emregc

Yeni Hyundai I30

Bu konuda 37 ileti var

Dünyanın en hızlı gelişen otomotiv markası Hyundai’nin merakla beklenen modeli Yeni i30 ülkemizde satışa sunuldu. Hyundai’nin Almanya Russelsheim’daki Avrupa Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen Yeni i30, özellikle Avrupalı müşteriler için tasarlandı. Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti’ndeki son teknolojiye sahip Nošovice fabrikasında üretilen ve bugüne kadar sergilendiği tüm fuarlarda göz alıcı dizaynı ile büyük beğeni toplayan Yeni i30, şimdi Türkiye yollarında boy gösteriyor.

İlk jenerasyon i30, lansmanı yapıldığında Hyundai için yepyeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyordu. 2007 yılında lansmanının gerçekleştirilmesinden bu yana Avrupa’da 400 bin adetten fazla satılarak C-segmenti otomobillerin satış sıralamasında altıncı sırayı elde etti ve endüstri standartlarına meydan okudu. Yeni nesil i30 ise, Avrupa’nın dört bir yanında markanın bilinirliğini daha da artırma konusunda önemli bir rol oynayacak. Hyundai, Yeni nesil i30’un ilk jenerasyonun elde ettiği başarıyı daha da ileri götüreceği konusunda kendinden emin.

   

Doğadan ilham alan tasarım

Yeni nesil i30, Hyundai’nin ‘akıcı tasarım’ felsefesinin en yeni üyesi. Doğadan ve modern mimariden esinlenen akıcı hatların kullanıldığı Yeni i30 etkileyici bir görünüme sahip. Atletik görünümü ile Yeni i30, duruyorken bile hareket ediyor hissi taşıyor. Sportif özellikleri ve dinamik boyutları sayesinde güven veren bir görünüme kavuşan Yeni i30 cesur duruşu ile rakiplerinden ayrılıyor.

Yeni i30, önceki araca göre daha uzun ve daha geniş boyutlara sahip bir otomobil. Kabin içi kullanışlılığından hiç taviz vermeden daha sportif ölçülere kavuşan yeni i30, 4300 mm ile önceki modele göre 20 mm daha uzun, 5 mm daha geniş (1780 mm) ve ve 10 mm daha alçak (1470 mm). İlk nesil i30 modelinin, C-segmentinin en uzun dingil mesafelerinden biri olan 2650 mm’lik dingil mesafesi, yeni nesil i30’da da aynen korunuyor. Ancak boyutları ve yenilenen kullanım alanı sayesinde hem ön hem de arka yolcular için daha geniş bir iç hacim sunuluyor.

Yeni nesil i30’un daha atletik görünümünün arkasındaki temel faktör, önemli ölçüde artan iz genişliği. Gövde 5 mm genişletilirken ön ve arka iz genişlikleri sırasıyla 17 mm ve 24 mm artırıldı. Böylelikle jant ve lastikler dışa doğru kaydırılarak çamurluklarla aynı hizaya getirildi ve hem otomobilin daha estetik bir görünüme sahip olması sağlandı hem de yol tutuşu artırıldı. Ön camın alt çizgisi, öne doğru 84 mm ve aşağı doğru 26 mm kaydırılarak eğim açısı artırıldı ve böylece rüzgâr direnci ve aerodinamik sürtünme azaltılmış oldu. Bu sayede otomobilin sürtünme katsayısının sadece 0,30 olması sağlandı. Ayrıca ön, yan ve arka camların altında kalan kısımların krom kaplaması ve tüm donanım seviylerinde standart olarak sunulan alaşım jantlar da yeni nesil i30’a ek bir incelik kazandıracak şekilde hazırlandı.

Daha fazla yaşam alanı sunan iç mekan tasarımı

Her ne kadar 2650 mm’lik dingil mesafesi yeni nesil i30’da korunmuş olsa da,  toplam uzunluk ve genişlikteki artış sayesinde önceki modele göre daha fazla kabin ve bagaj hacmi sunuluyor. Ön koltuklarda seyahat eden yolcular 30 mm daha fazla baş mesafesi, 11 mm daha fazla diz mesafesi ve 14 mm daha geniş omuz mesafesinin tadını çıkarabiliyor.  Arka koltukta seyahat eden yolculara, otururken ve inip-binerken daha fazla rahatlık sağlayacak bir özellik ise, şaft tünelinin yüksekliğinin 133 mm’den sadece 54 mm’ye indirilmesi olarak öne çıkıyor.

