Efebey

Vergi Sistemi Değişiyor !

Bu konuda 53 ileti var

Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak.

Bakan Yıldız, "Çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor" dedi.

Enerji Bakanı Taner Yıldız'dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi'nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.

Vatan gazetesinin haberine göre; Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi'ni yayımladıklarını vurgulayarak, "16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi'yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk" diye konuştu.

Bakan Yıldız'ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: "Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi.

Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD'ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı'nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek."

24 ay içinde devrede

Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, "İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır" ifadeleri yer aldı.

Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:

"Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.

Dizelin vergisi artacak

Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi dizel aracın vergisi daha çok zararlı gaz saldığı için mi ( öyledir demiyorum öyle mi diyorum ) yoksa artık o araçların daha popüler olması sebebi ile daha çok vergi toplayabilmek için mi ben anlayamadım.

Bir de LPG ile ilgili hiçbir çalışma yok anlaşılan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi dizel aracın vergisi daha çok zararlı gaz saldığı için mi ( öyledir demiyorum öyle mi diyorum ) yoksa artık o araçların daha popüler olması sebebi ile daha çok vergi toplayabilmek için mi ben anlayamadım.

Bir de LPG ile ilgili hiçbir çalışma yok anlaşılan.

:(

Yok öyle bişey, yok öyle bişey. Çağırmayın felaketi. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Meşhur bir halk deyimi vardır;

"şeytan boş kaldığında çocuğuyla oynarmış(!!)"

bütün her şeyi çözdüler bu kaldı...

Zaten akaryakıt ve otoyollardan çuvalla para kazanıyorsun be mübarek. Allah bildiği gibİ yapsın kan emİcilerİ

>:(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bırakın tartışmayı............ Bundan sonra bize düşen, tecavüz edilmemizin kaçınılmaz olduğu bu durumda, hangi pozisyondan zevk alacağımızın kararını vermektir.  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hiç adaletli bir sistem değil, emisyon araç kondisyonuna, araca takılı aparatlara göre değişebiliyor, nerden bilicez adamın bozulan  katalitik konvertörünü sonradan söktürmediğini, yada  EKO 66 taktırıp emisyonu düşürmediğini... Bu örnekteki her iki araçda aynı vergiye tabi olabilir ancak realitede emisyon oranları arasında dağlar kadar fark olabilir mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha sistem açıklanmadı, nasıl adaletli, yada değil diyebiliyorsunuz?????

konvertör sökülmesin, emisyonu düşük olan araç ödüllendirilsin ve yaşlı araçlar yavaş yavaş çekilsin diye yapılan bir uygulama.

yanılmıyorsam AB ile birebir olacak 24 ay içinde...zira bu konuda attığımız (TR olarak) imzalar var diye biliyorum.

ben size bir adaletsizlik anlatayım : Mazda CX-5 2.2 Dizel motorun emisyonu 119g/km iken Ford' un 1.0 turbo 3 silindir benzinli motoru Focus üstünde 114g/km veriyor...

CX-5 bazı ülkelerde ilk yıl muafiyet bile kazanmış durumda.

Toyota' nın cenevrede yeni tanıttığı hybrid aracı 79 g/km ile övünüyor...Mazda' nın gelecek 3' lerde hedefi 90 g/km altı...dizel modelde hemde.

öte yandan katalitik konvertörü sökmüş veya  bakımsız gezen araçlar daha fazla vergiye tabi olacak..ki olmalı da bana kalırsa.

modeli düşük araçların yeni araçlarla değiştirilmesi ise hem teşvikli hem de düşen vergilerle desteklenmiş olacak...

matematik basit aslında...16 milyon araç var parkta...her yıl ise maksimum 700-800 bin araç çıkıyor trafiğe.

700-800 bin aracın üstündeki yükün bir kısmını parktaki araçlara aktaracaklar

uygulama netleşmeden eleştirmemek gerek diye düşünüyorum.

bekleyelim görelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekerleği, motoru bizimkiler bulmadığına göre bunu yapan ülkeler nasıl alıyor ise  bu vergiyi bizdede öyle olacaktır... Avrupada nasıl yapılıyor bu iş bilen var mı ?

Araçların fabrika verilerine göre mi vergi alınıyor yoksa herbir araç ölçülerek çıkan emisyon miktarına göre mi vergi alınıyor ?

