honuuu

Mazda sasirtti beni :)

Bu konuda 24 ileti var

Bugun kuaforde hic gormeye alisik olmadigim seylerle karsilastim;

img00483201203171516.jpg

img00484201203171517.jpg

Hayirdir insallah yoksa Mazda Turkiye pazarinda yermi edinmek istiyor, dergilerin ilk sayfalarina cift sayfa reklam vermeler felan... :) Cok guzel hareketler bunlar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Nurdan Yurdakul'un kerametleri mi acaba bu ilerlemeler :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok abi bunu da yanlış yazmışın Nurhan olacaktı :D

Özür dileyerek düzeltiyorum Nurkan bey  :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi bu reklamlar zorunlu Avrupa formatımıdır nedir bilmiyorum ama bu reklamları görünce bende şaşırmadım değil...Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler lakin okuyucular keşke biraz  daha net bilgilendirilseydi bu arada, bu reklamlarla halkın Mazda hakkında doğru fikir edinmesi çok zor...

Şunu sizde bi yanıtlar mısınız :

"Bir otomobil tasarımcısı bir kılıç ustasından ne öğrenebilir ?"

benim cevabım " keskin hatlı araba  tasarlamak" :)

Bence müşteri daha net bilgilendirilmeli , BMW, Mercedes, Bentley reklamlarına böyle gizemler yakışabilir belki  ama  Mazda'nın kendini açıkça ifade etmeye , müşteriyi bir çırpıda daha fazla bilgilendirmeye ihtiyacı var bu gizemlerin yerine ...

Malesef kılıç ustasından üzülerek daha seyrek olarak gördüğüm diğer reklam : At ve Binicisi, Mazda araçlarının sürücüsüyle bütünlüğünü  anlatan harikulade bir ifade ama millet bunu nasıl anlasınki bu reklama bakarak? Reklamın üst köşesinde ufacık tefecik bir köşede biri at biniyor, görmeyenler de çoktur bu köşeyi,ne ifade edilmek isteniyor, resimlerden anlaşılmıyor...

Şürüş esnasındaki bu keyif veren bütünlük hissi, Mazdayı diğer araçların önüne taşıyan temel farklardan biri arkadaşlar , kesinlikle daha yoğun şekilde ifade edilmeli bu,  bayilerdeki satış temsilcilerinden Bütünlük, Sürüş Keyfi vb ifadeler duyanınız var mı, ben şu ana kadar pek duymadım... Oysaki yabancı videolarda bu araç Fun to Drive  gibi ifadeler sıklıkla karşımıza çıkıyor ...Mazdanın kozu bu, Kılıç Ustası efsanesi değil kanaatimce...

Uzun lafın kısası , gazete dergi reklamları fikri çok güzel, ancak eğer imkan varsa reklamların formatı bence geliştirilmeli, Mazda kendini daha açık ve net ifade etmeli, gizli anlamlar falan çözmeye kaç kişi uğraşır orta sınıf bir araç için, bakar geçerler, artık bir bakışta ne görüp anlarlarsa...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi değişik bir değerlendirme ve bakış açısı olmuş... Size hem katılıyorum hem de katılamıyorum.

Katıladığım nokta şöyle ki; mesaj ve algı konusunda haklısınız, reklamlardaki imalar ve benzetmeler biraz sübliminal mesaj seviyesine geliyor bizim toplumumuza göre.

Ama katılamadığım nokta ise marka imajını yaratırken nasıl başlarsa öyle gider diye düşünüyorum.

Mazda'nın Türkiye'de yeni bir imaj oluşturmaya çalışmaktan ziyade neredeyse ilk imaj oluşturma çalışmasını görüyoruz bence bu dönemde. Dolayısı ile bu şekilde değerlendirilince de ne kadar sağlam ve üst düzey bir marka imajı yaratılırsa öyle gider gibi geliyor bana.

Dediğiniz gibi reklam formatlarında değişikliğe gidilmesi çok faydalı olabilir. Ama yaratılmak istenen imajdan uzaklaşmamak lazım, bence Mazda Türkiye'de Hyundai, Renault, Fiat gibi bir imajını hak etmiyor. Nasıl desem; tabiri caizse daha klas bir araba bence...  8)

(Bu kadar çok "bence" kullandığım başka bir mesajım da yoktur herhalde :D )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bunlar Mazda' nın yeni imaj kampanyasının ürünleri.

Skyactiv ürünler "volüm ürünleri" olarak pazara girmeye başlayınca daha içerikli olarak göreceğimize eminim, bunlar 1,5 aydır sürüyor ve daha ilk ayak sesleri diyebiliriz...

dediğim gibi henüz ilk stepler ama bir de şu var Japonya' da kılıç ustaları ve kılıç üretimi hakkında biraz araştırmayla neden Mazda' nın kılıç ustalarından örnek verdiğini anlarsınız :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı reklam Chip yada PC-net dergisinde de vardı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

güzel görünüyor, bir an önce gelse de yakından incelesek:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hattori hanzo :D

Mazda'da Takumi diyorlar. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japonya'da önemli zanaatkarlara Takumi deniyormuş, bu durumda Kılıç Ustaları gibi Mazda tasarımcıları/mühendisleri de birer Takumi olabilir  :)

Mühendislerimiz, en yüksek standartları üretebilmek için Japon kılıç ustalarından ilham alıyor.

Hirotaka Kanazawa'nın dediği gibi "Geleneksel zanaat becerilerinde olduğu gibi, göze çarpan bir otomobil yapmak beceriye ve hassasiyete dayalıdır."

Alışılmışa meydan okuyan Mazda'ya hoş geldiniz!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu reklamlar başladığına göre Mazda CX-5 lerin gelmesi yaklaştı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CX-5 türkiyede'ki  bayilere gelsede ağız tadıyla incelesek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kılıç Ustası gizemi çözüldü nihayet , cümleten geçmiş olsun  :)

Yinede benim favorim At ve Binicisi ,  araba severlerin sürme güdülerini ateşleyen, cengaver toplumumuza uygun bir reklam bu  :) ...

Fetih 1453 filmi reklamlarına konsa etkileyici olabilir, yalnız görüntülere MX-5 in yanında Mazda 3 ü de eklemek lazım, sadece MX-5 e özel bir reklam gibi anlaşılmasa iyi olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok ama çok güzel reklamlar. Kılıç ustasına bayıldım ve biraz duygulandım. Meğer bende aracımla bir bağ kurmuşum da haberim yokmuş  :'( Hay Allah nasıl satacağız şimdi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

demekki kılıç ustası bir gizem değilmiş???

gizemleri kendimiz yaratıyor muşuz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanzo baba cx5'in şaseden bir kılıç yapsa mesela :) o da iyi reklam olur bak :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.