Bagaj kapasitesi, 38 litre artırılarak 378 litre ile daha geniş yükleme alanı sunuyor. Yüzde 47 oranında genişletilen torpido gözü ise önceki i30’daki 5.8 litre yerine 8,5 litre hacme sahip. Ön kapı içi ceplerinde artık 1,5 litrelik petler kullanılabiliyor ve arka kapılarda da 0,75 litrelik pet şişelere uygun cepler bulunuyor.

Yeni i30 zengin donanımı ile segmentinde standartları değiştiriyor

İki farklı motor ve her motorda iki farklı şanzımana sahip Yeni i30, bu sayede 4 farklı motor/şanzıman seçeneğine ulaşırken iki farklı donanım şeçeneği ile toplam 8 versiyona ulaşıyor. Style ve Elite olarak adlandırılan donanım seçenekleri ile Yeni i30, sınıfında konfor, güvenlik ve lüksün standartlarını yeniden belirliyor. Başlangıç paketi olan Style paketinde ABS, EBD (elektronik Fren Dağıtımı), TCS (Çekiş Kontrol Sistemi), ESP (Elektronik Stabilite Programı), VSM (Araç Stabilite Yönetimi), HAC (Yokuş Kalkış Desteği), LED gündüz farları, aktif ön koltuk başlıkları, ön, yan ve perde havayastıkları standart olarak sunuluyor. Elite donanım seviyesinde ise tüm bu güvenlik ekipmanlarına ek olarak diz hava yastığı ve elektrikli park freni bulunuyor.

Style donanım paketinde sunulan diğer özellikler arasında hareketli ön kol dayama, çeşitli sürüş modlarına göre direksiyon tepkilerinde değişiklik sağlayarak keyifli bir sürüş sunan Flex Steer, Supervision gösterge paneli, Cruise kontrol, TFT LCD bilgi ekranı, deri direksiyon ve vites topuzu, direksiyondan kontrollü ve iPod uyumlu müzik sistemi, hava kalitesi kontrol sistemi, bluetooth ve ses tanıma sistemi, otomatik kararan iç dikiz aynası, viraj içini aydınlatan statik dönüş farları, far sensörü, yağmur sensörü, ön cam buz çözücü, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm sunuluyor. Elite donanım seviyesinde ise tüm bunlara ek olarak Panoramik cam tavan, geri görüş kamerası, dikiz aynası üzerinde geri görüş ekranı, koyu krom ön ızgara, aluminyum pedallar, anahtarsız giriş ve motor çalıştırma sistemi, elektrikli sürücü koltuğu ve deri kumaş kombinasyonlu koltuk döşemeleri bulunuyor.

Yeni nesil i30 iki opak, beş metalik ve iki mika renk olmak üzere toplam 9 gövde rengi seçeneğine sahip. Kabin içinde ise i30’da siyah ve bej olmak üzere iki farklı döşeme rengi tercih edilebiliyor.

Sınıfının en güçlü ve verimli motor seçenekleri

Yeni i30, ülkemizde ikisi de 1.6 litre hacme sahip olan benzinli ve dizel motor seçenekleri ile satışa sunuldu. Yeni i30’un dizel motoru 4000 d/d’da 128 HP güç üretiyor ve 1900 – 2750 d/d arasında tam 260 Nm tork sağlıyor. Dizel motor seçeneğinde hem otomatik hem de düz vites opsiyonlarına sahip Yeni i30, her iki tercihte de 6 ileri vites ile yüksek performans ve düşük tüketimi bir arada sunuyor. Düz vites seçeneği ile ortalama 4,3 lt / 100 km yakıt tüketimi sunan 1.6 litrelik CRDi dizel motorun otomatik şanzıman seçeneğinde ise yakıt tüketimi ortalaması ise 5,5 lt / 100 km. Şehir dışında bu tüketim düz vites için 3,8 lt ve otomatik vites için de 4,3 litreye kadar düşüyor. Yeni i30’un 128 HP’lik dizel motoru sınıfının en güçlüsü. 0’dan 100 km/s hıza düz vites seçeneği ile 10,9 saniye, otomatik vites seçeneği ile ise 11,7 saniyede çıkıyor. Dizel motora sahip i30 düz vites ile 197 km/s, otomatik vites ile de 190 km/s maksimum hıza ulaşıyor.

