Abdullah GÜNDÜZ

Performans Düşüklüğü- Yüksek Yakıt Tüketimi ve Tekleme

Bu konuda 30 ileti var

İlk aracım olarak büyük bir hevesle Otomatik 2006 Dynamic Mazda3 aldım. Ama aldığımdan beğri bir türlü sorunları bitmedi. Araçta Prins marka lpg takılı. Gazla 14 benzinle 13 civarı yakıt tüketimi var özellikle test edebilmek için özenli kullanmama rağmen 13ün altına düşüremedim. Bilgisayar düz eğimsiz yolda 100le giderken 9-10lt civarında gösteriyor. Hız olarakta 170max daha fazlası yok ayrıca yüksek devirden düşüp rolantide beklerken ara ara hıckırıyor motor. Servis nerdeyse koltuklarına kadar değiştirip yeni bir araba parası istemesine rağmen motorlarında hiç bir şey yok dedi. Bende motordan gelen sese dayanamayım başka bir ustaya motoru açtırdım triger dahil 1500 civarı masraf yaptım ses gürültü kalmadı Subapları kontrol ettirdim hepsi eşit çıktı problem yok değiştirme denildi. Yetmedi 200 daha verip bujileri iridyum bujilerle değiştirdim. Oda yetmedi Hava filtresi, Polen filtresi, yağ filtresi, yağ(5lt Castrol Edge 5w/30) ne bulursam yeniledim. Ama sonuç aynı hiç bişi değişmedi eskiden 15 civarıydı şimdide 13-14 civarı yakıyor. Şimdide beyindendir rolantiyi gaz ayarını yapamıyor diyorlar. Ne kadar aracımı sevsemde servis dahil aracın bilinmez anlaşılmaz oluşu soğutmaya başladı bir fikri önerisi olan var çok sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bildiğim kadarıyla mazdaların trigerlerini 200.000 km de değiştiriyor servisler. ben tüpün böyle bir sorun yaratacağını düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta da tüp var 2006 model 37 binde taktırdım, şuan 95 binde araç. 85 bin civarında sübapları değiştim. Şuan gayet memnunum. Sübaplarıda hafif bir titreme olduğundan dolayı değiştim. Yakıt tüketimi normaldi. (9-10 lt ciraında 130-140 km/h hızla genelde kullanıyorum)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Devirliyken motorun sol tarafında içerden ses şıkır şıkır sesler geliyordu triger seti biyerlere sürtmüş yıpranmış denildi komple set olarak değişti değişmişken bişeyler daha değişti ama tam hatırlamıyorum. Madem açtın subaplarıda kontrol et dedim onlar sağlam dokunmayalım dediler. Ses gitti o şıkırtı şimdi cırcır diye ince bir ses haline geldi. Ama yakıta çekişe bir faydası olmadı. Hem benzinde hem gazda tekleme yapıyor ama gazda durum çok bariz belli oluyor resmen hıçkırıyor makine özellikle motor sıcakken yüksek devirden düşüp yavaşlayıp rolantide beklerken oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk aracım olarak büyük bir hevesle Otomatik 2006 Dynamic Mazda3 aldım. Ama aldığımdan beğri bir türlü sorunları bitmedi. Araçta Prins marka lpg takılı. Gazla 14 benzinle 13 civarı yakıt tüketimi var özellikle test edebilmek için özenli kullanmama rağmen 13ün altına düşüremedim. Bilgisayar düz eğimsiz yolda 100le giderken 9-10lt civarında gösteriyor. Hız olarakta 170max daha fazlası yok ayrıca yüksek devirden düşüp rolantide beklerken ara ara hıckırıyor motor. Servis nerdeyse koltuklarına kadar değiştirip yeni bir araba parası istemesine rağmen motorlarında hiç bir şey yok dedi. Bende motordan gelen sese dayanamayım başka bir ustaya motoru açtırdım triger dahil 1500 civarı masraf yaptım ses gürültü kalmadı Subapları kontrol ettirdim hepsi eşit çıktı problem yok değiştirme denildi. Yetmedi 200 daha verip bujileri iridyum bujilerle değiştirdim. Oda yetmedi Hava filtresi, Polen filtresi, yağ filtresi, yağ(5lt Castrol Edge 5w/30) ne bulursam yeniledim. Ama sonuç aynı hiç bişi değişmedi eskiden 15 civarıydı şimdide 13-14 civarı yakıyor. Şimdide beyindendir rolantiyi gaz ayarını yapamıyor diyorlar. Ne kadar aracımı sevsemde servis dahil aracın bilinmez anlaşılmaz oluşu soğutmaya başladı bir fikri önerisi olan var çok sevinirim.

