Onur

Benzinli Mazda 3 Otomatik Vites (4EAT) ve Hız Limitörü

O süratlere ulaşmadım ama dizellerde limitor yok diye biliyorum. Hatta manuel benzinlilerde de yok, sadece otomatiklerde limitor var. Aracın otomatik mi ?

otomatik benzinli;

neden var limitor onu da bilmiyorum

hos sacma olan zaten 4 ileri olmasi. bu arabada sevmedigim tek sey bu.

4 ileri ne ya. şaka gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana kalırsa, Mazda çok uzun yıllardan beri tüm planlarını skyactive'e göre hazırlamış ve bugüne kadar da eldeki 1,6 benzinli ve dizel motorlar ve yürüyen aksam üzerinde ciddi teknolojik değişiklikler yapmak için uğraşmamış. Zaten bunun neticesi; hala 4 ileri otomatik... Sanırım birçok kullanıcı , şayet Mazda Servis kalitesi ve diğer faktörler olumlu giderse ve kullanıcı da Mazda'da kalmak isterse, ciddi fedakarlıklarla araçlarını skyactive'e dönüştürecektir. Umarım Mazda skyactive teknolojisi beklenen başarıyı getirir ve maya tutar, sorun çıkarmaz; aksi durumu hayal bile etmek istemem...

2012 yılında 4 ileri otomatik araç oldukça abes, ama elde bu var...  Ya da otomatik dizel yok mesela...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana kalırsa, Mazda çok uzun yıllardan beri tüm planlarını skyactive'e göre hazırlamış ve bugüne kadar da eldeki 1,6 benzinli ve dizel motorlar ve yürüyen aksam üzerinde ciddi teknolojik değişiklikler yapmak için uğraşmamış. Zaten bunun neticesi; hala 4 ileri otomatik... Sanırım birçok kullanıcı , şayet Mazda Servis kalitesi ve diğer faktörler olumlu giderse ve kullanıcı da Mazda'da kalmak isterse, ciddi fedakarlıklarla araçlarını skyactive'e dönüştürecektir. Umarım Mazda skyactive teknolojisi beklenen başarıyı getirir ve maya tutar, sorun çıkarmaz; aksi durumu hayal bile etmek istemem...

2012 yılında 4 ileri otomatik araç oldukça abes, ama elde bu var...  Ya da otomatik dizel yok mesela...

hocam bu durumda soyle bir tehlike ortaya cikiyor bizim icin, simdi benim araba 55milyar, yenisi gelecek bunun skyactive ile olcak 65 milyar. benim arabayi bugun satsam 45 milyar. en az 20 milyarlik bir fark var. bunca rakamlari verecektik ve elde olanla yetinecektik insan soruyor kendisine neden bmw 1.16 almadim diye. allahtan mazda'yi seviyoruz da cekiyoruz bu cileleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 4 ileri şanzımanın çok da abes olmadığını düşünüyorum zira hala birçok üretici tarafından kullanılmaya devam ediyor. Şağlamlığı ve sorunsuzluğu tartışılmayacak olgunluğa ulaşmış durumda

Ayrıca not etmem gerekir ki 2010 model Mazda3'teki 4 ileri şanzıman 2004 model Mazda6 daki şanzımandan daha atak. Yani o da zaman içerisinde evrimini gerçekleştirmiş.

Tabii bu yine de 6 ileri şanzımanın gerekliliğini azaltmıyor. Zaten bunu gördükleri için Mazda yıllar öncesinden bu yatırıma ve arge ye başlamış.

Bu süreçte Ford ile olan teknolojik işbirliğinin sonlandırılması da etken tabii. Eğer o devam etse muhtemelen bugün Focus'larda kullanılan yeni şanzıman kullanılırdı ama SKYACTIV-Drive'ın oldukça üstün olduğu söyleniyor. Gelince hepimiz göreceğiz.

Son olarak, 4 ileri şanzıman sadece Mazda3 ve 1.6 seçeneğinde mevcut. Onun dışında Mazda6 da kullanılan 5 ileri, Mazda MX-5'te kullanılan 6 ileri otomatik şanzımanları da var Mazda'nın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet daha da bilgilenmiş olduk Burakcığım, teşekkürler açıklamaların için....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Son bir ek, bugün Türkiye'de 2.0 Mazda3 satılabilecek bir ortam olsa i-stoplu, 6 ileri otomatik şanzımanlı Mazda3 leri şimdiden görebilirdik ama bu sınıftaki bir araca 100K+ kimse vermeyeceği için getirtilmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gayet acik yazmis burak hoca ancak 4ilerinin yetmedigi acik, limitor de bunun en net kaniti.

o alet 190dan fazla rahat basar en az 200 var gideri ama iste gidemiyor.

tek duamiz sky serisinin fiyatlarinin kol gibi olmamasi yoksa vaz gecilme sebebi olucak ne yazikki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gayet acik yazmis burak hoca ancak 4ilerinin yetmedigi acik, limitor de bunun en net kaniti.

o alet 190dan fazla rahat basar en az 200 var gideri ama iste gidemiyor.

tek duamiz sky serisinin fiyatlarinin kol gibi olmamasi yoksa vaz gecilme sebebi olucak ne yazikki.

Yetmediğine inanmıyorum. Tek eksiği vites aralıklarının uzun olması sebebi ile şehiriçinde sarfiyatı arttırıyor olması yoksa son dişli oranları açısından farklılık yok.

Limitör de bir eksiklik değil bir zorunluluk sonucu var araçlarda. Bu zorunluluğu Japonya veya Avrupa koymuş olabilir.

Bir üyemiz vardı CX-9'unda 185 km hız limiti olduğundan bahsetmişti. Bu aracın eksikliğinden mi ? Hayır, aksine çok daha hızlı gider ama güvenlik önlemi olarak koyulmuş bu.

Daha önce bahsetmiştim 200 km/saat ile giden bir araç saniyede 55 metre yol alır. Bu hızla bir problem yaşadığınızda hayatya kalmak sizce ne kadar mümkün ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz aracı alırken 4 vites olduğunu biliyormuydunuz?

bilsem ne olcak :) baska sansim mi var?

cok genel birsey soyluyorum su anda kimse ustune alinmasin :) bazen bazi konulari tartisirken bazi arkadaslar fazla fanatiklesiyorlar, biz de fanatigiz ve 4 vites cikmazina ragmen gittim aldim ne yapabilirim ki? simdi birseyleri konusurken tartisirken (limitor as well) bok atmiyoruz, anlamaya calisiyoruz dilek ve temennide bulunuyoruz. durum budur.

iki araba arasinda kaldim mazda ve bmw.. mazda hep 1 adim one cikti budur. dunyada baska da alinabilecek araba yok zaten. mazda&bmw gerisi yalan. iste bu cumle linc edilebilir tabi aksini idda eden varsa..

konumuzda donelim, limitor evet guzel keza ben o hizda bile ne kadar guvende dahi hissetsem bazen arabanin takla attigini veya bariyerlere girdigimi gozumun onune getirip sakin olmaya calisiyorum :) bazen de 45/100km goruyorum o ayri dava. cok yakiyo lan :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

araba bugun 1aylik. 3000KM yol yaptim ve ortalama depo 400Km zor gidiyor.

ben mi cok agresifim, alet mi cok yakiyor yoksa bunlari konusmak icin cok mu erken ben hala anlamadim.

evet agresifim ve limitor bana gore ama bu kadar da yakilmaz ki :)

burak modum, sen tasiyosun konulari oraya buraya ama sonunda bir baslik defragmet'i yapman gerekecek daldan dala atliyoruz. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.