Dizel seçeneğinde olduğu gibi benzinli motor alternatifinde de 6 ileri düz ve 6 ileri otomatik vites seçeneği sunan Yeni i30’da direkt enjeksiyon teknolojisine sahip motor kullanılıyor. 6300 d/d’da 135 HP güç sunan motor 4850 d/d’da 164 Nm tork sağlıyor. GDI teknolojisi ve 6 ileri vitesin verimliliğini bir arada sunan kombinasyon sayesinde Yeni i30 benzinli motor seçeneğinde de düşük tüketim sağlıyor. Düz vites seçeneği ile 100 km’de ortalama 6 litre yakıt tüketen Yeni i30, otomatik vites alternatifinde ise ortalama 6,7 lt / 100 km tüketim değerine sahip. Şehir dışı kullanımda ise 100 km’deki tüketim değerleri düz vites için 4,7 litre ve otomatik vites için 5,3 litre. Sınıfının en güçlü atmosferik 1.6 litrelik motor seçeneğine sahip Yeni i30 düz vites seçeneği ile 195 km/s, otomatik vites seçeneği ile de 192 km/s maksimum sürate sahip. 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede çıkan düz vitesli 135 HP’lik benzinli motor otomatik şanzıman ile aracı 11,0 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaştırıyor.

Geliştirilmiş yol tutuş kabiliyeti ve değişken hidrolik direksiyon sistemi

Yeni i30, artırılan dinamizminin bir parçası olarak FLEX STEER sistemi ile yenilikçi bir seçenek sunuyor. Bu sistem, Konfor, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş karakteri sunuyor ve sürücüye direksiyon desteği ve tepki seviyesini ayarlama imkânını sağlıyor. Böylelikle sürücü, mevcut sürüş koşulları ve kişisel tercihlerine göre yolculuğun daha keyifli geçmesi amacıyla en uygun seçimi yapabiliyor.  Standart olan bu elektrik destekli direksiyon sistemi sayesinde Yeni i30, 10,6 metrelik dönüş çapını 2,85 turla tamamlıyor.

Yeni nesil i30’un tam bağımsız mükemmel süspansiyon sisteminde önde McPherson kovanları arkada ise çok kollu bağlantı kullanılıyor. Hem ön hem de arka süspansiyon, geometrik olarak optimize edilen ve genişleyen iz mesafesinden faydalanıyor ve çok daha iyi hâkimiyet ile yol tutuş sunuyor. Gazlı tip teleskopik amortisörlere sahip Yeni i30’da önde 16 inç, arkada ise 14 inç’lik diskler bulunuyor.

Daha sessiz sürüş için özel olarak geliştirildi

Hyundai’nin yeni nesil i30’unu tasarlayan mühendislik ekibi, kendine hedef olarak segment lideri otomobilleri belirledi ve ses-izolasyon-titreşim değerleri açısından bir önceki i30’u önemli ölçüde geliştirdi. Bu gelişimler dahilinde titreşimi en aza indirmek amacıyla motor bağlantıları, tahrik şaftı, marşpiyeler ile B-sütunu bağlantıları, köpük dolgulu A-sütunları, kapı menteşeleri ve dış kapı kolları iyileştirildi. Böylece kabin gürültüsü, segmentinin en iyi seviyelerine düşürüldü. Motor sesi rölantide 38 dB’ye, hızlanma sesi 52 dB’ye, yol sesi 64 dB’ye ve rüzgar gürültüsü 63,6 dB’ye indirildi.

Hyundai, ürünlerinin dayanıklılığına ve kalitesine olan güveninin bir göstergesi olarak, Avrupa ve Türkiye’deki tüm müşterilerine sağladığı Beş Yıl Üçlü Bakım garanti programını yeni i30’da da sunmaya devam edecek. 

Yeni i30, rekabetçi fiyatlar satışa sunuldu.