İngiliz hökümeti aynen şöyle yapıyor, aracınızın modelini yılını bilgilerini girip kendiniz görebilirsiniz

http://carfueldata.direct.gov.uk/search-new-or-used-cars.aspx

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fabrika verileri baz alınıyor diye biliyorum ki bu da mantıklı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıllardır geçeceğiz. Küçüklüğümden beri hatırlarım. İleri de bu sisteme geçilecek. Şimdi geçeceğiz.

E ne bekliyorsunuz geçin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ya arkadaşlar böle bir şey olamaz bu emisyon kriteri saçmalık olur haa öle bir uygulama yapasalar bile amacın cevre kirlenmesi değilde halkı söğüçlemek olduğu aşikar olur ,neden derseniz o zaman büyük araçlar, kamyonlar ,iş makinaları v.s. ki bu tür araçlar üretim faktörü sayılır çok maliyetli olur bu maliyet otomatikman piyasaya yansır bir ekonomide üretim faktörlerinin maliyetinin artması işsiziliği artırıp büyüme hızını yavaşlatır, özel yatırımları azaltır kimse bu tür işlere girmek istemez. aslında aracın değerine göre olsa bu tür vergilendirmeler daha mantıklı vede adaletli  olur değeri yüksek araca binen fazlada vergi versin, zaten kim daha yeni ve daha lüks , gösterişli aracı olsun istemezki demekki herkes bütçesine göre davranıyor ama bu tip uygulamalar insanları mecbur bırakır, bütçesinden fazla davranmaya yönlendirir şimdi düşünün, 100.000 tl' lik 1 kamyon emisyonu fazla diye 1 milyon dolarlık lüks bir araçtan 10 kat daha fazla vergi verecek ki adam onunla ekmeğini kazanıyor ülke ekonomisine fayda sağlıyor öbür araç sadece servet olarak muhafaza ediliyor , bu arada teknolojisi iyi ve gelişmiş modeller vede markalar rekabet açısından avantajlı olur buda biraz rekabatçi piyasa koşullarında birilerine çıkar sağlar bu durumda zaten yasaya ters düşer , bu emisyon işi tırt arkadaşlar.:) amaç çevre kirlilğini engellmek ise termik santrallari kapatsınlar veya  beş para etmez pis  kömürleri millete dağıtmasınlar, yapabiliyosalar  doğalgaz ağını genişletsinler; çevreye hiçbişey olmaz benim düşüncelerim bunlar.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan, işin ucu biraz sana dokunacağı için itiraz ediyormuşsun gibi bir his oluştu içimde :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
.... şimdi düşünün, 100.000 tl' lik 1 kamyon emisyonu fazla diye 1 milyon dolarlık lüks bir araçtan 10 kat daha fazla vergi verecek ....

10 kat mı???

bunu nerden çıkardınız????

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer bu vergi sistemi gelirse , modern araçlarında ucuzlaması lazım... Araçları yenilemek için teşvik vs koyacaklarmış, göreceğiz bakalım , köylü/nakliyeci bu teşviklerle Kuş serilerini Toroslarını, Kamyonlarını yenileyebilecek mi ?

Vatandaş araçlarını yenileyemez ise modern araçlara binen zengin daha az vergi vermiş olacak, mecburiyetten standart altı araçlara binen, bunlarla ekmek kazanmaya çalışan gariban da daha fazla vergi vererek mağduriyeti artacak...

Diğer bir konuda değişken emisyon konusu, mevcut hükümet Eko 66 nın mucidine teşvikler verdi, destekçi çıktı adamın ürünü emisyonu düşürüyor tasarruf sağlıyor diye, valilik araçlarına, askeri gemilere taktırdı bu ürününü, şimdi vatandaş napacak, gidip ölçtürecek emisyonunu belgeleyecek, fabrika verilerinden düşük çıkacak emisyonu, ve bunu da mahkemeye taşıyacak... İnsan hakları mahkemesine kadar gider bu hikayenin sonu...Sonuçda nolacak devletin vergi  kaybı olacak bu ürünü takan araçlardan, vede Forbes de yeni simalar göreceğiz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Naptın abi üretim faktörlerinin maliyetini arttırdın işsizliği arttırdın büyüme hızını yavaşlattın iki dakikada ben o kadar etkileneceğini düşünmüyorum. Değeri yüksek araca binen daha fazla vergi versin diyorsun senin dediğin sistemde eski araba almayı teşvik etmez mi? Bu sefer nolur yolların hali? Biz hala tofaşlardan kurtulamadık. Parası olmayan almayacak araba herkes arabaya binecek diye birşey yok.

