abdullah01

Komple Bir Bakım Nasıl Yapılmalı?

selam arkadaşlar aracıma tam bir bakım yaptırmak istıyorum ne yapmalıyım hangı parçaları değiştırmelyım baktırmalıyım önerılerınızı beklıyorum özellıkle adanadakı arkadaşlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selam arkadaşlar aracıma tam bir bakım yaptırmak istıyorum ne yapmalıyım hangı parçaları değiştırmelyım baktırmalıyım önerılerınızı beklıyorum özellıkle adanadakı arkadaşlar...

Merhaba arkadaşım aracın 1999 Mazda 323 burasını biliyoruz, profilindeki bilgilerden dolayı. Ama aracın kaç KM'dedir, şikayetlerin,sıkıntıların, sağdan soldan gelen ses varmı yokmu, aracın performansı, çekişi, motorun sesi, aracın yol tutuşu bir dünya akla gelen soru var daha. Bunlar ilk aklıma gelenler. Sen hiç bir açıklama yapmamışsınki. Emin ol şikayetlerini dile getir, üstadlardan sana yol gösteren olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

komple bakım deyince aklıma aracınızın 100.000 i geçtiği geldi ve bende ona göre sıralayacam.

1- Aracın motor yağı ve yağ filtresi değiştirilir.

2- Aracın şanzıman yağı vede varsa filtresi değiştrilir.

3- Aaracın hava filtresi vede bujileri değiştirilir.

4- Aracın soğutma sıvısı değiştirilir soğuk iklimler için %50 si su olmak üzere antifriz koyulur.

5- Aracın triger seti değiştirilir değişim esnasında motorun sente atlatmamasına dikkat edilir.

6- Aracın benzin filtresi değiştirilir.

7- Araçtaki dinamo , klima v.s tüm kayışlar yenilenir.

8- Aracın hidrolik sıvıları yenilenir.

9- Aracın fren diskleri tornalanır aynı şekilde balataları yenilenir.

10- Aracın tüm ayarları titizlikle yapılır ( sente, avast, triger)

11- Aracın tüm far, sinyal, silecek, gösterge , müşürleri vede ilgili aksamları kontrol edilir gereken yapılır.

  Bu yazdıklarım sizin aracınızın yaşını düşünerek yazdıklarım yeni model olup km yapmış araçlarda bazılarının değişimi gerekmeyebilir değişimi km değil yıl bazındadır.

    Biraz uzun oldu ama temiz oldu :D kolay gelsin, unutmadan parçaların orjinal olmasına dikkat edilmelidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tşk ederım bana bu arada dün ögrendım ustaya göturdum

1 devir sensörü (önemlı)

2 2 ad. amortısör

3 rotıl mili

4 amortısör burcu ( amortısörun tam dayandıgında vurmasın diye içinde bulunun lastık)

5 jant kapağı orjınal

6 bujı takımı

7 trıger seti

bu parçalar gereklı bi kaç tane daha var ama şu an aklıma gelmıyor hangılerı orjınal olmalı dün parçacıya sordum ancak orjınal deıl devır sensörü ve jant kapağı hariç hepsıne tamam dedı fıyat verdı abı ama burada size danışmadan elletmedım arabayı dün yolda kaldım devır sensörü yüzünden allahtan babam ustada yaptı idareten ama acıl lazım devır sensörü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada aracım 240000 km yı gördü tık yoktu arabada ancak gögüs içinden fılan tıkırtılar gelmeye başladı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün yazdıklarıma sizde bayağı bir ekleme yapmışsınız zaten ben sadece motor ve fren  ile alakalı mevzuları yazmıştım tabii yürüyen aksamda önemli onada sonuçta ustalar karar veriyor , değişmesi gereken değişiyor ben bazı önemli paçaların orjinal olması taraftarıyım servisten sormanızı öneriyorum bazen servis daha uygun olabiliyor bazı parçalarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.