anlamak istediğim şu, sübaplar değişmediyse sadece triger açıldıysa nasıl 1500 tl aldılar sizden ? ne sebeple ?  bide unutmadan şunu sölim otomatik vites dedinmi manuel vitesten zaten normal şehir dışı 3-4 ltr fazla tüketmesi normaldir. şehir içi de eğer fazla kullanıyosan bence 13-14 ltr lpg o kadarda fazla bir tüketim değil. eğer ki motorda bir problem varsa bilemem, ben lpg kullanan akadaşlara yakıt konusunda tekrar önerimi yeniliyorum motor sıcaklığı % 30 oluncaya kadar rölantide ısınmasını bekleyin sonra hareket edin aksi halde lpg beyni soğuk olduğundan tüketim çok olacaktır ısınıncaya kadar çiğ atıcaktır yakıtı. sizin sorununuz biraz ateşleme problemi gibi geldi bence motorda hiçbir sorun yok , ayrıca bişey daha sorim sizin triger zincir değilmi? yakıtın fazla yakmasının bir sebebide  aracın sente atlatmasıdır buda genelde triger değişiminde olur yani trigeri çok iyi bir ustanın değişmesi gerekir. benim aracım da hemen hemen sizin araç kadar tüketiyor şehir dışı 100 km de 9-10 ltr şehir içi 10 km de  13-15 ltr .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yetkili bir servise başvurdunuz mu hiç???

ayrıca bilinmez edilmez bir lpg markasıyla 2. el araç almak ta iyi bir risk kanımca..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç benzindede hemen hemen aynı tüketimi yapıyor 1 lt anca oynuyor. Prins'e gelince Türkiyede parayla alabileceğin en iyi lpg sistemi fiyatı hariç tabi. Önerim üzerine boğaz kelebeğini kontrol ettiler takılıyormuş bu dediler şimdi değiştirip yine deniyecez bakalım hayırlısı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar bende aynı sorundan dolayı  subapları ve triger zincirini değiştirdim. serviste değil de dışarıda yaptırdım. motordan gelen hışırtı azalmakla beraber devam ediyor. lpg yi söktüm attım. aracın çekişinde bir artma var tabi ama yinede lpg den kalma bi sağırlık var gibi. benim usta biraz zaman geçsin daha da düzelir dedi ama baklım hayırlısı.. bununla ilgili ayrıntıları sizinle paylaşacağım arkadaşlar. ayrınltılı olarak :)

henüz ayrıntılı fatura elimde değil. ama bayağ bi şeyini yaptırdım arabanın ve 1800 lira filan tuttu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar bende aynı sorundan dolayı  subapları ve triger zincirini değiştirdim. serviste değil de dışarıda yaptırdım. motordan gelen hışırtı azalmakla beraber devam ediyor. lpg yi söktüm attım. aracın çekişinde bir artma var tabi ama yinede lpg den kalma bi sağırlık var gibi. benim usta biraz zaman geçsin daha da düzelir dedi ama baklım hayırlısı.. bununla ilgili ayrıntıları sizinle paylaşacağım arkadaşlar. ayrınltılı olarak :)

henüz ayrıntılı fatura elimde değil. ama bayağ bi şeyini yaptırdım arabanın ve 1800 lira filan tuttu.

Zincir değil de; triger kayışı olmalı... Zincir mazda'larda yok bildiğim kadarıyla... Fiyat olarak iyi bir rakam, bu parayı verdikten sonra araç içinize sinmezse eğer, ya ustanız beceriksiz ya da araçta başka sorunlar var diye düşündüm birden... Bilgilendirme için teşekkürler...

:)

Allah kaza bela vermesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zincir değil de; triger kayışı olmalı... Zincir mazda'larda yok bildiğim kadarıyla... Fiyat olarak iyi bir rakam, bu parayı verdikten sonra araç içinize sinmezse eğer, ya ustanız beceriksiz ya da araçta başka sorunlar var diye düşündüm birden... Bilgilendirme için teşekkürler...

:)

Allah kaza bela vermesin.

Benzinli Mazda3 ler zincirli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzinli Mazda3 ler zincirli.

Bilmemek ayıp değilmiş, yeter ki; çaktırma...

:2funny:

Öğrenmiş oldum, teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zinciri de mi değiştirdin Ceyhun Hocam? Hani o hiç değişmeyecek gibi duran şeyi. Volant kayışı değil dimi değiştirdiğin şey?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zinciri de mi değiştirdin Ceyhun Hocam? Hani o hiç değişmeyecek gibi duran şeyi. Volant kayışı değil dimi değiştirdiğin şey?

valla salih hocam subapların o durumunun zincire çok zarar verdiğini söyledi benim usta. zincir yurt dışından geldi. zaten 16-17 gün bazı parçaların gelmesini bekledik. volant kayışı mı dedin hocam? eğer pahalı değilse onuda değiştireyim :D :D :D :D valla... motordaki hışırtıyı kesecekse hiç önemli değil bi o kaldı şuanda arabada. bide direksiyondaki hafif ağırlık..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volant kayışı, setiyle birlikte 100.000'de değişmesi gerekir.Maliyeti 450-500 TL arasında idi. (Geçen yıl bakımda değiştirmiştim EVO'da.) Sadece kayış değiştiren arkadaşlar var ama doğrusu setiyle birlikte değişmesidir. Saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volant kayışı, setiyle birlikte 100.000'de değişmesi gerekir.Maliyeti 450-500 TL arasında idi. (Geçen yıl bakımda değiştirmiştim EVO'da.) Sadece kayış değiştiren arkadaşlar var ama doğrusu setiyle birlikte değişmesidir. Saygılar...

