalım..bir dakika bu %90' ında yok değil mi?...

Ne alaka ya insaf bu mu tartışılan şimdi. RVM, koltuk ısıtma, süspansiyon nerede geçiyor bu konuda? Fiyattan bahseden oldu mu? Mazda kar ortağı mısınız anlamıyorum. Herhalde öyle ki eleştiri bu kadar batıyor. Yeni modelde eskiye göre özellikler çıkıyor oturup bunu savunuyorsun. Sen RVM'yi, koltuk ısıtmalarını tercih edersin başkası için öncelikler farklı olabilir. Senin ailen arabadayken 2 maganda araca girmeye kalksın bakalım gözün RVM görecek mi o zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne alaka ya insaf bu mu tartışılan şimdi. RVM, koltuk ısıtma, süspansiyon nerede geçiyor bu konuda? Fiyattan bahseden oldu mu? Mazda kar ortağı mısınız anlamıyorum. Herhalde öyle ki eleştiri bu kadar batıyor. Yeni modelde eskiye göre özellikler çıkıyor oturup bunu savunuyorsun. Sen RVM'yi, koltuk ısıtmalarını tercih edersin başkası için öncelikler farklı olabilir. Senin ailen arabadayken 2 maganda araca girmeye kalksın bakalım gözün RVM görecek mi o zaman.

yahu duyan/okuyan da içeriden kapılar kilitlenemiyor sanacak.

ailesini o kadar düşünen insan basitçe elini kapı kilitleme koluna götürüp bir zahmet kilitler tüm kapıları. cam kilit düğmesine de basıverir o arada...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sakinleşelim lütfen.

Valla RVM'nin kullanılabilirliği ile Serdar'ın dediği gibi kapı kilit otomatiğinin kullanılabilirliği aynı olama bencez. Bu göreceli, yani insanların önceliklerine göre değişir.

Ama ne kadar teferruat, o kadar ücret. Maalesef Mazda da fiyatı ayarlamak için böyle bir traşlama yoluna gidiyor maalesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.