Yeni i30’da güçlü motor seçenekleri, yüksek kalite ve donanımı rekabetçi fiyatlarla satışa sunan Hyundai, premium otomobil keyfini ulaşılabilir fiyatlarla müşterilerine sunuyor. Yeni i30 benzinli motor seçeneği ile 43.000 TL, dizel motor seçeneği ile de 50.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

YENİ i30 1.6 GDI STYLE: 43.000 TL

YENİ i30 1.6 GDI STYLE OTM: 45.750 TL

YENİ i30 1.6 GDI ELITE:48.500 TL

YENİ i30 1.6 GDI ELITE OTM:51.250 TL

YENİ i30 1.6 CRDi STYLE:50.500 TL

YENİ i30 1.6 CRDi STYLE OTM: 53.250 TL

YENİ i30 1.6 CRDi ELITE:56.000 TL

YENİ i30 1.6 CRDi ELITE OTM: 58.750 TL

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sessiz, sarsıntısız ve güçlü bir dizel motoru var Hyundai'ın, otomatik vitesi de var, çok şükür tasarımları kötü araçların  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ses var görüntü yok gibi birşey olmuş  :tey:  En kısa zamanda resimleride bekliyoruz hocam.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

I30 değilde Kia Cee'd versiyonunu incelemek  versiyonunu ben yakından incelemek isterim.

tabii Hyundai kendini yeniden konumluyor hem TR' de hem Dünya' da.

2011' de bu konumlama 50 000' den fazla satışa mal oldu onlara...bakalım bu sene neler olacak.

15 sene dip balığı olup 16. senede hadi ben kaliteliyim artık demenin maliyeti bu oluyor ülkemizde maalesef.

Cee'd iyi bir otomobildi önceki nesilde. bakalım bu nesil neler gelişmiş.

birde FlexSteer dediği çok eften püften ve dahası çok iyi ayarlanmış olması gereken bir sistem...bence sorun olabilir...

yakıt tüketim değerleri çok gerçekçi gelmedi bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende birkaş resim bırakim tam olsun  ;)

post-5789-141695287313_thumb.jpg

post-5789-141695287314_thumb.jpg

post-5789-141695287316_thumb.jpg

post-5789-141695287317_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yalnız bunlar yeni I30 değil sanırım

Mazda 3' e aşırı benzemiyor mu sizce de?

i30_004.jpg

2012_hyundai_i30_prereveal_08-4e700eb5f3816.jpg

2012-Hyundai-i30-interior-view.jpg

2012-Hyundai-i30-slide-view.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben skyactive Mazda 3 dizel otomatiğin kapasitesinin şöyle olmasını hayal ediyorum;

1491 cc, 135 HP, 320 nM, 6 ileri OT; yakıt'ta ş.i. 4,5 lt, ş.d. 3,2 lt

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben skyactive Mazda 3 dizel otomatiğin kapasitesinin şöyle olmasını hayal ediyorum;

1491 cc, 135 HP, 320 nM, 6 ileri OT; yakıt'ta ş.i. 4,5 lt, ş.d. 3,2 lt

o yakıtlar o kadar beygirle Euro6' da çıkmaz ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben skyactive Mazda 3 dizel otomatiğin kapasitesinin şöyle olmasını hayal ediyorum;

1491 cc, 135 HP, 320 nM, 6 ileri OT; yakıt'ta ş.i. 4,5 lt, ş.d. 3,2 lt

Bu kadar beygirin bir önemi yok bence.. 100-120 arasında olması hayli hayli iş görür. Şu anki 115 hp bile yeterli değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Pekiyi 5,5 ve 4,3 olsun...

110 hp civarına 80 g/km altında (toyota hybridler bu kadar salıyor) 3.4lt civarında birşey verelim??? :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

110 hp civarına 80 g/km altında (toyota hybridler bu kadar salıyor) 3.4lt civarında birşey verelim??? :P

Kabul edilmiştir.  8:)

308'i 1-2 yıl daha sürer hanım, o zamana skyactive Mazda 3 gelir... Zaten 308'i değiştirme zamanı gelmiş olacak, gidip benzinli bir skyactive-AT alırım hanıma... Ammmaaaa fiyata da bakmam lazım...  :dua:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu kadar beygirin bir önemi yok bence.. 100-120 arasında olması hayli hayli iş görür. Şu anki 115 hp bile yeterli değil mi ?

Bakma işte benimki aç gözlülük artık...  :D Ben daha 115 HP'nin %80'sini ancak kullandım.  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıdaki değerin benzinli değil dizel için olduğunu sanıyorum :) yoksa ben mi yanlış anladım ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok dizel için demiştim zaten.

Ama hanım'a benzinli almak isterim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi Hunko dan mesaj geldi, barbekü eşliğinde 24-25 Mart tanıtacaklarmış aracı, işte size yemekli buluşma  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıdaki değerin benzinli değil dizel için olduğunu sanıyorum :) yoksa ben mi yanlış anladım ?

4.7 ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.