eskimiş bir volant seti hışırtı ya da bi çeşit ses yapar mı salih hocam. ya da eskidiğinin belirtileri ne olabilir? bildiğim kadarıyla vitesle  ya da şanzumanla ilgili bişey bu volant. öyle değil mi hocam?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle volan kayışı nedir, öle bişey yok, triger yada ekzantrik denir o bölüme, eğer trigeriniz zincir ise ,ses yapıyosa zincir problemli veya gergileri iyi olmayabilir ha eğer triger kayış ise gergi bilyesi ayarsız olabilir, bu konuda bir önerim var devirdaimede baktırın boşluk yapmış olabilir. volan krank miline şansıman tarafından bağlanan vede marş dinamosunun çevirmesiyle motora ilk hareketi yaptırıp çalışmasını sağlayan bir dişlidir direk marş dinamosundaki pekdik dişlisinin onu döndürmesiyle çalışır vede araç çalıştığı sürece krankla beraber döner baskı ve plakaya dolayısıyla şanzımana gücü aktarır diğer ismi tahrik plakasıdır, otomatik şanzımanlarda şanzıman torku direk volana bağlıdır . kayış falan olmaz orada yani konularda bir karışıklık olmuş triger setiyle , volan dişlisi karışmış sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle volan kayışı nedir, öle bişey yok, triger yada ekzantrik denir o bölüme, eğer trigeriniz zincir ise ,ses yapıyosa zincir problemli veya gergileri iyi olmayabilir ha eğer triger kayış ise gergi bilyesi ayarsız olabilir, bu konuda bir önerim var devirdaimede baktırın boşluk yapmış olabilir. volan krank miline şansıman tarafından bağlanan vede marş dinamosunun çevirmesiyle motora ilk hareketi yaptırıp çalışmasını sağlayan bir dişlidir direk marş dinamosundaki pekdik dişlisinin onu döndürmesiyle çalışır vede araç çalıştığı sürece krankla beraber döner baskı ve plakaya dolayısıyla şanzımana gücü aktarır diğer ismi tahrik plakasıdır, otomatik şanzımanlarda şanzıman torku direk volana bağlıdır . kayış falan olmaz orada yani konularda bir karışıklık olmuş triger setiyle , volan dişlisi karışmış sanırım.

abi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. çok aydınlatıcı bilgilerdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volant kayışı diye bir şey yok mu? Benim bildiğim trigierden ayrı ( Bizde trigier zaten zincirli) bir de volant kayışı var ve yukarıda da yazdığım gibi 100 binde değişir. Gürkan kardeş bak daha önce bir arkadaş 100 binde yaptırdıklarını yazmış da altına yorum yapmışsın. Orada V kayışı değişimi yaptığını yazıyor.

http://www.mazdaclubtr.com/23142/100-000-km-de-yaptiklarim/

Volant kayışını değiştirdim ben geçen yıl mazda yetkili serviste, Trigieri değil. V kayışı da deniyor bildiğim kadarıyla. Yanlışım varsa düzeltsin bilen arakadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eskimiş bir volant seti hışırtı ya da bi çeşit ses yapar mı salih hocam. ya da eskidiğinin belirtileri ne olabilir? bildiğim kadarıyla vitesle  ya da şanzumanla ilgili bişey bu volant. öyle değil mi hocam?

Ses konusunda bir şey diyemeyeceğim ama koparsa maliyeti çok yüksek oluyor diye biliyorum Ceyhun Hocam. Konuyla ilgili periyodik bakımlarda genişçe açıklamalar var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volant kayışı diye bir şey yok mu? Benim bildiğim trigierden ayrı ( Bizde trigier zaten zincirli) bir de volant kayışı var ve yukarıda da yazdığım gibi 100 binde değişir. Gürkan kardeş bak daha önce bir arkadaş 100 binde yaptırdıklarını yazmış da altına yorum yapmışsın. Orada V kayışı değişimi yaptığını yazıyor.

http://www.mazdaclubtr.com/23142/100-000-km-de-yaptiklarim/

Volant kayışını değiştirdim ben geçen yıl mazda yetkili serviste, Trigieri değil. V kayışı da deniyor bildiğim kadarıyla. Yanlışım varsa düzeltsin bilen arakadaşlar.

Benim bildiğimde V kayışı ve 100 binde değişiyor. Triger zinciri bakımı da 300 binde yapılıyordu, servisten bu şekilde bilgi almıştım yanlış hatırlamıyorsam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.