mazdamx-5

Lastiklerimizi uzun ömürlü kullanmak için birkaç öneri...

Hava Basıncı

Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır.

Rot Ayarı

Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar.

Balans Ayarı

Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır.

Rotasyon (Yer Değiştirme)

Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır.

Diş Derinliği

Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm’nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır.

Yük Miktarı ve Yükleme Biçimi

Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap hatti) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına ; yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar.

Fren Ayarı

Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar.

Araç Kullanım Şartlarına Uygun Lastik Seçimi

Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır. Araç Hızı Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik Eşlemeleri

Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır.

Yol ve İklim Şartları

Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik Performansı ve Ömürleri

Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir.

Kısa Kısa

Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın,

- Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 PSI artırın,

- Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin,

- Kışın diş derinliğinin 3 mm’den az olması çekişi olumsuz etkiler,

- Çivili kış lastiği kullanımı özellikle buzlu ve karlı zeminlerde üstün çekiş ve tutunma sağlamakla birlikte; kuru zeminde tam tersi etki yapar,

- Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı takoza alın,

- Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın. Su ve fırça kullanılarak yapılacak temizlik lastikteki kimyasalların koruyucu bir film tabakası oluşturmasına yardımcı olur,

- Aynı aks üzerindeki lastiklerdeki farklı hava basınçları, aracın düşük hava basınçlı lastik tarafına doğru çekmesine neden olur,

- Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının,

- Diş derinliği 1.6 mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin,

- Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını 2-3 psi artırın. Bu şekilde karda ve buzda daha iyi bir çekiş elde edersiniz,Kullanmadığınız lastikleri şişirilmiş olarak depolamayın,

- Subap kapaklarını kapalı tutun,

- Kış şartlarında lastiklerinizin durumu ne kadar iyi olursa olsun; ani hızlanma ve ani frenden kaçının, daima aracınızı viteste sürün, mevcut lastik izlerini takip edin, önünüzdeki araçla her zamankinden daha uzun mesafe bırakıp, önce vites küçültüp, sonra kısa aralıklarla pompalayarak fren yapın,

- Lastiklerinizin havasını her zaman lastik soğuk iken tamamlayın,

- Kış lastikleri kullanımına karar verildiğinde tüm lastiklerin değiştirilmesi tavsiye edilir. En azından çeker akstaki lastikler değiştirilmelidir. Araç üreticisi firma farklı bir öneride bulunmadığı sürece, araçta kullanılan lastiklerin tümü aynı ebatta olmalıdır.

NOT: Alıntıdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Memleketimin yollarında ne kadar özen gösterirsen göster lastik dayanmıyor ...

eline sağlık Aras ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizce bizim lastikleri ne zaman değiştirmek gerekir?

ben 60 binde değiştiririm diye düşünüyorum bizim servis şöförü abi yazık edersin çok erken falan diyor (kendisi 40 yıldır şöför otobüsü falanda varmış zamanında)

şu an işe gitmek için kullandığımız hyudnai starex minibüs 130 binde ve hala değiştirmemiş lastikleri(tabi biraz kötü durumda bana göre ben hayatta o hale gelene kadar beklemem)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizce bizim lastikleri ne zaman değiştirmek gerekir?

ben 60 binde değiştiririm diye düşünüyorum bizim servis şöförü abi yazık edersin çok erken falan diyor (kendisi 40 yıldır şöför otobüsü falanda varmış zamanında)

şu an işe gitmek için kullandığımız hyudnai starex minibüs 130 binde ve hala değiştirmemiş lastikleri(tabi biraz kötü durumda bana göre ben hayatta o hale gelene kadar beklemem)

kullanıma göre 50 -70 bin arası ideal bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim arabanın ilk sahibi nasıl ve nerelerde kullandı bilmiyorum ama ben 40.000 de değiştirmek zorunda kaldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

...

şu an işe gitmek için kullandığımız hyudnai starex minibüs 130 binde ve hala değiştirmemiş lastikleri(tabi biraz kötü durumda bana göre ben hayatta o hale gelene kadar beklemem)

Siz kelle koltukta gidiyomuşsunuz Murat, 130.000 nedir ya, 2 kere değişir o zamana kadar lastikler... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önceki bir aracım 70 000 de idi 6 yıl olmuştu değiştirmeden sattım,ama eskimedide çatlama başlamıştı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kullanıma göre 40.000-60.000 de değişmeli..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kullanıma göre 40.000-60.000 de değişmeli..

bencede abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim aracım su anda 78 000 de hala orjinal lastikleri var 50 000 de arka ile onleri degistirmistim ama artık yavas yavas onlarda olmeye basladı en yakın zamanda degistiricem bence degisim arası 50.000-70.000 olmalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volkan duymasın bunu  ;D:D

abi tercih meselesi ne diyebilirim,ben 2 sene dolduğunda değiştiririm lastiklerimi kaç kilometre yaptığıma bakmaksızın,isterse 1000 km yapmış olayım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi tercih meselesi ne diyebilirim,ben 2 sene dolduğunda değiştiririm lastiklerimi kaç kilometre yaptığıma bakmaksızın,isterse 1000 km yapmış olayım...

lastik yattıysa deiştir tabi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yılı değil kilometreyi önce bitirecek olursam da limitim 40.000 km...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yılı değil kilometreyi önce bitirecek olursam da limitim 40.000 km...

km den ziyade kullanımlada alakalı sürekli patinaj yapıosan 40bin km bile dayanmaz ama aynı lastikle sorunsuz 50-60 gidilebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer yılı değil kilometreyi önce bitirecek olursam da limitim 40.000 km...

Senin eskileri toplasak yeter bize,ömür boyu lastik parası vermeyiz  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.