kardeş benim yazdıkalarım tamamen ekonomik tetkikler vede etkileri; ne kadar etkilenir görecez zaten, ekonomi bilinmez bir gelecektir. değere göre vergilendirmenin eski araca binmeyi teşvik etmek konusunda da şu yorumu getireyim şu andaki sistem o değilmi yaşı büyük olan araçlar az vergi ödüyor ; araç satışları düşüyormu veya herkez yeni aracını satıp gidip eskimi alıyor tabiki hayır parası olan gıcır arabaya biniyor vede bu lüksün vede rahatlığın getirisi olarak vergisini ödüyor. parası olmayanların veya vergisini ödeyemeyenlerin araba almaması durumuna gelince malesef öle bir uygulama olamaz parası olmayan zaten araba alamaz ama vergi niye fazla ödesin ; benim gücüm neye yeterse ona binerim ,mecburmuyum emisyonu düşük diye 50.000 tl lik araç alamaya benim anlatmak istediğim şu bu uygulanmanın cevreyle alakası yok amaç başka..... hem bişey sorim size sizin aracınızın değeri 30.000 olsun benimki 10.000 ve ben sizden daha fazla vergi vereyim anlamı ne bu vaziyetin.? neymiş efendim Co'su şukadar gram fazla :) saçmalığa bak. bu uygulamayı yapmadan önce kişi başına düşen milli geliri vede gelir dağılımdaki kriterleri gözetsinler öle yapsınlar eee parası az diye arabası olmasın, sobalı evi olmasın , emisyonu fazla çünkü , parası yoksa ekmeği olmasın,ölsün gitsin millet. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

10 kat mı???

bunu nerden çıkardınız????

bir tırın yaktığı yakıt miktarından .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan, işin ucu biraz sana dokunacağı için itiraz ediyormuşsun gibi bir his oluştu içimde :D

abi alakası yok işin ucu türkiyenin büyük bir bölümüne dokunuyor, lüks araçalara binen zenginlerin ödemesi gereken vergiyi parası olmadığı için ucuz araca binenlerden tahsil etmeye yönelik bir uygulama biraz aratırayım türkiyede açlık sınırı vede asgari geçim değerlerinide yazarım birazdan arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fakat karıştırdığınız bir şey var. Karıştırdığınız demeyelim Türkiye de devlet malesef herşey den vergi adı altında para kazanma peşinde.  Emisyona göre vergilendirmenin amacı vatandaşları yeni araç almaya teşvik etmek, çevreye verilen zararı az da olsa azaltmaktır.

Sen vergini çok kazanandan çok alacaksın zaten bu ayrı bir konudur. ama işte dediğim gibi bizim ülkemizde herşey birbirnin içine girmiş durumda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emre, sen hala EKO66 dan bahsediyorsun. Bu sistemde birşeyin referans alınması gerekir ki o da fabrika verileri olur. Kolay kolay kimse de bir yere götüremez. Götürecek olsa Avrupa'da 10 kere mahkemeye giderdi.

Gürhan, senin açından bakılırsa da CO2 emisyonu fazla olmasının bir önemi yok. Günü kurtaralım yeter. Çocuklarımıza nasıl bir dünya bıraktığımızın bir önemi yok. O zaman doğalgaza da geçmeyelim, yakalım kömürleri olsun bitsin, ozon mozon fark etmez delinsin, nasıl olsa biz o zamana ölmüş oluruz.

Bu sistem gelince eski araçların yeni araçlardan fazla vergi ödeyeceğini sanmıyorum ama bugün ödediklerinden fazla vergi verecekleri kesin. E bu da adaletli olur bence. İngilteredeki örnek incelenirse ne dediğim anlaşılır.

Sonuç olarak daha sistemin detayları ortada değilken körü körüne tu kaka demenin bir anlamı yok. Sistem açıklansın daha da detaylı tartışırız ama bu sisteme geçiş zaten biz istesek de istemesek de mecburi. Yapılan antlaşmalar sebebi ile. Ha neden geçmiyoruz ? E kolay mı tüm vergilendirme sistemini değiştirmek, bir süre alacaktır elbet.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.